خرید صرفا برای همکاران صنف موبایل امکان‌پذیر است
موجودی و قیمت کالاها تا تاریخ 27 مهر 1403 به‌روز می باشد
آخرین به‌روزرسانی 12-07-1403

گوشی‌های شیائومی به باتری‌های بادوام و ظرفیت بالا معروف هستن و یکی از نقاط قوت این برند محسوب میشن؛ اما باتری موبایل هرچقدر هم که قوی باشه، در نهایت عمر محدودی داره و به موقع باید عوض بشه که باتری شیائومی هم از این قاعده مستثنی نیست. به همین دلیل تو این مطلب تصمیم گرفتیم تا آموزش تعویض باتری شیائومی نوت 8 رو به شکل مرحله به مرحله مرور کنیم و ببینیم چطور می‌تونین بدون آسیب زدن به قطعات شیائومی، باتری این مدل از سری ردمی رو تعویض کنین.

دلایل خرابی باتری نوت 8

قبل از اینکه به نحوه تعویض باتری نوت ۸ بپردازیم،‌ بیاین تا نگاهی به دلایل خرابی باتری در این مدل از گوشی‌های شیائومی داشته باشیم. ازجمله دلایل خرابی باتری در مدل نوت ۸ میشه به این موارد اشاره کرد:

  • شارژر نامناسب

یکی از مورادی که میتونه باعث خرابی باتری نوت ۸ بشه، استفاده از شارژریه که ولتاژ و آمپر اون با باتری گوشی همخوانی نداره. این کار باعث میشه تا برق بیش از حد تحمل دستگاه به گوشی تحمیل بشه و در نتیجه اون باتری فراتر از حد مجاز داغ بشه. داغ شدن باتری یعنی باتری به شدت تحت فشار هست و داره آسیب میبینه.

  • استفاده از گوشی هنگام شارژ

یکی دیگه از مواردی که می‌تونه باعث داغ شدن باتری و آسیب دیدنش بشه، استفاده از گوشی هنگام اتصال به شارژ هست. فرآیند شارژ به شکل طبیعی مقداری گرما ایجاد می‌کنه که البته در محدوده مجاز دستگاه هست و یعنی گوشی قادر به تحمل این میزان از حرارته. اما وقتی با گوشی کار بشه، به‌دلیل فعالیت سی پی یو و سایر قطعات گوشی حرارت ایجاد شده چند برابر میشه و به باتری و سایر قطعات آسیب میزنه.

  • شارژ غیر اصولی

دو الگوی غلط در خصوص شارژ گوشی وجود داره که باعث صدمه به باتری میشه:

  • اولی شارژ کردن بیش از حد دستگاه هست یعنی به شکلی که دستگاه برای ساعات طولانی به شارژ زده بشه و حتی وقتی که ۱۰۰٪ شارژ شد، از شارژر جدا نشه که این کار باعث وارد شدن فشار به باتری در طول زمان میشه.
  • الگوی غلط دوم دیر شارژ کردن گوشیه؛ یعنی زمانی که درصد شارژ به صفر یا نزدیک به صفر میرسه. اگر این اتفاق مدام بیفته، باتری زودتر به پایان چرخه عمر مفید خودش میرسه و علائم خرابی رو نشون میده.

شارژ غیر اصولی گوشی شیائومی

  • فرسودگی طبیعی باتری

در نهایت اگر همه موارد رعایت بشه و از گوشی و باتری به‌خوبی مراقبت بشه، باز هم بعد از چند سال استفاده باتری لیتیومی به پایان عمر مفید خودش میرسه و طبیعیه که علائم خرابی مثل دیر شارژ شدن یا کاهش ظرفیت نگهداری شارژ رو نشون بده.

 

چه زمانی باید باتری شیائومی نوت 8 رو عوض کنیم؟

با استفاده از تنظیمات گوشی و یا اپلیکیشن‌های تست باتری، می‌تونین اطلاعات مفیدی رو در خصوص عملکرد فعلی باتری به‌دست بیارین و درصد سلامت اون رو بسنجین. علاوه‌بر این، باتری خراب و ضعیف تأثیر ملموسی روی عملکرد گوشی میذاره و شما باتوجه به این علائم می‌تونین بفهمین که آیا گوشی به تعویض باتری نیاز داره یا نه:

  • خالی شدن سریع باتری: اگر حتی وقتی از گوشی استفاده‌ای نمیشه باز هم باتری سریعاً خالی میشه، این یعنی ظرفیت باتری کاهش پیدا کرده و نیاز به تعویض داره.
  • کند شدن گوشی: در بعضی موارد باتری ضعیف روی سرعت پردازش گوشی هم اثر میذاره و باعث میشه اپلیکیشن‌ها به‌سختی باز بشن و یا گوشی مدام هنگ کنه.
  • باد کردن باتری: یکی از واضح‌ترین نشانه‌های خرابی باتری باد کردن باتریه که به شکل فیزیکی قابل لمس و مشاهده هست. باتری باد کرده باید هرچه زودتر تعویض بشه تا آسیبی به سایر قسمت‌های گوشی نزنه.

باد کردن باتری شیائومی

همچنین بخوانید:

مراحل و نحوه تعویض باتری نوت 8

حالا وقتشه که نحوه تعویض باتری شیائومی note 8 رو به شکل مرحله به مرحله مرور کنیم. برای این کار در اختیار داشتن این ابزار تعمیرات موبایل ضروریه:

1. گرم کردن درب پشت گوشی

با استفاده از یه وسیله حرارتی مثل هیتر، سپراتور و یا… درب پشتی گوشی رو داغ کنین تا چسب اون شل بشه. دقت کنین تو این مرحله بیش از حد گوشی رو داغ نکنین؛ چرا که این کار می‌تونه به ال سی دی گوشی و یا قطعات داخلی گوشی آسیب بزنه.

گرم کردن درب پشت گوشی شیائومی نوت 8

2. استفاده از تاچ کش و قاب باز کن (گام اول)

ابتدا تاچ کش رو روی قسمت پایینی درب گوشی قرار داده و تا جای ممکن به لبه گوشی نزدیک کنین. به آرومی تاچ کش رو بالا بکشین تا شکافی بین درب و بدنه گوشی ایجاد بشه و قاب بازکن پلاستیکی رو تو این شکاف وارد کنین. حالا قاب بازکن رو به سمت یکی از گوشه‌های درب حرکت بدین تا چسب بین درب و فریم رو بشکافه. سپس قاب باز کن رو در یکی از چهار گوشه دستگاه نگه دارین و بذارین همون‌جا باشه.

جدا کردن درب پشت گوشی شیائومی نوت 8

3. استفاده از قاب بازکن‌های دیگه (گام دوم)

فرآیند مرحله قبل رو با یه قاب بازکن پلاستیکی دیگه تکرار کنین و اون رو هم در قسمت کنج دستگاه رها کنین. همین فرآیند رو با قاب بازکن‌های سوم و چهارم هم تکرار کنین به شکلی که هر کدوم یکی از چهار گوشه دستگاه رو پوشش بدن و چسب یه ضلع از گوشی رو بشکافن.

جدا کردن درب پشت گوشی شیائومی نوت 8

4. استفاده از قاب بازکن پنجم (گام سوم)

بعد از اینکه تو هر کدوم از چهار گوشه گوشی یه قاب بازکن رو جای‌گذاری کردین، با استفاده از قاب بازکن پنجم چسب ضلع سمت راست گوشی رو کامل بشکافین.

جدا کردن درب پشت گوشی شیائومی نوت 8

5. باز کردن کامل درب پشت گوشی

حالا با احتیاط درب پشتی گوشی رو به سمت راست بالا بکشین و مثل باز کردن جلد کتاب، درب رو از روی گوشی بردارین.

باز کردن درب پشت گوشی شیائومی نوت 8

6. جدا کردن سنسور اثر انگشت

با استفاده از اسپاتول، سنسور اثر انگشت گوشی رو از سوکت مخصوص خودش جدا کنین. بعد از جدا کردن این سنسور می‌تونین درب رو کامل از گوشی جدا کرده و در محلی امن قرار بدین تا زمانی که تعویض باتری شیائومی note 8 به پایان برسه.

جدا کردن سنسور اثر انگشت شیائومی نوت 8

7. باز کردن فریم (قاب روی برد)

با استفاده از پیچ گوشتی، پیچ‌های قاب برد رو جدا کنین. این کاور 10 پیچ ۳.۹ میلی‌متری و یه پیچ ۳.۴ میلی‌متری داره.

 باز کردن فریم شیائومی نوت 8

8. برداشتن قاب برد

با استفاده از قاب بازکن و با نهایت دقت قاب روی برد رو جدا کنین. برای این کار کافیه فقط نوک قاب بازکن رو در قسمت زیرین سمت چپ برد وارد کرده و به سمت بالا حرکت بدین تا گیره‌های پلاستیکی قاب رو باز کنه.

همین کار رو در سمت چپ قاب هم تکرار کنین و گیره‌های پلاستیکی اون سمت رو هم باز کنین تا قاب برد کامل آزاد بشه و بتونین اون رو بردارین.

برداشتن قاب محافظ برد شیائومی نوت 8

9. جدا کردن فلت کانکتور باتری

با استفاده از اسپاتول اتصال فلت باتری به سوکت رو جدا کنین. کافیه اسپاتول رو زیر فلت گذاشته و به آرومی بالا بکشین تا از سوکت جدا بشه.

جدا کردن فلت کانکتور باتری شیائومی نوت 8

10. جدا کردن اتصال فلت مین برد گوشی

حالا به آرومی فلت مین برد رو از برد اصلی گوشی جدا کنین.

جدا کردن اتصال فلت مین برد شیائومی نوت 8

11. جدا کردن اتصال سیم آنتن و وای فای

باز هم با استفاده از اسپاتول سیم آنتن و وای فای رو از سوکت جدا کنین.

جدا کردن اتصال سیم آنتن و وای فای نوت 8

12. جدا کردن فلت ال سی دی

اتصال بعدی که قبل از برداشتن باتری باید قطع بشه، فلت صفحه نمایش هست. این فلت گوشی شیائومی رو هم با استفاده از اسپاتول از سوکت جدا کنین.

جدا کردن فلت ال سی دی برای تعویض باتری شیائومی نوت 8

13. آزادسازی باتری

برای آزادسازی باتری، فلت صفحه نمایش رو به‌آرومی به سمت پورت شارژ گوشی خم کنین تا به باتری دسترسی داشته باشین. این کار رو برای فلت آنتن و وای فای هم انجام بدین.

آزادسازی باتری فرسوده شیائومی نوت 8

14. برداشتن چسب‌های نواری باتری

باتری با استفاده از چسب‌های نواری مخصوصی به بدنه چسبیده. شما می‌تونین با حلال چسب، چسب زیر باتری رو نرم کنین تا خاصیت چسبندگیش از بین بره و بعد با اسپاتول گوشه‌های باتری رو به‌آرومی بلند کنین تا مشکلی برای باتری پیش نیاد. البته بعضی تعمیرکارا با استفاده از حرارت سپراتور چسب زیر باطری رو شل میکنن تا بتونن باتری رو جدا کنن.

برای برداشتن چسب‌ها می‌تونین از پنس استفاده کنین. این کار نیاز به مهارت بالایی داره و نباید بیش از حد محکم چسب رو بکشین؛ چرا که باعث پارگی اون میشه. با فشار کافی و زاویه مناسب چسب‌ها رو به سمت خودتون بکشین تا یکی یکی از زیر باتری در بیان.

برداشتن چسب‌های نواری باتری شیائومی نوت 8

15. نصب باتری جدید

بعد از درآوردن چسب‌های نواری، حالا می‌تونین باتری رو از گوشی جدا کنین. باتری جدید رو مطابق با دستورالعمل‌های کمپانی سازنده باتری سر جاش قرار بدین و مطمئن بشین که اتصالات باتری به‌درستی وصل میشه.

نصب باتری جدید شیائومی نوت 8

16. بستن درب پشت گوشی

بعد از نصب باتری جدید، کافیه مراحل بالا رو از آخر به اول طی کرده و درب گوشی رو ببندین.

بستن درب پشت گوشی شیائومی نوت 8

نکات مهم درباره عوض کردن باتری نوت 8

  • برای ایمنی بیشتر، قبل از شروع مراحل تعویض باتری گوشی ردمی نوت 8 بذارین درصد شارژ به زیر ۲۵٪ برسه و بعد اقدام به باز کردن گوشی کنین.
  • موقع بیرون کشیدن باتری هرگز از ابزارهای تیز برای بالا کشیدن باتری استفاده نکنین. سوراخ شدن باتری میتونه باعث نشت مواد شیمیایی و آتش‌سوزی بشه.
  • برای باز کردن درب پشت عجله نکنین؛ چراکه باز کردن زودهنگام اون باعث آسیب به دوربین گوشی میشه. پس قبلش مطمئن بشین که قاب باز کن‌ها به‌خوبی چسب اطراف درب گوشی رو شکافتن.
  • موقع باز کردن قاب محافظ برد، قاب بازکن‌ها رو بیشتر از ۳-۴ میلی‌متر به داخل نبرین تا به برد آسیب نرسه.

نکات مهم درباره استفاده از قاب بازکن برای عوض کردن باتری نوت 8

همچنین بخوانید:

سؤالات متداول

تعویض باتری شیائومی نوت 8 پرو با نوت 8 تفاوتی داره؟

بله، تعویض باتری نوت ۸ از نوت ۸ پرو ساده‌تره؛ چرا که برای تعویض باتری نوت ۸ پرو باید مراحل بیشتری طی بشه و قطعاتی مثل موتور ویبره و ماژول اسپیکر هم از گوشی جدا بشه.

آیا باتری نوت 8 قابل تعویضه؟

بله، مانند همه گوشی‌هایی که از باتری لیتیومی استفاده می‌کنن، باتری نوت ۸ هم قابل تعویض با یه باتری نو و حتی قوی‌تر هست.

هزینه تعویض باتری شیائومی نوت 8 چقدره؟

هزینه تعویض باتری شیائومی نوت 8 باتوجه به مواردی مثل جنس و کیفیت باتری جایگزین متغیره.

خلاصه اینکه…

تو این مطلب بررسی کردیم که چه عواملی می‌تونه باعث افت کیفیت و خرابی باتری گوشی شیائومی مدل ردمی نوت ۸ بشه. در ادامه نیز به شکل گام به گام فرآیند تعویض باتری این مدل از گوشی‌های شیائومی رو توضیح دادیم. شما هم اگر در این زمینه تجربه‌ای دارین، می‌تونین نظرتون رو با ما به اشتراک بذارین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

راهنمای جستجوی کالا

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات