خرید صرفا برای همکاران صنف موبایل امکان‌پذیر است
موجودی و قیمت کالاها تا تاریخ 5 مرداد 1403 به‌روز می باشد

روش تشخیص آیفون اصل از تقلبی

تشخیص سازنده و نوع گوشی !

آخرین به‌روزرسانی 18-09-1402

یکی از پارامتر‌هایی که هنگام خرید گوشی آیفون باید بهش توجه داشته باشیم Model Number و Serial Number هست که با استفاده ازشون می‌تونیم به اطلاعاتی مثل اصلی بودن گوشی، Refurbished بودن گوشی، کشور سازنده گوشی، گارانتی و یا حتی زمان باقی‌مونده از گارانتی پی ببریم. در ادامه این روشِ تشخیص آیفون اصل از تقلبی رو براتون به‌طور مفصل شرح میدیم.

‌همونطور که در ویدئو هم مشاهده کردین، اگر بخواین بدونین چجوری میشه فهمید گوشی آیفون فیکه یا اصل و یا متوجه بشین که Refurbished هست یا نه، به‌راحتی با رفتن به بخش تنظیمات موبایل میشه این کار رو انجام داد.

برای تشخیص اصل بودن ایفون از روی شماره سریال و مدل نامبر، باید وارد تنظیمات گوشی، بخش General و about بشیم. توی این منو یه سری از اطلاعات مثل اسم گوشی، سریال نامبر، مدل نامبر و غیره وجود داره که از مدل نامبر شروع می‌کنیم. تو این قسمت دو مقدار نشون داده میشه که برای دیدن هرکدوم می‌تونیم روی اون ضربه بزنیم.

روش تشخیص آیفون اصل از تقلبی

مقداری که با حرف A شروع میشه، شماره مدل‌های متفاوت اون نسخه از آیفون رو به ما میگه که ممکنه باتوجه به کشور مقصد فرق داشته باشه. ولی مقدار دوم، یه کم متفاوت‌تره؛ حرف اول این مقدار میتونه 4 حرف مختلف M ،N ،F ،P باشه که هرکدوم معنای متفاوتی داره. اگه با حرف M شروع شده باشه یعنی گوشی مستقیم از اپل یا فروشنده‌های رسمی اپل فرستاده شده که تعمیر نشده و خرابی نداره.

روش تشخیص آیفون اصل از تقلبی

 

حرف N نشون‌دهنده اینه که گوشی آیفون به‌خاطر مشکلی که در خط تولید داشته، توسط اپل یا شرکتی که مورد تأیید اپله، تعویض شده و حالا به دستمون رسیده.

روش تشخیص آیفون اصل از تقلبی

حرف F هم نشون میده که دستگاه refurbished یا تعمیر شده؛ به این معنی که گوشی قبلاً توسط کسی خریداری شده و تو همون سال اول استفاده، به‌خاطر مشکلی که داشته به اپل برگردونده شده و اپل اون رو به‌طور کامل تعمیر کرده و به عنوان یه گوشی تعمیر شده توی سایت رسمی خودش با قیمت پایین‌تر فروخته.

روش تشخیص گوشی آیفون اصل از تقلبی

البته جالبه بدونین جعبه این نسخه‌ها با نسخه اصلی متفاوته و به جای عکس گوشی، فقط اسمش روی جعبه هست و یه کم پایین‌تر، متن apple certified pre-owened نوشته شده. البته سایتای دیگه‌ای هم وجود دارن که این نسخه‌ها رو می‌فروشن و ممکنه خیلی مطمئن نباشن و شما رو در تشخیص ایفون فیک و اصل به اشتباه بندازن. همچنین ازجمله دلایلی که ممکنه این نسخه از گوشیا خریداری نشن، عدم اطمینان به‌درستی عملکرد اجزای گوشیه که امکان داره در آینده با یه مشکلی روبرو بشن؛ البته چون اپل این گوشی‌ها رو با یکسال گارانتی عرضه میکنه، کمی آدم رو به خرید این نسخه‌ها جذب میکنه.

روش تشخیص آیفون اصل از تقلبی

تاچ ال سی دی سامسونگ
تاچ ال سی دی شیائومی
تاچ ال سی دی آیفون
تاچ ال سی دی هوآوی

خب در نهایت هم اگر حرف P اول مدل نامبر بیاد، به این معنیه که گوشی آیفون، در مرحله تولید شخصی‌سازی شده که البته این مورد خیلی به‌ندرت اتفاق میفته.

روش تشخیص آیفون اصل از تقلبی

غیر از این حرف‌های اول مدل نامبر، حرفای قبل از اسلش (/) هم مهمه که کشور ساخت آیفون رو میگه؛ مثلاً اگه LL بود واسه کادانا یا آمریکاست. اگر هم براتون سؤاله که حرفای میانی چی هستن؟ اینا رنگ و حافظه داخلی گوشی رو نشون میدن.

روش تشخیص آیفون اصل از تقلبی

سریال نامبر گوشی هم عدد مهمیه که می‌تونیم با وارد کردن اون تو سایت check coverage اپل، از فعال بودن و داشتن گارانتی و حتی زمان باقی‌مانده گارانتی گوشی آیفون مطمئن بشیم.

روش تشخیص آیفون اصل از تقلبی

البته ممکنه با پیام please activate your phone مواجه بشیم که یعنی هنوز این گوشی آیفون روشن نشده.

روش تشخیص آیفون اصل از تقلبی

همچنین پیام دیگه‌ای هم که ممکنه باهاش مواجه بشیم، purchase date not validated هست که وقتی گوشی از فروشگاهی غیر از اپل خریداری بشه و یا فیک و ری پک باشه، این پیغام برامون نشون داده میشه.

روش تشخیص آیفون اصل از تقلبی

خلاصه اینکه…

اگر بابت تشخیص اصل بودن گوشی آیفون به مشکل برخوردین و یه چالشه براتون، کافیه طبق مراحلی که گفتیم از تنظیمات خود گوشی، اصل بودن گوشی اپل رو چک کنین و حتی برای پیدا کردن کشور سازنده آیفون هم می‌تونین از سایتی که خود اپل در اختیارتون قرار میده استفاده کنین تا مورد مبهمی براتون باقی نمونه؛ اما اگر باز هم مشکلی در این زمینه دارین، برامون کامنت بذارین تا راهنمایی‌تون کنیم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

راهنمای جستجوی کالا

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات