موجودی و قیمت کالاها تا تاریخ 13 اردیبهشت 1403 به‌روز است.
آخرین به‌روزرسانی 08-09-1402

ارور Screen Of Death که به خطای صفحه مرگ هم شناخته میشه، خطایی هست که معمولاً در اکثر وسایل الکترونیکی مثل گوشی، کامپیوتر و یا کنسول‌های بازی دیده میشه. به عنوان مثال در کامپیوتر و کنسول‌های بازی همین ارور رو تحت عنوان Blue Screen Of Death و Red Screen Of Death می‌شناسیم. مشاهده این خطا به این معنی هست که دستگاه با مشکل جدی روبرو شده و در حال حاضر امکان استفاده از اون وجود نداره. این خطا در گوشی‌های آیفون به نام Black Screen Of Death شناخته میشه که در طی اون صفحه نمایش آیفون سیاه میشه و برای استفاده مجدد از گوشی لازمه یه سری اقدامات انجام بشه. در ادامه به‌طور مفصل به علت‌های رخ دادن این خطا و نحوه برطرف کردنش می‌پردازیم.

سیاه شدن صفحه نمایش آیفون

سیاه شدن صفحه نمایش آیفون (Black Screen Of Death)

سیاه شدن صفحه نمایش گوشی آیفون و یا مواجه شدن با خطای Black Screen Of Death ممکنه برای کاربران خوشایند نباشه چون در این هنگام نمایشگر گوشی کامل سیاه میشه و در عمل امکان استفاده از گوشی برای کاربر وجود نداره. در این حالت تمام چیزی که کاربر از گوشی میبینه یک صفحه نمایش سیاهه که به تاچ یا لمس صفحه پاسخی نمیده و ممکنه در این حالت کاربر از روی ویبره و یا صدای گوشی متوجه بشه که گوشی روشن و در حال کار کردنه. عوامل متعددی میتونن باعث بوجود اومدن خطای Black Screen Of Death بشن: بعضی وقتا این خطا به علت آسیبی که به صفحه نمایش گوشی به دلیل افتادن از ارتفاع و یا ضربه شدید وارد میشه، بوجود میاد. گاهی اوقات ممکنه این خطا بعد از تعویض ال سی دی آیفون مشاهده بشه که ممکنه به دلیل وجود مشکل در اتصال فلت‌ها باشه. همچنین سیاه شدن صفحه نمایش آیفون میتونه دلایل دیگه سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری هم داشته باشه که در ادامه بیشتر دربارشون صحبت می‌کنیم.

علت‌های سیاه شدن صفحه نمایش آیفون

مشکلات نرم‌افزاری

گاهی اوقات مشکلات نرم‌افزاری میتونن باعث بوجود اومدن این خطا بشن. درست آپدیت نشدن iOS گوشی آیفون، جیلبریک کردن و مشکلات سیستمی و نرم‌افزاری میتونه از دلایل رخ دادن خطایBlack Screen Of Death  باشه.

مشکلات سخت‌افزاری

سیاه شدن صفحه نمایش آیفون میتونه در اثر مشکلات سخت‌افزاری مثل انجام نشدن صحیح تعویض تاچ ال سی دی آیفون و یا مشکلات مربوط به باتری گوشی هم اتفاق بیفته. معمولاً در این صورت اگر مشکل از اتصالات تاچ ال سی دی باشه، تعمیرکار میتونه این مشکل رو برطرف کنه. اما اگر ال سی دی یا باتری گوشی دچار مشکل شده باشه، نیازه این قطعات تعویض بشه. همچنین ممکنه وجود مشکل در قطعات دیگه گوشی مثل برد، باعث سیاه شدن ناگهانی صفحه گوشی آیفون بشه. درصورتی که این مشکل به دلیل اختلالات سخت‌افزاری بوجود اومده باشه، به‌راحتی با مراجعه به تعمیرکار موبایل قابل حل شدنه.

مشکلات سخت‌افزاری دلیل سیاه شدن صفحه نمایش آیفون

آب‌خوردگی گوشی

اگر اخیراً گوشی آیفون شما داخل آب و یا هر مایع دیگری افتاده باشه و بعد از اون شما با مشکل سیاه شدن صفحه نمایش مواجه بشین، آب‌خوردگی میتونه دلیل این اتفاق باشه. همچنین افتادن گوشی داخل آب میتونه مشکلات دیگه‌ای هم برای گوشی ایجاد کنه که ما به‌طور کامل درباره این موارد در مطلبی جداگانه تحت عنوان “بررسی مشکلات و نحوه تعمیر گوشی آب خورده” به اون پرداختیم و در صورت تمایل می‌تونین اون رو مطالعه کنین.

برطرف کردن مشکل سیاه شدن صفحه نمایش آیفون

بررسی شارژ باتری گوشی آیفون

گاهی اوقات گوشی آیفون به دلیل تموم شدن باتری خاموش میشه که این اتفاق کاملاً مشابه با ارور Black Screen Of Death یا همون سیاه شدن صفحه نمایش گوشی آیفون هست. معمولاً اگه گوشی آیفون شما جدید نباشه و یا درصد سلامت باتری پایین باشه، امکان بروز این مشکل وجود داره. بنابراین اولین کاری که در مواجه با این حالت میشه انجام داد، وصل کردن گوشی به شارژره تا مطمئن بشین شرایط پیش اومده به دلیل تموم شدن شارژ باتری نیست.

 

ریست کردن گوشی آیفون (Force Restart)

یکی از اقداماتی که میتونه این مشکل رو برطرف کنه، ریست گوشی آیفون هست که باتوجه به مدل گوشی آیفون، میتونه متفاوت باشه.

  • در گوشی‌های آیفون 8 به بعد، برای ریست کردن گوشی کافیه دکمه‌های Volume Up و Volume Down رو به‌ترتیب فشار بدین و بعد از اون دکمه کناری گوشی (Sleep/Wake) رو نگه دارین تا لوگو Apple رو مشاهده کنین.
  • برای مدل‌های پایین‌تر گوشی آیفون دکمه Home و دکمه کناری گوشی (Sleep/Wake) رو نگه دارین. برای آیفون 7 به‌جای دکمه Home باید دکمه Volume Down رو نگه دارین.

هارد ریست آیفون برای حل مشکل سیاه شدن صفحه نمایش

ریست فکتوری گوشی آیفون با استفاده از iTunes

برنامه iTunes یکی از برنامه‌هایی هست که کاربران آیفون با اون آشنا هستن و قابلیت‌های مختلفی مثل انتقال فایل رو در اختیار کاربران قرار میده و شما با استفاده از این برنامه می‌تونین گوشی آیفون رو Reset Factory کنین. البته باید توجه داشته باشین که بعد از انجام این مرحله تمامی اطلاعات روی گوشی پاک میشه.

ریست فکتوری گوشی آیفون برای حل مشکل سیاه شدن صفحه نمایش

  • برای این کار کافیه جدید‌ترین نسخه نرم‌افزار iTunes رو روی کامپیوتر نصب کنین.
  • گوشی آیفون رو با استفاده از کابل لایتنینگ به کامپیوتر متصل کنین.
  • بعد از اتصال گوشی به سیستم، برنامه iTunes به‌طور خودکار اجرا میشه ولی اگه برنامه به‌صورت خودکار باز نشد، برنامه iTunes  رو اجرا کنین.
  • پس از اجرای برنامه، با پنجره‌ای مواجه میشین که گزینه Restore iPhone رو انتخاب کنین.

بعد از انجام این پروسه، گوشی آیفون مجدداً راه‌اندازی میشه که در اکثر مواقع بعد از انجام دادن این مرحله، مشکل سیاه شدن صفحه نمایش آیفون برطرف میشه.

سخن پایانی

اگر پس از انجام مراحلی که گفته شد، مشکل سیاه شدن صفحه نمایش برطرف نشد، ممکنه گوشی دارای مشکل سخت‌افزاری باشه و همون‌طور که قبلاً هم گفتیم این مشکل میتونه به دلایل مختلف مثل مشکل تاچ ال سی دی، آب‌خوردگی گوشی، آسیب شدید بر اثر ضربه، خراب بودن باتری گوشی و… باشه که در این صورت لازمه برای حل مشکل به تعمیرکار موبایل مراجعه کنین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

راهنمای جستجوی کالا

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات