خرید از سایت صرفا برای همکاران صنف موبایل امکان‌‌پذیر است
آخرین به‌روزرسانی 01-09-1401

بر اساس اعلام هشدار توسط اتحادیه اروپا، اپلیکیشن جام جهانی قطر 2022، بدافزاری خطرناک است.

علاقه‌مندان به تماشای بازی‌های جام جهانی 2022 که به قطر سفر می‌کنند، از اپ‌های رسمی جام جهانی Hayya و Ehteraz استفاده خواهند کرد؛ اما کشورهای اروپایی مثل آلمان و فرانسه نسبت به خطرات این دو اپلیکیشن هشدار دادند. از این رو مراجع اروپایی حوزه حفاظت از داده، به نقض حریم خصوصی توسط این برنامه‌ها اشاره کردند و از مردم خواستند تا این اپ‌ها را دانلود و نصب نکنند.

علت اینکه کارشناسان این دو اپ جام جهانی را در دسته بدافزارها قرار داده‌اند، دسترسی گسترده اپ‌های مذکور به اطلاعات شخصی کاربران، امکان حذف، تغییر و خواندن محتوا و همچنین امکان برقراری تماس است که در دسترس دولت قطر قرار می‌گیرد.
باتوجه به بیانیه سرپرست حفاظت از داده‌های آلمان، داده‌هایی که از این دو نرم‌افزار جمع‌آوری شده نشان می‌دهد که هر دو دسترسی‌هایی فراتر از آنچه به آن‌ها داده شده را در اختیار دارند؛ مثلاً یکی از آن‌ها مانع از حالت آماده به کار (Sleep) گوشی می‌شود و یا دیگری، شماره تلفنی که با آن تماس برقرار شده را ذخیره می‌کند و این‌ها در حالیست که داده‌ها به یک سرور مرکز منتقل می‌شوند و فقط در گوشی کاربر ذخیره نمی‌شوند.

در این راستا مسئولان کشورهای آلمان، فرانسه و نروژ توصیه می‌کنند که اگر کاربران چاره‌ای جز نصب اپ‌های جام جهانی قطر ۲۰۲۲ ندارند، می‌توانند روی گوشی غیر اصلی خود آن‌ها را نصب و راه‌اندازی کنند و حتی سازمان‌های حفاظت از داده فرانسه به کاربران فرانسوی هشدار داده که افراد به عکس‌ها و ویدئوهای شخصی خود توجه کامل داشته باشند و این اپ‌ها را در صورت ضرورت استفاده، بلافاصله بعد از بازگشت به فرانسه از گوشی خود حذف کنند.

اپ جام جهانی قطر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

راهنمای جستجوی کالا

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات