موجودی و قیمت کالاها تا تاریخ 13 اردیبهشت 1403 به‌روز است.

باتری آیفون بهتره یا سامسونگ ؟!

مقایسه عملکرد باتری سامسونگ با ایفون

آخرین به‌روزرسانی 21-11-1402

باتری گوشی یکی از عوامل تعیین کننده در خرید موبایله و همونطور که می‌دونین، دو کمپانی آیفون و سامسونگ به‌عنوان پیشگامان بازار تلفن همراه، از قوی‌ترین تکنولوژی‌ها برای ساخت باتری استفاده می‌کنن. اما باتری کدوم برند بر دیگری برتری داره؟! آیفون یا سامسونگ؟! در این مطلب به مقایسه باتری آیفون و سامسونگ می‌پردازیم تا ببینیم کدوم برند عملکرد بهتری در ساخت باتری گوشی داره. برای پاسخ به سؤال باتری آیفون بهتره یا سامسونگ، باتری‌های این دو گوشی رو از نظر عمر مفید، شارژدهی، ظرفیت، تعمیرپذیری، سرعت شارژ و… باهم مقایسه کردیم:

مقایسه کیفیت عملکرد باتری آیفون با سامسونگ

گاهی بیان میشه کیفیت عملکرد و عمر مفید باتری گوشی‌های اندرویدی در مقایسه با IOS، بسیار بهتر و چشمگیرتره؛ اما آیا طولانی‌تر بودن عمر باتری گوشی‌های اندرویدی واقعیت داره؟ برای بررسی دقیق‌تر این موضوع بیاین نگاهی به گوشی‌های پرچم‌دار ایفون و سامسونگ داشته باشیم و اونا رو از این نظر با هم مقایسه کنیم.

در برخی مدل گوشی‌های پرچمدار، عمر باتری موبایل سامسونگ و آیفون تفاوت چشمگیری نداره و نتایج بسیار به هم نزدیکه؛ مثلاً نمیشه با قاطعیت درباره گوشی‌های Galaxy S21 و iPhone 12 نظر داد و گفت کدوم باتری بهتری داره اما تو بعضی مدل گوشی‌ها مثل گلکسی s21 اولترا، عمر مفید باتری نسبت به گوشی آیفون 12 پرومکس بیشتره و زمان بیشتری سلامت اولیه خودش رو حفظ میکنه.

به‌طورکلی اگرچه در اکثر مدل‌ها عمر مفید باتری‌های سامسونگ و آیفون تفاوت چشمگیری با هم ندارن؛ اما اگر قرار باشه در این بخش یه برند رو به‌عنوان برند برتر معرفی کنیم، باید بگیم سامسونگ با اندکی اختلاف از آیفون جلوتره و باتری موبایل‌های این کمپانی کره‌ای تا مدت زمان بیشتری کیفیت رو مثل روز اول نگه میدارن.

گوشی سامسونگ

مقایسه میزان شارژدهی باتری آیفون با سامسونگ

همانطور که می‌دونین برای اندازه‌گیری ظرفیت باتری از اعداد با واحد میلی‌آمپر استفاده میشه اما این اعداد به تنهایی برای سنجش و مقایسه ظرفیت باتری گوشی ایفون و سامسونگ کافی نیستن؛ چراکه سرعت خالی شدن شارژ یک موبایل به عوامل مختلفی بستگی داره که یکی از اونا ظرفیت باتریه!

به همین دلیل برای مقایسه دقیق‌تر ظرفیت باتری آیفون و سامسونگ، آزمایش‌های مختلفی انجام شده که تو یکی از تست‌ها، گوشی‌های آیفون و سامسونگی که ۱۰۰٪ شارژ داشتن رو همزمان روشن گذاشتن و به تماشای ویدئو با اون‌ها مشغول شدن تا ببینن هرکدوم چند ساعت دوام میارن و خاموش نمیشن. تو این آزمایش دو مدل گوشی S21 Ultra و S22 Ultra به نمایندگی از سامسونگ و گوشی iPhone 13 Pro Max به نمایندگی از آیفون انتخاب شدن.

نتایج نهایی برای معرفی قوی‌ترین گوشی از نظر شارژدهی حیرت‌آور بود؛ هر دو گوشی سامسونگ حدود 9 ساعت دوام آوردن که زمان فوق‌العاده‌ای برای گوشی‌های اندرویدی محسوب میشه اما عملکرد آیفون حتی از این دو هم بهتر بود؛ گوشی 13 Pro Max موفق شد حدود 12 ساعت بدون وقفه در حال استفاده باشه!

بنابراین میشه گفت در سال‌های اخیر آیفون پیشرفت قابل‌توجهی در زمینه ظرفیت باطری و شارژدهی داشته و کاربران اون کمتر نیاز پیدا می‌کنن تا در طول روز گوشی خودشون رو شارژ کنن. این پیشرفت در مدل‌های بعد از 13 پرومکس هم دیده میشه که یکی از مزایای گوشی‌های جدید آیفون نسبت به سامسونگ به حساب میاد.

ناگفته نماند که دلیل شارژدهی بیشتر گوشی‌های اپل باتوجه به ظرفیت کمتر باتری‌هاش، اینه که علاوه‌بر تراشه پر قدرتی که در گوشی به کار رفته و بهینه عمل میکنه، نحوه کارکرد سیستم عامل IOS هم حائز اهمیته و میتونه با انرژی کم و بدون استفاده بیش از حد از تراشه، فعالیت‌های مختلف رو اجرا کنه.

گوشی آیفون

مقایسه تعمیرپذیری باتری ایفون با سامسونگ

امروزه اکثر باتری‌هایی که در تلفن‌های همراه استفاده میشن، باتری‌های لیتیومی هستن. یکی از ویژگی‌های باتری‌های لیتیومی اینه که در طول زمان و به تدریج عمر مفیدشون رو از دست میدن و گوشی نیاز به تعویض باتری پیدا میکنه. این موضوع قابل پیشگیری نیست و تا زمانی که جایگزینی برای باتری‌های لیتیومی پیدا نشه، همه گوشی‌های موبایل در معرض خرابی باتری قرار دارن.

در اینجا موضوع قابلیت و سهولت تعمیر باتری آیفون و سامسونگ اهمیت پیدا می‌کنه. به‌طورکلی گوشی‌های آیفون از نظر سخت افزاری عملکرد نسبتاً بهتری در مقایسه با سامسونگ دارن و قطعات گوشی مثل: تاچ ال سی دی آیفون، بدنه و کلیدهای گوشی آیفون عمر مفید طولانی‌تری دارن و دیرتر خراب میشن؛ اما در خصوص باتری همونطور که قبلاً اشاره کردیم، باتری‌های سامسونگ معمولاً دیرتر نیاز به تعویض پیدا می‌کنن. با این وجود برای مقایسه قابلیت تعمیرپذیری باتری سامسونگ با آیفون، ذکر این نکته ضروریه که تعویض باتری در هر دو مدل گوشی نیاز به مهارت داره و لازمه که تعمیرکار حرفه‌ای این کار رو انجام بده؛ اما دسترسی به باتری در گوشی‌های آیفون _اعم از قدیمی و جدید_ با دشواری بیشتری همراهه و لازمه حتماً تاچ ال سی دی از گوشی جدا بشه، ولی تو گوشی‌های قدیمی سامسونگ با بازکردن درب پشت گوشی میشه به باتری دسترسی پیدا کرد.

تعمیر گوشی موبایل

همچنین بخوانید

مقایسه میزان بهینه بودن باتری آیفون با سامسونگ

برای حفظ سلامت باتری گوشی آیفون و سامسونگ و جلوگیری از خرابی زودهنگام اونا میشه از امکانات و ابزارهایی که در خود گوشی تعبیه شده‌ استفاده کرد. این ابزارها که به‌منظور صرفه‌جویی در مصرف باتری طراحی شدن، جلوی فعالیت‌های جانبی و نسبتاً کم اهمیتی که باعث مصرف باتری میشن رو می‌گیرن تا باتری به دفعات شارژ کمتری نیاز داشته باشه و طول عمر مفیدش افزایش پیدا کنه.

برای مقایسه باتری آیفون و سامسونگ از نظر بهینه‌سازی باتری، باید به یکپارچگی سخت افزار و نرم افزار آیفون اشاره کرد. این یکپارچگی در گوشی‌های ایفون باعث ایجاد مزایای بسیاری مثل کیفیت، قدرت پردازش بالا و بهینه‌سازی مصرف باتری میشه. این مصرف بهینه در تمام مدل‌های آیفون به چشم می‌خوره و یکی از دلایل افزایش سلامت باتری آیفون در مدل‌های جدیدتر به شمار میره.

از طرف دیگه سامسونگ و سایر گوشی‌های اندرویدی نیز عملکرد قابل‌قبولی در ارائه امکانات برای صرفه‌جویی در مصرف باتری دارن. یکی از ویژگی‌های سیستم عامل اندروید این هست که امکان شخصی‌سازی زیادی به کاربر میده و شخص میتونه از این فرصت برای مدیریت مصرف باتری استفاده کنه. قابلیت‌هایی مثل حالت Battery Saver که در مواقع لزوم باعث ماندگاری بیشتر شارژ باتری موبایل میشه و ازجمله امکاناتی هست که در گوشی‌های سامسونگ ارائه شده.

شارژ گوشی موبایل

همچنین بخوانید

مقایسه سرعت شارژ باتری سامسونگ با آیفون

در دنیای پر سرعت امروز، سرعت شارژ شدن باتری گوشی، یکی از اولویت‌های مشتریان هنگام خرید موبایله. هرچقدر ظرفیت باتری یه موبایل زیاد باشه، باز هم ممکنه رقابت رو به گوشی دیگری که ظرفیت کمتری داره اما تو مدت زمان سریع‌تری شارژ میشه ببازه؛ ازین‌رو دو برند سامسونگ و آیفون به خاطر اهمیت این موضوع، نسل به نسل سرعت شارژ گوشی‌های تولیدی خودشون رو ارتقا میدن. برای مثال مدل Galaxy S22 Ultra از شارژ سریع 45W پشتیبانی میکنه؛ این یعنی برای رسیدن از درصد شارژ صفر تا صد، کمتر از یک ساعت زمان نیازه. درواقع این یکی از مواردی هست که در اون باطری آیفون رتبه پایین‌تری نسبت به سامسونگ داره؛ چراکه مثلاً گوشی iPhone 14 Pro Max که جزو سری جدید گوشی‌های آیفون به حساب میاد، از قابلیت شارژ سریع 27W پشتیبانی میکنه و شارژ کامل اون حدود 80 دقیقه زمان میبره که اختلاف معناداری با سامسونگ Galaxy S22 Ultra داره. اما خبر خوب برای طرفداران اپل اینه که این سرعت شارژ بسیار بالاتر از مدل‌های قبلی هست و نوید این رو میده که تو مدل‌های جدیدتر آیفون، شاهد پیشرفت بیشتر سرعت شارژ باشیم و رقابت بین سامسونگ و آیفون جذاب‌تر از پیش بشه.

شارژ گوشی همراه

خلاصه اینکه…

همونطور که اشاره کردیم، برای مقایسه باتری گوشی سامسونگ و آیفون و اینکه بگیم باتری سامسونگ بهتره یا ایفون، لازمه پارامترهای متعددی دقیقاً مورد بررسی قرار بگیره. طبق تست‌های مختلفی که روی دو باتری سامسونگ و آیفون انجام شده، به‌طورکلی میشه گفت که هرکدوم مزایای خاص خودشون رو دارن و با درصد کمی اختلاف، یکی از دیگری ممکنه گاهی پیشی بگیره؛ مثلاً میشه گفت که تقریباً سرعت شارژ در گوشی‌های سامسونگ سریع‌تره اما ماندگاری شارژ در گوشی‌های آیفون حرف اول رو میزنه!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

راهنمای جستجوی کالا

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات