خرید صرفا برای همکاران صنف موبایل امکان‌پذیر است
موجودی و قیمت کالاها تا تاریخ 4 مرداد 1403 به‌روز می باشد

باتری گوشی یکی از فاکتورهای تأثیرگذار موقع خرید یه گوشی جدیده. به همین دلیل تو این مطلب می‌خواهیم با مقایسه باتری دو برند سامسونگ و شیائومی، ببینیم کدوم عملکرد بهتری دارن؟! باتری گوشی سامسونگ یا شیائومی؟

قبل از اینکه به سراغ سؤال «باتری گوشی سامسونگ بهتره یا شیائومی» بریم و بخوایم کیفیت باتری گوشی شیائومی و سامسونگ رو در زمینه‌های مختلف بررسی کنیم، خوبه اشاره کنیم مطالبی که در ادامه بیان میشه، باتوجه به عملکرد کلی باتری‌های این دو برند تو محصولات مختلفشون هست؛ این یعنی فقط دو مدل خاص و پرچمدار از دو برند با هم مقایسه نشده؛ بلکه ویژگی‌‌هایی که تو آخرین باتری محصولات شیائومی و سامسونگ هست، برای این مقایسه لحاظ شده.

مقایسه کیفیت عملکرد باتری سامسونگ با شیائومی

به‌‌طورکلی برای مقایسه باتری شیائومی با سامسونگ از نظر کیفیت، باید این نکته رو در نظر داشت که هر دوی این برندها باتری‌های باکیفیتی برای محصولات مختلف خودشون استفاده می‌کنن و از نظر کیفیت، تفاوت فاحشی بینشون وجود نداره.

  • شباهت باتری سامسونگ و شیائومی

یکی از دلایل مهم این شباهت در کیفیت باتری اینه که سامسونگ و شیائومی هر دو تقریباً از منابع یکسانی برای تهیه باتری لیتیومی استفاده می‌کنن. ازجمله این منابع میشه به برندهای CATL ،ATL و BYD اشاره کرد که جزو کمپانی‌های برتر در زمینه تولید باتری‌های لیتیومی در جهان هستن.

  • تفاوت باتری سامسونگ و شیائومی

چیزی که باتری‌های شیائومی و سامسونگ رو از هم متمایز میکنه، تمرکز هرکدوم از این برندها روی مجموعه‌ای خاص از قابلیت‌ها برای باتریه. در ادامه همه قابلیت‌های مهم باتری از این دو برند رو با هم مقایسه می‌کنیم تا ببینیم چه تفاوت‌هایی دارن. برای مثال، شیائومی معروفه که تو طراحی باتری، اولویتش سرعت شارژ بالاست. البته این سرعت شارژ بالا می‌تونه در درازمدت به باتری فشار وارد کنه. از طرف دیگه اولویت سامسونگ، طراحی باتری‌هایی هست که عمر مفیدی بالایی دارن و دیرتر خراب میشن اما ممکنه سرعت شارژشون کندتر از باتری‌های شیائومی باشه.

مقایسه باتری سامسونگ و شیائومی

مقایسه میزان شارژدهی

میزان شارژدهی باتری به شکل مستقیم با ظرفیت باتری در ارتباطه که با واحد میلی‌آمپر بر ساعت (mAh) نشون داده میشه. مقایسه باتری شیائومی با سامسونگ از نظر ظرفیت، نشون میده که عموماً باتری‌های شیائومی ظرفیت بالاتری دارن؛ دلیلش هم اینه که شیائومی روی تولید گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه تمرکز داره و می‌خواد محصولاتی رو تولید کنه که از نظر قیمت برای مشتری جذابیت داشته باشه. یکی از ویژگی‌هایی که تونسته مشتریا رو برای خرید محصولات شیائومی وسوسه کنه، ظرفیت بالای باتری اونا در مقایسه با گوشی‌های سایر برندها با قیمت مشابه هست.

از طرف دیگه، سامسونگ روی نازک بودن گوشی تأکید داره و به همین دلیل در مقایسه با شیائومی، باتری‌هایی که استفاده میکنه نازک‌تره و ظرفیت کمتری داره. در عوض سامسونگ تلاش داره تا با بهینه‌سازی نرم افزاری کاری کنه تا گوشی انرژی کمتری مصرف کنه و به شکل بهینه از ظرفیت باتری استفاده بشه.

البته این هم باید بگیم که تو مدل‌های پرچم‌دار هر دو برند، ظرفیت باتری تفاوت چندانی نداره و بین ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ میلی‌آمپر متغیره؛ اما اینکه کدومشون بیشتر شارژ نگه میدارن، فقط به ظرفیت باتری بستگی نداره و موارد مختلف دیگه مثل: بهینه‌سازی نرم افزاری، کیفیت نمایشگر، رفتار کاربر و… هم تأثیرگذاره.

ظرفیت باتری سامسونگ

مقایسه تعمیرپذیری باتری

تعمیرپذیری باتری یکی از عوامل کلیدی تو انتخاب گوشیه؛ چراکه باتری جزو قطعات مصرفی گوشی محسوب میشه و بعد از چند سال استفاده از گوشی، حتماً نیاز به تعویض پیدا میکنه. سامسونگ همیشه به‌عنوان برندی شناخته میشد که تعمیر قطعات اون ازجمله باتریش نسبت به سایر برندهای مطرح راحت‌تره و در سال‌های اخیر این موضوع دوباره ثابت شده.

در مقایسه با شیائومی، تعویض و یا تعمیر باتری سامسونگ هم زمان کمتری می‌بره و هم راحت‌تره. ضمن اینکه منابع آموزشی بیشتری هم درباره تعویض باطری سامسونگ تو اینترنت وجود داره که تعمیرکارا می‌تونن ازشون استفاده کنن. در واقع یکی از اهداف سامسونگ تو طراحی و تولید گوشی این هست که گوشی‌های خودش رو طوری طراحی کنه تا به‌راحتی بشه قطعات اون رو از هم باز کرد و اقداماتی مثل تعویض باتری رو انجام داد. بنابراین در مجموع از نظر تعمیرپذیری باتری، سامسونگ امتیاز بالاتری از شیائومی می‌گیره.

باتری سامسونگ

همچنین بخوانید:

مقایسه میزان بهینه بودن باتری

منظور از بهینه بودن باتری، میزان مصرف انرژی توسط گوشیه و اینکه گوشی باتوجه به ویژگی‌های نرم افزاری و سخت افزاری، تا چه حد می‌تونه حداکثر استفاده رو از ظرفیت باتری ببره. تو این زمینه هر دو برند قابلیت‌هایی رو تو محصولات خودشون قرار دادن تا مصرف انرژی گوشی بهینه باشه. مثلاً شیائومی امکانات خاصی رو برای صرفه‌جویی باتری در مواقع ضروری _یعنی مواقعی که می‌خواین گوشی رو روشن نگه دارین ولی دسترسی به شارژر ندارین_ ارائه میده. این امکانات به‌شدت فعالیت‌های بک‌گراند اپلیکیشن‌ها رو محدود می‌کنه و فقط قابلیت‌های ضروری مثل تماس تلفنی و پیامک رو فعال نگه میداره تا مصرف باتری به حداقل برسه.

البته رابط کاربری این قابلیت‌ها در شیائومی ضعیف‌تر از برندهایی مثل سامسونگه و ممکنه گاهی هنگام فعال شدن حالت صرفه‌جویی، باگ‌ها و مشکلات نرم افزاری متعددی برای اپلیکیشن‌ها ایجاد بشه. از طرف دیگه قابلیت‌های سامسونگ در صرفه‌جویی مصرف باتری شاید به اندازه شیائومی قدرتمند نباشه، اما مزیتشون اینه که عملکرد اپلیکیشن‌ها رو مختل نمی‌کنه.

درواقع میشه گفت سامسونگ سعی داره تا ضمن کاهش مصرف باتری، تجربه کاربری خوبی رو هم ارائه بده و کاربر بتونه از اپلیکیشن‌ها در حالت صرفه‌جویی استفاده کنه؛ اما حالت صرفه‌جویی شیائومی محدودیت‌های شدیدتری رو اعمال میکنه که خیلی از اپلیکیشن‌ها رو می‌بنده؛ البته در مواقع اضطراری این اقدامات شدید می‌تونه تا چند ساعت ماندگاری شارژ رو افزایش بده.

حالت صرفه جویی باتری سامسونگ

همچنین بخوانید:

مقایسه سرعت شارژ باتری

شاید خودتون حدس بزنین که از لحاظ سرعت شارژ، باتری سامسونگ بهتره یا شیائومی؟! درسته؛ سرعت شارژ یکی از اون مواردیه که باتری شیائومی عملکرد بهتری از باتری سامسونگ ارائه میده. این برتری دو دلیل عمده داره:

  • استفاده شیائومی از تکنولوژی‌های جدید در فست شارژ

شیائومی به‌خصوص در مدل‌های پرچم‌دار، همیشه سعی داره تا جدیدترین تکنولوژی‌ها در زمینه فست شارژ رو امتحان کنه. حتی بعضی از محصولات شیائومی می‌تونن سرعت شارژ ۲۱۰ واتی رو پشتیبانی کنن که عدد خیلی بزرگی برای باتری‌های موبایل محسوب میشه. بنابراین اگه سرعت شارژ گوشی برای شخص یک اولویت مهمه، حتماً باید مدل‌های پرچم‌دار شیائومی رو در نظر داشته باشه.

  • تمرکز سامسونگ روی ماندگاری باتری

دلیل دومی که باعث شده به‌طورکلی سرعت شارژ باتری سامسونگ کندتر از شیائومی باشه، تمرکز ویژه سامسونگ روی افزایش عمر مفید باتری‌های لیتیومی به کار رفته در تلفن‌های هوشمنده؛ چراکه فست شارژ در درازمدت باعث میشه فشار بیشتری به باتری بیاد و عمر مفید اون کاهش پیدا کنه. اما شارژ با سرعت عادی از فرسودگی زودرس باتری پیشگیری میکنه و باعث میشه باتری تا سال‌های زیادی کیفیت اولیه خودش رو نگه داره؛ به همین دلیله که حتی بعضی از مدل‌های گران‌قیمت سامسونگ، حداکثر با ۴۵ وات شارژ میشن که خیلی کمتر از ۲۱۰ وات شیائومیه.

باتری سامسونگ

سایر نکات قابل‌توجه در مقایسه باتری سامسونگ و شیائومی

علاوه‌بر تمام موارد بالا که قطعاً روی عملکرد باتری موبایل مؤثر هستن، چند نکته مهم دیگه هم وجود داره که عملکرد، ماندگاری و کیفیت باتری رو تحت‌تأثیر قرار میده:

  • میزان استفاده کاربر

هر کاربر موبایل نیازها و الگوهای رفتاری خاصی در استفاده از گوشی داره که مستقیماً روی میزان مصرف باتری و کیفیت اون اثر میذاره؛ مثلاً کاربری که ساعات زیادی رو ویدئو می‌بینه، گیم میزنه و یا عکس و ویدئو ادیت میکنه، قطعاً فشار بیشتری به باتری وارد میکنه و طبیعیه که باتری زودتر به پایان عمر مفیدش برسه و کیفیتش رو از دست بده.

  • استفاده از شارژر اورجینال

سازگاری شارژر گوشی با باتری، یه عامل حیاتی برای حفظ کیفیت باتری در تلفن‌های همراه هست. شارژرهای ارزان‌قیمت و متفرقه با ولتاژ و آمپر بیش از حد زیاد و یا کم، باعث داغ شدن غیرعادی و آسیب رساندن به باتری و حتی به سایر قطعات گوشی میشن. پس هرچقدر هم که یه باتری باکیفیت باشه، شارژر نامناسب می‌تونه اون رو از کار بندازه و باعث خرابی زودتر از موعدش بشه.

شارژر استاندارد

  • نگهداری اصولی گوشی

قرار دادن گوشی در محیط داغ برای مدت طولانی، ضربه خوردن گوشی، خیس شدن و مواردی از این قبیل، باعث میشه تا قطعات داخلی گوشی مثل باتری آسیب ببینه و نتونه عملکرد قابل‌قبولی داشته باشه.

خب؛ این نکات رو گفتیم چون برای مقایسه باتری گوشی برندهای مختلف، همه‌چیز به کیفیت فنی خود باتری خلاصه نمیشه؛ بلکه رفتار کاربر هم مورد مهمی هست که میتونه روی تعیین میزان ماندگاری و کیفیت باتری نقش داشته باشه.

همچنین بخوانید:

خلاصه اینکه…

تو این مطلب برای جواب به این سؤال که «باتری شیائومی بهتر است یا سامسونگ»، از چند نظر باتری گوشی برندهای شیائومی و سامسونگ رو با هم مقایسه کردیم و دیدیم که سامسونگ اصولاً روی دوام و ماندگاری باتری تمرکز داره. این برند سعی داره گوشی رو طوری طراحی کنه که هم رابط کاربری قدرتمندی ارائه بده و هم عمر مفید باتری‌هاش بیشتر باشه. از طرف دیگه، شیائومی باتری‌هایی با ظرفیت بالاتر تولید میکنه که اگرچه سرعت شارژ شدنشون از سامسونگ بیشتره، اما عموماً عمر مفیدی کوتاه‌تری دارن و زودتر خراب میشن.

اگر شما هم نظری و یا تجربه‌ای در این زمینه دارین، می‌تونین نظرتون رو با ما به اشتراک بذارین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

راهنمای جستجوی کالا

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات