موجودی و قیمت کالاها تا تاریخ 8 اردیبهشت 1403 به‌روز است.

شناسایی اولین تروجان iOS

بدافزاری که حساب بانکی را خالی می‌کند

همانطور که می‌دانید یک از دلایلی که افراد گوشی‌های آیفون را به اندروید ترجیح می‌دهند، امنیت اطلاعات کاربر در آن است هرچند که قیمت قطعات گوشی ایفون گران‌تر از گوشی‌های اندروید می‌باشد؛ اما اکنون موضوع امنیت ایفون با چالش روبرو شده و آن، شناسایی اولین تروجان iOS است. تروجان GoldPickaxe بعد از نصب در گوشی می‌تواند به اسناد هویتی، داده‌های تشخیص چهره و پیام‌های متنی کاربر دسترسی داشته باشد و امنیت حریم شخصی افراد را به خطر بیاندازد.

طبق گزارش Group-IB، اکنون تروجان اندروید GoldDigger با آپدیت‌های جدیدی که برای آن انجام شده و همچنین با قابلیت‌های جدیدش، می‌تواند راحت‌تر به حساب‌های بانکی کاربران نفوذ پیدا کند.

اما سؤال این‌جاست که این تروجان چگونه می‌تواند اطلاعات کاربر را سرقت کند و منجر به خالی شدن حساب‌های بانکی شود؟! تروجان بانکی به محض اینکه روی گوشی‌های اندروید یا IOS نصب شود به‌آسانی به اطلاعات کاربر دسترسی دارد و ازین‌رو خالی کردن حساب و سوءاستفاده از حساب‌های بانکی برای هکرها راحت می‌شود. همچنین دسترسی به داده‌های بیومتریک، یکی دیگر از مواردیست که افراد سودجو می‌توانند برای ساخت دیپ‌فیک‌های هوش مصنوعی از آن‌ها استفاده کنند.

هک حساب های بانکی با بدافزار (تروجان) در گوشی های اندروید و آیفون

در حال حاضر تروجان GoldPickaxe، کاربران ویتنام و تایلند را هدف قرار داده؛ ولی در صورتی که این کمپین بتواند موفق شود، هکرها می‌توانند کاربران آیفون و اندروید در کانادا، آمریکا و سایر کشورهای انگلیسی زبان را هم مورد هدف قرار دهند.

هرچند که تروجان‌های بانکی اندرویدی با نصب بدافزارها و حملات فیشینگ توزیع می‌شوند و نفوذ به گوشی‌های آیفون کمی سخت‌تر از اندروید است، اما این به معنی عدم امکان دستیابی هکرها به گوشی‌های ایفونی نیست. البته کارشناسان حوزه امنیت برای جلوگیری و مقابله با بدافزار GoldPickaxe در آیفون پیشنهاد داده‌اند که کاربران از طریق تست فلایت (TestFlight) اقدام به نصب برنامه‌ها نکنند؛ چراکه هکرهای سازنده این تروجان بانکی، برای توزیع GoldPixaxe.IOS از همین پلتفرم تست اپلیکیشن موبایل آیفون استفاده کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

راهنمای جستجوی کالا

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات