موجودی و قیمت کالاها تا تاریخ 8 اردیبهشت 1403 به‌روز است.

رفع ارور Important Battery Message آیفون (بعد تعویض باتری)

رفع مشکل باتری آیفون بعد تعویض

آخرین به‌روزرسانی 21-11-1402

رفع ارور Important Battery Message آیفون امکان‌پذیره؟! برای پاسخ به این سؤال باید بگیم که از آیفون X به بعد، تعویض باتری در گوشی‌های اپل باعث میشه تا ارور Important Battery Message روی گوشی ایفون نشون داده بشه. به غیر از این، یه مشکل دیگه هم بعد از تعویض باتری بوجود میاد و اون عدم نمایش هلث باتری آیفون (Battery Health) هست که قطعاً برای هر کاربری آزاردهنده هست. تو این مطلب به این موضوع می‌پردازیم که چطور میشه مشکل ارور پس از تعویض باتری آیفون رو حل کرد و چکار کنیم تا درصد سلامت باتری بعد از تعویض باتری دقیق نشون داده بشه.

دلیل ارور باتری آیفون بعد از تعویض باتری چیه؟

با معرفی مدل‌های جدید آیفون،‌ حساسیت اپل نسبت به انجام تعمیرات توسط تعمیرکاران غیررسمی بیشتر و بیشتر شد. به گونه‌ای که اپل اصرار داره تا کاربران در صورت خرابی گوشی، حتماً اون رو برای تعمیر پیش تعمیرکاران رسمی اپل که تو نمایندگی‌های مجاز این کمپانی فعالیت می‌کنن ببرن؛ چون در غیر این‌صورت، بعد از انجام تعمیرات و تعویض قطعات آیفون، برخی از امکانات گوشی از کاربر گرفته میشه و پیامی روی گوشی نمایش داده میشه که میگه قطعه جدیدی که نصب شده اصل نیست و از نمایندگی‌های مجاز اپل تهیه نشده! علت مشکل ارور Important Battery Message بعد از تعویض باتری آیفون هم به همین علته. متن این ارور به کاربر میگه که: نمی‌تونیم تأیید کنیم که باتری این آیفون اصله و اطلاعات مربوط به سلامت باتری برای این باتری جدید موجود نیست!

ارور Important Battery Message در آیفون

درواقع دلیل نشون ندادن درصد باتری آیفون بعد از تعویض باتری هم جزو همین محدودیت‌هایی هست که خود اپل برای تعمیر گوشی خارج از نمایندگی اعمال کرده. لازم به گفتن نیست که کاربران ایرانی دسترسی به نمایندگی‌های رسمی اپل ندارن و مجبورن از تعمیرکاران آزاد برای تعمیر گوشی‌هاشون کمک بگیرن و قطعات آیفون رو از بازار آزاد تهیه کنن که مورد تأیید کمپانی اپل نیست. خب پس چاره چیه؟ آیا راهی برای رفع پیام باتری آیفون و برگردوندن درصد سلامت باتری وجود داره؟! خبر خوب اینه که بله وجود داره و در ادامه بهتون میگیم که چطوری میشه باتری آیفون رو بدون از دست دادن هیچکدوم از قابلیت‌ها عوض کرد.

آموزش نحوه رفع پیام باتری آیفون (Important Battery Message)

باتری‌های آیفون قطعه‌ای دارن به اسم Battery Management System (سیستم مدیریت باتری) که به اختصار به اون BMS میگن. این قطعه اطلاعات مربوط به باتری رو ذخیره می‌کنه و وقتی باتری جدید رو با باتری فابریک گوشی عوض می‌کنیم، آیفون تشخیص میده که قطعه BMS عوض شده و برای همین ارور باتری آیفون ظاهر میشه. پس برای رفع این ارور و همچنین حل مشکل عدم نمایش باتری هلث آیفون، باید BMS باتری فابریک رو روی باتری جدید نصب کنیم.

برد BMS باتری ایفون

با این روش آیفون نمی‌تونه تشخیص بده که باتری فابریک با یه باتری دیگه جایگزین شده و در نتیجه امکانات و قابلیت‌های مربوط به باتری مثل روز اول در دسترسه. یعنی نه تنها خبری از نوتیفیکیشن مزاحم تعویض باتری نخواهد بود، بلکه وقتی به تنظیمات باتری مراجعه کنیم، می‌بینیم که درصد سلامت باتری نشون داده میشه و هیچ محدودیتی تو این قسمت اعمال نشده. البته باید یادآور بشیم که گاهی سلامت باتری آیفون همچنان درست نشون داده نمیشه که این مشکل هم با یه راهکار میشه برطرفش کرد که در ادامه بهش می‌پردازیم.

مراحل تعویض برد BMS باتری آیفون

گفتیم که برای رفع ارور تعویض باتری، کافیه برد BMS باتری اصلی که جزئی از فلت باتری هست، روی باتری جدید نصب بشه؛ اما نمیشه به‌راحتی این کار رو انجام داد و دقت و مهارت بالایی برای جابجایی اون لازمه. برای همین در ادامه نحوه تعویض برد BMS باتری آیفون رو گام به گام بهتون توضیح میدیم:

1. باز کردن چسب و محافظ دور برد BMS

بعد از جدا کردن باتری اصلی گوشی، چسب محافظی که دور BMS زده شده رو بردارین. فقط حواستون باشه که این کار رو با نهایت دقت انجام بدین تا حین تعویض برد BMS باطری، آسیبی به اون نرسه و دچار پارگی نشه. البته علاوه‌بر چسب، BMS یه کاور محافظ هم داره که زیر چسب قرار گرفته و اون رو هم باید به آرومی از برد جدا کنین.

باز کردن چسب و محافظ دور برد BMS باتری ایفون

2. جداسازی برد BMS از باتری فابریک

آند و کاتد باتری به BMS متصل هستن که برای جدا کردن فلت باتری ایفون باید این اتصال‌ها رو قطع کنین. برای این کار از یه قیچی ریز یا ابزار مشابه استفاده کنین. فقط حواستون باشه هرگز نباید دو اتصال آند و کاتد رو به‌طور همزمان جدا کنین؛ چراکه با این کار احتمال آسیب دیدن فلت به‌شدت بالا میره و ممکنه دیگه قابل استفاده نباشه. پس با احتیاط و به‌آرومی، یکی پس از دیگری این اتصالات رو جدا کنین تا فلت کامل از باتری جدا بشه.

جدا کردن برد BMS باتری ایفون

3. جداسازی برد BMS از باتری جدید

بعضی از باتری‌های موجود در بازار از قبل برد BMS اون‌ها جدا شده تا کار برای تعمیرکاران اپل راحت‌تر بشه. اما اگر اینطور نبود، عین مراحل بالا رو برای باتری جدید هم اجرا کنین تا بتونین BMS فابریک رو روی باتری جدید نصب کنین.

4. لحیم کردن آند و کاتد باتری جدید به BMS فابریک

باتری جدید، دو زبانه از جنس نیکل داره که باید به آند و کاتد برد BMS لحیم بشه. دقت کنین که آند و کاتد رو جابجا لحیم نکنین و هرکدوم رو دقیقاً سر جای خودش قرار بدین. برای راحتی کار، زبانه‌های نیکلی رو یکم بلندتر بگیرین تا هم لحیم زدن راحت‌تر بشه و هم بعد از لحیم بتونین ادامه زبانه رو روی آند و کاتد خم کنین تا اتصال محکم‌تری برقرار بشه.

توجه داشته باشین که حتی‌الإمکان از دستگاه نقطه جوش استفاده کنین؛ چون اگر هنگام لحیم کردن حرارت اضافی به eprom باتری برسه و قلع بزنه، دیگه دستگاه باتری گوشی رو نمیسناسه!

لحیم کردن آند و کاتد باتری جدید به BMS فابریک

5. پوشاندن برد BMS با چسب و کاور محافظ

بعد از پایان لحیم‌کاری، BMS رو مثل همون حالتی که روی باتری فابریک نصب بود با کاور محافظ و چسب مخصوص بپوشونین.

برد BMS گوشی موبایل

6. نصب باتری جدید و پروگرام کردن

قاعدتاً آخرین مرحله از تعویض BMS باتری آیفون، نصب باتری جدید با BMS فابریکه. بعد از نصب باتری و بستن گوشی، آیفون رو به شارژ بزنین تا باتری فعال بشه. می‌بینین که دیگه خبری از ارور باتری آیفون نیست و درصد سلامت باتری هم نشون داده میشه. البته همونطور که گفتیم گاهی ممکنه بعد از تعویض باتری، همچنان درصد سلامت باتری قدیمی نشون داده بشه که برای رفع این مشکل می‌تونین از دستگاه پروگرامر JC برای پاک کردن اطلاعات قدیمی و پروگرام کردن باتری جدید استفاده کنین تا درصد سلامت باتری ایفون به شکل نرمال نشون داده بشه.

نصب باتری جدید و پروگرام کردن باتری ایفون

تا چه زمانی پیغام مهم باتری روی گوشی آیفون دیده میشه؟

پیام ارور غیر اصل بودن باتری، هم روی قفل صفحه‌نمایش و هم در تنظیمات (در بخش باتری) نشون داده میشه. این پیام به مدت چهار روز در صفحه قفل گوشی و تا پانزده روز در بخش تنظیمات باقی میمونه؛ ولی بهتره هرچه سریع‌تر اقدامات لازم انجام بشه چون میتونه این مشکل به گوشی آسیب برسونه.

بررسی بابت ارور Important Battery Message در آیفون

همچنین بخوانید:

خلاصه اینکه…

اپل برای جلوگیری از تعمیر آیفون توسط تعمیرکاران شخص ثالث، محدودیت‌هایی برای قطعاتی که از بازار آزاد تهیه میشن گذاشته که یکی از اونا ظاهر شدن ارور باتری و عدم نمایش دقیق Battery Health (بعد از تعویض باتری) در گوشی‌های آیفون 10 به بعد هست. خوشبختانه برای رفع ارور باتری آیفون و برگردوندن درصد سلامت باتری راهکاری وجود داره و اون منتقل کردن قطعه‌ای به اسم Battery Management System از باتری اورجینال (فابریک) به باتری جدیده و بعد از اون پروگرام کردن باتری آیفون با استفاده از دستگاه JC که میتونه مشکل هلث باتری رو حل کنه.

ما سعی کردیم تو این مقاله مرحله به مرحله نحوه برداشتن برد BMS از باتری اصلی و نصب اون رو روی باتری جدید توضیح بدیم. شما هم اگر تا به حال با این مشکل مواجه شدین، می‌تونین تجربه خودتون رو بابت حل مشکل پیغام باتری غیر اصل پس از تعویض باتری در آیفون، باهامون به اشتراک بذارین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

راهنمای جستجوی کالا

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات