خرید صرفا برای همکاران صنف موبایل امکان‌پذیر است
موجودی و قیمت کالاها تا تاریخ 24 اردیبهشت 1403 به‌روز می باشد
آخرین به‌روزرسانی 30-07-1402

بعد از گذشت 13 سال، شیائومی با سیستم عامل MIUI خداحافظی کرد و از سیستم‌عامل HyperOS به عنوان یک رابط کاربری جدید، رونمایی کرد. این سیستم عامل به صورت جهانی ارائه می‌شود و گوشی‌های سری 14 شیائومی که بزودی عرضه می‌شوند، به آن مجهز خواهند شد.

چندی قبل بر اساس گزارشی که از Digital Chat Station در شبکه اجتماعی Weibo منتشر شده بود، اعلام شد که رابط کاربری MIUI 14، آخرین آپدیت بزرگ MIUI است و باید بعد از آن احتمالاً منتظر ارائه رابط کاربری MiOS باشیم. همچنین در خبرها آمده بود که باتوجه به اینکه اخیراً اندروید 14 منتشر شده و شرکت‌ها در حال همسو کردن سیستم عامل گوشی‌ها با این نسخه جدید رابط کاربری هستند، کمپانی شیائومی مسیر متفاوتی را انتخاب کرده و به دنبال انتشار سیستم عامل جدید به جای MIUI 15 است.
Weibo و سیستم عامل جدید MiOS به جای MIUI در شیائومی

DCS اشاره کرده بود که شیائومی به دنبال عرضه سیستم عاملی جدید و اختصاصیست تا با پروژه متن‌باز اندروید سازگار باشد و نیز می‌خواهد از این نرم‌افزار در دیگر محصولات و دستگاه‌های خود هم استفاده کند و احتمال دارد علاوه‌بر تبلت، گوشی‌های هوشمند و گجت، در خودروهای شیائومی هم MiOS مورد استفاده قرار بگیرد. بنابر ادعای DCS، هرچند MIUI 14 عملکرد قابل قبولی دارد اما در برخی موارد می‌توانست از رقبا بهتر عمل کند که انتظار می‌رود سیستم عامل جدید شیائومی بتواند تمام این کمبودها را جبران کند.

اکنون پس از شایعاتی که مطرح شده بود، شیائومی رسماً از سیستم‌عامل Hyper OS مبتنی بر اندروید، به عنوان جایگزینی برای MIUI رونمایی کرده است. لی جون، مدیرعامل شیائومی اظهار داشت که سیستم‌عامل هایپر او اس، ترکیبی از سیستم اختصاصی Vela و اندروید است که کامل بازنویسی شده است.

البته همانطور که به آن اشاره شد، این سیستم عامل فقط برای گوشی‌های هوشمند کاربرد ندارد، بلکه قرار است در کل اکوسیستم این کمپانی و محصولات آن در 200 دسته‌بندی مورد استفاده قرار بگیرد.

منبع خبر: www.androidauthority.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

راهنمای جستجوی کالا

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات