خرید صرفا برای همکاران صنف موبایل امکان‌پذیر است
موجودی و قیمت کالاها تا تاریخ 1 خرداد 1403 به‌روز می باشد
آخرین به‌روزرسانی 31-02-1403

داخل هر وسیله الکترونیکی که امروزه از اون استفاده می‌کنیم، تعداد زیادی اجزای تشکیل دهنده وجود داره و طبیعیه که گوشی‌ها هم از این قاعده مستثنی نیستن. داخل گوشی انواع قطعات ریز و درشت وجود داره مثل کانکتور‌ها، برد‌، آی سی، مقاومت و…  که یکی از این قطعات موبایل، فلت‌ها هستن. فلت‌ها در واقع کابل‌هایی هستن که برای انتقال اطلاعات از اونا استفاده میشه و می‌تونیم انواع مختلفی ازشون رو داخل گوشی ببینیم. به‌عنوان یکی از مهم‌ترین فلت‌ها می‌تونیم به فلت ال سی دی اشاره کنیم. در ادامه به اینکه فلت ال سی دی چیه، چه کاربردی داره و علائم خرابی فلت ال سی دی چیا هست، می‌پردازیم.

فلت ال سی دی گوشی موبایل

فلت ال سی دی چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از دغدغه‌های سازندگان گوشی، کاهش وزن گوشیه در نتیجه باید استفاده و چینش قطعات در گوشی به‌درستی و در بهینه‌ترین حالت ممکن انجام بشه که استفاده از فلت‌ها میتونه مناسب‌ترین راه‌حل برای این دغدغه باشه. فلت‌ها کابل‌های بسیار نازک، سبک و منعطفی هستن که ارتباط بین قطعات موبایل و برد اصلی رو فراهم میکنن. کاربرد اصلی فلت‌ها انتقال اطلاعات بین قطعات مختلف و برد اصلی گوشیه. فلت‌ها که با نام Flex Cable هم شناخته میشن، در انواع مختلفی وجود دارن که ازجمله اونا می‌تونیم به فلت شارژ، فلت آنتن، فلت باتری و… اشاره کنیم. فلت ال سی دی، همونطور که از اسمش هم مشخصه، ارتباط بین تاچ ال سی دی و برد اصلی رو برقرار میکنه. دیتای لازم برای نمایش، از طریق فلت ال سی دی به صفحه نمایش فرستاده میشه و همچنین زمانی که کاربر صفحه گوشی رو لمس میکنه، اطلاعات لازم از طریق همین فلت، برای برد اصلی ارسال میشه.

چه عواملی باعث خرابی فلت ال سی دی میشه؟

از اون‌جایی که این کابل‌ها نازک هستن و از رشته‌ کابل‌های باریک‌تری تشکیل شدن، به‌راحتی میتونن دچار آسیب بشن. در ادامه بعضی از عواملی که میتونه منجر به خرابی فلت ال سی دی بشه رو بیان می‌کنیم.

آسیب دیدن فلت هنگام باز و بست گوشی موبایل

بی‌احتیاطی هنگام باز و بست گوشی یا تعویض تاچ ال سی دی از عواملیه که میتونه باعث بشه فلت ال سی دی آسیب ببینه. همونطور که اشاره کردیم، به‌علت ظریف بودن فلت ال سی دی، هرگونه بی‌احتیاطی میتونه حتی منجر به پاره شدن فلت ال سی دی هم بشه که در این صورت ممکنه با تعمیر فلت ال سی دی مشکل برطرف نشه و نیاز به تعویض داشته باشه. گاهی اوقات خرابی فلت میتونه نتیجه قرار نگرفتن در جای درست و یا حالت مناسب باشه به‌عنوان مثال اگر هنگام بستن گوشی فلت به‌درستی در جای خودش قرار نگیره و بیش از حد خم بشه، ممکنه آسیب ببینه.

فلت ال سی دی که دچار پارگی شدهآب‌خوردگی گوشی موبایل

یکی از مشکلاتی که آب‌خوردگی گوشی میتونه برای قطعات داخلی به‌وجود بیاره، سولفاته شدن هست که این موضوع میتونه باعث آسیب دیدن فلت ال سی دی و یا محل اتصال اون به تاچ ال سی دی بشه. در مورد این موضوع به‌طور مفصل در مقاله بررسی مشکلات و تعمیر گوشی آب خورده صحبت کردیم که در صورت تمایل می‌تونین بهش سر بزنین.

میزان چسب مورد استفاده هنگام تعویض ال سی دی

میزان چسب مورد استفاده هنگام تعویض ال سی دی، اگر به مقدار مناسب نباشه هم میتونه به فلت ال سی دی آسیب وارد کنه و باعث خرابی اون بشه.

علاوه‌بر مواردی که گفتیم، گاهی اوقات وارد شدن ضربه و فشار شدید به گوشی هم میتونه یکی از عوامل خرابی فلت ال سی دی باشه که معمولاً در این مورد، تعمیر فلت امکان‌پذیره و نیازی به تعویض فلت ال سی دی نیست.

علائم خرابی فلت ال سی دی چیست؟

گاهی مواقع ال سی دی سالمه اما تصویر نداره. بعد از اطمینان از سالم بودن تاچ ال سی دی گوشی، می‌تونین خرابی فلت ال سی دی رو بررسی کنین. از مواردی که می‌تونیم در مورد علائم خرابی فلت ال سی دی بگیم اختلال در عملکرد تاچ گوشیه. همچنین اختلال در تصویر ال سی دی هم از علائم رایج خرابی فلت ال سی دی به شمار میاد. به عنوان مثال؛ گاهی اوقات تصویر دارای پرش هست یا گوشی تصویر نداره که با فشار دادن قسمت بالای صفحه نمایش تصویر قطع و وصل میشه.

چه زمانی فلت ال سی دی باید تعویض شود؟

گاهی اوقات تعمیر فلت ال سی دی راه‌حلی به‌صرفه نیست که در این موارد می‌تونیم فلت ال سی دی رو تعویض کنیم. ازجمله این موارد میشه به پارگی فلت ال سی دی اشاره کرد که در این صورت تعمیر فلت نه از نظر هزینه و نه از نظر زمانی امری به‌صرفه نیست. همچنین لازم به ذکر هست که فرآیند تعویض فلت باید با دستگاه مخصوص و توسط افراد با مهارت بالا انجام بشه.

وبسایت آر ام جی اس ام، یکی از معتبر‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی در زمینه فروش قطعات موبایل، ابزار تعمیرات، باتری (نظیر باتری گوشی سامسونگ، ایفون، هواوی و..) و لوازم جانبی موبایل هست. همچنین شما همکاران گرامی می‌تونین انواع قطعات و لوازم موبایل رو به‌صورت عمده از وبسایت ما تهیه کنین.

تاچ ال سی دی سامسونگ
تاچ ال سی دی آیفون
تاچ ال سی دی شیائومی
تاچ ال سی دی هوآوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

راهنمای جستجوی کالا

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات