خرید صرفا برای همکاران صنف موبایل امکان‌پذیر است
موجودی و قیمت کالاها تا تاریخ 27 مهر 1403 به‌روز می باشد
آخرین به‌روزرسانی 13-04-1403

به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین برندهای گوشی در جهان، سامسونگ مدل‌های موفقی رو طراحی و روانه بازار کرده که هر کدوم ویژگی‌های خاص خودشون رو دارن. تو این مطلب به بررسی بهترین گوشی های سامسونگ از نظر باتری تو مدل‌های مختلف این برند پرداختیم و کیفیت اونا رو با همدیگه مقایسه کردیم. اگر می‌خواین ببینین بهترین باتری گوشی سامسونگ متعلق به کدوم مدله، خوندن این مطلب رو بهتون توصیه می‌کنیم.

مقایسه باتری سامسونگ با باتری ایفون و شیائومی

برندهای مختلف سازنده گوشی، باتری موبایل رو در مسیرهای مختلف توسعه میدن که باعث میشه ویژگی‌های متفاوتی از همدیگه داشته باشن. در اینجا به‌طور خلاصه، باتری گوشی‌های سامسونگ رو با باتری گوشی‌های آیفون و شیائومی مقایسه می‌کنیم:

مقایسه باتری سامسونگ با باتری آیفون

  • عمر مفید باتری‌های سامسونگ کمی بیشتر از باتری آیفونه و دیرتر خراب میشه.
  • از نظر میزان شارژدهی، سامسونگ یکی از بهترین برندهای بازار محسوب میشه اما آیفون در مدل‌های اخیر پیشرفت قابل توجهی کرده و از این نظر از سامسونگ پیشی گرفته.
  • از نظر تعمیرپذیری و سهولت تعویض باتری، سامسونگ _مخصوصاً مدل‌های قدیمی گوشی سامسونگ_ گزینه محبوب‌تری برای تعمیرکاران موبایل محسوب میشه؛ چون برای دسترسی به باتری لازم نیست تاچ ال سی دی گوشی رو جدا کرد.
  • سرعت شارژ تو مدل‌های پرچم‌دار سامسونگ از آیفون بیشتره و تو مدت زمان کمتری گوشی به ۱۰۰٪ شارژ میرسه.

مقایسه باتری سامسونگ با باتری ایفون

همچنین بخوانید:

مقایسه باتری سامسونگ با باتری شیائومی

  • یکی از ویژگی‌های برند شیائومی، ظرفیت بالای باتریه؛ به همین دلیل به‌طور میانگین مدل‌های شیائومی ظرفیت باتری بیشتری نسبت به سامسونگ ارائه میدن. البته توجه داشته باشین که ظرفیت باتری فقط یکی از عوامل تأثیرگذار تو کیفیت شارژ گوشی و مدت زمان نگهداری شارژ هست.
  • از نظر تعمیرپذیری، سامسونگ عملکرد بهتری داره؛ چراکه نسبت به شیائومی برندی هست که تقریباً میشه گفت از لحاظ دسترسی به باتری و تعویض اون، زمان کمتری لازم داره و منابع آموزشی بیشتری نیز در موردش در دسترسه.
  • هر دو برند حالت صرفه‌جویی باتری برای مواقع اضطراری رو ارائه میدن اما تو شیائومی، این حالت می‌تونه به شکل افراطی اجرا بشه طوری که فقط و فقط قابلیت‌های ضروری گوشی کار کنن تا باتری چند ساعتی بیشتر دوام بیاره.
  • از نظر سرعت شارژ شیائومی بهتره؛ چراکه از جدیدترین تکنولوژی‌ها برای فست شارژ استفاده می‌کنه.
  • از نظر عمر مفید باتری، این سامسونگه که باز هم عملکرد بهتری در مقایسه با یه برند دیگه نشون میده. باتری‌های شیائومی اگرچه سرعت شارژ و ظرفیت نسبتاً بالایی دارن، اما به اندازه باتری‌های سامسونگ دوام و ماندگاری ندارن.

مقایسه باتری سامسونگ با باتری شیائومی

همچنین بخوانید:

راه‌های تشخیص بهترین باتری سامسونگ

برای تشخیص اینکه کدوم گوشی سامسونگ بهترین باتری رو داره، ابتدا باید ببینیم که یه باتری ایده‌آل چه ویژگی‌هایی داره و چطوری کیفیت اون سنجیده میشه. ملاک‌های اصلی برای سنجش کیفیت باتری یه گوشی شامل این موارد میشه:

1. ظرفیت باتری

ظرفیت باتری بر حسب میلی‌آمپر بر ساعت محاسبه میشه و نشون میده که یه باتری تا چه حد می‌تونه انرژی ذخیره کنه. طبیعتاً هرچقدر عدد ظرفیت باتری بالاتر باشه، باتری مدت زمان بیشتری شارژ نگه می‌داره اما خب برای شارژ شدن هم به مدت زمان بیشتری نیاز خواهد داشت.

2. میزان شارژدهی

میزان شارژدهی هم فقط به خود باتری بستگی نداره، هرچند ظرفیت باتری نقش مهمی ایفا می‌کنه. اما علاوه‌بر این، ویژگی‌های سخت افزاری و نرم افزاری گوشی و نحوه مصرف بهینه انرژی باعث میشه تا میزان شارژدهی تو دو تا گوشی که ظرفیت باتری یکسانی دارن، متفاوت باشه. به‌طورکلی در مقایسه با برندهایی مثل شیائومی، گوشی‌های سامسونگ از این نظر عملکرد بهتری دارن و مدت زمان بیشتری شارژ باتری رو حفظ می‌کنن.

3. سرعت شارژ

سرعت شارژ علاوه‌بر خود باتری، به ویژگی‌های فنی گوشی مثل مدار شارژ و البته کلگی شارژ گوشی بستگی داره. گوشی‌هایی که بتونن ولتاژ و آمپر بالایی را تحمل کنن، سرعت شارژ بیشتری دارن. ضمن اینکه هرچقدر ظرفیت باتری کمتر باشه، در عوض سرعت شارژ اون بیشتر میشه. البته در نظر داشته باشین که فست شارژ در درازمدت فشار مضاعفی به باتری وارد می‌کنه و باعث فرسودگی زودتر از موعد تو باتری‌های لیتیومی میشه.

سرعت شارژ در گوشی سامسونگ

معرفی بهترین گوشی های سامسونگ از نظر باتری

حالا وقتشه بهترین گوشی سامسونگ با باتری قوی رو معرفی کنیم. به دلیل تنوع بالای مدل‌های سامسونگ و تفاوت باتری‌های اونا با همدیگه، ما در این بخش بهترین باتری‌ها رو در دسته‌بندی‌های مختلف مثل بهترین باتری سامسونگ برای گیمینگ، بهترین باتری سامسونگ از نظر سرعت شارژ، بهترین باتری سامسونگ از نظر قیمت و… بررسی کردیم:

بهترین باتری سامسونگ از نظر ظرفیت باتری و میزان شارژدهی

  • Samsung Galaxy M54

گوشی Galaxy M54 با ظرفیت باتری 6000mAh یکی از بهترین گوشی‌های بازار از نظر ظرفیت باتری و میزان شارژدهی به حساب میاد و میشه به‌عنوان یکی از گوشی‌هایی معرفی بشه که بالاترین ظرفیت باتری گوشی سامسونگ رو داره. این گوشی جزو گوشی‌های میان رده سامسونگ شناخته میشه و با یه بار شارژ شدن، می‌تونه تا یه روز کامل و حتی بیشتر شارژ نگه داره. حتی اگر کاربر از گوشی نسبتاً زیاد استفاده نکنه، باز هم میزان شارژدهی این مدل گوشی کاربر رو شگفت زده خواهد کرد. این گوشی به‌طور تخصصی برای گیمینگ طراحی نشده اما با این حال میشه در طول روز علاوه‌بر فعالیت‌های عادی، بازی‌های موبایلی نه چندان سنگین رو هم تجربه کرد و باز هم مقدار قابل توجهی شارژ برای باتری باقی بمونه.

باتری گوشی Samsung Galaxy M54

بهترین باتری سامسونگ برای گیمینگ

  • Samsung Galaxy S24 Ultra

برای ارائه بهترین تجربه گیمینگ به کاربران، گوشی باید هم ظرفیت و شارژدهی بالایی داشته باشه و هم سرعت شارژ اون زیاد باشه. تو این زمینه گوشی پرچمدار گلکسی S24 اولترا یکی از بهترین گوشی‌های موجود در بازاره. باتری این گوشی ۵۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت ظرفیت داره و به لطف پردازنده مخصوصی که برای گیمینگ بهینه‌سازی شده، می‌تونه به‌خوبی از انرژی باتری برای تغذیه گوشی هنگام گیمینگ استفاده کنه. به همین دلیل کاربر می‌تونه با این گوشی ساعت‌ها بازی کنه بدون اینکه به شارژ گوشی نیاز داشته باشه.

باتری Samsung Galaxy S24 Ultra

  • Samsung Galaxy A74 5G

اگر می‌خواین بدونین کدوم گوشی سامسونگه که هم قیمت مناسبی داره و هم برای گیمینگ باتری قابل قبولی ارائه میده، گوشی A74 5G مدلی هست که ما اون رو پیشنهاد میدیم. این گوشی هم ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپری داره و هم تعادل ایده‌آلی بین قیمت و عملکرد باتری برقرار میکنه. پردازنده این گوشی قدرت و کارآمدی قابل توجهی داره که باعث شده بتونه ساعت‌های طولانی گیمینگ رو بدون هدر دادن باتری تحمل کنه.

تعویض باتری Samsung Galaxy A74 5G

بهترین باتری سامسونگ از نظر سرعت شارژ

  • Samsung Galaxy S24 Ultra و S23 Ultra

در هر دوی این مدل‌های پرچمدار سامسونگ، باتری گوشی می‌تونه از شارژ با توان ۴۵ وات پشتیبانی کنه که عدد قابل توجهی برای باتری موبایل محسوب میشه؛ به طوری که وقتی شارژ گوشی کم شد، با حدود نیم ساعت شارژ کردن، درصد شارژ باتری تا حد قابل توجهی بالا میره و میشه به بازی کردن یا سایر فعالیت‌های سنگین با گوشی ادامه داد.

  • Samsung Galaxy Z Fold4

این گوشی تاشو ظرفیت باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپری داره که متوسط محسوب میشه اما از فست شارژ با توان ۲۵ وات پشتیبانی میکنه؛ به همین دلیل می‌تونه در مدت زمان کوتاهی به ۱۰۰٪ شارژ برسه.

تعویض باتری Samsung Galaxy Z Fold4

بهترین باتری سامسونگ در عملکرد

  • Samsung Galaxy S23 Ultra

وقتی صحبت از بهترین عملکرد کلی تو همه زمینه‌های مربوط به باتری میشه، طبیعیه که مدل‌های پرچمدار حرف اول رو بزنن. گوشی S23 اولترا یکی از بهترین باتری‌های سامسونگ رو در خودش داره. ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپری در ترکیب با پردازنده‌های قدرتمند و بهینه در مصرف انرژی باعث میشه تا این گوشی بتونه فعالیت‌های سنگین رو بدون نیاز به مصرف انرژی بیش از حد مدیریت کنه و در طول روز، نیاز به شارژ مداوم نداشته باشه.

تعویض باتری Samsung Galaxy S23 Ultra

  • Samsung Galaxy A54 5G

این گوشی میان رده یکی از بهترین‌ مدل‌های سامسونگ از نظر عملکرد باتری محسوب میشه که قیمت مناسبی هم داره. ظرفیت باتری گوشی A54 5G حتی کمی از S23 اولترا هم بیشتر هست و عدد ۵۱۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت رو نشون میده.

تعویض باتری Samsung Galaxy A54 5G

بهترین باتری سامسونگ با قیمت ارزان

  • Samsung Galaxy A34 5G

یکی دیگه از گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه که تو این لیست بهش می‌پردازیم، مدل A34 هست. این گوشی ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر داره که با مدل‌های پرچمدار از این نظر برابری می‌کنه. البته پردازنده اون به اندازه مدل‌های گرون‌تر سامسونگ قوی نیست اما باز هم عملکرد ایده‌آلی تو مصرف باتری و میزان شارژدهی از خودش نشون میده. برای کاربرانی که فعالیت سنگینی با گوشی ندارن، این گوشی یه گزینه مناسب محسوب میشه که می‌تونه یه روز کامل بدون شارژ شدن کار کنه.

تعویض باتری Samsung Galaxy A34 5G

سؤالات متداول

  • بهترین گوشی سامسونگ برای گیمینگ کدومه؟

مدل‌های پرچمدار مثل S23 و S24 اولترا قدرت فوق‌العاده‌ای برای اجرای گیم‌های سنگین و همچنین نگهداری شارژ ارائه میدن ولی اگر کاربر به دنبال گزینه ارزون‌تری باشه، میتونه مدل Samsung Galaxy A74 5G رو انتخاب کنه.

  • کدوم گوشی سامسونگ بهترین باتری رو داره؟

گوشی S23 اولترا با ترکیب باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری با پردازنده‌های قدرتمند و بهینه، یکی از بهترین گوشی‌های سامسونگ از نظر عملکرد باتری محسوب میشه.

  • کدوم گوشی سامسونگ رو بخریم که قیمت مناسب و باتری قوی داشته باشه؟

گوشی‌های A34 و A54 جزو گوشی‌هایی محسوب میشن که هم قیمت نسبتاً مناسبی دارن و هم ظرفیت شارژ و میزان شارژدهی اون‌ها ایده‌آل هست.

گوشی a54 سامسونگ

خلاصه اینکه…

تو این مطلب ضمن بررسی ویژگی‌های یه باتری ایده‌آل برای موبایل‌های هوشمند، باتری گوشی‌های سامسونگ رو از جنبه‌های مختلف مثل باتری مناسب گیمینگ، باتری با ظرفیت بالا، باتری با سرعت شارژ بالا و… مقایسه کردیم. همونطور که انتظار می‌رفت مدل‌های پرچمدار تو اکثر این دسته‌بندی‌ها حرف اول رو می‌زنن اما در کنار اون‌ها، برخی مدل‌های میان رده سامسونگ رو هم دیدیم که عملکرد قابل قبولی از خودشون ارائه میدن. اگر شما هم نظری در این زمینه دارین، می‌تونین نظر خودتون رو با ما به اشتراک بذارین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

راهنمای جستجوی کالا

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات