موجودی و قیمت کالاها تا تاریخ 11 اردیبهشت 1403 به‌روز است.
آخرین به‌روزرسانی 21-11-1402

همونطور که می‌دونین کمپانی سامسونگ یکی از بزرگترین و موفق‌ترین تولیدکنندگان گوشی هوشمند به شمار می‌رود. گوشی‌های سامسونگ اغلب دارای کیفیت‌های بالا، طراحی‌های زیبا، عملکرد خوب، دوربین‌های پیشرفته و قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای هستن. همچنین به‌دلیل استفاده از تکنولوژی‌های جدید در ساخت دوربین و صفحه‌نمایش‌های گوشی سامسونگ، تجربه بصری بی‌نظیری رو به کاربر هدیه میدن. اما گوشی‌های سامسونگ هم همانند سایر گوشی‌ها از برندهای دیگه، ممکنه دچار مشکلاتی بشن که میتونه اون مشکل سخت‌افزاری و یا نرم‌افزاری باشه. ما در این مطلب میخوایم به بررسی رایج‌ترین مشکلات صفحه نمایش سامسونگ بپردازیم. البته باید در نظر داشته باشین که قبل از هرگونه اقدام، ابتدا علت اصلی مشکلی که برای تاچ ال سی دی گوشی سامسونگ پدیدار شده رو بررسی کنین و بعد با استفاده از مناسب‌ترین راهکار، مشکل رو برطرف کنین.

  • سایه افتادن صفحه نمایش گوشی سامسونگ

یکی از رایج‌ترین اتفاقاتی که برای کاربران گوشی‌های سامسونگ میفته، سایه افتادن صفحه نمایش گوشیه. اگر بخوایم واضح‌تر درباره سایه انداختن صحبت کنیم، باید بگیم این اتفاق زمانی میفته که کاربر صفحه جدیدی رو در گوشی انتخاب میکنه ولی کماکان محتوای صفحه و یا برنامه قبل (مثل دکمه‌ها، صفحه کلید و…) رو در صفحه جدید میبینه. این مشکل انواع مختلفی داره و دلایلی که میتونه باعث ایجاد سایه بشه هم متعدده؛ مثلاً طول عمر گوشی و یا استفاده طولانی مدت و یکسره از نمایشگر گوشی ازجمله رایج‌ترین دلایل بروز این مشکلند که موجب عدم تطبیق پیکسل‌ها با تصویر میشن. هرچند که کمپانی سامسونگ برای گوشی‌های سری جدید، اندازه زیر پیکسل‌های آبی رو کمی از دو رنگ دیگه بزرگتر قرار داده تا برای تولید شدت رنگ یکسان به جریان کمتری نیاز باشه و اساساٌ این مشکل سایه انداختن کمتر اتفاق بیفته.

سایه افتادن صفحه نمایش گوشی

  • کار نکردن تاچ گوشی سامسونگ

گاهی تاچ ال سی دی سامسونگ به‌علت ضربه، فشار، آب خوردگی، مشکلات سیستم عامل، ویروسی شدن و… نقطه لمس رو اشتباه تشخیص میده و یا تاچ کلاً از کار میفته و دیگه هیچ واکنشی نسبت به لمس صفحه نمایش از خودش نشون نمیده. این مشکل میتونه نرم‌افزاری باشه که اغلب با کالیبره کردن و یا بازگشت به تنظیمات کارخانه (Factory Reset) برطرف میشه و شاید هم از سخت‌افزار گوشی باشه که لازمه تاچ ال سی دی و فلت اون بررسی و در صورت نیاز تعویض بشه.

همچنین بخوانید
  • پرپر زدن صفحه گوشی سامسونگ

ازجمله مشکلات متداول دیگه‌ای که برخی کاربران گوشی‌های سامسونگ با اون مواجه هستن، پرش و یا پرپر زدن صفحه نمایشه. پرپر زدن انواع مختلفی داره؛ مثلاً پرپر زدن پیکسل‌های نمایشگر وقتی کاربر صفحه نمایش رو لمس میکنه، پرپر زدن در بخشی از نمایشگر گوشی _این هم انواعی داره و ممکنه حتی نیمی از تصویر سیاه سفید بشه_، کم شدن نور نمایشگر گوشی‌های گلکسی S5 و S4 و J7 و موارد دیگه‌ای که همگی دلایل و راه‌حل‌های منحصربه‌فرد خودشون رو دارن که لازمه بعد از بررسی دقیق، اقدامی در جهت رفع این مشکل انجام بدین.

همچنین بخوانید
  • پیکسل سوختگی گوشی سامسونگ

پیکسل سوختگی (Dead pixel) زمانیست که یک نقطه از صفحه نمایش گوشی مشکی‌رنگ میشه که بسته به تراکم پیکسلی نمایشگر گوشی، اندازه پیکسل سوختگی در گوشی‌های مختلف متفاوته و هرچه تراکم بیشتر باشه، این مشکل کمتر قابل‌مشاهده هست. البته باید توجه داشت که این مورد با پیکسل گیر کرده فرق داره و این مورد زمانی هست که در نمایشگر گوشی، یکی از رنگ‌های سبز، آبی و قرمز، بیشتر از دو رنگ دیگه نمایانه.

پیکسل سوختگی گوشی

  • خرابی ال سی دی گوشی سامسونگ

هرچند بسیاری افراد از گوشی خود مراقبت می‌کنن اما بازهم موارد مربوط به خرابی ال سی دی ازجمله رایج‌ترین مشکلاتیه که تعمیرکاران موبایل با اون روبرو میشن. به‌طورکلی عواملی که میتونه موجب آسیب رسیدن به ال سی دی گوشی سامسونگ بشه عبارته از:

  • آب خوردگی

یکی از متداول‌ترین مشکلاتی که برای گوشی‌ها میفته، افتادن گوشی در آب یا ریختن مایعات روی اونه. زمانی که آب به گوشی نفوذ پیدا کنه ممکنه باعث بشه ال سی دی بسوزه؛ چراکه به‌دلیل اتصال کوتاه مدار گوشی، LCD از کار میفته و باید تعویض بشه.

  • نفوذ گردوغبار

گاهی ذرات ریز گردوغبار به قسمت زیری گلس نفوذ پیدا میکنه و اگر ال سی دی دارای شکستگی و یا حتی ترک‌های ریزی هم باشه، عملکرد اون رو با اختلال مواجه میکنه.

  • ضربه دیدن

ازجمله عواملی که بر اثر بی‌دقتی پیش میاد، افتادن گوشی از ارتفاع و یا ضربه دیدن اون توسط یه جسم دیگست. گاهی به‌علت وجود گلس‌های محافظ، آسیب جدی نیست ولی گاهی هم ممکنه منجر به شکستن تاچ ال سی دی گوشی بشه که تنها راه‌حل رفع این مشکل، تعویض ال سی دی گوشی هست.

شکسته شدن گوشی موبایل

همچنین بخوانید
  • رنگی شدن صفحه نمایش سامسونگ

این مشکل هم یکی از رایج‌ترین مواردیست که کاربران گوشی‌های سامسونگ با اون روبرو میشن و می‌تونه حالات و علت‌های مختلفی داشته باشه که در ادامه به اون‌ها اشاره می‌کنیم:

  • رنگی شدن صفحه نمایش سامسونگ هنگام شارژ

این اتفاق زمانی رخ میده که گوشی حین شارژ، نمایشگرش رنگی میشه و شروع به چشمک زدن میکنه. عوامل مختلفی میتونه باعث بوجود اومدن همچین مشکلی بشه ازجمله: کثیف بودن پورت شارژ، ولتاژ بالا و یا نامناسب آداپتور، وجود یه برنامه مخرب و ناسازگار، خرابی برد شارژ، خرابی پورت شارژ و… .

  • بنفش شدن صفحه نمایش سامسونگ

وقتی که از نمایشگر گوشی _مخصوصاً نمایشگرهای امولد_ برای مدت طولانی استفاده بشه، ترکیبات فسفر تولیدکننده نور شدت خودشون رو از دست میدن که گاهی روشن ماندن بیش از اندازه نمایشگر میتونه علاوه‌بر بنفش شدن نمایشگر، باعث پیدایش طرح و خطوط روی صفحه نمایش و یا سوختن اون هم بشه. همچنین ضربه دیدن ال سی دی هم یکی دیگه از عواملیه که منجر به بنفش شدن صفحه گوشی میشه.

  • سیاه شدن صفحه نمایش گوشی سامسونگ

گاهی عواملی مثل: استفاده از باتری‌های غیر اصل، متصل ماندن طولانی‌مدت گوشی به شارژر، فرسوده شدن باتری گوشی، استفاده از شارژرهای غیر اصل و تقلبی، استفاده از بدافزارها و… میتونه باعث سیاه شدن ال سی دی گوشی‌های سامسونگ بشه و همانطور که در قبل هم ذکر شد، یافتن علت اصلی یکی از مهم‌ترین اقداماتی هست که قبل از تعمیر و یا تعویض قطعات موبایل باید انجام بشه.

  • سبز شدن صفحه نمایش گوشی سامسونگ

مشکل سبز شدن صفحه گوشی سامسونگ جزو مواردیست که اغلب با آپدیت جدید سامسونگ این مشکل برطرف میشه؛ البته گاهی این تغییر رنگ میتونه به‌دلیل مشکلات سخت افزاری هم باشه که باید این موضوع با دقت بررسی بشه. این حالت بدین شکل است که اگر تصویری به رنگ سیاه رو روی گوشی باز کنین، سبز رنگ بودن اون رو متوجه میشین. اکثر کاربرانی که با مشکل سبز رنگ بودن ال سی دی روبرو میشن، نرخ نوسازی نمایشگر گوشی اون‌ها 120 هرتز و روشنایی اون زیر 30 درصد هست؛ البته این مشکل در گوشی S20 FE و برخی گوشی‌های پرچمدار سال‌های اخیر که نمایشگری 120 هرتزی داشتند، مشاهده شده.

  • زرد شدن صفحه نمایش گوشی سامسونگ

اگر پیکسل ال سی دی آسیب دیده باشه، میتونه نمایشگر به رنگ زرد متمایل بشه. فشار، ضربه، رطوبت و همچنین استفاده طولانی‌مدت از نمایشگر گوشی ازجمله دلایل تغییر رنگ صفحه نمایش‌های سامسونگ هست. البته در برخی گوشی‌ها با تعویض بک لایت مشکل برطرف میشه و گاهی باید تاچ ال سی دی رو کامل عوض کرد.

زرد شدن صفحه نمایش گوشی

خلاصه اینکه…

گوشی‌های سامسونگ یکی از شناخته‌شده‌ترین گوشی‌های برند در بازار موبایله که طرفداران زیادی داره. کیفیت ساخت، قابلیت‌های کاربردی و عملکرد گوشی‌های سامسونگ قابل قبوله منتهی بروز مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری یه مسأله‌ای هست که ممکنه هرچند کم، ولی برای گوشی‌های سامسونگ هم اتفاق بیفته. یکی از این موارد، مشکلات مربوط به صفحه نمایش گوشیه و همونطور که گفتیم، رایج‌ترین مشکلات صفحه نمایش سامسونگ مواردی نظیر: پیکسل سوختگی، خرابی ال سی دی، تغییر رنگ صفحه نمایش، پرپر زدن نمایشگر، تاچ نامناسب و سایه انداختن هست. دلایل مختلف میتونه باعث بروز هرکدوم از این مشکلات بشه؛ پس لازمه که ابتدا علت‌یابی به‌طور دقیق انجام بشه تا بتونین بهترین اقدام رو برای رفع مشکل انجام بدین.

تاچ ال سی دی آیفون
تاچ ال سی دی شیائومی
تاچ ال سی دی هوآوی
باتری اصلی سامسونگ

2 دیدگاه برای “رایج‌ترین مشکلات صفحه نمایش سامسونگ”

  1. سلام گوشی من سامسونگ هنگام شارژر صفحه به رنگ های مختلف روشن پس‌ خاموش روشن کردن درست می‌شود فقط هنگام شارژر

    • سلام وقتتون به خیر
      برای بررسی دقیق تر مشکلتون باید به تعمیرکار مراجعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

راهنمای جستجوی کالا

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات