موجودی و قیمت کالاها تا تاریخ 11 اردیبهشت 1403 به‌روز است.
آخرین به‌روزرسانی 21-11-1402

یکی از مشکلاتی که ممکنه برای اغلب گوشی‌ها پیش بیاد و گوشی‌های سامسونگ هم از این قضیه مستثنی نیستن، داغ کردن گوشیه. داغ شدن گوشی عوامل مختلفی داره که بعد از بررسی و پیدا کردن علت، باید بهترین روش برای حل مشکل انتخاب بشه. ما در ادامه به دلایل داغ شدن گوشی سامسونگ گلکسی A12 می‌پردازیم و در ادامه به راهکارهای خنک کردن گوشی اشاره می‌کنیم؛ پس اگر تعمیرکار موبایل هستین این مقاله مناسب شماست.

6 علت داغ شدن گوشی سامسونگ A12

داغ شدن گوشی به دلایل مختلفی بستگی داره و به غیر از مواردی مثل زیاد بودن میزان روشنایی نمایشگر برای طولانی‌مدت و یا استفاده بیش از حد کاربر از دوربین گوشی برای مدت زمان زیاد، لازمه که تعمیرکار عوامل دیگه‌ای رو هم بررسی کنه تا دلیل قطعی داغ شدن گوشی A12 رو متوجه بشه؛ در ادامه به مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار می‌پردازیم:

    1. بررسی برنامه‌ها و فرآیندهای در حال اجرا روی گوشی: گاهی ممکنه برخی اپ‌ها، بازی‌ها و فرآیندها، سنگین و یا ناسازگار باشن و در پس زمینه گوشی باعث بشن تا پردازنده به شدت فعالیت داشته باشه و گوشی داغ بشه. همچنین ممکنه برنامه‌ای جزو بدافزارها باشه که ازین‌رو باید اپ‌های روی گوشی بررسی بشه.
    2. بررسی سیستم عامل گوشی: بعضی مواقع آپدیت نبودن سیستم عامل گوشی منجر به داغ کردن گوشی میشه که لازمه اگر آپدیت جدید برای گوشی اومده، اون رو به روز کنین.
    3. استفاده از اینترنت و وای فای: یکسره متصل بودن به بلوتوث، وای فای و یا استفاده از دیتای موبایل، میتونه داغ شدن گوشی رو به همراه داشته باشه.
    4. بررسی تمیز بودن اجزای گوشی: ممکنه وجود گرد و غبار شدید مانع از عملکرد صحیح منافذ خروجی هوا در گوشی بشه و گوشی به‌خصوص در فصل تابستان داغ کنه.
    5. بررسی مشکلات سخت‌افزاری گوشی: اگر عوامل قبلی رو بررسی کردین و هنوز مشکل همچنان باقیست، بهتره که از لحاظ سخت‌افزاری هم گوشی رو بررسی کنین. گاهی پیش میاد که حافظه داخلی گوشی پر شده و یا قطعاتی مثل پردازنده، مدارهای داخلی، باتری گوشی و حتی شارژر با مشکل مواجه شدن که نیاز به تعمیر و یا تعویض دارن.
    6. بررسی شرایط محیطی: محیط‌های مرطوب و گرم ازجمله عواملی هستن که به شدت روی گرم شدن گوشی تأثیر میذارن.

داغ شدن گوشی موبایل

همچنین بخوانید

راهکارهای مقابله با داغ کردن گوشی A12

بعد از اینکه علت داغ کردن گوشی رو متوجه شدین لازمه راهکاری مناسب و مطابق با علت رو پیش بگیرین. در ادامه ما ابتدا به چند راه‌حل عمومی و کاربردی و سپس به چند راهکار فنی اشاره می‌کنیم که می‌تونه بهتون کمک کنه:

  1. بستن برنامه‌های در حال اجرا
  2. تنظیم میزان روشنایی صفحه نمایش
  3. خارج کردن گوشی از قاب محافظ
  4. غیرفعال کردن اتصالات مثل بلوتوث، وای فای، دیتای موبایل و… (هرکدوم از این موارد، همونطور که در قبل هم ذکر شد، اگر برای طولانی‌مدت متصل باشن می‌تونن باعث داغ شدن گوشی بشن)
  5. فعال کردن Power Save میتونه منجر به صرفه‌جویی در مصرف CPU و باتری گوشی بشه.
  6. اگر مشاهده کردین که سیستم عامل گوشی نیاز به آپدیت داره، اقدام کنین.
  7. اگر حافظه گوشی پر شده و همین سبب داغ شدن گوشی بوده، لازمه که نرم‌افزارها و فایل‌های بدون استفاده حذف بشن.
  8. اگر مشکل هنگام شارژ 100 درصد رخ میده، به کاربر اطلاع بدین که به هیچ‌عنوان گوشی رو بیش از 90 درصد شارژ نکنه؛ چراکه بهترین حالت شارژ گوشی از 20 تا 80 درصده؛ البته که این مورد برای گوشی‌های دیگه هم صدق میکنه.

البته اگر مشکل خیلی جدی‌تر باشه، این راه‌حل‌ها جواب نمیده و باید راهکارهای بعدی رو انجام بدین:

9. برخی مواقع باتری گوشی فرسوده شده و یا بر اثر ضربه آسیب‌دیده که از پشت گوشی حرارت حس میشه که باید باتری قدیمی با یه باتری اورجینال تعویض بشه. همچنین می‌تونین برای مراقبت بیشتر از باتری گوشی، یکی از نرم‌افزارهای بهینه‌سازی و سلامت باتری _مثل AccuBattery _ رو به کاربر معرفی کنین.

10. اگر شارژر و کابل شارژ رو بررسی کردین و دیدین که از نمونه‌های غیر اصل و یا برندهای متفرقه موجود در بازاره، حتماً شارژر و کابل‌های اورجینال رو به مشتری پیشنهاد بدین.

11. مورد دیگه‌ای که باید حواستون بهش باشه، احتمال ویروسی شدن گوشی هست. برخی مواقع بدافزارهایی هستند که بدون اطلاع کاربر در حال استفاده از گوشی‌اند و همین می‌تونه دردساز بشه؛ پس بهتره یه اسکن برای پیدا کردن ویروس انجام بدین.

نصب بدافزار و داغ شدن گوشی

نکات ضروری در مواجهه با داغ شدن گوشی A12

  1. به هیچ‌عنوان نباید گوشی برای خنک شدن داخل یخچال یا فریزر قرار بگیره؛ چون همونطور که دمای بالا به گوشی آسیب می‌رسونه، رطوبت و دمای پایین هم برای گوشی مناسب نیست.
  2. گاهی افراد تصور می‌کنن گوشی موبایل نباید به هیچ‌عنوان داغ بشه؛ ولی همونطور که می‌دونین اگر مثلاً گوشی در حال آپدیت سیستم عامل باشه، تا حدی گرم شدن کاملاً طبیعیه.

آپدیت برنامه های موردنیاز گوشی

خلاصه اینکه…

ما سعی کردیم در این مقاله به داغ شدن گوشی که یکی از رایج‌ترین مشکلات گوشی A12 سامسونگ هست، بپردازیم و بعد از اون برای حل مشکل داغ شدن گوشی سامسونگ آ12، چندتا از کاربردی‌ترین راهکارها رو بهتون پیشنهاد بدیم. در صورتی که شما هم تجربه‌ای در این زمینه دارین، خوشحال میشیم نظرتون رو با ما به اشتراک بذارین. همچنین شما تعمیرکاران گرامی می‌تونین علاوه‌بر تاچ ال سی دی a12 سامسونگ، سایر قطعات گوشی موبایل رو هم با قیمت همکاری از ما تهیه کنین و در هرکجای کشور باشین، سفارشتون رو تحویل بگیرین.

خرید لوازم جانبی گوشی
خرید باتری موبایل سامسونگ
خرید تاچ ال سی دی سامسونگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

راهنمای جستجوی کالا

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات