خرید از سایت صرفا برای همکاران صنف موبایل امکان‌‌پذیر است
آخرین به‌روزرسانی 30-10-1402

تا حالا در مورد اینکه گوشی موبایل چطور ساخته میشه کنجکاو نشدین؟ یا اینکه مثلاً قطعات موبایل چطوری کنار هم قرار میگیرن و گوشی‌های هوشمندی که هر روز از اونا استفاده می‌کنیم رو شکل میدن؟ یکی از مهمترین و تأثیرگذارترین وسیله‌هایی که امروزه باهاش سر و کار داریم، گوشیای تلفن همراه هست که بُعد جدیدی رو به زندگیامون اضافه کرده.

از تلفن‌های هوشمند روزانه استفاده‌های زیادی می‌کنیم به عنوان مثال برقراری تماس‌، ارسال پیام، انجام کار‌های بانکی، عکاسی، فیلمبرداری، مسیریابی و انجام بازی‌های گوناگون از ساده‌ترین کارهایی هستن که روزانه با تلفن همراهمون انجام میدیم اما شاید براتون جالب باشه بدونین که برای ساخت گوشی‌های هوشمند چه مراحل پیچیده‌ای باید طی بشه تا به دست ما برسه. در ادامه قراره به این بپردازیم که مراحل ساخت گوشی موبایل ، از طراحی اولیه تا زمانی که برای ما قابل‌استفاده بشه چطوری طی میشه.

روند ساخت گوشی هوشمند

اولین گوشی‌های تلفن همراه

لفظ گوشی‌هوشمند یا همون Smartphone در طول دهه 2000 میلادی رایج شد. به عقیده بعضی افراد هم اولین گوشی آیفون که در سال 2007 عرضه شد رو می‌تونیم به عنوان اولین گوشی هوشمند واقعی در نظر بگیریم. اگه بخوایم در مورد اینکه اولین تلفن‌های همراه و گوشی‌های هوشمند چه زمانی ساخته شدن صحبت کنیم باید بگیم که از نظر تعریف، این دوتا باهم تفاوت‌هایی دارن. برای اینکه یه تعریفی از گوشی تلفن همراه داشته باشیم می‌تونیم بگیم تلفن‌های همراه دستگاه‌هایی هستن که قابلیت برقراری تماس و ارسال پیام متنی رو بدون استفاده از خطوط فیزیکی تلفن دارن؛ در حالیکه گوشی‌های هوشمند دستگاه‌هایی هستن که تقریباً قابلیت‌های یک کامپیوتر ساده رو به ما میدن مثل بررسی ایمیل، بازدید از وبسایت‌های متفاوت، استفاده از نرم افزار‌های مختلف و… .

بر اساس تفاوت‌هایی که در مورد تعریف تلفن همراه و گوشی هوشمند گفتیم، باید بگیم که اولین تلفن همراه در سال 1973 توسط شرکت موتورولا ساخته شد و اولین تماس هم توسط شخصی به نام آقای مارتین کوپر که یکی از مهندسان این کمپانی بود برقرار شد. اما اولین نسخه از دستگاه‌هایی که امروزه ما اونا رو به‌عنوان گوشی‌های هوشمند می‌شناسیم در سال 1992 توسط کمپانی IBM ساخته شد و در سال 1994 به تولید انبوه رسید.

‌مراحل ساخت گوشی هوشمند

ارائه طرح اولیه ( پروتوتایپ )

اولین مرحله‌ای که برای طراحی هر وسیله‌ای باید طی بشه، طراحی اولیه هست. برای تولید گوشی‌ هوشمند هم اولین کار طراحی کانسپت اولیه یا پروتوتایپ هست که توسط کمپانی ارائه میشه. برای ارائه این طرح اولیه مواردی در نظر گرفته میشه؛ مثلاً اگه در طراحی مدل‌های قبلی ایراداتی وجود داشته، در طرح جدید باید برطرف بشه و یا اینکه ممکنه از تکنولوژی‌های بروزتری در ساخت مدل جدید استفاده بشه.

این مرحله با طراحی پوسته بیرونی و ظاهری گوشی به پایان میرسه. این پوسته ظاهری پس از طراحی و ساخت در اختیار تیم تحقیقاتی کمپانی قرار میگیره تا بتونن طراحی داخلی، مشخصات و ویژگی‌های دیگه گوشی هوشمند رو مورد تحقیق، بررسی و طراحی قرار بدن. در این مرحله مواد متفاوتی برای ساخت بدنه گوشی هم مورد تست و بررسی قرار میگیره. بعد از اینکه تمام تحقیقات برای شکل ظاهری گوشی به پایان میرسه و شکل نهایی گوشی هوشمند مشخص میشه، فرآیند طراحی داخلی گوشی هوشمند آغاز میشه.

طراحی داخلی گوشی هوشمند

در این مرحله مهندسین فنی، فرآیند رو به دست میگیرن و در مورد نوع پردازنده، حافظه و سایر مشخصات گوشی تصمیم‌گیری میکنن. بعد از اون هم نوبت به انتخاب صفحه نمایش و باتری گوشی میرسه که باید از نوعی باشه که با ویژگی‌ها و دیگر قطعات گوشی به‌خوبی سازگار باشه و بهترین کارایی رو ارائه کنه.

در مرحله بعد بقیه قطعات مثل دوربین پشت، دوربین جلو و… مونتاژ میشن و طرح نهایی مورد بررسی قرار میگیره. در صورتی که طرح نهایی قابل قبول باشه، فرآیند نصب سیستم عامل گوشی آغاز میشه.

قطعات موبایل

نصب سیستم عامل گوشی هوشمند

فرآیند بررسی، طراحی و تولید سیستم عامل گوشی معمولاً قبل از شروع فرآیند طراحی گوشی هوشمند انجام میشه. نکته‌ای که در این مرحله باید مورد توجه قرار بگیره اینه که سیستم عامل برای گوشی‌ طراحی شده باید به حالتی باشه که بتونه به بهینه‌ترین حالت ممکن با سخت‌افزار گوشی کار کنه تا افرادی که قراره از این گوشی استفاده کنن بهترین تجربه کاربری رو داشته باشن.

 

نصب سیستم عامل گوشی هوشمند

مرحله تست گوشی هوشمند

بعد از این که فرآیند طراحی و ساخت مدل اولیه گوشی هوشمند به پایان رسید، متخصصین برای اینکه مطمئن بشن فرآیند ساخت به‌درستی انجام شده، تست‌های متعددی رو روی مدل نهایی پیاده‌سازی میکنن؛ این تست‌ها شامل سقوط از ارتفاع، ضد آب بودن گوشی و… میشه. در صورتی که نتایج این آزمایش‌ها رضایت‌بخش باشه، فرآیند تولید انبوه گوشی هوشمند آغاز میشه.

بعد از تولید نهایی و انبوه، تمام گوشی‌ها بسته‌بندی میشن و لوازم جانبی مثل شارژر، هندزفری و دفترچه راهنما در بسته‌بندی‌ها قرار میگیره و گوشی‌ها آماده فروش میشن.

همکاران گرامی در نظر داشته باشین که شما میتونین انواع قطعات موبایل از برند‌های مختلف اعم از تاچ ال سی دی سامسونگ، ال سی دی آیفون، تاچ ال سی دی شیائومی، تاچ ال سی دی هوآوی، گلس تعمیراتی، تاچ اسکرین و انواع باتری موبایل رو با قیمت همکاری از وبسایت ما ثبت سفارش کنین.

اگه به این نوع مطالب علاقه‌مند هستین، پیشنهاد می‌کنیم از این مطالب هم دیدن کنین:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

راهنمای جستجوی کالا

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات