خرید صرفا برای همکاران صنف موبایل امکان‌پذیر است
موجودی و قیمت کالاها تا تاریخ 4 مرداد 1403 به‌روز می باشد

علت شارژ نشدن باتری سامسونگ A50 + راهکار

چرا گوشی A50 دیر شارژ میشه؟

آخرین به‌روزرسانی 13-04-1403

دیر شارژ شدن و یا شارژ نشدن باتری موبایل، یکی از مشکلات رایجی هست که می‌تونه برای هر کاربری آزاردهنده باشه. تو این مطلب، در مورد دلایل شارژ نشدن باتری سامسونگ A50 و ارائه راه‌‌حل‌های تخصصی برای رفع این مشکل صحبت می‌کنیم. عوامل زیادی در رابطه با کند شارژ شدن و یا عدم شارژ شدن باتری سامسونگ ازجمله باتری گوشی a50 نقش دارن که به‌‌طورکلی به دو دسته نرم‌‌ افزاری و سخت‌ افزاری تقسیم میشن و در ادامه به‌طور مجزا به این دو بخش می‌پردازیم.

مشکلات نرم ‌افزاری

بهتره در ابتدا به لحاظ نرم ‌افزاری گوشی رو چک کنین که آیا دلیل شارژ نشدن اون به‌خاطر مشکلات نرم ‌افزاری هست یا نه. مشکلات نرم‌ افزاری مربوط به شارژ نشدن گوشی آ50 شامل موارد زیر می‌شود:

  • اشکالات سیستمی

گاهی اوقات، باگ‌های جزئی در سیستم‌ عامل گوشی باعث ایجاد مشکل در فرآیند شارژ میشه.

  • تنظیمات نامناسب

تغییر تنظیمات شارژ و باتری گوشی، مثل فعال‌ بودن حالت صرفه‌‌جویی مصرف باتری یا محدودیت شارژ مانع از شارژ کامل گوشی میشه.

  • برنامه‌های ناسازگار

نصب بعضی از اپلیکیشن‌های ناسازگار یا آلوده به بدافزار، اغلب در عملکرد صحیح سیستم شارژ گوشی سامسونگ A50 اختلال ایجاد میکنه.

بدافزارها مانع شارژ شدن گوشی

مشکلات سخت‌ افزاری

چنانچه تمامی مشکلات احتمالی نرم ‌افزاری رو چک کردین؛ ولی همچنان گوشی برای شارژ مشکل داره، باید به لحاظ سخت ‌افزاری اون رو بررسی کنین. مشکلات سخت افزاری که میتونه در این زمینه تأثیرگذار باشه، عبارته از:

  • مشکل در کانکتور شارژ و مدار آی سی CPU

پرز و غبار، آب خوردگی، اتصال پایه‌ها و ضربه دیدن گوشی میتونه اتصال را مختل میکنه و طبیعی هست که شارژ گوشی با مشکل روبرو بشه.

  • خرابی باتری

به غیر از آسیب‌هایی که میتونه منجر به خرابی باتری بشه، در حالت عادی هم باتری‌ها با گذشت زمان فرسوده میشن و دیگه قادر به ذخیره شارژ نیستن.

همچنین بخوانید:
  • مشکل در برد مدار

در موارد نادر، ممکنه مشکل شارژ A50 از برد شارژ گوشی باشه که نیاز داره اون رو بررسی کرده و اقدامات لازم رو انجام بدین.

  • خرابی کابل شارژ یا کلگی شارژ

استفاده از کابل یا شارژر نامناسب یا معیوب، مانع از شارژ شدن گوشی میشه.

کابل شارژ خراب

راهکارهای مربوط به مشکلات نرم‌ افزاری

برای برطرف‌ کردن مشکلات نرم ‌افزاری در خصوص شارژ نشدن گوشی سامسونگ A50 راهکارهایی وجود داره که شامل موارد زیر میشه:

  • ری استارت کردن گوشی

ساده‌ترین راه‌حل، خاموش و روشن‌ کردن مجدد گوشی هست. این کار میتونه تعداد زیادی از مشکلات جزئی نرم‌ افزاری موبایل رو برطرف کنه.

  • بوت شدن در حالت امن

بوت شدن در حالت امن، برنامه‌های شخص ثالث رو غیرفعال میکنه و به شما این امکان رو میده تا بررسی کنین که آیا مشکلی از جانب برنامه‌ها وجود داره یا نه.

  • حذف برنامه‌های مشکوک

همونطور که اشاره شد، گاهی برخی اپ‌ها جزو دسته بدافزارها به حساب میان که می‌تونن اختلالاتی در گوشی بوجود بیارن. پس اگر بعد از نصب برنامه‌ای خاص، مشکل شارژ شدن گوشی شروع شده، ضروریه که اون برنامه حذف بشه.

  • به‌روزرسانی نرم‌افزار

به‌روزرسانی سیستم‌ عامل و برنامه‌های گوشی سامسونگ گلکسی A50 به آخرین نسخه، بسیاری مشکلات نرم ‌افزاری، ازجمله اشکالات مربوط به شارژ رو رفع میکنه.

آپدیت سیستم عامل گوشی

  • ریست فکتوری

در نهایت، اگر هیچ‌کدوم از راه‌حل‌های دیگه کارساز نبود، گوشی رو به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنین. البته همونطور که می‌دونین، لازمه قبل از انجام ریست فکتوری، از اطلاعات گوشی نسخه پشتیبان تهیه بشه!

راه‌حل‌های مربوط به مشکلات سخت‌افزاری

خب در این بخش میریم به سراغ راهکارهای مربوط به مشکلات سخت افزاری گوشی که با انجام این اقدامات می‌تونین مشکل شارژ نشدن گوشی A50 رو برطرف کنین:

  • استفاده از کابل و شارژر اصلی

بعد از بررسی‌های لازم، در صورتی که مشکل از کابل شارژ یا شارژر گوشی سامسونگ هست، حتماً اون رو با کابل یا آداپتور اورجینال تعویض کنین.

  • تمیز کردن پورت شارژ

با احتیاط و ابزارهای مخصوص به‌راحتی میشه درگاه پورت شارژ رو در صورت آلوده بودن تمیز کرد.

  • بررسی سلامت باتری

می‌تونین از کدهای USSD یا برنامه‌های مخصوص برای بررسی سلامت باتری استفاده کنین و از وضعیت باتری مطلع بشین.

همچنین بخوانید:
  • تعویض قطعات

اگر هیچ‌‌کدوم از راه‌حل‌های بالا کارساز نبود، باید برای تعمیر گوشی اقدام کنین. پس از باز کردن گوشی سامسونگ a50، پورت شارژ و باتری گوشی رو بررسی کنین و در صورتی که تشخیص دادین مشکل از کدومه، اون رو تعویض کنین و روند شارژ شدن گوشی رو تست کنین.

اگر بعد از تست فلت مین و برد شارژ و باطری باز همچنان مشکل به قوت خود باقی هست، باید از پایه‌های کانکتور فلت مین روی برد و مسیر شارژ یا ورودی و خروجی آی سی شارژ گوشی تست بگیرین. حالا اگر مشکل رفع نشد، این امکان وجود داره که مشکل از آی سی CPU باشه که دیگه لازمه نسبت به ریبال کردنش اقدام کنین. شما تعمیرکاران گرامی برای خرید قطعات موبایل می‌تونین از وبسایت ما اقدام کنین و محصولات مدنظرتون رو با قیمت همکاری سفارش بدین.

تعویض باتری گوشی

تأثیر باتری گوشی در شارژ نشدن

در اینجا لازمه به یکی از مهم‌ترین مواردی که میتونه نقش مؤثری در شارژ گوشی داشته باشه، به‌طور مجزا بپردازیم. همونطور که می‌دونین باتری گوشی میتونه مستقیماً روی فرآیند شارژ تأثیر بذاره، پس اگر برای رفع علت شارژ نشدن گوشی سامسونگ A50 تصمیم به تعویض باتری گرفتین حتماً به موارد زیر هنگام انتخاب و خرید باتری توجه کنین؛ البته این موارد میتونه هنگام خرید باتری برای سایر گوشی‌ها هم مورد استفاده قرار بگیره:

  • اصالت باتری گوشی

حتماً از فروشگاه‌های معتبر و مجاز اقدام به خرید باتری کنین تا از اصالت و کیفیت اون مطمئن باشین. باتری‌های اورجینال علاوه‌بر طول عمر بالاتر، کیفیت و عملکرد بهتری هم دارن و رضایت مشتری رو در پی خواهند داشت.

همچنین بخوانید:
  • مدل باتری

از مطابقت مدل فنی باتری با گوشی اطمینان حاصل کنین. مثلاً EB-BA505ABU مدل فنی باتری A50 هست که باید حتماً به این مورد توجه داشت.

  • ظرفیت باتری

هر گوشی ظرفیت مخصوص به خودش رو داره و اگر باتری اورجینال انتخاب نشه میتونه به‌علت مطابقت نداشتن با استاندارد گوشی، عملکرد گوشی رو با اختلال روبرو کنه.

  • قیمت باتری

یکی دیگه از مواردی که باید موردتوجه قرار بگیره، قیمت باتری‌ در بازار هست. گاهی ممکنه قیمت‌ها نوسان داشته باشه ولی به این نکته توجه داشته باشین که گران بودن باتری دلیل بر اصالت اون نیست. پس بهتره همونطور که گفته شد از مراکز معتبر باتری رو خریداری کنین.

  • گارانتی باتری

فروشنده‌های معتبر باتری رو با گارانتی عرضه می‌کنن تا خریدار با خیال آسوده، باتری مدنظرش رو خریداری کنه؛ در این راستا فروشگاه اینترنتی آر ام جی اس ام، باتری‌های خود رو با گارانتی عرضه میکنه که شما همکاران می‌تونین همین حالا نسبت به سفارش کالا اقدام کنین و هرکجای کشور که باشین سفارش خودتون رو تحویل بگیرین.

خرید باتری اورجینال سامسونگ

همچنین بخوانید:

خلاصه اینکه…

شارژ نشدن گوشی A50 مشکل رایجی هست که میتونه ناشی از عوامل مختلف باشه.به‌طورکلی علت این مشکل به دو دسته سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم میشه که باتوجه به مواردی که در این مطلب بیان شد، می‌تونین بررسی‌های لازم رو انجام بدین و بهترین راهکار رو انتخاب کنین. درباره عدم شارژ گوشی سامسونگ A50 اگر شما هم تجربه‌ای دارین، می‌تونین نظرتون رو با ما به اشتراک بذارین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

راهنمای جستجوی کالا

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات