خرید صرفا برای همکاران صنف موبایل امکان‌پذیر است
موجودی و قیمت کالاها تا تاریخ 31 اردیبهشت 1403 به‌روز می باشد
آخرین به‌روزرسانی 12-11-1402

همون‌طور که خودتون هم میدونین، مشکلات مرتبط با تاچ ال سی دی گوشی موبایل، از رایج‌ترین دلایل مراجعه کاربران به تعمیرکار موبایله. از اونجایی که مهم‌ترین دلایل خرابی صفحه نمایش گوشی عواملی مثل وارد شدن ضربه و فشار به گوشی، سقوط از ارتفاع و … هست، میتونیم بگیم مشکلات نمایشگر ارتباط زیادی با برند گوشی نداره و این مشکلات ممکنه برای انواع تاچ ال سی دی گوشی‌ها از جمله تاچ ال سی دی گوشی سامسونگ ، تاچ ال سی دی شیائومی و … اتفاق بیفته. علاوه‌بر‌ این ممکنه بعد از تعویض تاچ ال سی دی، مشکلاتی برای گوشی پیش بیاد. این مشکلات میتونه تحت تأثیر  موارد سخت‌افزاری، نرم‌افزاری، کیفیت تاچ ال سی دی، خطای تعمیرکار و یا انجام ندادن اصولی تعمیرات به‌وجود بیاد. در ادامه این موارد رو به طور کامل بررسی می‌کنیم و در مورد مشکلاتی که ممکنه بعد از تعویض تاچ ال سی دی به‌وجود بیاد صحبت می‌کنیم.

تعویض تاچ ال سی دی گوشی

عمده‌ترین مشکلات بعد از تعویض تاچ ال سی دی گوشی موبایل

اگر تعویض ال سی دی گوشی با دقت زیاد و توسط فرد متخصص انجام نشه، میتونه مشکلات مختلفی رو ایجاد کنه و استفاده از موبایل‌ رو برای کاربر مختل کنه یا باعث بشه مثل گذشته به‌راحتی نشه از اون استفاده کرد. در ادامه قراره مشکلات مختلفی که ممکنه بعد از تعویض ال سی دی باهاشون مواجه بشین رو به طور کامل و با دلیل بررسی کنیم.

هنگ کردن یا کار نکردن تاچ گوشی

کار نکردن یا هنگ کردن تاچ میتونه منشا نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری داشته باشه؛ برای اطمینان پیدا کردن از این موضوع ابتدا یک نسخه پشتیبان از اطلاعات گوشی تهیه کنین و بعدگوشی رو فلش کنین. اگه همچنان مشکل وجود داشت، میتونین راه‌‎حل‌های بعدی که در ادامه گفته میشه رو امتحان کنین.

اتصالات نادرست یا فلت‌های آسیب‌دیده

اگه تاچ پس از تعویض LCD کار نمی‌کند، ابتدا بررسی کنید که اتصالات به درستی انجام شده باشه و قطعات به‌درستی نصب شده باشن. فلت‌ها باید به‌درستی و بدون خراش یا آسیب نصب بشن. در صورتیکه آسیبی در این قسمت مشاهده کردین، فلت رو تعویض کنین.

مشکلات گوشی بعد از تعویض تاچ ال سی د ی

ناسازگار بودن تاچ ال سی دی جدید با گوشی

به دلیل تنوع کیفیت تاچ ال سی دی‌های موجود در بازار، ممکنه LCD تعویض شده با گوشی سازگاری نداشته باشه. قبل از تعویض تاچ ال سی دی از سازگار بودن تاچ ال سی دی جدید با گوشی مطمئن بشین.

خرابی تاچ

اگه از صحت اتصالات و فلت‌ها اطمینان دارین و همچنان تاچ گوشی کار نمیکنه، ممکنه مشکل از تاچ باشه که در این صورت نیازه تاچ گوشی رو تعویض کنین.

خراب شدن و کار نکردن تاچ گوشی بعد از تعویض تاچ ال سی دی

سیاه شدن صفحه نمایش

سیاه شدن صفحه نمایش موبایل دلایل متفاوتی داره؛ از دلایل سیاه شدن صفحه نمایش میتونیم به ورود آب یا الکل به درون گوشی، وارد شدن فشار یا ضربه به گوشی، بستن اشتباه پیچ‌ها و یا استفاده نادرست و اضافی از چسب توسط تعمیرکار هنگام تعویض قطعه اشاره کنیم. بهتره برای پیدا کردن علت اصلی سیاه شدن صفحه نمایش تمامی این موارد رو بررسی کنین.

از دست دادن مقاومت در برابر آب

اگه شرکت سازنده گوشی برچسب ضد آب بودن به اون زده، باید بدونین بعد از تعویض ال سی دی گوشی دیگه نمیتونیم از این ویژگی اطمینان داشته باشیم. ممکنه گوشی بعد از تعویض یا تعمیر تاچ ال سی دی این ویژگی رو از دست بده. در ضمن توجه داشته باشین که این برچسب‌ها در اکثر برند‌ها به این معنیه گوشی تا میزان معینی میتونه در برابر آب مقاومت داشته باشه.

از دست مقاومت دربرابر آب بعد تعویض تاچ ال سی دی گوشی موبایل

کار نکردن بعضی از نقاط صفحه لمسی گوشی

اگه بعد از تعویض LCD گوشی، صفحه تاچ گوشی در بعضی از نقاط به درستی عمل نکنه و یا عملکرد اون با تاخیر همراه باشه، مشکل میتونه از کیفیت ال سی دی جدید و یا اتصالات اون باشه. در این صورت بازبینی مجدد ال سی دی و یا اتصالات صفحه تاچ میتونه یکی از راه‌حل‌ها باشه.

کاهش سرعت عملکرد گوشی

اگه تعویض تاچ ال سی دی به درستی انجام نشه، به عنوان مثال نصب ال سی دی به صورت صحیح انجام نشه و یا ال سی دی با گوشی متناسب نباشه، ممکنه بعد از تعویض با مشکلاتی مثل نمایش نادرست تصویر یا کاهش سرعت عملکرد روبرو بشین. برای جلوگیری از این امر، میتونین از قطعات اصلی و سازگار با گوشی استفاده کنین.

باز شدن چسب گوشی

اگه هنگام تعویض تاچ ال سی دی دقت لازم در نظر گرفته نشه، ممکنه مدتی بعد از تعویض قطعه، مشاهده بشه که نور از لبه‌های گوشی خارج میشه. دلیل این موضوع هم میتونه مواردی مثل کیفیت پایین چسب ال سی دی و یا عدم استفاده از مقدار مناسب چسب هنگام تعویض تاچ ال سی دی باشه. البته موارد دیگه‌ای هم میتونه دلیل این مشکل باشه مثلا تمیز کردن گوشی با الکل توسط کاربر به تدریج میتونه باعث حل شدن چسب و خارج شدن نور از لبه‌های ال سی دی بشه.

بیرون زدن نور از کنار ال سی دی

بعد از تعمیر گوشی و تعویض تاچ ال سی دی ممکنه شاهد بیرون زدن نور بک لایت از کنار تاچ ال سی دی گوشی باشین که این اتفاق میتونه دلایل مختلفی داشته باشه :

بیرون زدن نور از کنار ال سی دی

  • کج شدن قاب گوشی

اگه قاب گوشی طی فرایند تعمیر کج شده باشه یا شاسی آن درست سر جای خودش قرار نگرفته باشه، باید قاب جدید جایگزین بشه.

  • باد کردن باتری

این موضوع به‌طور مستقیم روی ال سی دی اثر میذاره و اون رو به بالا هل میده، درنتیجه نور از کنار صفحه نمایش خارج میشه. برای رفع این مسئله باید باتری گوشی رو تعویض کنین.

  • اشتباه تعمیرکار

کم یا زیاد زدن چسب و خشک شدن چسب قبل از چسبیدن ال سی دی از جمله اشتباهاتیه که ممکنه توسط تعمیرکار حین تعویض ال سی دی انجام بشه.

همچنین بخوانید

کد تست سامسونگ برای بررسی تاچ و ال سی دی

کد تست ال سی دی سامسونگ

با استفاده از کد ستاره مربع صفر ستاره مربع (*#0*#) می‌تونین به‌سادگی صحت تاچ و ال سی دی موبایل رو بررسی کنین. پس از شماره‌گیری این کد، وارد صفحه‌ای با گزینه‌های مختلف برای تست کردن قسمت‌های گوناگون موبایل میشین. با زدن هر یک از گزینه‌های Red, Blue, Green می تونین پیکسل سوختگی صفحه نمایش رو بررسی کنید یا از صحت عملکرد نمایشگر مطمئن بشین البته گزینه‌های دیگه‌ای هم برای بررسی صحت عملکرد تاچ ال سی دی وجود داره که میتونین اونا رو بررسی کنین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

راهنمای جستجوی کالا

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات