موجودی و قیمت کالاها تا تاریخ 8 اردیبهشت 1403 به‌روز است.

راه های تشخیص باتری اصلی آیفون

10 روش برای تشخیص باتری اصل از فیک (ایفون)

آخرین به‌روزرسانی 21-01-1403

باتوجه به اینکه آیفون نمایندگی رسمی داخل ایران نداره، خرید باتری اصلی ایفون کار راحتی نیست و اگر خریدار دانش و تجربه کافی نداشته باشه، ممکنه باتری فیک و بی‌کیفیت رو به‌عنوان باتری اصلی آیفون انتخاب کنه. همچنین تولیدکننده‌های باتری فیک، تمام سعی خودشون رو میکنن تا باتری‌هایی که میسازن شبیه به نسخه اصلی باشه و همین موضوع باعث میشه تا بعضی اوقات به سختی بشه باتری فیک رو از باتری اصلی تشخیص داد. از این رو ما تو این مطلب به راه‌های تشخیص باتری اصلی آیفون اشاره می‌کنیم تا بتونین خریدی مطمئن رو تجربه کنین.

1. تنظیمات گوشی ایفون

باتری‌های لیتیومی که تو اکثر گوشی‌های هوشمند استفاده میشه عمر مفید محدودی دارن. این باتری‌ها بعد از مدتی استفاده، هر چقدر هم که خوب ازشون نگهداری شده باشه، کیفیت اولیه رو از دست میدن تا جایی که نیازه دیگه باتری عوض بشه. اما نکته‌ای که اینجا حائز اهمیته، تعویض باتری فرسوده با باتری اصله. اما چرا باتری اصل تا این حد مهمه و اصلاً چگونه بفهمیم باتری ایفون اصلی هست؟!

اگر باتری گوشی ایفون قبلاً عوض شده باشه، در برخی گوشی‌ها میشه با مراجعه به بخش General در تنظیمات گوشی و رفتن به زیرمنوی About، تاریخچه تعویض باتری گوشی رو مشاهده کرد. در صورتی که تو بخش Parts And Service History عبارت Genuine Apple Part مقابل Battery اومده باشه، یعنی در این گوشی از یه باتری اصلی و مورد تأیید اپل به‌عنوان باتری جایگزین استفاده شده؛ ولی اگر مقابل Battery نوشته شده باشه Unknown Part، بدین معناست که باتری مورد استفاده اصلی نیست و این باتری جزو باتری‌های فیک و متفرقه محسوب میشه.

اما تفاوت باتری اصلی و فیک آیفون فقط به همین خلاصه نمیشه. در صورت استفاده از باتری‌های فیک، درصد سلامت باتری یا Battery Health هم درست نشون داده نمیشه. علاوه‌بر این، این باتری‌ها عمر مفید کمی دارن و ممکنه خیلی زود کاربر دوباره مجبور به تعویض باتری بشه.

با این توضیحات، دیگه بدیهیه که چرا اصل بودن باتری گوشی آیفون اهمیت بالایی داره. حالا بریم سراغ موارد بعدی که میتونه راهنمای خوبی هنگام خرید باتری اصل آیفون باشه:

2. جنس بدنه باتری ایفون

یکی از موارد مهمی که میشه بهش توجه کرد، بدنه باتریه. بدنه باتری اصلی موبایل از جنس پلاستیک PC ساخته شده و دارای ظاهری هموار و یکنواخته. پس اگر بعد از لمس بدنه باتری در اون ناهمواری‌ای حس کردین، به غیراصل بودن اون شک کنین؛ چراکه به‌خاطر کاهش هزینه در ساخت باتری‌های تقلبی، از مواد بازیافتی و نامرغوب استفاده میشه!

3. وزن باتری ایفون

وزن خیلی ملاک دقیقی برای تشخیص اصالت باتری نیست؛ اما برخی افراد از آن به‌عنوان یکی از پارامترها یاد میکنن؛ هرچند این مورد فقط درباره برخی باتری‌ها صدق می‌کنه. برای تشخیص اصل بودن باتری آیفون از طریق دقت به وزن باتری، گفته میشه که وزن باتری‌های اصل کمی سنگین‌تر از باتری‌های فیک و تقلبی هست اما همونطور که اشاره کردیم، این روش مناسب و دقیقی برای تشخیص باطری نیست و ما این روش رو توصیه نمی‌کنیم.

4. لبه‌های باتری ایفون

توجه به لبه‌های باتری یکی دیگه از روش‌های کاربردی برای شناختن باتری‌های اصل از فیکه. باتری رو روی یه سطح مسطح قرار بدین و حالت لبه‌های زیرین و فوقانی باتری رو بررسی کنین. لبه‌ها باید صاف و دقیق طراحی شده باشن و برچسبی که روی بدنه باتری قرار گرفته کاملاً منطبق با لبه اون باشه و هیچگونه ناهماهنگی‌ای در اون دیده نشه.

5. قیمت باتری آیفون

قیمت باتری آیفون یه مورد دیگه از ترفندهای تشخیص اصل بودن یه باتریه. درسته که گرون بودن باتری اصلاً دلیل قانع‌کننده‌ای برای اصل بودنش نیست، اما اگر قیمت یه باتری کمتر از نرخ بازاره، به احتمال خیلی زیاد اون باتری اصل نیست. قیمت باتری اصل آیفون تقریباً مشخصه و هیچ فروشنده‌ای حاضر نمیشه باتری اصلی رو با قیمت کمتر از نرخ رایج بفروشه.

6. برچسب دور باتری ایفون

برچسبی حاوی اطلاعات ظرفیت باتری، تاریخ تولید، لوگو، هشدارها و…، اطراف باتری گوشی چسبانده میشه که این برچسب بدون برآمدگی و درز روی بدنه باتری قرار میگیره و کاملاً منطبق با اونه؛ پس اگر متوجه شدین این برچسب ناهمواره و مشخصاتی که ذکر شد رو نداره، مطمئن بشین که باتری غیراصله.

7. تاریخ تولید باتری ایفون

امروزه تولیدکننده‌های باتری فیک اونقدر حرفه‌ای شدن که حواسشون هست تاریخ تولید رو اشتباه درج نکنن؛ اما باز هم چک کردن تاریخ تولید درج شده روی باتری و مطابقت دادن اون با تاریخی که روی بسته‌بندی نوشته شده، ضرری نداره و در صورتی که این دو تاریخ یکسان نباشه، نشون میده که این باتری تقلبیه.

8. بسته‌بندی باتری ایفون

مورد دیگه در نحوه تشخیص باتری اصل آیفون، توجه به بسته‌بندی باتریه. باتری‌های فیک معمولاً جعبه نامطلوبی دارن؛ مثلاً ممکنه فقط یه پلاستیک ضربه‌گیر دورشون پیچیده شده باشه یا تو یه کارتن بی‌نام و نشون قرار گرفته باشن؛ در صورتی که بسته‌بندی باتری‌های اصلی ظاهر تر و تمیزتری دارن و از کارتن‌های با کیفیت و زیباتری برای بسته‌بندیشون استفاده شده.

9. محل اتصالات باتری ایفون

این راهکار به تخصص و تجربه خریدار نیاز داره چون به‌راحتی نمیشه تفاوت رو احساس کرد. برای تشخیص با این روش کافیه به محل اتصالات طلایی‌رنگ باتری دقت کنین. تو باتری‌های اصل این اتصالات کاملاً یه شکل بوده و از ظرافت زیاد و عمق کمی برخورداره.

10. ظاهر باتری ایفون

گاهی اوقات از روی ظاهر باتری خیلی راحت میشه اصل نبودنش رو تشخیص داد. فونت نوشته‌های روی برچسب باتری تو باتری‌های فیک معمولاً بیش از حد پر رنگ و ناخواناست و لوگوی اپل روی اونا چاپ نشده و یا اگر شده باشه هم، وضوح بالایی نداره؛ ولی نوشته و لوگوی چاپ شده روی باتری اصلی اپل وضوح و کیفیت مناسبی داره و نوشته‌ها به طبیعی‌ترین حالت چاپ شدن.

خلاصه اینکه…

همونطور که گفتیم، باتری‌های فابریک بعد از چند سال استفاده، عمر مفیدشون تموم میشه و باید با یه باتری جدید عوض بشن. انتخاب باتری اصلی آیفون کار زیاد راحتی نیست؛ چراکه باتری‌های فیک و بی‌کیفیت اونقدر تو بازار باتری موبایل فراوون شدن که به سختی میشه باتری‌های اصلی رو از بین اونا تشخیص داد. تو این مطلب نحوه تشخیص باتری اصلی آیفون رو توضیح دادیم و دیدیم که با دقت به چه نکته‌هایی میشه متوجه تفاوت باتری اصلی ایفون با تقلبی شد. البته این نکته رو هم به خاطر داشته باشین چنانچه برای خرید باتری ایفون، فروشگاه‌های معتبر رو انتخاب کنین، می‌تونین با خیال راحت باتری مدنظر رو به همراه گارانتی خریداری کرده و دیگه هیچ نگرانی‌ای بابت اصل و فیک بودن اون نداشته باشین.

باتوجه به نکاتی که برای تشخیص اصالت باتری آیفون گفته شد، اگر باز هم تشخیص باتری اصل از غیر اصل براتون دشوار هست، می‌تونین برای دریافت مشاوره، با همکاران واحد فروش ما در ارتباط باشین. فروشگاه آر ام جی اس ام، علاوه‌بر گارانتی کردن باتری‌های ایفون، شرایط تست سلامت باتری رو هم برای شما امکان‌پذیر کرده تا با خیالی آسوده خرید کنین. شما همکاران گرامی می‌تونین باتری و سایر قطعات موبایل رو با قیمت همکاری از فروشگاه ما تهیه کرده و سفارشتون رو هر کجای کشور که باشین دریافت کنین.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

راهنمای جستجوی کالا

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات