خرید صرفا برای همکاران صنف موبایل امکان‌پذیر است
موجودی و قیمت کالاها تا تاریخ 31 اردیبهشت 1403 به‌روز می باشد
آخرین به‌روزرسانی 23-12-1402

زمانی که صحبت از کیفیت و معرفی یه گوشی خوب در میون باشه، گوشی‌های iPhone از برند اپل شاید اولین گزینه‌ای هست که به ذهنمون میاد. مدت زمان زیادی از معرفی سری 15 از گوشی‌های آیفون نمیگذره و اکثر کاربر‌ها کنجکاو هستن تا بیشتر در مورد ویژگی‌های این سری جدید بدونن اما چیزی که ممکنه بیشتر برای جامعه تعمیرکارهای موبایل مهم باشه اطلاعات از قطعات داخلی گوشی، نحوه تعمیر و چالش‌هایی هست که ممکنه هنگام تعمیر سری گوشی‌های آیفون 15 با اون روبرو بشن. در ادامه قراره مختصری در مورد ویژگی‌های سری جدید گوشی‌های آیفون صحبت کنیم و در ادامه به میزان تعمیر‌پذیری سری آیفون 15 بپردازیم. در این مطلب سعی کردیم تمرکزمون رو روی گوشی iPhone 15 Pro Max بذاریم و از نظر تعمیرپذیری تغییراتش رو بررسی کنیم.

 

ویژگی‌های آیفون 15 پرومکس

در این قسمت ابتدا از ویژگی‌های طراحی جدید آیفون 15 پرومکس شروع می‌کنیم و بعد از اون به ویژگی‌های نرم‌افزاری می‌پردازیم.

بررسی میزان تعمیرپذیری آیفون 15 پرومکس

لبه‌های گرد پشت گوشی

یکی از ویژگی‌هایی که در طراحی این گوشی حسابی توجه کاربران رو به خودش جلب کرده، تغییر لبه‌های پشتی گوشی هست که حالت گرد‌تری به خودش گرفته و همین امر باعث میشه هنگام دست گرفتن گوشی، لبه‌های تیز گوشی دستتون رو اذیت نکنه و حس بهتری داشته باشین.

فریم تیتانیومی

نکته بعدی استفاده از فریم تیتانیومی هست که برای اولین باره داره در این سری از گوشی‌های آیفون استفاده میشه. استفاده از فریم تیتانیومی در iPhone 15 Promax باعث شده وزن این گوشی حدودا 18 گرم از آیفون 14 پرومکس کمتر باشه. همچنین سعی شده طراحی داخلی این گوشی به گونه‌ای باشه که توزیع وزن به نحو بهتری انجام بشه و می‌تونیم بگیم این تغییر وزن ممکنه برای افرادی که قبلاً از آیفون 14 پرومکس استفاده کردن ملموس‌تر باشه. اما باید گفت که استفاده از فریم تیتانیومی میزان خط و خش‌پذیری این گوشی رو افزایش میده.

فریم تیتانیومی آیفون 15 پرومکس

پورت USB-C

از جمله تغییرات قابل‌توجهی که در این گوشی شاهدش هستیم، استفاده از پورت USB-C هست. هنگام بازگشایی جعبه آیفون 15 پرومکس، شما می‌تونین یه کابل شارژ که دو طرفش از نوع USB-C هست و روکش کنفی داره رو مشاهده کنین. همچنین این درگاه شارژ میتونه به شما قابلیت Reverse Charge رو بده که با استفاده از این قابلیت می‌تونین ایرپاد، گوشی‌های آیفون با درگاه لایتنینگ و یا گوشی‌های اندروید رو شارژ کنین.

Action Button

همچنین اضافه شدن دکمه Action Button از دیگر ویژگی‌های جدید این گوشی هست که می‌تونین ویژگی‌هایی مثلSilent Mode ، Camera، Flashlight، Magnifier و یا Shortcut هایی که خودتون ساختین رو روش تنظیم کنین.

صفحه نمایش

به جرئت می‌تونیم بگیم صفحه نمایش این گوشی از بهترین نوع صفحه نمایشه و اکثر ویژگی‌های اون شبیه صفحه نمایش گوشی آیفون 14 پرومکس هست. یکی از تفاوت‌هایی که هنگام مقایسه این دو صفحه نمایش می‌تونین متوجهش بشین اندازه حاشیه نمایشگر هست که در آیفون 15 پرومکس تا حدی کاهش داشته.

دوربین آیفون 15 پرومکس

در نگاه اول میشه متوجه شد که چیدمان دوربین‌ها در این گوشی تفاوتی با سری قبلی یعنی آیفون 14 پرومکس نداره اما دوربین‌های آیفون 15 پرومکس تا حدودی در بیرون‌زدگی از پشت گوشی افزایش داشتن و یه رینگ بهشون اضافه شده. مهم‌ترین تغییر در دوربین میزان زوم اپتیکال لنز پریسکوپ هست که از 2X به 5X رسیده که البته در این زمینه گوشیS23  اولترا با میزان زوم 10X جلوتره. به جز این مورد، از نظر دوربین تفاوت دیگه‌ای رو با سری آیفون 14 پرومکس شاهد نیستیم.

باتری آیفون 15 پرو مکس

در مورد باتری گوشی iPhone 15 Pro Max باید بگیم ظرفیت باتری 4422 میلی‌آمپر ساعت هست.  همچنین در قسمت تنظیمات، تعداد Cycle Count باتری قابل مشاهده هست که در سری‌های قبلی این قابلیت قابل مشاهده نبود و شما باید خودتون این مقدار رو محاسبه می‌کردین.

میزان تعمیرپذیری آیفون 15 پرومکس

همونطور که می‌دونین قابلیت باز شدن پنل پشتی و پنل جلوی گوشی در سری آیفون 14 به این گوشی‌ها اضافه شد و ما می‌تونیم این قابلیت رو در سری جدید گوشی‌های آیفون هم مشاهده کنیم که این قابلیت میتونه از نظر تعمیرپذیری امتیاز مثبتی برای گوشی‌های آیفون محسوب بشه. نسبت به سری‌های قبلی گوشی‌های آیفون، باز کردن دوربین‌ها راحت‌تر شده و برای دسترسی به اونا، بعد از جداسازی ال سی دی، فقط کافیه سه پیچ محافظ دوربین رو باز کنیم.

بازکزدن پیچ محافظ دوریبن آیفون 15 پرومکس برای تعمیر

همچنین اگر به ساختار پیچ‌ها دقت کنین میشه تفاوتشون رو با پیچ‌های آیفون 14 پرومکس متوجه شد.

تفاوت ساختار پیچ‌ها در آیفون 15 پرومکس و آیفون 14 پرومکس

برای تعویض باتری گوشی همانند سری‌های قبلی لازمه پنل جلویی گوشی رو باز کنین و همون‌طور که می‌دونین برای باز کردن پنل جلوی گوشی باید گوشی از سمت ال سی دی حرارت داده بشه که در این حالت ریسک آسیب زدن به صفحه نمایش یا فلت ال سی دی وجود داره. دسترسی به باتری آیفون 15 پرو مکس میتونه کمی چالش‌برانگیز باشه چرا که جداسازی اون به همین راحتی نیست. برای جداسازی باتری لازمه قطعات کنار باتری رو برداریم تا دسترسی بهتری به باتری داشته باشیم. به عنوان مثال اگه بخواین برد پایین گوشی رو باز کنین لازمه 10 پیچ پایین گوشی باز بشه. البته میشه برای جداسازی باتری از حلال چسب باتری هم استفاده کرد.

جداسازی باتری iPhone 15 Pro Max

از چالش‌های دیگه‌ای که هنگام تعمیر و تعویض قطعات آیفون ممکنه باهاش روبرو بشین، اینه که با تعویض قطعات احتمال داره بعضی از عملکرد‌های گوشی مثل قابلیت True Tone،  Face ID و… بهم بریزه که بهتره این تعمیرات توسط مراکز معتبر اپل انجام بشه اما بدیهیه که ما در ایران نمی‌تونیم این کار رو انجام بدیم.

جمع بندی

با تمام توضیحاتی که داده شد می‌تونیم بگیم آیفون 15 پرو مکس که در موردش صحبت کردیم، تعمیر‌پذیری بالایی نداره. معمولاً طراحی این گوشی‌ها به گونه‌ای هست که توسط مراکز تعمیرات اپل تعمیر بشن؛ در نتیجه میشه گفت میزان تعمیرپذیری این سری از گوشی‌های آیفون برای تعمیرکاران دیگه، ممکنه با چالش همراه باشه که نمره بالایی ازین نظر نمیگیره. برای درک بهتر میزان تعمیرپذیری آیفون 15 پرومکس، وبسایت iFixit نمره 4 از 10 رو بهش میده. شما هم اگه نظری در مورد تعمیرپذیری این گوشی دارین می‌تونین در قسمت نظرات با ما به اشتراک بذارین.

همچنین شما همکاران گرامی میتونین برای خرید تاچ ال سی دی آیفون و انواع قطعات دیگه این گوشی شامل تاچ، گلس، قاب و درب پشت و …  با بهترین کیفیت به وبسایت ما مراجعه کنین تا در کمترین زمان ممکن واستون ارسال بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

راهنمای جستجوی کالا

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات