خرید صرفا برای همکاران صنف موبایل امکان‌پذیر است
موجودی و قیمت کالاها تا تاریخ 27 اردیبهشت 1403 به‌روز می باشد
آخرین به‌روزرسانی 04-02-1403

حتماً تا الان در مورد برند و گوشی‌های میلیاردی ورتو شنیدین و ممکنه واستون این سؤالات پیش اومده باشه که: دلیل گرانی گوشی‌های ورتو چیه؟ جنس قطعات موبایل ورتو چیه که قیمت گوشی رو میلیاردی کرده؟ گوشی ورتو ساخت کجاست؟ و… . ما در ادامه به معرفی و بررسی برند Vertu و گوشی‌های گرون قیمتش می‌پردازیم تا به جواب همه این سؤالات برسین.

‌معرفی و تاریخچه گوشی ورتو

برای اینکه بفهمیم چرا برند ورتو به لوکس‌ترین برند تلفن همراه تبدیل شده و گوشی‌های گرون‌قیمتی رو تولید میکنه، می‌تونیم نگاهی به تاریخچه کمپانی ورتو داشته باشیم. کمپانی ورتو، تولیدکننده انواع موبایل لوکس و گرون‌قیمته که سال 1998 م در بریتانیا توسط شرکت نوکیا پایه‌گذاری شد؛ بله! همون نوکیای خودمون که گوشیاش به ضد گلوله معروفه. ایده ساخت گوشی ورتو توسط طراح سابق کمپانی نوکیا، فرانک نووا شکل گرفت و باعث تشکیل برند ورتو شد.

ایده‌ای که این برند بر اساس اون تأسیس شد این بود «که اگر مردم می‌تونن برای خرید یک ساعت، 20 هزار دلار هزینه کنن؛ پس چرا این مبلغ رو برای خرید تلفن همراه هزینه نکنن؟!» بر همین اساس به جای اینکه در ساخت این گوشی‌ها به بخش نرم‌افزاری پرداخته بشه، بیشتر به ظاهر، زیبایی و استفاده از متریال خاص، لوکس و شیک اون پرداخته شده.
گوشی های میلیاردی برند لوکس ورتو Vertu

اولین گوشی ورتو

اگر به وبسایت Vertue.com یه سر بزنین می‌تونین مدل‌های لاکچری این سری گوشی‌ها رو مشاهده کنین. طبق توضیحات همین وبسایت این کمپانی برای ساخت گوشی‌های لوکس خودش از مواد خاص استفاده میکنه مثل: استفاده از یاقوت برای کلید‌های گوشی، طراحی صفحه نمایشی با یاقوت کبود، استفاده از بهترین چرم‌های گرون‌قیمت و همچنین ساخت بدنه‌ای که معمولاً از جنس آلومینیوم و تیتانیوم هست؛ درواقع همین باعث میشه هنگام لمس بدنه گوشی‌‌ حس متفاوتی داشته باشین و خاص بودن گوشی رو متوجه بشین.

اولین سری از گوشی‌های این کمپانی که در سال 2002 معرفی شد با عنوان سیگنچر (Signature) شناخته میشه. این گوشی شباهت ظاهری زیادی به گوشیای نوکیا داشت، اما بدنه اون از فولاد ضدزنگ و کلیداش از یاقوت بود. مدل‌های دیگه‌ای که به‌ترتیب در سال‌های 2004، 2006 و 2009 معرفی شدن، همگی از نوع دکمه‌ای بودن و بعدها کمپانی ورتو با معرفی constellation quest، کیبورد کامل رو به گوشیا آورد و در سال 2011، اولین گوشی لمسیش رو معرفی کرد.

معرفی گوشی های ورتو

چرا گوشی ورتو گران قیمته؟

چرا باید گوشی برند ورتو با عنوان گوشی میلیاردی ورتو شناخته بشه؟! علت گرانی گوشی ورتو چیه؟!

ورتو با ارائه هر مدل گوشی، موارد سازنده و استایل مختلفی هم برای اون در نظر میگیره. جنس شیشه روی این گوشی‌ها، اغلب شیشه معمولی نیست و از یاقوت کبود _سخت‌ترین ماده بعد از الماس_ استفاده شده که این جنس نمایشگر باعث میشه تا صفحه نمایش ورتو در برابر شدیدترین ضربه‌ها مقاوم باشه. مثلاً گوشی signature touch چند استایل مختلف از انواع چرم و سنگای قیمتی داره که رنج قیمتی اون حدود 4,199.99 پونده؛ البته گرون بودن بیش از حد این گوشیا فقط به‌خاطر متریالش نیست و گاهی دست‌ساز بودن و طول کشیدن مراحل تولید هم، از دلایل دیگش به حساب میاد.

عکس گوشی signature touch

سیستم عامل گوشی ورتو

جالبه بدونین هرچند رو گوشیای لمسی ورتو، سیستم عامل سیمبیان یا اندرویدهای قدیمی هست و مشخصات سخت افزاری نسبتاً پایینی دارن ولی در عین حال قیمت‌هاشون خیلی زیاده. طبق چیزی که تو ویکی پدیا گفته شده، این شرکت در سال 2013 میلادی، 350 هزار مشتری و 500 تا فروشگاه در اطراف جهان داشته که خیلی عجیبه.

سیستم عامل گوشی ورتو

قابلیت و امکانات گوشی‌های ورتو

هرچند سیستم عامل گوشی‌های ورتو نسبت به قیمتشون همخوانی نداره، ولی یه سری قابلیت و امکانات ویژه دارن که کاربرا می‌تونن ازشون استفاده کنن؛ مثلاً گوشی ورتوی constellation دارای امکانات امنیتی متعددی نظیر: تماس و پیام کدگذاری شده، قابلیت ردیابی گوشی و یه آنتی ویروس از پیش نصب شده داره. همچنین این گوشی به یه دستیار آنلاین مجهزه که کاربر میتونه بهش پیام بده و برای هتل یا رستوران لوکسی که میخواد، رزرو رو انجام بده و همه اقدامات رزرو رو به گوشیش بسپاره؛ آره دیگه وقتی کسی این مدل گوشی‌ها رو میخره، باید هم یه همچین انتظاراتی رو داشته باشه!

امکانات گوشی‌های ورتو

معرفی چندتا از معروف‌ترین گوشی‌های ورتو

در اینجا میخوایم به معرفی چند مورد از معروف‌ترین گوشی‌های برند ورتو بپردازیم تا بیشتر و دقیق‌تر با جزئیات اونا از نظر نرم افزاری و سخت افزاری (باتری گوشی، ال سی دی گوشی و…) آشنا بشین:

  • گوشی سری سیگنیچر (Signature)

سری گوشی Signature اولین سری گوشی هست که توسط کمپانی ورتو در سال 2003 معرفی شد. در ساخت این مدل از گوشی ورتو از یک گرم یاقوت سرخ استفاده شده. درباره مشخصات این گوشی باید بگیم این گوشی دارای تکنولوژی GSM یا 2G، صفحه نمایش TFD، ظرفیت مخاطبین تا 1000 نفر، گنجایش پیامک 100 عددی و فاقد بلوتوث و رادیو بود.

نکته‌ای که باید بهش اشاره کنیم اینه که این مشخصات برای گوشی ساخت سال 2002 خیلی هم ضعیف به حساب نمیاد اما خب اون پیشرفت تکنولوژی‌ای که در گوشی‌های نسل‌های بعد می‌بینم رو در گوشی‌های ورتو نمی‌بینیم که به نظر میرسه ظاهر لوکس و زیبا مهم‌ترین چیزیه که ورتو بهش اهمیت میده.

گوشی سیگنچر Signature از برند ورتو

  • گوشی سری سیگنیچر کبرا (Signature Cobra)

سری سیگنیچر کبرا جزو یکی از زیبا‌ترین و محبوب‌ترین گوشی‌های ورتو محسوب میشه؛ دلیلش هم اون کبرای یاقوتی هست که می‌تونین از عکس گوشی ورتو که در ادامه گذاشتیم، این مار کبرا رو مشاهده کنین. برای ساخت این کبرا از 439 تکه یاقوت استفاده شده. همچنین برای ساخت چشم‌های اون هم 2 زمرد به کار رفته. از ویژگی‌های منحصر به فرد این گوشی می‌تونیم به دست‌ساز بودن اون و بدنه جنس طلاش اشاره کنیم. همچنین این گوشی دارای صفحه نمایش 2 اینچی، 4 گیگ رم، بلوتوث و تراشه Qualcomm Snapdragon 810 هست که البته فاقد دوربینه!

گوشی سیگنیچر کبرا (Signature Cobra) از برند ورتو

  • گوشی متاورتو (Metavertu)

گوشی سری متاورتو، یکی دیگه از گوشی‌های معروف تولید شده توسط این کمپانی لاکچریه. کمپانی ورتو، این گوشی رو با عنوان اولین گوشی WEB 3 معرفی کرد. متریال استفاده شده در این گوشی هم مانند گوشی‌های قبلی این کمپانی خاص و لاکچریه. گوشی Metavertu فریم سرامیکی داره و از یاقوت کبود، فیبر کربن و بهترین نوع چرم در طراحیش استفاده شده. از نظر ویژگی‌های سخت‌افزاری، این گوشی دارای صفحه نمایشOLED 6.67  اینچیه و رم 18 گیگ، پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 و باتری 4600 میلی‌آمپری داره که میتونه طی 20 دقیقه شارژ بشه.

گوشی متاورتو Metavertu از برند ورتو

  • گوشی آی ورتو  (iVertu)

گوشی آی ورتو یکی از گوشی‌های ورتو باظاهری شیک و زیباست که از بهترین چرم‌های طبیعی (تمساح، گوساله و مارمولک) در رنگ‌های مختلف ساخته شده. گوشی iVertu 5G قابلیت پشتیبانی از اتصال سریع G5،WiFi، استفاده همزمان از دو سیم کارت، آنتن سه بانده PDS و امکان سوئیچ فوری بین اینترنت سیمکارت و WiFi رو دارد. همچنین این گوشی دارای نمایشگر 6.67 اینچی اولد با نرح نوسازی 120 هرتزی هست. دو دوربین 64 مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض 120 درجه‌ای، دوربین Macro و یک باتری قدرتمند 4200 میلی‌آمپری از دیگر ویژگی‌های این گوشی ورتو به حساب میاد. همچنین فناوری اختصاصی رمزنگاری  V-TALK در گوشی آی ورتو باعث میشه تا امنیت پیام‌های متنی و تماس‌های صوتی کاربر حفظ بشه.

گوشی آی ورتو iVertu

  • گوشی استر پی (Aster P)

گوشی فوق لاکچری استر پی، در دو مدل Baroque  و Gothic و از چرم‌های کمیاب با طراحی و رنگ‌های زیبا عرضه شده. فریم این گوشی از تیتانیوم و نمایشگر 4.98 اینچی و Full HD اون، از یاقوت کبوده. سنسورهای گوشی استر پی شامل: بارومتر، ژیروسکوپ، شتاب‌سنج، نور محیطی (ALS)، مجاورت و قطب‌نما هست و از فناوری هدایت BeiDo ،GPS  و GLONASS پشتیبانی میکنه. همچنین رمزگذاری V Talk امنیت پیام‌ها و تماس‌ها رو تأمین کرده و در صورت دزدیده شدن گوشی، به‌علت وجود برنامه امنیتی ویژه‌ای که روی گوشی نصبه، گوشی رو سریعاً قفل میکنه.

گوشی استر پی (Aster P)

راه‌های تشخیص گوشی ورتو اصل از فیک

مثل هر کالای دیگه‌ای، گوشی‌های ورتو هم نمونه‌های اصل و کپی دارن؛ مخصوصاً اینکه بسیار گران قیمتند و در صورت انتخاب اشتباه، خریدار ضرر قابل توجهی رو متحمل میشه! پس علاوه‌بر توجه به قیمت گوشی ورتو اصل، آگاهی به یه سری نکات دیگه هم میتونه خریدار رو به‌خوبی در انتخاب گوشی ورتوی اورجینال راهنمایی کنه. در اینجا به چند راهکار کاربردی برای خرید گوشی ورتو اشاره می‌کنیم:

  1. انتخاب مرکز خرید معتبر

گوشی‌های ورتوی کپی اکثراً در کشور چین و توسط شرکت‌های بدون مجوز ساخته میشن که شاید از نظر ظاهری به گوشی‌های اصل شبیه باشن اما از نظر نرم افزار و سخت افزاری، بسیار بی‌کیفیت‌اند و مشکلات امنیتی به همراه دارن؛ پس انتخاب نمایندگی‌های معتبر ورتو می‌تونه خیال خریدار رو بابت خرید گوشی ورتوی اصل راحت کنه.

  1. تست دکمه رابی (Ruby)

با لمس دکمه رابی اطلاعاتی به کاربر نشون داده میشه که امکان استفاده از خدمات شخصی رو بهش میده و با فشردن کلید، میشه با پشتیبان موبایل vertu ارتباط گرفت.

  1. دقت به کیفیت گوشی

از آنجا که متریال به کار رفته در این گوشی‌ها بسیار خاص و کمیابه، صفحه نمایش در برابر خط و خش بسیار مقاومه و تمامی برش‌های بدنه و قاب گوشی دقیق و با لیزر انجام میشه؛ پس اگر به کیفیت ظاهری گوشی توجه بشه، اصل یا فیک بودن اون مشخصه. همچنین تست کیفیت صدای اسپیکر گوشی هم میتونه به کاربر کمک کنه چون در نمونه‌های کپی اسپیکرها صدای زیاد و واضحی ندارن و در اگر اسپیکر در حالت صدای حداکثری قرار بگیره، به‌خاطر عدم تقارن Flip Flop، صدا دیستورت میشه که این برای کاربر اذیت کننده هست.

  1. بررسی سوکت‌های گوشی

در گوشی‌های ورتوی اصل معمولاً اسلات (سوکت) سیم کارت به‌صورت افقی قرار داره و درگاهی برای حافظه میکرو روی گوشی تعبیه نشده.

راه‌های تشخیص گوشی ورتو اصل از فیک

خلاصه اینکه…

گوشی‌های ورتو جزو گران‌ترین و لاکچری‌ترین گوشی‌های موبایل به حساب میان و همونطور که اشاره شد، به‌علت متریال‌های خاص، گران و کمیاب و همچنین دست‌ساز بودن بخشی از گوشی، به گوشی‌های میلیاردی معروفند. گوشی‌های ورتو تنوع زیادی دارن که ما در این مطلب، به معرفی چند نمونه از معروف‌ترین و گرانترین گوشی‌های ورتو پرداختیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

راهنمای جستجوی کالا

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات