موجودی و قیمت کالاها تا تاریخ 7 اردیبهشت 1403 به‌روز است.
آخرین به‌روزرسانی 16-01-1403

همونطور که می‌دونیم امروزه تلفن همراه نقش بسیار مهمی در جنبه‌های مختلف زندگی‌مون ایفا میکنه و از این رو اهمیت زیادی برامون داره. علاوه‌بر برقراری ارتباط، گوشی‌های تلفن همراه تقش بسزایی در کسب درآمد می‌تونن داشته باشن؛ مثلاً بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ در جهان، بیشترین آمار فروششون از طریق موبایله که این نشان دهنده اهمیت تلفن همراه در کسب و کارهای بزرگه.


تلفن همراه

شما همکاران گرامی میتونین برای خرید هر یک از محصولات با قیمت عمده به لینک‌های زیر مراجعه کنین :

1. سهم هر برند در بازار موبایل ایران

طبق آمار، از اسفند سال 1399 تا اسفند 1400 تعداد 18 میلیون و 300 هزار گوشی به بازار موبایل ایران وارد شده و جالبه بدونین از این تعداد، 8 میلیون و 710 هزار گوشی سامسونگ به فروش رفته که این تعداد معادل 48 درصد از سهم بازار موبایل کشوره! بعد از سامسونگ، برند پرطرفدار شیائومی با فروش 5 میلیون و 210 هزار گوشی، حدود 28 درصد از سهم فروش رو در اختیار گرفته و رتبه دوم رو از آن خود کرده؛ همچنین جایگاه سوم هم با فروش 2 میلیون و 250 هزار موبایل، به برند نوکیا تعلق می‌گیره و برند‌های اپل و هوآوی به ترتیب با داشتن 6 و 1 درصد از سهم بازار، در رده‌های بعدی قرار می‌گیرن.

2. محبوب‌ترین گوشی‌ها در سال 1400

جالبه بدونین گوشی گلکسی A12 از برند سامسونگ با قیمت تقریبی سه و نیم تا چهار میلیون، پرفروش‌ترین گوشی بازار ایران در سال 1400 محسوب میشه. همچنین رتبه دوم به گوشی Poco X3 Pro از برند شیائومی تعلق داره و گوشی نوکیا 105 با قیمت 400 هزار تومان در رده سوم از لیست پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار ایران قرار گرفته است.

گوشی های محبوب در ایران

3. افزایش 100 درصدی درخواست برای تعمیر موبایل

افزایش قیمت می‌تونه یکی از دلایل افزایش مراجعه افراد به مراکز تعمیراتی جهت تعمیر وسایلی مانند گوشی و لپ‌تاپ باشه. آمار‌های جالبی از افزایش میزان درخواست برای تعمیر وسایل مرتبط با تکنولوژی از جمله گوشی و لپ‌تاپ نسبت به سال گذشته وجود داره که به عنوان مثال میزان تقاضا برای تعمیر لپ‌تاپ بین 50 تا 60 درصد افزایش داشته؛ همچنین این آمار‌ها نشان می‌دهد میزان مراجعه افراد برای خدمات پس از فروش نیز تقریباً 2 تا 3 برابر شده و این یعنی متقاضیان این صنعت حدود 100 درصد رشد داشته‌اند.

تعمیر موبایل

4. دسترسی به موبایل بیشتر از دسترسی به سرویس بهداشتی!

تعداد افرادی که از گوشی تلفن همراه استفاده می‌کنند از تعداد افرادی که به سرویس بهداشتی دسترسی دارند بیشتر است. جمعیت تقریبی کره زمین در حال حاضر 7 میلیارد نفر است که 6 میلیارد نفر از موبایل استفاده می‌کنند و 4.5 میلیارد از جمعیت به دستشویی دسترسی دارند. حتی جالبه بدونین در سطح جهانی تعداد افرادی که مسواک شخصی دارند بسیار کمتر از کسانی هست که تلفن همراه دارند.

مقایسه دسترسی به موبایل و سرویس بهداشتی

5. تأثیر موبایل فرندلی بودن سایت در معرفی کسب و کار

بیش از 51 درصد کاربران تلفن همراه برای یافتن محصول یا خدمات مدنظرشان با گوشی اقدام به جست‌وجو می‌کنند. جالبه بدونین تقریباً 57 درصد از کاربران، برند و شرکتی که سایت مناسب برای موبایل نداشته باشد را به دوستان خود معرفی نمی‌کنند؛ پس حتماً به فکر راه‌اندازی وبسایتی موبایل فرندلی (Mobile Friendly) برای کسب و کار خود باشید.

موبایل فرندلی

6. سهم 70 درصدی کاربران موبایل از کل ترافیک اینترنت جهان

بر اساس آماری که در سال 2017 از فیسبوک و توییتر منتشر شده، بیش از 95 درصد کاربران فیسبوک و 85 درصد کاربران توییتر از طریق موبایل به گشت‌وگذار در این شبکه‌های اجتماعی پرداخته بودند. همچنین جالبه بدونین که حجم ترافیک اینترنت مصرفی از طریق موبایل از سال 2016 تا 2021 افزایش 700 درصدی داشته!

ترافیک اینترنت

7. بیش از 40 درصد تراکنش‌های بانکی در بستر اینترنت از طریق موبایل

با وجود تلفن‌های همراه، روش‌های انجام تراکنش‌های مالی هم دچار تغییر شدن. تلفن همراه باعث شده خرید و تراکنش‌های مالی به راحتی و فقط با چند ضربه ساده روی صفحه نمایش گوشی انجام بشه، بنابراین شاید خیلی طبیعی باشه که افراد زیادی ترجیح بدن کارهای بانکی و مالی رو با تلفن همراهشون انجام بدن.

تراکنش با موبایل

8. وابستگی بیش از حد به گوشی

82 درصد از کارمندان هنگام کار، گوشی موبایل خود را در جایی که بتوانند آن را مشاهده کنند قرار می‌دهند. جالب‌تر اینکه هر فرد به طور میانگین روزانه بیش از 80 بار بدون هیچ دلیلی قفل گوشی خود را باز می‌کند و عجیب‌تر اینکه 31 درصد از کاربران موبایل در آمریکا، هرگز تلفن همراه خود را خاموش نمی‌کنند!

وابستگی به موبایل

9. تلفن همراه عامل 26 درصد از تصادفات

استفاده از تلفن همراه رو می‌تونیم به‌عنوان یکی از دلایل اصلی تصادفات رانندگی در نظر بگیریم؛ بدین صورت که استفاده از تلفن همراه باعث حواس‌پرتی و عدم عکس‌العمل به موقع در حین رانندگی میشه. جالبه بدونین استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی میتونه آمار تصادفات رو تا 4 برابر افزایش بده.

تاثیر موبایل در تصادفات

اگر این آمار‌ها واستون جالب بود و دوست دارین وارد حرفه تعمیرات موبایل بشین، می‌تونین با مطالعه مقاله «بازار کار و درآمد شغل تعمیرات موبایل» یاد بگیرین چطوری کسب و کار موبایلی خودتون رو راه بندازین و جزوی از این بازار پرمخاطب باشین.

منابع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

راهنمای جستجوی کالا

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات