موجودی و قیمت کالاها تا تاریخ 13 اردیبهشت 1403 به‌روز است.

بهینه سازی مصرف باتری آیفون

ترفندهای کاربردی افزایش عمر باتری ایفون

آخرین به‌روزرسانی 12-11-1402

اگه اینجوری به نظر میرسه که شارژ باتری گوشی آیفون خیلی زودتر از حالت طبیعی داره تموم میشه، به احتمال زیاد مشکل از تنظیمات نرم افزاری گوشیه و خود باتری ایفون مشکلی نداره. ترفندهای بهینه سازی مصرف باتری آیفون به شما کمک می‌کنه تا از زود خالی شدن شارژ آیفون جلوگیری کنین.

تو این مطلب مؤثرترین ترفندهای افزایش عمر باتری آیفون رو معرفی می‌کنیم؛ ترفندهایی که به‌راحتی قابل اجراست و میشه با استفاده از منوی تنظیمات آیفون اونا رو فعال کرد و شاهد تأثیرشون بر کاهش سرعت خالی شدن باتری بود؛ ولی این رو در نظر داشته باشین که اگر این روش‌ها نتیجه نداد، دیگه باید به سراغ تعویض باتری گوشی رفت.

  • استفاده از کابل و شارژر باکیفیت

یک نکته کلیدی برای افزایش عمر باتری آیفون، استفاده از کابل و شارژرهای با کیفیت و اصلیه. شاید یک شارژر متفرقه پیدا کنین که با سرعت بیشتری نسبت به شارژر اصلی گوشی رو شارژ کنه؛ اما آمپر غیراستاندارد این مدل شارژرهای فست در درازمدت به باتری آسیب می‌زنه. البته فراموش نکنین که باطری‌های لیتیومی که تو گوشی‌های هوشمند به کار رفتن، به شکل طبیعی بعد از مدتی عمر مفیدشون تموم میشه ولی با استفاده از شارژر اصل و کابل‌های با کیفیت و اورجینال، میشه سرعت این روند رو کندتر کرد تا درصد سلامت باتری آیفون دیرتر افت کنه.

استفاده از کابل و شارژر باکیفیت آیفون

  • استفاده از حالت Dark Mood

حالت دارک مود به غیر ظاهر باحال و جذابی که به گوشی میده، باعث سریع خالی شدن شارژ آیفون هم میشه. دلیلش اینه که وقتی گوشی تو حالت دارک قرار می‌گیره، دیگه لازم نیست کل صفحه رو روشن کنه و فقط پیکسل‌هایی از نمایشگر که بهشون نیازه روشن میشن. به همین خاطر توصیه میشه اگر مشکلی با کار کردن گوشی تو حالت دارک مود ندارین، سعی کنین تا جای ممکن رو همین حالت نگهش دارین.

استفاده از حالت Dark Mood در آیفون

  • فعالسازی قفل اتوماتیک

مطمئن بشین که تنظیمات Auto-Lock که تو قسمت Display & Brightness قرار داره، روی حالت Never نباشه. این تنظیمات مشخص می‌کنه که بعد از چند دقیقه که از گوشی استفاده نمیشه، صفحه به‌طور خودکار قفل بشه. اگر روی حالت Never قرار داشته باشه، تا زمانی که کاربر دکمه قفل رو نزنه صفحه قفل نمیشه و همینجوری روشن می‌مونه. به غیر از مشکلات امنیتی که این حالت می‌تونه داشته باشه، روشن موندن دائمی صفحه باعث خالی شدن شارژ باتری آیفون هم میشه.

استفاده از حالت Dark Mood در آیفون

  • عدم فعالسازی حالت Low Power Mode

حالت Low Power Mode راهکار مناسبی برای بهینه‌سازی مصرف باتری آیفون نیست؛ چون با انتخاب این حالت کم مصرف، خیلی از کارکردهای مهم گوشی مثل رفرش کردن اپلیکیشن‌ها در پس زمینه گوشی و iCloud Photos غیرفعال میشه تا اینطوری تو مصرف باتری صرفه‌جویی بشه. بنابراین از این حالت ذخیره انرژی باید وقتی استفاده کرد که دسترسی به شارژ برای مدت زیادی امکان‌پذیر نیست. اما اگر بخوایم ضمن حفظ کارکردهای جذاب گوشی آیفون مصرف باطری رو هم مدیریت کنیم، باید از ترفندهای دیگه استفاده کرد.

حالت Low Power Mode در گوشی آیفون

  • تغییر میزان Reduce White Point

یکی دیگه از راهکارهای کاهش مصرف شارژ آیفون که مربوط به صفحه نمایش گوشی میشه، تنظیمات Reduce White Point هست که به میزان روشنایی نمایشگر مربوطه. از منوی تنظیمات، گزینه Accessibility رو انتخاب کنین و وارد بخش display and text size بشین. سپس به سمت پایین اسکرول کنین تا گزینه Reduce White Point رو ببینین. با افزایش درصد این گزینه، صفحه موبایل تاریک میشه و می‌تونین به میزان دلخواه میزان روشنایی رو تنظیم کنین تا هم موقع نگاه کردن به نمایشگر گوشی چشم کمتر اذیت بشه و هم گوشی شارژ کمتری مصرف کنه.

تغییر میزان Reduce White Point در آیفون

  • فعالسازی گزینه Auto-Brightness

همونطور که می‌دونین این گزینه باتوجه به نور محیط،‌ نور صفحه رو تنظیم میکنه. فعال کردن اون باعث میشه وقتایی که یادمون میره نور گوشی رو کم کنیم، آیفون به‌طور خودکار این کار رو برامون انجام بده و تا حدی باعث افزایش عمر باتری ایفون بشه.

گزینه Auto-Brightnessدر آیفون

  • فعالسازی حالت Reduce Motion

به‌طورکلی با رفتن به بخش Setting > Accessibility می‌تونین بسیاری از تنظیمات رو در راستای بهینه سازی مصرف باتری انجام بدین؛ مثلاً به جز این مواردی که گفتیم، یه مورد دیگه حالت Reduce Motion هست که باید روی گزینه Motion کلیک کرده و Reduce Motion رو فعال کنین. فعال کردن این گزینه باعث میشه تا بعضی انیمیشن‌های باحالی که موقع کار با آیفون می‌بینین، حذف بشن تا به این شکل مصرف باتری کمتر بشه.

فعالسازی حالت Reduce Motion در آیفون

  • غیرفعالسازی پخش خودکار ویدئو

از منوی Motion‌، میشه گزینه پخش خودکار ویدئو رو هم غیرفعال کنین. گزینه Auto-Play Video Previews باعث میشه تا ویدئوهایی که تو اپلیکیشن‌های مختلف مثل یوتیوب یا پلی استور قرار داره، قبل از اینکه اجرا بشن، خودشون به شکل خودکار شروع به پخش شدن کنن و چند ثانیه‌ای از اون ویدئو رو کاربر بتونه ببینه. غیرفعال کردن این حالت نه تنها باعث کاهش مصرف شارژ آیفون میشه بلکه تو مصرف اینترنت هم تأثیر میذاره.

غیرفعالسازی پخش خودکار ویدئو در آیفون

  • کاهش Frame Rate

یکی دیگه از راه‌های بهینه سازی مصرف باتری آیفون، کاهش فریم ریت هست. تو مدل‌های جدید آیفون (از 13 پرو به بعد) تو قسمت Motion، گزینه Limit Frame Rate هم دیده میشه. با فعال کردن این گزینه، نرخ رفرش کردن صفحه آیفون از 120 کیلوهرتز به 60 کیلوهرتز کاهش پیدا میکنه. البته این محدودیت اگرچه باعث میشه باتری گوشی دیرتر خالی بشه،‌ اما کیفیت تصویر گوشی رو کاهش میده. بنابراین اگر بخواین از همه راه‌کارهای موجود برای کاهش مصرف باتری ایفون استفاده کنین،‌ باید این گزینه رو هم فعال کنین.

کاهش Frame Rate در آیفون

  • بهینه سازی Background App Refresh

یکی از مهم‌ترین عوامل خالی شدن شارژ آیفون، Background App Refresh هست. اگر بخوایم خلاصه بگیم، کاری که این قابلیت انجام میده اینه که وقتی گوشی آیفون به اینترنت وصله، به شکل مداوم در حال دانلود اطلاعات برای اپ‌های مختلفه و همین کار باعث میشه تا ذره‌ذره باتری گوشی خالی بشه؛ حتی وقتی در حال استفاده از این اپلیکیشن‌ها نباشیم، باز هم آیفون به دانلود ادامه میده. برای مدیریت این قابلیت باید از صفحه اصلی تنظیمات وارد زیرمنوی General بشین و گزینه Background App Refresh رو انتخاب کنین. در این بخش می‌تونین دانلود اطلاعات رو فقط به زمانی مختص کنین که گوشی به وای‌فای وصله. همچنین میشه دانلود رو برای اپلیکیشن‌هایی که ضروری نیستن غیرفعال کرد تا تو مصرف باتری صرفه‌جویی بشه.

بهینه سازی Background App Refresh در آیفون

  • غیرفعالسازی گزینه Push Mail

وقتی این گزینه فعال باشه، به شکل دائم به سرورهای ایمیل وصل میشه تا ببینه ایمیل جدیدی رسیده یا نه. مانند مورد قبل، این مورد هم باعث مصرف غیرضروری باتری میشه. پس برای بهینه‌سازی مصرف باتری آیفون بهتره اون رو غیرفعال کنین. برای این کار وارد زیرمنوی Mail‌ تو صفحه تنظیمات بشین و گزینه Accounts و بعد Fetch New Data رو بزنین و در نهایت گزینه Push رو غیرفعال کنین.

غیرفعالسازی گزینه Push Mail در آیفون

  • غیرفعالسازی بازخورد Haptic

بازخورد Haptic همون بازخوردهای کوچیکی هست که موقع تایپ و انتخاب دکمه‌های کیبورد حسش می‌کنین. شاید اقدامی جزئی به نظر برسه اما خود اپل هم بیان کرده که فعال بودن این حالت میتونه تو ماندگاری باتری تأثیرگذار باشه. برای غیرفعال کردنش، وارد منوی Sounds & Haptics بشین. به سمت پایین اسکرول کرده و وارد Keyboard Feedback بشین و گزینه هپتیک رو غیرفعال کنین.

غیرفعالسازی بازخورد Haptic در آیفون

  • ری استارت کردن آیفون

مورد بعدی از ترفندهای بهینه سازی مصرف باتری آیفون که تو این مطلب بهش می‌پردازیم، یه کار خیلی سادست که اغلب یادمون میره انجام بدیم. توصیه میشه هفته‌ای یه بار گوشی رو به کلی خاموش کرده و بعد از حداقل ده ثانیه دوباره روشنش کنیم. این کار باعث میشه مشکلات و باگ‌های نرم افزاری کوچیک و تمام چیزهایی که در RAM موجوده، به کلی پاک بشه. گاهی این مشکلات تأثیر قابل‌توجهی روی مصرف باتری دارن که با خاموش روشن کردن باتری جلوی این تأثیر منفی گرفته میشه.

ری استارت کردن آیفون

  • عدم استفاده از موشن افکت

پس‌زمینه‌های پویا (کاغذ دیواری‌های زنده گوشی) که در طول زمان تغییر می‌کنن، در نگاه اول جالب به نظر میرسن ولی دشمن باتری گوشی هستند و بهتره که ازین قابلیت استفاده نشه.

عدم استفاده از موشن افکت در آیفون

خلاصه اینکه…

همونطور که اشاره کردیم، گاهی بدون اینکه نیاز باشه باتری گوشی تعویض بشه، میشه با یه سری اقدامات به ظاهر ساده مثل رفتن به تنظیمات باتری آیفون و اعمال تغییرات، مصرف باتری ایفون رو بهینه کرد و عمر باتری ایفون رو افزایش داد.

شما هم اگر راه‌حل دیگه‌ای سراغ دارین حتماً نظرتونو با ما به اشتراک بذارین.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

راهنمای جستجوی کالا

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات