موجودی و قیمت کالاها تا تاریخ 10 اردیبهشت 1403 به‌روز است.

9 روش تشخیص باتری اصل سامسونگ

تفاوت باتری اصلی و تقلبی سامسونگ

آخرین به‌روزرسانی 18-01-1403

اطمینان از اصل بودن باتری گوشی، یکی از دغدغه‌های همیشگی تعمیرکاران و کاربران موبایله. باتری‌های فیک و تقلبی نه تنها کیفیت و دوام بالایی ندارن، بلکه حتی میتونن به گوشی هم آسیب برسونن. به همین دلیل تو این مطلب تصمیم گرفتیم تا نحوه تشخیص باتری اصل سامسونگ رو مرور کنیم تا ببینیم چجوری میشه فرق باتری اصلی و تقلبی سامسونگ رو تشخیص داد و بهترین انتخاب رو هنگام خرید باتری اصل سامسونگ داشت.

تفاوت باتری اصلی و تقلبی سامسونگ

همه باتری‌های لیتیومی که تو گوشی‌های هوشمند استفاده میشن، عمر مفید محدودی دارن و پس از مدتی استفاده کارایی اولیه خودشون رو از دست میدن و به تعویض نیاز پیدا می‌کنن. این موضوع درباره باتری‌های اصلی و فابریک گوشی سامسونگ یا سایر برندهای مطرح هم صدق می‌کنه؛ اما فرق باتری اصلی و تقلبی سامسونگ در این هست که باتری‌های تقلبی نسبت به باتری‌های اصلی خیلی زودتر فرسوده میشن که باد کردن باتری، سرعت پایین شارژ، خالی شدن ناگهانی شارژ و… ازجمله این مشکلاته.

به غیر از این مواردی که بهش اشاره شد، خیلی از باتری‌های فیک سامسونگ (Samsung) از همون ابتدا ظرفیت کمتری نسبت به باتری‌های اصلی دارن و به همین دلیل مدت زمان کمتری شارژ نگه می‌دارن. حتی ممکنه به دلیل کیفیت پایین باتری تقلبی و داغ شدن بیش از حد، سایر قطعات گوشی مثل آی‌سی شارژ و… هم آسیب ببینن. در نتیجه استفاده از باتری‌های تقلبی هیچ توجیهی نداره و باتوجه به تموم این مشکلاتی که گفته شد، به‌صرفه‌تر هست که از همون اول برای تعویض باتری سامسونگ، از یه باتری اصلی استفاده بشه تا دردسرهای بعدی برای کاربر بوجود نیاد.

تشخیص باتری اصلی سامسونگ

نحوه تشخیص باتری اصلی سامسونگ

تو نگاه اول شاید تشخیص باتری اصلی سامسونگ از باتری فیک کار سختی به نظر بیاد؛ چراکه سازندگان باتری فیک تمام تلاششون رو می‌کنن تا ظاهر باتری تقلبی شبیه به باطری اصلی سامسونگ باشه، اما با استفاده از این نکاتی که در ادامه میگیم، می‌تونین بهتر با روش تشخیص باتری اصلی موبایل سامسونگ آشنا بشین و اینجوری از شر باتری‌های فیک در امان بمونین.

1. تفاوت قیمت باتری

یکی از راه‌های شناسایی باتری فیک از باتری اصلی سامسونگ، توجه به قیمت اونه. باتری‌های تقلبی معمولاً قیمت خیلی پایین‌تری دارن و همونطور که می‌دونین، هیچ ارزونی‌ای بی‌دلیل نیست!
اگر قیمت یه باتری خیلی پایین‌تر از نرخ بازاره، پس به اصل بودنش شک کنین؛ البته بعضی افراد سودجو برای اینکه بتونن باتری فیک رو به‌عنوان باتری اورجینال بفروشن، قیمت بالایی برای اون تعیین می‌کنن؛ در نتیجه نمیشه تنها از این روش برای تشخیص باتری اصل از تقلبی سامسونگ استفاده کرد و باید روش‌های دیگه‌ای که در ادامه بهش می‌پردازیم رو هم مدنظر داشته باشین.

تشخیص باتری اصلی سامسونگ

2. کیفیت چاپ و فونت مشخصات باتری

اگر تعمیرکار موبایل هستین و با باتری‌های لیتیومی سر و کار دارین، می‌تونین از روی مشخصات ظاهری باتری خیلی از نشانه‌های اصل یا فیک بودن اون رو متوجه بشین. یکی از این مشخصات، کیفیت چاپ و فونت‌ نوشته‌هایی هست که روی باطری حک شده. تو باتری‌های اصلی، این نوشته‌ها خیلی تمیز و واضح چاپ شدن، در صورتی که تو باتری‌های فیک معمولاً نوشته‌ها خیلی پررنگ یا درشت‌تر به نظر میان. همچنین گاهی ممکنه نوشته‌ها تار و نازک چاپ شده باشن که باز هم نشونه اصلی نبودن اون باتریه.

نشانه تشخیص باتری اصلی سامسونگ

3. مقایسه وزن باتری

یکی دیگه از روش‌هایی که بعضاً میشه ازش برای تشخیص باتری اصلی سامسونگ استفاده کرد، دقت به وزن باتری هست؛ البته این مورد برای برخی باتری‌ها صحت داره و در صورتی که یه باتری اصل در دسترس داشته باشین، می‌تونین متوجه این تفاوت بشین. به‌طورکلی، باتری‌های اصل در برخی مدل‌ها کمی از باتری‌های فیک سنگین‌ترند (چیزی حدود 5 تا 10 گرم) که میشه از این راهکار هم برای تشخیص باتری اصل از فیک سامسونگ استفاده کرد.

نشانه تشخیص باتری اصلی سامسونگ

4. جنس بدنه باتری

این روش بیشتر برای کسانی که با باتری‌های لیتیومی سر و کار دارن کاربرد داره. جنس پلاستیک باتری‌های اصلی، پلاستیک PC هست که بافت صاف و ظاهری شیک داره؛ اما تو باتری‌های تقلبی برای کاهش هزینه‌های تولید، از پلاستیک بازیافتی استفاده میشه که به نظر زمخت و شکننده میاد. همچنین پلاستیک باتری‌های اصلی کاملاً یکنواخت و بدون برآمدگی هست ولی باتری‌های تقلبی ممکنه ناهمواری‌هایی داشته باشن که البته تشخیص این مورد در نگاه اول چندان راحت نیست!

نشانه تشخیص باتری اصلی سامسونگ

5. توجه به گوشه‌های باتری

حاشیه و گوشه‌های باتری یکی از نقاط کلیدی هستن که می‌تونن اصل بودن یا نبودن باتری رو مشخص کنن. لبه‌های برچسب باتری اصلی با ظرافت هرچه تمام‌تر به باتری چسبیدن و یه خط صاف و نازک رو شکل دادن؛ اما تو باتری‌های غیراصل معمولاً این قسمت پهنای زیادی داره و خط حاشیه برچسب، صاف یا به اصطلاح تراز نیست. به عبارت دیگه، تو باتری‌های اصلی فاصله بدنه داخلی باتری تا برچسب خیلی کمه اما تو باتری‌های تقلبی این فاصله بیشتره و کاملاً به چشم میاد.

نشانه تشخیص باتری اصلی سامسونگ از تقلبی

6. بررسی تاریخ تولید باتری

اگر بسته‌بندی باتری موردنظر رو در اختیار دارین، می‌تونین تاریخ تولیدی که روی بسته‌بندی درج شده رو با تاریخ تولید خود باتری مقایسه کنین و در صورتی که تاریخ‌ها یکسان نباشن، باتری انتخابی تقلبی هست و از بسته‌بندی فیک برای جلب نظر مشتری استفاده شده.

7. ولتاژ باتری

یکی دیگه از مواردی که میتونه بهتون در تشخیص باتری اصل سامسونگ کمک کنه، توجه به ولتاژ باتری هست. شما می‌تونین با تست ولتاژ (مثلاً با استفاده از مولتی‌متر)، از صحت ولتاژ نوشته شده روی باتری سامسونگ مطلع بشین.

نشانه تشخیص باتری اصلی سامسونگ از تقلبی

همچنین بخوانید:

8. کیفیت اتصالات باتری

تو باتری‌های اصلی، فاصله ترمینال‌ها از همدیگه در مقایسه با باتری‌های تقلبی کمتره و به اصطلاح ترمینال‌ها جفت‌تر هستن. تفاوت دیگه‌ای که تو اتصالات باتری اصلی و تقلبی سامسونگ وجود داره، عمق ترمینال‌هاست. تو باتری‌های تقلبی سامسونگ ترمینال‌ها عمیق‌تر جاگذاری شدن ولی تو باتری اصلی می‌بینین که به سطح نزدیک‌ترند. یه تفاوت مهم دیگه هم جنس فلز ترمیناله. تو باتری اصلی فلز ترمینال رنگ تیره‌تری داره و نور رو چندان بازتاب نمیده، اما ترمینال باتری تقلبی سامسونگ روشن‌تره و نور لامپ یا خورشید رو به شدت منعکس می‌کنه.

نشانه تشخیص باتری اصلی سامسونگ از تقلبی

9. اطلاعات زیر برچسب باتری

مطمئن‌ترین روش تشخیص باتری اصلی سامسونگ، بررسی اطلاعات زیر ورقه یا همون برچسب باتریه. البته از اونجایی که تو این روش باید برچسب روی باتری رو جدا کرد، توصیه میشه فقط به عنوان راه‌حل نهایی ازش استفاده کنین. یعنی اگر هیچکدوم از راهکارهای قبلی روش تشخیص باتری اصلی گوشی سامسونگ نتونست شما رو قانع کنه، اون وقت می‌تونین از این روش به عنوان آخرین و مطمئن‌ترین راهکار استفاده کنین.

با جدا کردن برچسب باتری، به اطلاعات مهمی در خصوص اصل یا تقلبی بودن باتری سامسونگ دست پیدا می‌کنین که در اینجا اونا رو توضیح میدیم:

  • تراشه NFC

تقریباً هیچکدوم از باتری‌های تقلبی سامسونگ تراشه NFC ندارن یا اگر داشته باشن، حالت برآمده دارن که نشونه تقلبی بودن باتریه. این تراشه زیر برچسب باتری طراحی شده و فقط باتری‌های اصلی از اون استفاده می‌کنن. با برداشتن برچسب باتری می‌تونین به‌راحتی تراشه NFC رو مشاهده کنین.

نشانه تشخیص باتری اصلی سامسونگ از تقلبی

  • نام کمپانی سازنده و جنس بدنه

تو باتری‌های اصلی، زیر برچسب و روی بدنه داخلی باتری می‌تونین نام کمپانی سازنده یعنی SAMSUNG رو ببینین. همچنین سطح بدنه باتری‌های اصلی درخشان و صیقلی به نظر میرسه؛ اما تو باتری‌های تقلبی، یا نام کمپانی سازنده وجود نداره و یا نام کمپانی‌های متفرقه و چینی به چشم می‌خوره و جنس بدنه هم مات و کدر دیده میشه.

نشانه تشخیص باتری اصلی سامسونگ از تقلبی

  • ظرفیت باتری

گاهی اوقات ظرفیت باتری زیر برچسب اون درج شده. تو باتری‌های اصل طبیعتاً این ظرفیت مطابق با همون چیزیه که انتظار میره اما تو باتری‌های تقلبی گاهی دیده شده که ظرفیت واقعی باتری حتی تا یک سوم کمتر از ظرفیت واقعی بوده.

نشانه تشخیص باتری اصلی سامسونگ از فیک

همچنین بخوانید:

خلاصه اینکه…

برای تشخیص باتری اصل سامسونگ راهکارهای مختلفی وجود داره که تو این مطلب مهم‌ترین‌ها رو پوشش دادیم. از راهکارهای ساده مثل بررسی قیمت و تاریخ تولید باتری تا توجه به جزئیات طراحی بدنه و اطلاعات درج شده روی برچسب و حتی زیر برچسب باتری. توجه به این نکات باعث میشه مطمئن بشین که باتری مورد استفاده کاملاً اصله و اینطوری از مشکللاتی که باتری فیک میتونه برای گوشی بوجود بیاره در امان باشین.

شما تعمیرکاران گرامی و فعالان صنف موبایل می‌تونین برای خرید انواع باتری موبایل، لوازم و قطعات موبایل (ازجمله ال سی دی سامسونگ، شیائومی، ایفون؛ انواع قاب و درب پشت؛ گلس تعمیراتی؛ آی سی و…) با قیمت همکاری و گارانتی، از وبسایت آر ام جی اس ام اقدام نمایید و هر کجای کشور که باشین سفارش خودتون رو دریافت کنین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

راهنمای جستجوی کالا

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات