خرید صرفا برای همکاران صنف موبایل امکان‌پذیر است
موجودی و قیمت کالاها تا تاریخ 17 شهریور 1403 به‌روز می باشد
آخرین به‌روزرسانی 24-03-1403

تعویض باتری گوشی یه اتفاق رایجه؛ چراکه باتری‌های لیتیومی بعد از مدتی استفاده، ظرفیت شارژ اونا کاهش پیدا می‌کنه و کیفیت اولیه خودشون رو از دست میدن. اما طبیعتاً هر کاربری ترجیح میده تا اگر باتری گوشیش تعویض شده، از این موضوع اطلاع داشته باشه. تو این مطلب بررسی می‌کنیم که اگر باتری گوشی سامسونگ عوض شده باشه، آیا قابل تشخیص هست یا نه و چه نشونه‌هایی در این خصوص وجود داره.

نشانه‌های باتری اصل (فابریک) سامسونگ

باتری‌های جایگزین انواع مختلفی دارن و لزوماً همشون باتری‌های بی‌کیفیتی نیستن. اما به دلیل اینکه باتری‌های مشابه زیاد در بازار وجود داره، کاربران موبایل ترجیح میدن تا جای ممکن از گوشی‌هایی استفاده کنن که باتری اونا تعویض نشده باشه. در اینجا چندتا نشونه‌های باتری اصل (فابریک) سامسونگ رو مرور می‌کنیم:

  • کیفیت چاپ و نوشته‌های باتری سامسونگ

وقتی گوشی رو باز کنین و نگاهی به باتریش بندازین، اولین چیزی که نظرتون رو جلب می‌کنه نوشته‌های روی باتریه. روی باتری کارخونه‌ای سامسونگ کیفیت چاپ و فونت این نوشته‌ها خیلی خوب و واضحه، طوری که به‌راحتی خونده میشه و حروف هیچ‌گونه سایه‌ای ندارن. اما تو باتری‌های فیک، چاپ نامنظم، تار و بعضی وقتا بیش از حد کمرنگ یا پررنگ هست که یکی از علائم اصل نبودن باتریه.

  • نوار حاشیه باتری سامسونگ

تو قسمت حاشیه باتری‌های سامسونگ، یه نوار مشکی رنگ قرار داره. تو باتری‌های اصلی،‌ این نوار به شکل یه خط نازک و هموار کشیده شده اما تو باتری‌های فیک، نوار مشکی دور باتری ضخیم‌تره و به اندازه باتری اصلی صاف و هموار نیست.

  • رنگ اتصالات باتری سامسونگ

منظور از اتصالات، ترمینال‌های طلایی‌رنگ باتری سامسونگه که قطب مثبت و منفی باتری رو مشخص می‌کنن. تو باتری‌های اصلی، این اتصالات خیلی نور رو منعکس نمی‌کنن و رنگ نسبتاً تیره‌ای دارن؛ اما تو باتری‌های فیک ترمینال‌ها نور رو به‌شدت منعکس می‌کنن و رنگشون درخشان هست.

  • کیفیت برچسب باتری سامسونگ

برچسب باتری که روی اون اطلاعات مربوط به باتری حک شده، یکی دیگه از علائم تشخیص باتری اصلیه. تو باتری‌های فیک، این برچسب به شکل یکنواخت به باتری نچسبیده و یه جاهایی چروک شده یا به اصطلاح حباب‌دار شده؛ اما باتری‌های اصلی برچسب صاف و کشیده‌ای دارن.

نشانه تشخیص باتری اصلی سامسونگ از تقلبی

این‌ها بخشی از نشانه‌های باتری اصل یا فابریک سامسونگ بود. شما می‌تونین تو مطلب ۹ روش تشخیص باتری اصلی سامسونگ که به شکل تخصصی به این موضوع پرداخته شده، با سایر نشانه‌هایی که به شما در تشخیص باتری اصلی کمک می‌کنن، آشنا بشین.

علائم باتری تعویض شده سامسونگ

حالا که با نشانه‌های ظاهری باتری اصلی سامسونگ آشنا شدیم، وقتشه ببینیم که یه باتری تعویض شده سامسونگ چه علائمی داره:

  • تاریخ و گارانتی باتری

باتری‌های اصلی و معتبر مهر یا لیبل گارانتی دارن که روی خود باتری درج میشه. معمولاً این لیبل گارانتی تاریخ مشخصی هم داره که از طریق اون میشه فهمید باتری چه زمانی تولید شده. در صورتی که باتری سامسونگ هیچ علامت مربوط به گارانتی نداشته باشه، به احتمال زیاد اصل نیست و تعویضیه.

  • کیفیت چسب باتری

وقتی که باتری گوشی تعویض میشه، دوباره با چسب اون رو سر جاش نگه میدارن که البته کیفیت و ظرافت این چسب به اندازه چسب باتری کارخونه‌ای نیست. تشخیص این موضوع کار راحتی نیست اما تعمیرکاران موبایل و کسانی که تو این زمینه تجربه دارن، می‌تونن با کمی دقت متوجه بشن که آیا چسب‌کاری باتری توسط کارخونه صورت گرفته یا تعمیرکار موبایل اون رو چسبانده. البته ناگفته نمونه که برخی تعمیرکاران بدون تمیزکاری چسب‌های باقی مونده و استفاده از چسب جدید، باتری رو با همون چسب فابریک سر جای خودش قرار میدن که این نکته هم میتونه حائز اهمیت باشه.

  • میلی آمپر و ولتاژ باتری

یکی از راه‌های تشخیص اینکه ببینیم باتری گوشی سامسونگ عوض شده یا نه، بررسی ظرفیت میلی‌آمپر ساعت (mAh) و ولتاژ باتریه. باتری اصلی سامسونگ که توسط شرکت سازنده تولید میشه، ظرفیت و ولتاژ معینی داره؛ حالا اگر باتری جایگزین میلی‌آمپر یا ولتاژ متفاوتی داشته باشه، نشان‌دهنده اینه که باتری عوض شده و احتمالاً باتری اصلی نیست.

باتری‌های تقلبی یا جایگزین شده گاهی ظرفیت کمتر یا بیشتر از مقدار اصلی دارن و دارای ولتاژ متفاوتی هستند که این موارد میتونه منجر به عملکرد نامناسب یا کاهش عمر مفید باتری بشه. بنابراین، با مقایسه مشخصات باتری جدید سامسونگ با مشخصات باتری اصلی _که توسط تولیدکننده اعلام شده_، میشه به‌راحتی تشخیص داد که آیا باتری عوض شده یا نه.

  • عملکرد باتری

اگر مدت طولانی از عمر باتری نگذشته باشه ولی میزان نگهداری شارژ و یا سرعت شارژ شدن باتری خیلی پایین‌تر از حد نرمال باشه، خودش یکی از نشونه‌های فیک بودن باتریه. در صورتی که از باتری‌های بی‌کیفیت و متفرقه برای تعویض باتری استفاده شده باشه، باتری خیلی زود علائم فرسودگی مثل کاهش ظرفیت شارژ رو نشون میده.

راه های تشخیص باتری عوض شده سامسونگ

راه‌های تشخیص باتری عوض شده سامسونگ

به‌طورکلی دو راه جهت تشخیص اینکه باتری سامسونگ عوض شده یا نه وجود داره؛ همونطور که گفته شد یکی از راه‌ها باز کردن گوشی و بررسی تخصصی و دقیق باتریه و روش دیگه استفاده از نرم افزارهای موجود هست. اما توجه داشته باشین که اگر می‌خواین صرفاً با استفاده از نرم افزار متوجه بشین آیا باتری گوشی تعویضیه یا نه، باید بگیم راهکارهای نرم افزاری دقت چندان بالایی ندارن. اگرچه اپلیکیشن‌هایی مثل CPU-Z ،Battery Guru ،Battery Monitor ،Avast Cleanup and Boost و AccuBattery می‌تونن اطلاعات کلیدی در خصوص باتری گوشی به ما بدن، اما نمی‌تونن با قطعیت بگن که آیا باتری نصب شده روی گوشی فابریک کارخونه هست یا اینکه تعویض شده.

بنابراین برای تشخیص اصل بودن باتری گوشی سامسونگ، نمیشه به نرم افزارها تکیه کرد و با اطمینان در مورد فابریک بودن باتری نظر داد. اگر به دنبال جواب قطعی هستین، مطمئن‌ترین راه باز کردن گوشی و چک کردن باتری به شکل فیزیکیه که تو این مطلب دربارش صحبت کردیم.

تعویض باتری سامسونگ

خلاصه اینکه…

تو این مطلب بررسی کردیم که باتری اصلی سامسونگ چه نشونه‌هایی داره و چطور میشه فهمید که آیا باتری گوشی سامسونگ عوض شده یا نه. اگرچه راه‌های نرم افزاری سرنخ‌های کلی در خصوص وضعیت باتری میدن، اما هیچ‌کدوم با قطعیت به ما نمیگن که باتری نصب شده روی گوشی فابریک هست یا نه. در عوض با باز کردن گوشی و چک کردن وضعیت ظاهری باتری، می‌تونین تا حد زیادی در خصوص اصل بودن باتری اطمینان حاصل کنین. اگر در این زمینه تجربه‌ای دارین، می‌تونین نظرتون رو با ما به اشتراک بذارین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

راهنمای جستجوی کالا

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات