موجودی و قیمت کالاها تا تاریخ 10 اردیبهشت 1403 به‌روز است.
آخرین به‌روزرسانی 16-07-1402

اگر شما در زمینه تعمیرات موبایل فعالیت داشته باشین، می‌دونین که هنگام خرید تاچ ال سی دی و ال سی دی موبایل با کیفیت‌های مختلفی مواجه میشین؛ البته این تنوع کیفیت در برند‌ها و مدل‌های مختلف گوشی، متفاوته. نکته‌ای که هنگام خرید قطعات موبایل ازجمله خرید تاچ ال سی دی موردتوجه قرار می‌گیره اینه که معمولاً بهترین قطعات از نظر کیفیت، قطعاتی هستن که توسط شرکت سازنده موبایل تولید و تست میشن و بدیهیه که نسبت به سایر کیفیت‌ها، قیمت بالاتری داشته باشن. از طرفی بنا به دلایلی ازجمله پایین بودن قدرت خرید در بعضی کشور‌ها، قطعات با قیمت مناسب اما کیفیت پایین‌تر تولید و فروخته میشن. در ادامه به‌طور مفصل درباره انواع کیفیت تاچ ال سی دی و ال سی دی موبایل صحبت و تفاوت هرکدوم رو بیان می‌کنیم.

انواع کیفیت تاچ ال سی دی گوشی موبایل

قبل از اینکه در مورد انواع کیفیت تاچ ال سی دی صحبت کنیم لازمه بگیم هنگام خرید قطعات موبایل برای اینکه از کیفیت محصول اطمینان خاطر کافی داشته باشین بهتره از معتبر بودن فروشگاه مورد نظرتون اطمینان حاصل کنین. فروشگاه آر ام جی اس ام یکی از معتبر‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی در زمینه فروش انواع قطعات موبایل با کیفیت بالا هست و شما همکاران گرامی میتونین انواع تاچ ال سی دی گوشی موبایل رو از برند‌های مختلف در انواع کیفیت از وبسایت ما تهیه کنین.

تاچ ال سی دی سامسونگ
تاچ ال سی دی آیفون
تاچ ال سی دی شیائومی
تاچ ال سی دی هوآوی

شرکتی یا سرویس‌پک

قطعاتی که دارای کیفیت شرکتی یا همون سرویس‌پک (Service Pack) هستن، از بهترین نوع قطعات به‌شمار میان. این نوع قطعات درواقع همون قطعاتی هستن که توسط شرکت تولیدکننده گوشی تولید میشن و از نظر متریال و مراحل تولید از استاندارد بالایی برخوردارن. همچنین در مورد تاچ ال سی دی‌های شرکتی می‌تونیم بگیم تنها کیفیتی هستن که از شیشه گوریلاگلس در ساختشون استفاده شده و بعد از تولید، چند مرحله تست توسط شرکت سازنده روشون انجام میشه. بدیهیه که این قطعات دارای قیمت بالاتری هم نسبت به بقیه کیفیت‌ها باشن.

تاچ ال سی دی کیفیت شرکتی

استوک یا روکاری

درباره کیفیت روکاری یا استوک باید بگیم که این نوع کیفیت از تاچ ال سی دی‌ها، از روی خود گوشی باز شدن در نتیجه دارای فلت‌های اورجینال هستن و به‌خاطر فابریک بودنشون از کیفیت بالایی برخوردارن و درنتیجه قیمت بالایی هم دارن. معمولاً این نوع کیفیت رو بیشتر در تاچ‌ ال سی دی آیفون می‌بینیم.

اورجینال

هرچند تاچ ال سی دی های اورجینال یا اورجینال نیو، از تاچ ال سی دی های شرکتی کپی‌برداری شده اما توسط شرکت‌های متفرقه چینی ساخته میشه. این نوع تاچ ال سی دی‌ها شباهت زیادی به کیفیت اصلی یا همون تاچ ال سی دی‌های شرکتی دارن اما نکته‌ای که باید درمورد این نوع کیفیت در نظر گرفت اینه که استاندارد مراحل تولید و تست به اندازه تاچ ال سی دی‌های شرکتی بالا نیست و همین امر باعث میشه کیفیت این قطعات به اندازه قطعات اصلی بالا نباشه؛ اما خب از طرف دیگه این نوع قطعات دارای قیمت مناسبی هستن.

چنج گلس یا گلس تعویض

تاچ ال سی دی های چنج گلس یا گلس تعویض که به درجه دو هم معروفند، درواقع همون تاچ ال سی دی های اورجینالند؛ با این تفاوت که گلس در این تاچ ال سی دی‌ها دچار آسیب شده. این قطعات برای تعویض گلس به چین ارسال میشن و همین باعث میشه سطح کیفیتشون تا حدودی از تاچ ال سی دی‌های اورجینال پایین‌تر باشه. البته گفتن این نکته هم خالی از لطف نیست که حتی کیفیت این نوع قطعات بر‌ اساس اینکه در کارگاه یا کارخونه تعمیر میشن، ممکنه متفاوت باشه. به عبارت دیگه بعضی از تاچ ال سی دی‌ها در کارگاه تعمیر میشن که نسبت به تاچ ال سی دی‌هایی که تعمیراتشون توی کارخانه انجام میشه کیفیت پایین‌تری دارن. نکته دیگه‌ای که خوبه در نظر داشته باشین اینه که ممکنه در بعضی مواقع و در بعضی از شرکت‌ها حین فرآیند تعویض گلس، فلت هم تعویض بشه که این امر باعث میشه تاچ ال سی دی کیفیت و قیمت پایین‌تری داشته باشه. همچنین گاهی مواقع ممکنه تاچ هم تعویض بشه که در این صورت تاچ ال سی دی با اسم OGS شناخته میشه و کیفیت خیلی پایینی داره که توصیه می‌کنیم اکیداً این تاچ ال سی دی ها رو تهیه نکنین. به این نکته هم توجه داشته باشین که خیلی از افراد این نوع تاچ ال سی دی رو به نام تاچ ال سی دی Change Glass معمولی می‌فروشن!

تاچ ال سی دی کیفیت چنج گلس یا گلس تعویض

اولد

تاچ ال سی دی های اولد که به فلت آی سی هم معروف هستن، تاچ ال سی دی هایی هستن که پردازش تصویر و نور ال سی دی به جای اینکه کامل در قسمت کریستال تاچ ال سی دی انجام بشه، توسط یه آی سی انجام میشه که روی فلت‌های تاچ ال سی دی قرار گرفته و به همین علت با نام فلت آی سی شناخته میشن؛ اما با پیشرفت تکنولوژی توی نسخه‌های جدیدتر این آی سی حذف شده و همه پردازش‌ها در کریستال اتفاق میفته. فلت‌های این نوع تاچ ال سی دی کیفیت پایینی دارن اما با تغییر لایت، مقدار روشنایی صفحه تغییر میکنه و فلت رنگ آبی رو هم میشه روش اعمال کرد.

اولد 2

در تاچ ال سی دی‌های اولد2 پردازش نور و تصویر با یه لایه بک لایت انجام میشه که باعث میشه کیفیت و قیمت خیلی پایینی داشته باشن. ضخامت در این نوع کیفیت شبیه به تاچ ال سی دی‌های اورجینال هست که باعث میشه حداقل به‌خوبی توی فریم جا بگیره. درواقع این نوع تاچ ال سی دی، نسخه‌های بهتر و پیشرفته‌تری از کیفیت TFT هستن.

TFT

تاچ ال سی دی های TFT دارای ضخامت بیشتری نسبت به کیفیت‌های دیگه هستن و کمترین کیفیت و قیمت رو دارن.

سخن پایانی 

در این مقاله سعی کردیم در مورد انواع کیفیت تاچ ال سی دی صحبت کنیم و کیفیت‌هایی از جمله شرکتی یا سرویس پک، روکاری یا استوک، اورجینال، چنج گلس و … رو معرفی کردیم. شما هم اگه در مورد انواع کیفیت تاچ ال سی دی نظر، اطلاعات و یا سوالی دارین میتونین در قسمت نظرات واسمون بنویسین. همچنین ما در مقاله‌ای دیگه به طور جداگانه در مورد انواع تاچ ال سی دی سامسونگ صحبت کردیم که پیشنهاد می‌کنیم حتما مطالعه کنین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

راهنمای جستجوی کالا

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات