موجودی و قیمت کالاها تا تاریخ 13 اردیبهشت 1403 به‌روز است.
آخرین به‌روزرسانی 20-09-1402

ه

هدفون‌های بی‌سیم رو می‌تونیم نسل جدیدی از هدفون‌ها در نظر بگیریم که مدت زمان زیادی هم از ابداع اونا نمیگذره. ایرپاد‌ها (Air Pods)، هدفون‌های بی‌سیم شرکت اپل هستن که جزو لوازم جانبی‌های پرطرفدار این برند محسوب میشن. سری اول از ایرپاد‌ها (ایرپاد 1 اپل) همزمان با رونمایی از آیفون 7 در سپتامبر 2016 معرفی شد و بعد از اون به‌ترتیب ایرپاد 2 و ایرپاد پرو در ماه مارس و اکتبر سال 2019 و ایرپاد 3 اپل و در اکتبر 2021 به بازار عرضه شد. آخرین سری از ایرپاد‌های اپل هم که ایرپاد پرو 2 هست در سپتامبر 2022 وارد بازار شد. استفاده از ایرپاد‌ها میتونه تجربه جدیدی در گوش دادن به موسیقی، مکالمات تلفنی، استفاده از Assistant های صوتی و… برای کاربران به ارمغان بیاره. اما گاهی اوقات ممکنه کاربران در استفاده از ایرپاد‌ها دچار مشکل بشن که این مشکلات میتونن جنبه نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری داشته باشن. در صورتی که مشکل از سخت‌افزار ایرپاد باشه، نیازه یه تعمیرکار تخصصی مشکل رو بررسی کنه اما بعضی اوقات مشکلات میتونن با یه ریست ساده برطرف بشن. در ادامه درباره نحوه ریست ایرپاد ایفون صحبت می‌کنیم.

چه زمانی لازمه AirPods ریست بشه؟

دلایل مختلفی برای انجام ریست فکتوری ایرپاد آیفون وجود داره. یکی از این دلایل مشکلات نرم‌افزاری هست که میتونه عملکرد ایرپاد رو مختل کنه. مشکلاتی مثل شارژ نشدن ایرپاد، متصل نشدن به گوشی، مشکلات صدا، قطعی در مکالمات و… ازجمله مواردی هستن که با ریست کردن ایرپاد برطرف میشن. همچنین گاهی اوقات لازمه قبل از واگذاری و یا فروش ایرپاد، تمام اطلاعات از روی اون پاک بشه، درنتیجه ریست کردن میتونه بهترین راه‌حل در این زمینه باشه.

نحوه ریست کردن ایرپاد

چگونه ایرپاد را ریست کنیم؟

در ادامه نحوه ریست ایرپاد رو باتوجه به آن‌چه در وبسایت رسمی Apple گفته شده، بیان می‌کنیم:

  • گوشی‌های ایرپاد رو در کیس شارژ قرار بدین و در کیس رو ببندین.
  • به مدت 30 ثانیه صبر کنین.
  • گوشی‌های ایرپاد رو از کیس بیرون بیارین و بذارین توی گوشتون.
  • سپس از منوی تنظیمات قسمت Bluetooth رو انتخاب کنین. در صورتی که نام ایرپادتون رو به عنوان دیوایس‌هایی که به گوشی متصل هستن می‌بینین، روی آیکون “I” کنارش بزنین و سپس گزینه Forget This Device رو انتخاب کنین و اگر نام ایرپاد رو در لیست مشاهده نمی‌کنین، می‌تونین از انجام این مرحله صرفنظر کنین.

تنظیمات مربوط به ریست کردن ایرپاد

  • گوشی‌های ایرپاد رو مجدداً داخل کیس شارژ قرار بدین. توجه داشته باشین که در این مرحله لازم نیست در کیس رو ببندین.
  • کلید Setup پشت کیس رو به مدت 15 ثانیه نگه‌ دارین تا چراغ روی کیس شروع به چشمک زدن کنه و از رنگ نارنجی به رنگ سفید تغییر وضعیت بده.

بعد از انجام این مرحله ایرپاد شما ریست شده و حالا در صورت تمایل می‌تونین اون رو دوباره به گوشی آیفون متصل کنین. برای انجام این کار هم کافیه ایرپاد رو نزدیک گوشی آیفون نگه دارین و بقیه مراحل رو طبق دستورالعملی که روی گوشی ظاهر میشه انجام بدین.

کانکت شدن ایرپاد به گوشی

دلایل ریست نشدن ایرپاد

از دلایل ریست نشدن ایرپاد می‌تونیم به وجود گرد و غبار روی گوشی‌های ایرپاد اشاره کنیم چون در این صورت ممکنه ارتباط گوشی‌ها با کیس به‌درستی برقرار نشه و در نتیجه ایرپاد ریست نشه. پیشنهاد میشه قبل از انجام فرآیند ریست کردن ایرپاد، اون رو با یک پد و یا گوش‌پاک کن آغشته به الکل تمیز کنین. همچنین کمبود شارژ ایرپاد هم میتونه از دلایل دیگه ریست نشدن اون باشه پس بهتره قبل از ریست کردن از شارژ داشتن ایرپاد مطمئن باشین.

سوالات متداول در مورد ریست کردن ایرپاد اپل

در ادامه به تعدادی از سوالات پر‌تکرار درباره نحوه ریست فکتوری AirPods پاسخ میدیم:

چگونه ایرپاد پرو را ریست کنیم؟

مراحل انجام ریست ایرپاد پرو (AirPods Pro) نیز مثل ریست ایرپاد‌های معمولی انجام میشه. درنتیجه شما می‌تونین ایرپاد پرو خودتون رو با استفاده از روشی که در این مطلب گفته شد ریست کنین.

آیا با انجام فرآیند Reset Factory، مشکلات ایرپاد برطرف می‌شود؟

همون‌طور که قبلاً هم اشاره کردیم، مشکلات ایرپاد میتونه منشأ نرم‌افزاری و یا سخت‌افزاری داشته باشه. در مواردی که مشکل نرم‌افزاری باشه، در اکثر مواقع بعد از انجام ریست فکتوری مشکل برطرف میشه؛ اما اگر مشکل منشأ سخت‌افزاری باشه، نیازه یه تعمیرکار متخصص این کار رو انجام بده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

راهنمای جستجوی کالا

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات