خرید از سایت صرفا برای همکاران صنف موبایل امکان‌‌پذیر است

تست سلامت باتری گوشی

یه راهکار برای تشخیص بهترین زمان تعویض باتری گوشی

آخرین به‌روزرسانی 21-06-1402

شاید زیاد براتون پیش اومده که خواستین از سلامت باتری گوشی مطلع بشین ولی دنبال راهی جز استفاده از اپ‌های تست باتری گوشی بودین. خب برای بررسی و تشخیص بهترین زمان تعویض باتری گوشی، یه سری کد تست سلامت باتری گوشی هست که میشه به‌راحتی از وضعیت باتری مطلع شد. تقریباً هر برند گوشی یه کد مخفی تست سلامت باتری داره که در ادامه چندتا کد مختلف برای تست سلامت باتری موبایل در گوشی‌های اندرویدی ازجمله شیائومی (Xiaomi)، هوآوی (Huawei) و سامسونگ (Samsung) رو بهتون معرفی می‌کنیم. البته بهتره بدونین برای گوشی‌های آیفونی، چیزی به عنوان کد تست باتری آیفون وجود نداره، ولی با یه روش دیگه می‌تونین تست سلامت باتری گوشی‌های آیفون رو انجام بدین که در ادامه مفصل در موردش صحبت می کنیم.

کد تست سلامت باتری گوشی‌های اندرویدی

اول بریم سراغ کد سلامت باتری در گوشی‌های اندرویدی. به‌طور کلی برای اطلاع از وضعیت سلامت باتری گوشی‌های اندرویدی دو دسته کد تست سلامت باتری وجود داره که گوشی‌های شیائومی، سامسونگ و هوآوی هرکدوم دارای کدهای اختصاصی جداگانه و سایر گوشی‌های اندرویدی یک کد عمومی دارن که این کدها عبارتند از:

کد تست باتری گوشی شیائومی

برای تست باتری گوشی شیائومی، کد *#*#6485#*#* رو وارد می‌کنیم. صفحه‌ای که ظاهر میشه مربوط به اطلاعات مختلف باتری گوشی مثل ظرفیت اصلی، ظرفیت فعلی، مقدار شارژ و… هست که ما با شاخص MB-06 این لیست کار داریم. هنگام بررسی اگر جلوی این شاخص good نوشته شده باشه یعنی وضعیت باتری خوبه و اگر bad باشه، یعنی وضعیت خوبی نداره.

تست سلامت باتری گوشی های شیائومی

کد سلامت باتری سامسونگ

برای تست باتری گوشی سامسونگ کد #0228#* رو وارد می‌کنیم تا منوی battery status یا همون وضعیت باتری برامون باز بشه. توی این قسمت ما با شاخص level block کار داریم. اگر مقدار توی پرانتز (8~0) باشه به این معنی هست که باتری سالمه؛ اما اگر (7~0) باشه به این معنی هست که باید باتری رو عوض کنیم.

تست سلامت باتری گوشی های سامسونگ

کد تست باتری هوآوی

برای تست باتری گوشی هوآوی می‌تونیم کد *#*#2846579#*#* رو وارد کنیم تا با رفتن به بخش battery charge از شارژ باتری هواوی و دمای اون مطلع بشیم.

تست سلامت باتری گوشی های هوآوی

کد عمومی برای تست باتری گوشی های اندرویدی

اگر گوشی اندروید هست ولی جزو هیچکدوم از این مواردی که گفتیم نبود، می‌تونیم با وارد کردن کد عمومی *#*#4636#*#* به قسمت battery information بریم و شاخص battery health رو در نظر بگیریم که اگر good باشه یعنی وضعیتش خوبه و اگه bad باشه یعنی باید باتری عوض بشه.

تست سلامت باتری گوشی های اندروید

تست باتری آیفون

همونطور که در ابتدا هم اشاره کردیم، اگر بخوایم از وضعیت سلامت باتری آیفون مطلع بشیم، کد مخفی مثل گوشی‌های اندرویدی برای آیفون وجود نداره اما یه بخش تو خود گوشیه که کافیه به تنظیمات (battery -> battery health) بریم. تو این قسمت سه گزینه هست؛ اولین گزینه maximum capacity هست که مقدار ظرفیت باتری نسبت به زمانی که گوشی خریداری شده رو بهمون میگه که هرچی عددش بالاتر باشه بهتره.

روش تست سلامت باتری گوشی های اندرویدی

گزینه peak performance capability قسمتی هست که با جملاتی که در ادامه اون نشون داده میشه، می‌تونیم از وضعیت باتری مطلع بشیم. پیام‌هایی که در ادامه این گزینه میاد 4 حالت داره و از خیلی خوب تا بد دسته‌بندی میشه:

  1. حالت اول به ما میگه باتری حالت نرمال داره و ظرفیتش بسیار خوبه.
  2. حالت دوم نشون‌دهنده اینه که یه مدت از استفاده باتری گذشته که میتونه یه کم روی عملکرد گوشی تأثیر بذاره.
  3. حالت سوم هم میگه باتری داره روی عملکرد گوشی اثر میذاره و باید به فکر تعویض باتری باشیم.
  4. در نهایت حالت چهارم وقتی ظرفیت باتری زیر 80 درصد بشه نشون داده میشه. تو این مرحله باتری میتونه تأثیرات بدی روی گوشی بذاره که بهتره هرچه زودتر باتری رو عوض کنیم.

روش تست سلامت باتری گوشی های اندرویدی

البته در ios13 به بعد گزینه optimized battery charging اضافه شده که با هوش مصنوعی از over charge شدن جلوگیری میکنه.

روش تست سلامت باتری گوشی های اندرویدی

همونطور که قبلاً گفتیم، غیر از این کدها، یه اپ رایگان بسیار خوب به نام accubattery هم برای گوشیای اندرویدی وجود داره که با جمع‌آوری اطلاعات از نحوه استفاده ما از گوشی و شارژ گوشی میتونه ظرفیت فعلی باتری رو نسبت به ظرفیت موقع خرید با هم مقایسه کنه. همچنین میتونه میزان عمر باتری رو حدس بزنه، مقدار استفاده هر برنامه از باتری رو بگه، وقتی گوشی به درصد خاصی میرسه آلارم بده و خیلی چیزای دیگه که میتونه برامون مفید باشه.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

راهنمای جستجوی کالا

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات