موجودی و قیمت کالاها تا تاریخ 13 اردیبهشت 1403 به‌روز است.
آخرین به‌روزرسانی 30-08-1402

گوشی‌های تاشو، محصولات دیجیتالی نوپا هستن که مدت زمان زیادی از حضورشون در بازار گوشی‌های هوشمند نمیگذره و هرساله از نظر کیفیت ساخت، کارایی، طراحی، جذابیت و… پیشرفت ‌میکنن در نتیجه بدیهیه که استفاده از این گوشی‌ها هنوز با مشکلات و چالش‌هایی روبرو باشه و برای اینکه به حالت ایده‌آل برسن، مسیر طولانی‌ای رو در پیش دارن. در ادامه میخوایم بعضی مزایا و معایب گوشی تاشو رو بررسی کنیم. اگر شما هم جزو اون دسته از افرادی هستین که دنبال جواب مناسب برای سؤال «گوشی تاشو بخریم یا نه؟» میگردین، پیشنهاد می‌کنیم تا آخر این مطلب با ما همراه باشین.

معایب استفاده از گوشی تاشو

نقد و بررسی استفاده از گوشی تاشو

موارد متعددی رو می‌تونیم به عنوان مزایا و معایب گوشی تاشو بیان کنیم که در ادامه به بررسی تعدادی از اونا می‌پردازیم.

صفحه نمایش گوشی تاشو

همونطور که می‌دونین، مهم‌ترین قابلیت گوشی‌های تاشو، خم شدن صفحه نمایشه. در این زمینه گوشی‌های تاشو به دو دسته تقسیم میشن: حالت اول اونایی هستن که با خم شدن صفحه نمایش، گوشی ابعاد جمع و جور‌تری به خودش می‌گیره و حالت دوم هم اونایی هستن با باز کردن گوشی، ابعاد صفحه نمایش بزرگتر میشه. صفحه نمایش بزرگتر مزایا و معایب خودشو داره؛ به عنوان مثال اگر شما جزو اون دسته افرادی هستین که زیاد با مرورگر‌ها و صفحات وب در ارتباط هستین، استفاده از صفحه نمایش بزرگ گوشیای تاشو میتونه تجربه کاربری نزدیک به دسکتاپ بهتون بده. همچنین شاید استفاده از این صفحه نمایش‌ها برای افرادی که میخوان هنگام رانندگی از برنامه‌هایی مثل گوگل مپ استفاده کنن مناسب باشه. از طرفی همین نمایشگر بزرگ رو می‌تونیم جزو معایب گوشی‌های تاشو هم در نظر بگیریم. در بعضی از این گوشی‌ها، صفحه نمایش در حالتی که بسته هست، نسبت به نمایشگر‌های معمولی از عرض کمتری برخورداره و خب زمانی هم که در حالت باز قرار داشته باشه، اندازه صفحه نمایش زیاده. این حالت میتونه هنگام کار با گوشی، به طور مثال زمان فرستادن پیام متنی، کار با گوشی رو مشکل کنه. در این مورد می‌تونیم گوشی Z Fold 4 رو مثال بزنیم. البته شاید این مشکل بعد از مدتی که با این گوشی‌ها کار کردین برطرف بشه چون شما کم‌کم به استفاده کردن از اونا عادت می‌کنین!

معایب صفحه نمایش گوشی تاشو

از معایب دیگه صفحه نمایش گوشی‌های تاشو می‌تونیم بگیم باتوجه به اینکه بیشتر این گوشی‌ها، صفحه نمایش یکدست و متصل به هم دارن، نمایشگر نمیتونه مقاومت بالایی داشته باشه و در نتیجه امکان به‌وجود اومدن آسیب‌های احتمالی که تو گوشی‌های معمولی وجود داره در این گوشی‌ها چند برابر میشه. اگر فیلم‌های تست مقاومت گوشی‌های تاشو رو دیده باشین، می‌دونین که شما به‌راحتی می‌تونین حتی با ناخن خودتون هم به صفحه نمایش آسیب بزنین. از طرف دیگه به‌خاطر اینکه صفحه نمایش انعطاف‌پذیره و به دفعات خیلی بالا خم و صاف میشه، یه تو رفتگی وسط صفحه نمایش دیده میشه. البته وضع این تورفتگی با هر سری گوشی جدیدی که وارد بازار میشه بهتر میشه و اگر شما اون رو با اولین سری گوشی‌های تاشو که وارد بازار شدن مقایسه کنین، متوجه تغییر میشین. البته اکثر گوشی‌های تاشو تو قسمت صفحه نمایش دقیقاً از اون جایی که خم میشن به مشکل میخورن و صفحه نمایششون خراب میشه. جالبه بدونین بعضی از گوشیایی که دچار این مشکل میشن حتی یکسال هم از عمرشون نمیگذره.

سوختن ال سی دی گوشی تاشو

حاشیه زیاد صفحه نمایش

از مشکلات دیگه می‌تونیم به سایز صفحه هنگام تماشای فیلم‌ و کلیپ‌ها اشاره کنیم. از اون جایی که این گوشی‌ها مدت زمان زیادی از ورودشون به بازار نمیگذره، ممکنه اکثر ویدئوها از نظر سایز صفحه، متناسب با نمایشگر گوشی تاشو نباشه و شما هنگام تماشای ویدئو با حاشیه‌های مشکی رنگ با ضخامت زیاد در اطراف صفحه نمایشگر مواجه بشین، البته می‌تونیم امیدوار باشیم این مشکلات در نسخه‌های جدید برطرف بشه.

مشکل حاشیه صفحه نمایش گوشی تاشو

باتری گوشی تاشو

غیر از صفحه نمایش، مشکل دیگه ای که بابت خم شدن گوشیای تاشو بوجود میاد، کمبود فضا برای استفاده از قطعاتی هست که در گوشی‌های معمولی ازشون استفاده میشه. در این مورد می‌تونیم گوشی‌هایی مثل Z FLIP 4 رو مثال بزنیم که به‌دلیل شکل ظاهریشون از باتری‌های کوچیک‌تری در ساخت اونا استفاده میشه و در نتیجه باتری گوشی از ظرفیت پایین‌تری نسبت به گوشی‌های معمولی برخورداره.

مشکل باتری گوشی تاشو

مشکل خنک شدن گوشی‌های تاشو

برای خنک‌سازی گوشی، اگر تو فیلمای باز و بست گوشی‌هایی که در وبسایت و یا کانال یوتیوب و آپارات وبسایت، وجود داره دیده باشین، یه لایه بزرگ فیلم حرارتی و یه‌سری تکنولوژی دیگه به کار رفته که تو گوشیای تاشو استفاده ازشون به اون راحتی‌ها نیست و باعث میشه که این گوشیا تو استفاده نه چندان بلندمدت، گرمای زیادی تولید کنن و زود داغ بشن.

داغ شدن گوشی تاشو

هزینه بالای تعمیرات گوشی تاشو

حالا اگر گوشی آسیبی ببینه چطور؟ اینجاست که هزینه بالا برای تعمیر مطرح میشه چون قطعات این گوشیا باتوجه به ساختار خمیدشون، گرون قیمتند و ممکنه به‌راحتی نشه اونا رو تو بازار پیدا کرد. پس نگهداری این گوشیا باید خیلی بهتر از گوشیای معمولی انجام بشه.

پشتیبانی نکردن از تمامی اپلیکیشن‌ها

یکی دیگه از معایب استفاده از گوشیای تاشو اینه که هنوز به‌درستی از تمامی اپلیکیشن‌ها پشتیبانی نمیکنن؛ در نتیجه ممکنه برنامه‌هایی وجود داشته باشن که شما به‌راحتی نتونین از اونا روی گوشیای تاشو استفاده کنین.

استفاده از قلم هوشمند

مورد بعدی اینه که این گوشی‌ها میتونن از قلم هوشمند پشتیبانی کنن اما باید از قلم هوشمند متناسب با خودشون استفاده بشه. به عنوان مثال شما نمی‌تونین از S Pen ای که برای S22 Ultra استفاده میکنین برای Z Fold 4 هم استفاده کنین؛ چون به محض اینکه قلم رو به گوشی نزدیک کنین یه پیام روی صفحه ظاهر میشه با این عنوان که این قلم میتونه به صفحه نمایش آسیب بزنه و حتماً باید از قلم مخصوص به خودش استفاده بشه.

استفاده از قلم هوشمند برای گوشی تاشو

جمع‌بندی

تا اینجا سعی کردیم که تمام مزایا و معایب استفاده از گوشی‌های تاشو رو بررسی کنیم. از مزایای دیگه این گوشی‌ها می‌تونیم به multitask بودن اونا اشاره کنیم به این معنی که شما می‌تونین همزمان از چند برنامه استفاده کنین. به‌طورکلی میشه گفت نظرات کاربران بعد از استفاده از گوشی‌های تاشو متفاوته؛ به عنوان مثال از گوشی‌های تاشویی که خیلی رضایت کاربران رو در برنداشته می‌تونیم به Huawei Mate X اشاره کنیم که برخلاف گوشی‌های تاشوی سامسونگ، صفحه نمایش در قسمت بیرونی گوشی قرار داره. ازجمله معایب این گوشی اینه که شما نمی‌تونین اون رو وقتی در حالت بسته قرار داره روی سطوح بذارین چون در حالت بسته، صفحه نمایش دو طرف گوشی قرار میگیره و با سطح تماس پیدا میکنه.

 Huawei Mate X

شما هم اگر تجربه‌ای در استفاده از گوشی‌های تاشو دارین، خوشحال میشیم اون رو با ما به اشتراک بذارین.

4 دیدگاه برای “مزایا و معایب استفاده از گوشی‌های تاشو”

  1. نقاط قوت
    • کوتاه و مفید

    خیلی هم عالی بود
    میشه لطف کنید که تاچ و السیدی های گوشی های تاشو سری جدیدهای سامسونگ هم موجود کنید یا بخاطر قیمت فقط سفارشی اینکار را انجام میدهید

    • وقت به خیر .
      ممنون از شما.
      در حال حاضر به علت تقاضای کم بازار، تاچ ال سی دی های تاشو رو موجود نداریم . اما اگر درخواست داشته باشید به صورت سفارشی براتون موجود می کنیم . در آینده نزدیک این محصولات رو هم ارائه خواهیم داد.

    • وقتتون بخیر
      تا این لحظه محصولی تحت عنوان گوشی تاشو از کمپانی اپل تولید نشده اما زمانیکه ما شاهد تولید این نوع گوشی توسط برندهای بزرگی مثل سامسونگ و هوآوی هستیم، شاید تولید گوشی تاشو از برند اپل هم دور از انتظار نباشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

راهنمای جستجوی کالا

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات