خرید از سایت صرفا برای همکاران صنف موبایل امکان‌‌پذیر است
آخرین به‌روزرسانی 21-12-1402

همونطور که می‌دونین، باتری‌های تقلبی زیادی توی بازار موجوده که اگر شخص تجربه و دانش کافی نداشته باشه ممکنه نتونه باتری‌های اصل رو از فیک تشخیص بده. در این بین یه سری باتری گوشی موسوم به باتری‌های تقویت شده وجود دارن که شرکت‌های معتبر سازنده اون‌ها هستند و نسبت به باتری‌های اورجینال کیفیت بهتری دارن که اگر در زمینه موبایل فعالیت داشته باشین، قطعاً نام این باتری‌ها براتون آشناست.

یکی از برندهای معتبری که تولیدکننده باتری‌های تقویت شده آیفون هست، برند QYH نام داره که توانسته با تولید باتری‌های باکیفیت آیفون، در بازار رقابتی حرفی برای گفتن داشته باشه. در ادامه به معرفی ساختار و تفاوت باتری‌های تقلبی و اورجینال و باتری‌های تقویت شده از برند QYH می‌پردازیم.

باتری تقویت شده چیست؟

همونطور که می‌دونین، باتری‌های گوشی موبایل هرکدوم ظرفیت استاندارد و مخصوص به خود رو دارن و امکان افزایش ظرفیت برای اونا وجود نداره؛ اما گاهی تولیدکنندگان با ایجاد تغییر در ساختار باتری، ظرفیت باتری‌ها رو افزایش میدن و اونا رو تحت‌عنوان باتری‌های تقویت شده روانه بازار میکنن. مثلاً باتری تقویت شده ایفون xs علاوه‌بر ظرفیت بالاتر، طول عمر بیشتری هم داره و کاربر به علت عملکرد بهتر باتری، برای خرید این نوع باتری ایفون تمایل بیشتری داره. باتری‌های تقویت شده‌ای که توسط خود تولیدکنندگان باتری اورجینال عرضه میشن، مقدار آمپر شارژدهی اونا به‌طور استاندارد افزایش پیدا کرده و آسیبی به گوشی نمی‌رسونن؛ پس نگرانی‌ای ازین بابت وجود نداره.

باتری های تقویت شده QYH ایفون

ساختار باتری تقویت شده آیفون QYH

چنانچه در ویدئو هم مشاهده کردین، در این کلیپ درباره باتری‌های معمولی آیفون؛ باتری‌های اورجینال QYH و باتری‌های تقویت شده ایفون از همین برند صحبت کردیم. به‌طورکلی باطری‌ها بر اساس استاندارد‌های کمپانی سازنده گوشی تولید میشن تا به دستگاه آسیبی نرسونن؛ یکی از این استاندارد‌ها، (Magnetic Flux Leakage) MFI هست که کمپانی اپل هم از این استاندارد پیروی میکنه و متقابلاً باتری‌های QYH هم طبق این استاندارد ساخته میشن تا بهترین عملکرد رو بر روی گوشی کاربر داشته باشن. اطلاعات مربوط به استانداردها روی یه چیپ تو باتری گوشی ذخیره میشه که باتری‌های QYH هم این مشخصه رو دارن.

ذخیره سازی اطلاعات استاندارد باتری گوشی روی چیپ

درباره باتری‌های تقلبی گوشی خوبه این نکته رو بدونین که اگر باتری تقلبی باشه معمولاً درصد سلامت باتری توی گوشی به‌درستی نشون داده نمیشه و یا همیشه روی صد در صده!

درصد سلامت باتری توی گوشی

ازجمله بهترین برند باتری تقویت شده، باتری‌های تقویت شده QYH هستن که هم طبق استانداردها ساخته شدن و آسیبی به دستگاه نمیزنن و هم تفاوتی از نظر نوع عملکرد با باتری‌های اورجینال ندارن. مثلاً یکی از ویژگی‌های مشترک باتری‌های اورجینال با qyh این هست که اگر سه ماه باتری بدون استفاده بمونه به‌صورت خودکار سلول‌هاش به حالت بلاک در میاد تا از دشارژ شدن جلوگیری کنه و آسیبی به باتری نرسه.

همچنین بخوانید

درسته که جنس باتری تقویت شده مثل باتری‌های معمولی لیتیوم یونیه ولی تو باتری‌های تقویت شده، جنس الکترود و الکترولیت استفاده شده در اون با جنس باتری‌های معمولی متفاوته. در باتری‌های تقویت شده آیفون QYH جنس کاتد فرق داره که درنتیجه طول عمر باتری خیلی بیشتر میشه؛ همچنین در ساخت باتری‌های تقویت شده به جای الکترولیت مایع، از نانو مواد و پودر‌های خاصی استفاده میشه که هم کیفیت انتقال الکترون رو افزایش میدن و هم ظرفیتشون رو بیشتر میکنن.

ساختار باتری های تقویت شده

همونطور که تو این جدول مشاهده می‌کنین باتری‌های کیو وای اچ نسبت به باتری‌های اورجینال، ظرفیت بیشتری دارن و طبیعتاً انتخاب بهتری برای کاربر هستند.

مقایسه باتری های اصل و تقویت شده

ویژگی و مزایای باتری‌های تقویت شده

هرچند به نظر برخی افراد باتری‌های تقویت شده به گوشی آسیب میزنن، اما همونطور که اشاره شد، این باتری‌ها همانند باتری‌های اورجینال تمام استانداردهای لازم رو دارن؛ البته با این تفاوت که ظرفیت بیشتری رو به خود اختصاص دادن. ازین‌رو، این ویژگی باعث میشه طول عمر باتری بیشتر بشه و شارژدهی اون نسبت به دیگر باتری‌ها عملکرد بهتری داشته باشه.

شما همکاران و تعمیرکاران گرامی می‌تونین هر نوع باتری موبایلی که میخواین، اعم از معمولی و یا تقویت شده آیفون رو از سایت ما با قیمت همکاری تهیه کنین. سایت Rmgsm انواع قطعات و باتری‌های موبایل از برندهای مختلف اپل، سامسونگ، شیائومی، نوکیا، هوآوی و… رو با قیمت روز در اختیار شما قرار داده که بعد از ثبت سفارش می‌تونین کالای مدنظر خودتون رو در هرکجای کشور که باشین دریافت کنین.

باتری نوکیا
باتری سامسونگ
باتری هواوی

خلاصه اینکه…

همونطور که گفته شد، ولتاژ و آمپر باتری دقیقاً مطابق با همون گوشی در نظر گرفته شده و از این رو امکان افزایش ظرفیت باتری وجود نداره؛ اما تولیدکنندگان باتری با ایجاد تغییراتی استاندارد و اصولی در ساختار باتری، اونا رو تحت عنوان باتری‌های تقویت شده روانه بازار می‌کنن. برندهای زیادی ازجمله برند QYH هستن که در این زمینه فعالیت دارن و ما تو این مطلب ساختار باتری تقویت شده ایفون از برند QYH رو کامل بررسی کردیم و فرق باتری تقویت شده با معمولی رو شرح دادیم.

همچنین یکی دیگه از مواردی که به اون اشاره کردیم، شایعه‌ای هست که برخی افراد گمان میکنن باتری‌های تقویت شده می‌تونن به گوشی آسیب وارد کنن؛ ولی همونطور که در ویدئو هم مشاهده کردین، با توجه به روند ساخت استاندارد و مطابق با باتری‌های اورجینال، استفاده از باتری‌های تقویت شده تهدیدی برای گوشی محسوب نمیشه و با خیال آسوده میشه ازشون استفاده کرد. شما دوستان اگر تجربه خاصی درباره باتری‌های تقویت شده دارین، می‌تونین تو کامنت نظرتون رو با ما به اشتراک بذارین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

راهنمای جستجوی کالا

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات