موجودی و قیمت کالاها تا تاریخ 7 اردیبهشت 1403 به‌روز است.
آخرین به‌روزرسانی 30-07-1402

کمپانی اپل در 13 اکتبر سال 2020 از 4 مدل سری 12 گوشی‌های پرطرفدار خودش یعنی آیفون 12 مینی، آیفون 12 ، آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرومکس رونمایی کرد. سری گوشی‌های آیفون 12 پرو که در ادامه قراره در مورد نحوه تعویض باتری در اونا صحبت کنیم، دارای باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 2815 میلی‌آمپر هستن که البته تعویض باتری آیفون 12 پرو کاری نیست که به‌راحتی بشه توسط کاربر انجام داد و برای تعویض اون نیازه که یه فرد متخصص و تعمیرکار، این کار رو انجام بده.

نکته مهم بعدی اینه که سری آیفون 12 از تکنولوژی مگ سیف استفاده میکنه؛ به این معنی که در پشت گوشی و اطراف لوگوی اپل، یه آهنربای دایره‌ای وجود داره که امکان اتصال گوشی به شارژر وایرلس رو به شما میده. البته نکته جالبی که هنگام رونمایی از سری 12 گوشی آیفون اتفاق افتاد حذف آداپتور شارژ از جعبه گوشی بود که از نگاه کاربران موضوعی عجیب تلقی شد. در ادامه به‌طور مفصل درباره اینکه چه عواملی میتونه باعث خرابی باتری بشه و زمان و نحوه تعویض باتری آیفون 12 پرو چجوریه، صحبت می‌کنیم.

گوشی آیفون 12 پرو

چه عواملی باعث خرابی باتری iPhone 12 Pro میشه؟

عوامل متعددی وجود دارن که میتونن باعث خرابی و در نتیجه تعویض باتری آیفون 12 پرو بشن؛ البته این نکته رو باید در نظر بگیریم باتری موبایل جزو قطعات مصرفی هر گوشی محسوب میشه و بعد از مدت زمانی که معمولاً بین 3 تا 5 سال در نظر گرفته میشه لازمه که تعویض بشه. البته این مدت زمان در صورتی هست که از باتری گوشی به درستی استفاده شده باشه و ممکنه در صورت استفاده نامناسب این بازه زمانی کاهش پیدا کنه. از عواملی که باعث خرابی باتری گوشی آیفون 12 پرو میشه می‌تونیم به استفاده بیش از حد از پاوربانک، استفاده از شارژر‌های نامناسب، تقلبی یا فیک، استفاده بیش از اندازه از گوشی، نصب برنامه‌های مخرب و… اشاره کنیم. همچنین یکی دیگه از مواردی که میتونه باعث خرابی باتری موبایل بشه اینه که گوشی برای مدت زمان طولانی مثلاً شب تا صبح تو شارژ بمونه؛ این عمل میتونه باعث افزایش حرارت باتری و در نتیجه کاهش عمر یا خرابی باتری بشه.

چطوری باتری گوشی آیفون 12 پرو را عوض کنیم؟

چه زمانی باید باتری آیفون 12 پرو رو تعویض کنیم؟

همونطور که گفتیم طول عمر مفید باتری گوشی 3 تا 5 سال هست. نکته‌ای که در مورد باتری گوشی‌های آیفون می‌تونیم در نظر بگیریم اینه که معمولاً زمانی که میزان Maximum Capacity باتری به 80 درصد میرسه، لازمه باتری تعویض بشه. همچنین این موضوع رو می‌تونیم با مشاهده تعداد سیکل شارژ باتری گوشی آیفون هم تشخیص بدیم. به‌طور معمول بعد از 500 سیکل شارژ، باتری گوشی آیفون ممکنه با مشکلاتی روبرو بشه یا کارایی اولیه رو نداشته باشه و نیاز به تعویض پیدا کنه. اگه دوست دارین جزئیات بیشتری درباره سیکل شارژ باتری آیفون بدونین می‌تونین به مقاله نحوه پیدا کردن چرخه باتری آیفون سر بزنین!
البته یه سری علائم و نشانه‌ها هم وجود داره که در صورت مشاهده، میشه متوجه شد که زمان تعویض باتری گوشی رسیده؛ مثل داغ شدن بیش از اندازه باتری گوشی، باد کردن باتری موبایل، خاموش شدن گوشی در صورتی که به شارژ متصل نباشه و یا تغییر در عملکرد شارژدهی و پرش شارژ. در ادامه به طور مفصل به این می‌پردازیم که چطوری باتری گوشی آیفون 12 Pro رو تعویض کنیم.

نحوه تعویض باتری آیفون 12 پرو

نکته مهم: قبل از تعویض باتری گوشی آیفون، شارژ باتری رو تا زیر 25 درصد تخلیه می‌کنیم تا از بوجود اومدن هرگونه حادثه‌ای حین تعویض باتری جلوگیری کنیم.

برای شروع، اولین کاری که باید انجام بدیم اینه که گوشی رو خاموش کنیم، نگهدارنده سیم کارت رو از گوشی بیرون بیاریم و سپس پیچ‌های پایین گوشی رو باز کنیم.

در مرحله بعد تاچ ال سی دی گوشی رو حرارت میدیم تا بتونیم به‌راحتی از گوشی جدا کنیم. برای جدا کردن تاچ ال سی دی هم می‌تونیم از تاچ کش و قاب باز‌کن استفاده کنیم. بعد از جدا کردن ال سی دی لازمه فلت باتری رو جدا کنیم و برای این کار لازمه اول پیچ‌های محافظ فلت باتری رو باز کنیم.

باز کردن محافظ فلت باتری ایفون 12 پرو

بعد از جداسازی محافظ فلت باتری، فلت باتری و فلت تاچ ال سی دی رو جدا می‌کنیم.
جدا کردن فلت باتری و تاچ ال سی دی iPhone 12 Pro

برای اینکه بتونیم تاچ ال سی دی رو به‌طور کامل از گوشی جدا کنیم لازمه فلت‌هایی که در قسمت بالایی گوشی وجود دارن رو هم جدا کنیم. پس ابتدا پیچ‌های محافظ فلت رو باز می‌کنیم، محافظ فلت‌هارو بر می‌داریم و در انتها با اسپاتول تمام فلت‌ها رو جدا می‌کنیم تا بتونیم تاچ ال سی دی رو کامل از گوشی جدا کنیم.جداسازی محافظ فلت‌های بالای گوشی آیفون 12 پرو

در مرحله بعد باید بلندگو رو جدا کنیم. این کار رو می‌تونیم با باز کردن 4 پیچ اون انجام بدیم.

جداسازی بلندگو آیفون 12 Pro

سپس محافظ فلت خشاب سیم کارت رو باز می‌کنیم و اون رو از گوشی جدا کرده و در مرحله بعد خشاب سیم رو جدا می‌کنیم.

جداسازی خشاب سیم کارت iPhone 12 Pro

بعد از فلت، جداسازی موتور ویبره رو انجام میدیم و در آخر، موتور ویبره رو از گوشی جدا می‌کنیم.

جداسازی موتور ویبره آیفون 12 پرو

بعد از انجام تمام مواردی که تا اینجا گفتیم نوبت میرسه به جدا کردن باتری گوشی. با استفاده از پنس چسب‌های باتری گوشی رو به آرومی از باتری جدا می‌کنیم. توجه داشته باشین در این مرحله درصورتی که چسب باتری به‌طور اتفاقی کنده بشه و نتونیم اونو جدا کنیم، می‌تونیم از حلال چسب استفاده کنیم. بعد از جداسازی چسب باتری، باتری رو به‌راحتی از گوشی بیرون میاریم.

تعویض باتری آیفون 12 پرو

برای جایگذاری باتری جدید، چسب باتری رو به باتری جدید می‌چسبونیم و اونو تو محل مخصوص به خودش قرار‌ میدیم و در نهایت با یه کم فشار، باتری رو در جای خودش محکم می‌کنیم. بعد هم به ترتیب، موتور ویبره رو در جای خودش قرار میدیم و فلتش رو متصل می‌کنیم؛ بعد خشاب سیم و بعدش محافظ فلت موتور ویبره رو در جای خودش میذاریم و پیچ‌هاشونو می‌بندیم. سپس فلت خشاب سیم رو وصل می‌کنیم و در آخر محافظ فلت و بلند‌گو رو در جای خودشون قرار میدیم و پیچ‌هاشونو می‌بندیم.

قرار دادن موتور ویبره گوشی آیفون 12 پرو در جای مناسب

حالا نوبت تاچ ال سی دی هست که در جای خودش قراره بگیره. فلت‌ها رو در جای مناسب وصل می‌کنیم و محافظ فلت‌ها رو می‌بندیم و بعد هم فلت‌های باتری رو وصل می‌کنیم. در آخر هم با استفاده از چسب مناسب، تاچ ال سی دی رو در جای خودش محکم می‌کنیم.

برای اتمام کار هم پیچ‌های پایین گوشی رو می‌بندیم و نگهدارنده سیم‌کارت رو در جای خودش قرار میدیم.

به همین راحتی می‌تونین باتری گوشی iPhone 12 Pro رو تعویض کنین!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

راهنمای جستجوی کالا

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات