خرید صرفا برای همکاران صنف موبایل امکان‌پذیر است
موجودی و قیمت کالاها تا تاریخ 24 اردیبهشت 1403 به‌روز می باشد

بنابر گفته تحلیلگران شرکت CCS Insight، انتظار می‌رود که کمپانی‌های تولید گوشی موبایل، تا 5 سال دیگر گوشی‌هایی با صفحه نمایش ترمیم شونده را به بازار عرضه کنند. این تکنولوژی جدید با کمک پوشش نانو می‌تواند در صورت ایجاد خراش و یا ترک‌های کوچک روی نمایشگر گوشی، ماده جدیدی تولید کند و جای خراشیدگی را با واکنشی که با هوا می‌دهد، پر کند.

تحلیلگر ارشد CCS Insigh به نام بن وود، در مصاحبه‌ای که با CNBC داشته، مطرح کرده که صفحه نمایش‌های خود ترمیم شونده موضوع تخیلی نیست؛ بلکه قابلیت اجرایی شدن دارد و فقط مشکل مهمی که وجود دارد، تنظیم سطح انتظارات از این قضیه است.

همانطور که شاید قبلاً هم شنیده باشید، شرکت‌های مختلفی هستند که درباره این تکنولوژی صحبت می‌کنند و شرکت ال جی پیش از این به‌صورت محدود به ارائه گوشی G Flex با نمایشگر خم و پوششی ترمیم شونده در پشت گوشی پرداخته بود. همچنین تولیدکنندگان دیگری هم ازین تکنولوژی استفاده کردند؛ مثلاً موتورلا برای همین حوزه در سال 2017 درخواست ثبت اختراع داده بود که نمایشگر گوشی در صورتی که ترک می‌خورد، می‌توانست با حرارت دیدن ترمیم شود. اپل هم برای یک گوشی آیفون تاشونده که می‌توانست خود را احیا کند، ثبت اختراع انجام داده است. اما با تمام این اقدامات، به دلیل وجود موانعی که در عرضه انبوه وجود دارد، این تکنولوژی هنوز به دست مشتریان نرسیده است.

به بیان بن وود، افراد در حال بررسی و کار بر روی فناوری نمایشگرهای خود ترمیم شونده هستند تا بتوانند آن را به‌صورت انبوه در اختیار کاربران قرار دهند. به گفته وی، منظور از ترمیم آسیب صفحه نمایش، بهبود نمایشگرهای شکسته نیست؛ بلکه آسیب‌های کوچک و قابل ترمیم است.

گوشی با نمایشگر ترمیم شونده

منبع خبر: www.cnbc.com

تاچ ال سی دی سامسونگ
تاچ ال سی دی شیائومی
تاچ ال سی دی آیفون
تاچ ال سی دی هوآوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

راهنمای جستجوی کالا

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات