خرید صرفا برای همکاران صنف موبایل امکان‌پذیر است
موجودی و قیمت کالاها تا تاریخ 24 اردیبهشت 1403 به‌روز می باشد

رویداد اپل Wonderlust و معرفی آیفون 15

نگاهی به محصولات معرفی شده در رویداد سپتامبر 2023 اپل

آخرین به‌روزرسانی 01-09-1402

هرساله در رویدادهایی که توسط اپل برگزار می‌شود، محصولات مختلف اپل نیز معرفی می‌گردد. رویدادی که شب گذشته برگزار شد، اتفاقات مثبت و جدیدترین نوآوری‌های اپل را به نمایش گذاشت. در رویداد سپتامبر 2023 اپل از گوشی‌های سری آیفون 15 تا جدیدترین نسل ساعت‌های هوشمند اپل، اسپیکر و ایرپاد را رونمایی کرد. در ادامه به معرفی مختصری از محصولاتی که در رویداد اپل Wonderlust معرفی شد، می‌پردازیم.

آیفون 15 و آیفون 15 پلاس

ازجمله محصولاتی که خیلی از افراد بی‌صبرانه منتظر رونمایی از آن بودند، آیفون 15 است. در این رویداد آیفون 15 و آیفون 15 پلاس با ابعاد 6.1 و 6.7 اینچ رونمایی شدند. این دو گوشی به سری‌های نسل قبل شباهت دارند. یکی از بزرگترین تغییراتی که در این نسل شاهد هستیم، استفاده از درگاه شارژ USB-C به جای درگاه شارژ لایتنینگ اختصاصی اپل است. همچنین ناچ در نسخه‌های آیفون 15 و 15plus حذف گردیده و طراحی پنل جلوی گوشی در همه مدل‌های نسل جدید آیفون یکدست شده ولی همچنان تغییرات صفحه نمایش در مقایسه با نسخه‌های پرومکس و پرو به قولی عقب مانده است. ازجمله نکات مثبت و قابل‌توجه این گوشی، تغییر ساختار پنل پشت گوشی از شفاف به مات، داشتن رنگ‌بندی‌های مختلف و نیز همسان بودن رنگ کابل‌ها با رنگ گوشی می‌باشد.

درباره دوربین گوشی باید گفت که دوربین آن کمی با پیشرفت روبرو بوده؛ چراکه حسگر 48 مگاپیکسلی با میزان گشودگی دریچه دیافراگم f/1.6 توانسته در شرایط نور کم، عملکرد دوربین را بهبود ببخشد ولی دوربین اولترا واید و حسگر 12 مگاپیکسلی آن تغییری نداشته‌اند.

در این دو مدل گوشی آیفون، از مودم‌های جدید 5G کوالکام استفاده شده که کاهش تأخیر، بهینه‌تر شدن مصرف و همچنین بهبود وضعیت دریافت سیگنال را به دنبال داشته است. قیمت آیفون 15 و 15 پلاس ثابت مانده و برای نسخه‌های پایه به ترتیب 799 دلار و 899 دلار اعلام شده است.

آیفون 15 و آیفون 15 پلاس

آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس

اگر بخواهیم بطور خلاصه به ویژگی‌های آیفون 15 پرو و 15 پرومکس اشاره کنیم، باید گفت که نسخه پرو نسل آیفون، بیشترین تغییر را در بین آیفون‌های نسل 15 داشته است. همانطور که در سایت Apple مطرح شده، ضخامت کمتر، حاشیه‌های صفحه نمایش و شاسی تیتانیومی ازجمله تغییرات مهم آیفون پرو و پرو مکس می‌باشد. رنگ‌هایی که برای این دو مدل گوشی در نظر گرفته شده، مشکی، خاکستری، آبی تیره و نقره‌ایست. همچنین وزن این گوشی‌ها ده درصد سبکتر شده و با حذف سوئیچ سایلنت کننده، کلید قابل شخصی‌سازی جایگزین آن شده است. این دو موبایل هم قابلیت پشتیبانی از درگاه‌های Type-C را دارند و دوربین‌ها از لحاظ واید، اولتراواید و تله‌فوتو عملکرد بهتری پیدا کرده‌اند. همچنین قیمت آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس تقریباً 100 دلار افزایش داشته است.

آیفون 15 پرو و پرومکس

اپل واچ سری 9

اپل واچ سری جدید با نام سری 9 رونمایی شد که در آن نوآوری و یا زبان طراحی جدید در کار نیست. اپل بیشتر روی امکانات و سنسورهای سلامتی و سخت‌افزار این ساعت هوشمند تمرکز کرده است. با اضافه شدن پردازنده عصبی به تراشه S9، برای پاسخ به تماس یا سایر کارها از دستورات حرکتی استفاده می‌شود. بهبود موقعیت‎‌یابی هم از دیگر نکات مثبت اپل واچ سری 9 با رنگ بدنه صورتی است.

اپل واچ سری 9

اپل واچ اولترا 2

برای ساخت این ساعت از چیپست S9 که در سری 9 به‌کار رفته، استفاده شده است. همچنین وزن کم اپل واچ اولترا 12 و بکارگیری چیپست U2 برای حسگر ضربان قلب و اتصال ماهواره‌ای از دیگر تغییرات این گجت هوشمند به حساب می‌آید.

اپل واچ اولترا 2

ایرپاد پرو 2 با درگاه تایپ سی

در سال 2022 نسل دوم ایرپاد پرو معرفی شده بود اما به‌علت رعایت قوانین اتحادیه اروپا و تغییر نوع درگاه شارژ، بعد از به‌روزرسانی، دوباره ارائه شده است.

ایرپاد پرو 2 با درگاه تایپ سی

سیستم‌عامل iOS 17 و iPadOS 17

در آخر لازمست به این مورد هم اشاره کنیم که شرکت اپل در رویداد Wonderlust، زمان در دسترس قرار گرفتن سیستم‌عامل iOS 17 و iPadOS 17 به همراه watchOS 10 را اعلام کرد. طبق اعلام این کمپانی، کاربران آیپد و آیفون از تاریخ ۱۸ سپتامبر (۲۷ شهریورماه) می‌توانند به این موارد دسترسی داشته باشند.

سیستم‌عامل iOS 17 و iPadOS 17

برای تماشای ویدئوی کامل رویداد اپل Wonderlust 2023، می‌توانید آن را از کانال رسمی یوتیوب اپل مشاهده نمایید.

فروشگاه اینترنتی آر ام جی اس ام از معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی در زمینه پخش و فروش انواع قطعات و لوازم موبایل در کشور است. همچنین شما همکاران گرامی میتوانید انواع قطعات آیفون شامل تاچ ال سی دی و ال سی دی آیفون، تاچ، گلس، قاب و درب پشت و … رو و از وبسایت ما با بهترین کیفیت تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

راهنمای جستجوی کالا

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات