خرید صرفا برای همکاران صنف موبایل امکان‌پذیر است
موجودی و قیمت کالاها تا تاریخ 26 شهریور 1403 به‌روز می باشد
آخرین به‌روزرسانی 11-05-1403

بعد از مدتی استفاده، باتری گوشی آیفون ۷ چرخه طبیعی عمر مفیدش رو طی می‌کنه و دچار فرسودگی میشه. وقتی این اتفاق بیفته شاهد کاهش ظرفیت شارژ گوشی خواهیم بود و می‌بینیم که گوشی خیلی زود باتری خالی می‌کنه. خوشبختانه با تعویض باتری گوشی، این مشکل حل میشه و دوباره ظرفیت شارژ به حالت اولیه برمی‌گرده. تو این مطلب راهنمای تعویض باتری آیفون 7 رو به شکل گام به گام مرور می‌کنیم تا ببینیم چطور میشه باتری این مدل از گوشی‌های آیفون رو با یه باتری جدید جایگزین کرد.

آنچه در این مقاله به آن پرداخته شده

چه عواملی باعث خرابی باتری آیفون 7 میشه؟

دلیل اصلی خرابی باتری آیفون ۷، گذر زمانه؛ چراکه باتری‌های لیتیومی عمر محدودی دارن و بعد از حدود ۳ تا ۵ سال استفاده، به شکل طبیعی خاصیت خودشون رو از دست میدن و ظرفیت اونا کاهش پیدا می‌کنه. وقتی باتری آیفون این مدت زمان رو سپری می‌کنه، به‌تدریج علائم خرابی مثل زود خالی شدن شارژ، خاموش شدن ناگهانی گوشی، داغ شدن باتری و یا در موارد حاد باد کردن باتری رو از خودش نشون میده.
علاوه‌بر سپری شدن طول عمر باتری، مشکلات زیر هم می‌تونه باعث خرابی باتری گوشی بشه:

  • خالی یا پر شدن باتری

به‌طور معمول توصیه میشه تا باتری گوشی بین ۲۰ تا ۸۰ درصد شارژ داشته باشه. اگر مدام باتری تا ۱۰۰٪ شارژ بشه و بعد تا وقتی که به صفر برسه از گوشی استفاده کنیم، عمر مفید گوشی زودتر تموم میشه.

  • آسیب فیزیکی

گاهی اوقات ضربه خوردن گوشی بر اثر افتادن روی زمین یا اتفاقات مشابه می‌تونه به باتری صدمه بزنه.

  • ولتاژ غیر استاندارد

در صورت استفاده از شارژرهای متفرقه و نامناسب برای آیفون ۷، ولتاژ و آمپری که به باتری وارد میشه بیشتر از ظرفیت اونه و باعث خرابی باتری میشه.

  • مشکلات نرم افزاری

در بعضی موارد، مشکلات و باگ‌های نرم افزاری می‌تونن روی عملکرد باتری تأثیر منفی بذارن. البته این مورد نادره و به‌ندرت پیش میاد که خرابی باتری بر اثر مشکل نرم افزاری آیفون باشه.

  • دمای بالا یا پایین

قرار گرفتن گوشی تو محیط خیلی داغ یا خیلی سرد به قطعات داخلی اون ازجمله باتری صدمه میزنه. اگر این اتفاق مرتب تکرار بشه، در نهایت ممکنه شاهد فرسودگی زودرس باتری باشیم.

باد کردن باتری گوشی

چه زمانی باید باتری ایفون 7 رو عوض کنیم؟

بهترین زمان برای عوض کردن باتری آیفون ۷، وقتی هست که احساس بشه گوشی مثل قبل شارژ‌ نگه نمی‌داره و این موضوع روی عملکرد گوشی تأثیر جدی گذاشته باشه. مثلاً ممکنه درصد شارژ به اشتباه نشون داده بشه، یا به شکل ناگهانی چند ده درصد از شارژ کم بشه و یا گوشی وقتی هنوز شارژ داره، ناگهان خاموش بشه؛ در این مواقع با تعویض باتری مشکل گوشی حل میشه.

یه راهنمای دیگه که می‌تونه به شما در تشخیص وضعیت سلامت باتری کمک کنه، تنظیمات خود آیفون هست که تو اون درصد سلامت باتری نشون داده میشه. عموماً گفته میشه وقتی درصد سلامت باتری یا Battery Health به زیر ۷۵٪ رسید، وقت تعویض باتریه. البته این، بدین معنا نیست که باتری با درصد بالاتر 75%‌ هیچ مشکلی نخواهد داشت؛ بلکه گاهی ممکنه باتری آیفون ۷ حتی وقتی درصد سلامت باتریش بیشتر از ۷۵% هم باشه، باز هم مشکلات جدی از خودش نشون بده که اونوقت باید حتماً باتریش تعویض بشه.

تست سلامت باتری

همچنین بخوانید:

مراحل و نحوه تعویض باتری آیفون 7

در ادامه روش تعویض باتری ایفون ۷ را به شکل اصولی بیان می‌کنیم. برای انجام فرآیند تعویض باتری به این ابزار تعمیرات موبایل نیاز خواهید داشت:

1. خاموش کردن گوشی

برای جلوگیری از هرگونه اتصال کوتاه در فرآیند تعویض باتری آیفون ۷، باید قبل از شروع تعویض، گوشی رو کاملاً خاموش کنین.

2. باز کردن پیچ‌های پایین قاب گوشی

با استفاده از پیچ‌گوشتی ستاره‌ای آیفونی، دو پیچ زیر قاب گوشی که در دو طرف سوکت شارژ قرار داره رو باز کنین. این پیچ‌ها و پیچ‌هایی که در ادامه باز می‌کنین رو در یه محفظه مخصوص و جداگانه قرار بدین تا گم نشن و بعداً بتونین دقیقاً هرکدوم رو سر جای خودشون ببندین.

باز کردن پیچ‌های پایین قاب گوشی ایفون 7 برای تعویض باتری آیفون 7

3. حرارت دادن و بلند کردن صفحه نمایش

آیفون ۷ از سمت صفحه نمایش باز میشه. این صفحه نمایش با استفاده از یه چسب قوی به قاب گوشی چسبیده و به همین دلیل باید ابتدا حرارت داده بشه تا چسب کمی خودش رو شل کنه.

گوشی رو روی یه سطح صاف و تمیز قرار بدین و سپس با استفاده از هیتر، سپراتور و یا پد حرارتی، لبه‌های صفحه نمایش رو گرم کنین تا چسب گوشی گرم بشه. به‌عنوان یه قانون کلی به خاطر داشته باشین، گوشی رو اونقدری داغ کنین که وقتی بهش دست می‌زنین، دستتون احساس سوختگی نکنه. اگر بیش از این داغ بشه، اونوقت احتمال آسیب به قطعات گوشی وجود داره.

وقتی گوشی به اندازه کافی گرم شد، حالا می‌تونین با استفاده از تاچ کش صفحه نمایش رو به سمت بالا بکشین. برای این کار تاچ کش رو ابتدا کمی بالاتر از دکمه هوم گوشی قرار بدین و به‌آرومی به سمت بالا بکشین تا یه شکاف کوچیک بین صفحه نمایش و قاب آلومینیومی گوشی ایجاد بشه. حالا همزمان یه ابزار صاف و مقاوم مثل قاب بازکن رو در شکاف ایجاد شده فرو کنین و با هل دادن قاب گوشی به سمت زمین، شکاف رو کم‌کم گسترش بدین.

حرارت دادن و بلند کردن صفحه نمایش ایفون 7

4. جدا کردن صفحه نمایش گوشی

حالا قاب بازکن رو دور تا دور گوشی بچرخونین تا ال سی دی ایفون کامل جدا بشه. اگر ممکنه، از چند قاب بازکن برای این کار استفاده کنین؛ چراکه ممکنه در طول فرآیند چسب سرد و محکم بشه و دوباره نیاز به حرارت‌دهی داشته باشین که در این صورت می‌تونین یکی از قاب بازکن‌ها رو بین صفحه نمایش و قاب گوشی جا بذارین تا از چسبیدن دوباره اون قسمت جلوگیری بشه و قسمت‌های دیگه گوشی رو با یه قاب بازکن دیگه باز کنین.

وقتی صفحه نمایش کامل از قاب جدا شد، حالا با احتیاط اون رو به سمت دکمه sleep/wake گوشی خم کنین و در کنار گوشی قرار بدین تا در مراحل بعد اتصالات اون هم قطع بشه.

جدا کردن صفحه نمایش گوشی ایفون 7

5. جدا کردن کانکتورهای باتری

مهمه که ابتدا کانکتورهای باتری رو جدا کنین؛ چراکه این کار از بروز اتصال کوتاه جلوگیری می‌کنه. با استفاده از پیچ گوشتی آیفونی چهار عدد پیچی که روی شیلد محافظ کانکتور باتری قرار داره رو باز کنین. حالا یه ابزار پلاستیکی مثل اسپاتول پلاستیکی رو زیر کانکتور باتری قرار داده و با احتیاط اون رو بالا بکشین تا از برد گوشی جدا بشه.

جدا کردن کانکتورهای باتری ایفون 7

6. جدا کردن کانکتورهای صفحه نمایش

حالا همونطور که با اسپاتول پلاستیکی کانکتور باتری رو جدا کردین،‌ کانکتورهای صفحه نمایش رو هم جدا کنین. صفحه نمایش دو کانکتور داره که یکی مربوط به خود صفحه نمایشه و یکی برای دکمه هوم هست. هر دوی اونا رو با احتیاط جدا کنین.

جدا کردن کانکتورهای صفحه نمایش ایفون 7

7. جدا کردن کانکتور دوربین جلو

برای جدا کردن کانکتور دوربین جلو هم ابتدا باید شیلد محافظ فلزی اون رو با استفاده از پیچ گوشتی چهارسو باز کنین. سپس کانکتور دوربین جلو رو با استفاده از اسپاتول پلاستیکی از برد جدا کنین. بعد از جدا کردن کانکتور، حالا می‌تونین صفحه نمایش رو به شکل کامل از گوشی جدا کرده و در محل امنی قرار بدین تا بعداً سر جای خودش برگردونین.

جدا کردن کانکتور دوربین جلو ایفون 7

8. برداشتن موتور ویبره

کانکتور موتور ویبره یه کاور پلاستیکی داره که باید مواظب باشین آسیب نبینه. این موتور ویبره با دو پیچ چهارسو محکم شده. هر دو پیچ رو باز کرده و کانکتور موتور ویبره رو با استفاده از اسپاتول پلاستیکی جدا کنین. خود موتور ویبره هم با سه پیچ چهارسو به قاب گوشی آیفون ۷ چسبیده. این پیچ‌ها رو هم باز کرده و موتور رو کامل در بیارین.

برداشتن موتور ویبره ایفون 7

9. جدا کردن باتری ایفون 7

باتری آیفون ۷ با استفاده از چند چسب نواری به قاب گوشی چسبیده. برای درآوردن باتری آیفون ۷، باید ابتدا لبه‌های این چسب نواری رو از خود باتری جدا کنین و سپس با استفاده از پنس، نوار چسب‌ها رو به‌آرومی از زیر باتری بیرون بکشین. زاویه کشیدن شما باید تا حد امکان صاف باشه تا از پاره شدن چسب جلوگیری بشه. اگر یکی از چسب‌ها پاره شد، باید با اسپاتول به‌آرومی باتری رو بلند کنین. دقت کنین که خم شدن بیش از حد باتری خطرناکه و نباید بیش از حد برای بلند کردنش زور بزنین. وقتی همه چسب‌ها از زیر باتری در اومدن، حالا می‌تونین باتری گوشی رو کامل در آورده و از جای خودش جدا کنین.

جدا کردن باتری ایفون 7

10. آماده‌سازی باتری جدید

چسب‌های نواری باتری جدید رو در قسمت مناسب قرار بدین، طوری که قسمت مرکزی باتری رو پوشش بدن و طرف چسبناک اونا به سمت قاب گوشی باشه. لبه‌های بیرونی نوارچسب رو هم به سمت خود باتری تا کنین و اونا رو به باتری بچسبونین.

آماده‌سازی باتری جدید ایفون 7

11. نصب کردن باتری جدید

بعد از قرار دادن چسب‌ها در جای مناسب،‌ حالا باتری جدید رو در قاب گوشی قرار بدین. باتری آیفون ۷ باید به شکلی در قاب قرار بگیره که دور تا دور اون کمی فضای آزاد وجود داشته باشه.

نصب کردن باتری جدید ایفون 7

12. نصب موتور ویبره

موتور ویبره رو سر جای خودش، یعنی بین سوکت شارژ و باتری قرار بدین و پیچ‌های اون رو ببندین. کانکتور موتور ویبره رو وصل کرده و سپس قاب پلاستیکی اون رو هم روی کانکتور گذاشته و پیچ‌های اون رو هم ببندین.

نصب موتور ویبره ایفون 7

13. چسب کاری قاب

برای اینکه چسب جدید خوب عمل کنه، ابتدا باید باقی مونده چسب‌های قدیمی رو کامل جدا کنین. با ظرافت چسب جدید رو روی قاب قرار بدین و نوار آبی محافظ اون رو بردارین. مطمئن بشین که چسب جدید دقیقاً سر جای خودش قرار گرفته و از گوشه‌های قاب بیرون نزده. چسب قاب معمولاً دو لایه محافظ آبی رنگ داره که هر دوی اونا باید برداشته بشه تا در نهایت یه لایه نازک از چسب بی‌رنگ باقی بمونه.

14. وصل کردن کانکتور دوربین جلو

برای وصل کردن مجدد دوربین جلو، ابتدا صفحه نمایش رو در قسمت بالایی قاب گوشی به شکل ایستاده نگه دارین. بعد کانکتور دوربین جلو رو به‌آرومی وصل کنین. کافیه کمی کانکتور رو فشار بدین تا یه صدای کلیک‌مانند به گوش برسه. وقتی کانکتور دوربین جلو وصل شد، حالا می‌تونین صفحه نمایش رو در قسمت کناری قاب گوشی قرار بدین تا باقی اتصالات اون وصل بشه. البته فراموش نکنین که قاب محافظ کانکتور دوربین جلو رو هم با استفاده از دو پیچی که داشت،‌ ببندین.

وصل کردن کانکتور دوربین جلو ایفون ۷

 

15. وصل کردن صفحه نمایش

کانکتورهای دکمه هوم و صفحه نمایش رو مجدد سر جای خودشون وصل کنین.

وصل کردن کانکتور نمایشگر ایفون ۷

16. وصل کردن کانکتور باتری

کانکتور باتری جدید رو به برد وصل کنین و سپس چهار پیچ شیلد محافظش رو هم ببندین.

توجه داشته باشین که در این مرحله لازمه یه تست از عملکرد باتری بگیرین و در صورتی که مشکلی وجود نداشت، ادامه مراحل رو انجام بدین.

وصل کردن کانکتور باتری ایفون ۷

17. نصب صفحه نمایش

صفحه نمایش که کنار قاب گوشی قرار گرفته رو به‌آرومی و با دقت به سمت قاب بر گردونین.

نکته مهم در نصب مجدد صفحه نمایش آیفون ۷ اینه که چیپ نقره‌ای رنگ که روی کابل صفحه نمایش وجود داره، باید دقیقاً سر جای اولیه خودش قرار بگیره. اگر این چیپ در جای دیگری قرار بگیره، مشکلاتی مثل لکه یا به هم خوردن رنگ صفحه نمایش به‌وجود میاد که در اون صورت باید دوباره صفحه نمایش باز بشه تا چیپ نقره‌ای رو جابجا کنین.

حالا با دقت صفحه نمایش رو به سمتی که باید هدایت کنین و بعد از اینکه سر جای خودش قرار گرفت، اون رو به سمت قاب کمی فشار بدین تا به‌خوبی محکم بشه.

نصب صفحه نمایش ایفون ۷

18. بستن پیچ‌های پایین قاب گوشی

در نهایت پیچ‌هایی که در قسمت پایینی گوشی قرار دارن رو ببندین تا فرآیند تعویض باتری ایفون ۷ به پایان برسه.

بستن پیچ‌های پایین قاب ایفون ۷

نکات مهم درباره عوض کردن باتری آیفون 7

ازجمله نکات مهمی که در خصوص تعویض باتری گوشی آیفون ۷ باید رعایت بشه، این موارد هست:

  • هنگام جدا کردن چسب صفحه نمایش، قاب بازکن یا هر ابزار دیگری که برای این کار استفاده می‌کنین رو بیش از حد به داخل گوشی وارد نکنین؛ چراکه با این کار ممکنه قطعات و فلت‌های داخلی گوشی آسیب ببینه.
  • هنگام جدا کردن باتری و وقتی که آخرین چسب نواری رو بیرون می‌کشین، باتری رو با دست نگه دارین تا یه وقت با بیرون کشیدن ناگهانی نوار چسب، باتری به بیرون پرت نشه.
  • دقت داشته باشین اگرچه در این روش تعویض باتری آیفون 7 چسب ضدآب تازه میشه، اما با این حال بعد از باز و بسته شدن گوشی، احتمال اینکه آیفون ۷ دیگه ۱۰۰٪ ضد آب نباشه وجود داره.
  • قبل از جدا کردن فلت‌های اتصال صفحه نمایش، حواستون باشه که بیش از اندازه کشیده نشن و آسیب نبینن. همچنین سعی کنین به جای گذاشتن نمایشگر گوشی روی زمین، اون رو به یه شیء محکم تکیه بدین تا از کشیدگی کابل‌ها جلوگیری بشه.

نکات مهم تعویض باتری آیفون ۷

همچنین بخوانید:

سؤالات متداول

آیا تعویض باتری آیفون ۷ با آیفون ۷ پلاس مشابه هست؟

فرآیند کلی تعویض باتری در هر دو گوشی یکسانه اما یه تفاوت وجود داره و اونم اندازه بزرگ‌تر باتری آیفون ۷ پلاس هست.

آیا باتری آیفون ۷ قابل تعویضه؟

بله، مثل خیلی از گوشی‌های هوشمند، آیفون ۷ هم از باتری‌های لیتیومی استفاده می‌کنه و بعد از فرسودگی باتری، امکان تعویض اون با یه باتری لیتیومی جدید و سالم وجود داره.

هزینه تعویض باتری آیفون ۷ چقدره؟

هزینه تعویض باتری ایفون 7 باتوجه به نوع باتری جدید و نرخ خدمات تعمیر گوشی تعیین میشه.

تعویض باتری آیفون ۷

خلاصه اینکه…

در این راهنمای تعویض باتری آیفون ۷، فرآیند تعویض باطری در گوشی‌های iPhone 7 رو در 18 مرحله توضیح دادیم. مثل اکثر مدل‌های آیفون، تو این مدل هم ابتدا باید صفحه نمایش جدا بشه تا بتونین به باتری و اتصالات اون دسترسی پیدا کنین. با رعایت نکات مطرح شده در این مطلب، می‌تونین باتری آیفون ۷ رو به شکل اصولی و بدون آسیب زدن به دستگاه تعویض کنین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

راهنمای جستجوی کالا

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات