خرید صرفا برای همکاران صنف موبایل امکان‌پذیر است
موجودی و قیمت کالاها تا تاریخ 3 آبان 1403 به‌روز می باشد

آموزش تعویض باتری ایفون 11

11 مرحله تعویض باتری آیفون 11 به همراه نکات کاربردی

آخرین به‌روزرسانی 28-04-1403

درخواست برای تعویض باتری گوشی یکی از مهم‌ترین خدمات در زمینه تعمیرات موبایله که تعویض باتری گوشی آیفون در مدل‌های مختلف هم شامل این مورد میشه. به‌طور معمول باتری گوشی‌های هوشمند پس از مدتی استفاده، کارایی خود رو از دست میدن و نیاز به تعویض پیدا می‌کنن. به‌عنوان یه تعمیرکار حرفه‌ای، داشتن دانش و مهارت لازم برای تعویض باتری ایفون 11، از اهمیت ویژه‌ای برخورداره که در اینجا قصد داریم به‌صورت گام‌به‌گام روش تعویض باتری آیفون 11 رو شرح بدیم تا مهارت خود رو در زمینه تعمیرات موبایل افزایش داده و به یه تعمیرکار حرفه‌ای‌تر تبدیل بشین.

چه عواملی باعث خرابی باتری آیفون 11 میشه؟

خرابی باتری آیفون 11 می‌تونه به چند دلیل مختلف رخ بده که رایج‌ترین اون‌ها شامل موارد زیر میشه:

  • استفاده از شارژر غیراستاندارد

شارژرهای متفرقه و غیراستاندارد ولتاژ بیش‌ازحدی به باتری وارد می‌کنن که باعث میشه باتری با سرعت خیلی بیشتری فرسوده بشه و حتی به سایر قطعات گوشی هم آسیب بزنه. به همین دلیل توصیه میشه همیشه از شارژرهای اصلی و یا شارژرهایی که ولتاژ و آمپر اون‌ها با باتری گوشی سازگاره استفاده بشه.

  • خرابی برد شارژ گوشی

این مشکل نسبتاً نادره اما گاهی اوقات پیش میاد که خرابی برد شارژ باعث آسیب به باتری و در درازمدت باعث خرابی کامل اون میشه. برد شارژ می‌تونه تعمیر و یا تعویض بشه تا به شکل ایده‌آل جریان ورودی به باتری رو مدیریت کنه.

  • اتمام عمر مفید باتری

باتری‌هایی که بر پایه لیتیوم ساخته میشن با مرور زمان، دچار فرسودگی شده و ظرفیت شارژ اون‌ها پایین میاد. به همین دلیل همه تلفن‌های هوشمند که از این نوع باتری استفاده می‌کنن، بعد از ۳ الی 5 سال استفاده، دچار مشکلات شارژ و باتری میشن و باید باتری اون‌ها عوض بشه.

تعویض باتری ایفون 11

چه زمانی باید باتری ایفون 11 رو تعویض کنیم؟

به گفته خود کمپانی اپل، زمان مناسب تعویض باتری آیفون وقتی هست که درصد سلامت باتری به زیر ۷۵٪ میرسه. معمولاً باتری‌های لیتیومی ۳ تا ۵ سال عمر مفید دارن و در طول این مدت، به شکل ایده‌آل کار می‌کنن و شارژ نگه میدارن. اما وقتی به پایان عمرشون نزدیک میشن، ظرفیت شارژشون پایین میاد و خیلی زودتر تخلیه شارژ در این باتری‌ها صورت میگیره. بنابراین اگر در گوشی‌ای ظرفیت شارژ باتری نسبت به قبل خیلی پایین‌تر اومد و به فرآیند شارژهای مکرر نیاز پیدا کرد، این احتمال وجود داره که زمان مناسب تعویض باتری آیفون رسیده باشه.

سلامت باتری آیفون

نحوه تعویض باتری ایفون 11

اگر به دنبال یه راهنمای گام‌به‌گام برای آموزش تعویض باتری آیفون 11 هستین، در اینجا تمام مراحل فرآیند تعویض باتری گوشی آیفون 11 رو در 11 مرحله توضیح میدیم:

  • مرحله 1: خاموش کردن گوشی

برای محافظت از آیفون هنگام فرآیند تعویض باتری، لازمه قبل از هر اقدامی گوشی رو کاملاً خاموش کنین.

  • مرحله 2: باز کردن پیچ‌های پایین گوشی

در قسمت پایین گوشی و در دو سمت پورت شارژ، دو پیچ ریز آیفونی (0.8) قرار داره که باید این پیچ‌ها رو با پیچ گوشتی آیفونی باز کنین.

باز کردن پیچ های پایین گوشی آیفون 11

  • مرحله 3: آزاد کردن صفحه نمایش

برای آزاد کردن و در آوردن صفحه نمایش آیفون 11، به هیتر یا سپراتور، قاب باز کن و یه تاچ کش نیاز دارین. ابتدا با هیتر یا با استفاده از سپراتور ال سی دی رو حرارت بدین. بعد تاچ کش رو روی قسمت پایینی صفحه نمایش بذارین و به آرومی ال سی دی گوشی رو به بالا بکشین.

همزمان با بالا کشیدن ال سی دی، قاب باز کن رو بین قاب گوشی و صفحه نمایش وارد کنین تا قاب رو پایین نگه داره. سپس با استفاده از قاب بازکن،‌ چسب دور صفحه نمایش رو باز کنین. برای این کار لازمه که قاب بازکن پلاستیکی رو به شکل کامل دور تا دور صفحه نمایش بچرخونین تا قاب و ال سی دی از هم جدا بشن.

جدا کردن ال سی دی آیفون 11

  • مرحله 4: جدا کردن کانکتورهای صفحه نمایش

سه کانکتور برای ال سی دی و تاچ اسکرین وجود داره که با استفاده از یه شیلد فلزی محافظت میشن. ابتدا با استفاده از یه پیچ گوشتی Y شکل، پیچ قاب فلزی محافظ رو باز کنین. قاب و پیچ‌های اون رو کنار هم روی میز کار قرار بدین تا گم نشه!

بعد از برداشتن شیلد فلزی، با دقت هر سه کانکتور رو جدا کنین. برای این کار از اسپاتول پلاستیکی استفاده کنین. اسپاتول رو زیر کانکتور قرار داده و به آرامی اون رو بالا بکشید. حالا می‌تونین ال سی دی ایفون رو کامل جدا کنین. البته ممکنه در قسمت‌هایی از ال سی دی و قاب گوشی لکه‌های چسب باقی مونده باشه که کاملاً طبیعیه و جای نگرانی نیست.

جدا کردن کانکتورهای صفحه نمایش ایفون 11

  • مرحله 5: جدا کردن باتری

حالا‌ به باتری دسترسی کامل دارین و می‌تونین اون رو جدا کنین. باتری با استفاده از شش نوار چسب به قاب گوشی چسبیده که این چسب‌ها قابل کشیدن هستن. برای کشیدن اون‌ها، می‌تونین از یه پنس استفاده کنین. لبه مشکی رنگ چسب‌ها رو به آرومی بکشین. بعد از اینکه نوار چسب کمی بیرون اومد، حالا می‌تونین با دست و یا همون پنس، با شدت بیشتر چسب رو بکشین و اون رو کامل بیرون بیارین.

موقع کشیدن، باید تا جایی که میشه نوار چسب رو صاف نگه دارین. در غیر این صورت، نوار پاره میشه. باتری موبایل رو محکم سر جای خودش نگه دارین تا یه وقت باتری به بیرون دستگاه پرت نشه. حواستون باشه که موقع بیرون کشیدن چسب‌ها، به سایر قطعات و کابل‌ها آسیبی نزنین!

جدا کردن باتری آیفون 11

اگر یکی از نوار چسب‌ها پاره شد، هول نکنین. به آرومی با استفاده از یه اسپاتول عریض، باتری رو کمی بلند کنین؛ البته سعی کنین بیش از حد باتری رو خم نکنین!

اگر لازم بود با هیتر زیر دستگاه رو کمی داغ کنین تا چسب‌های باقی مونده شل بشه. بعد از اینکه همه نوار چسب‌ها رو برداشتین، حالا می‌تونین باتری رو کامل از دستگاه جدا کنین.

جدا کردن باتری آیفون 11

  • مرحله 6: آماده کردن باتری جدید

از چسب‌های دو طرفه یا سایر انواع چسب استفاده نکنین؛ بلکه از همون چسب‌های مناسب باتری آیفون 11 استفاده کنین؛ چراکه این چسب‌ها کمک می‌کنن تا بعداً موقع تعویض مجدد باتری، به‌راحتی باتری بیرون کشیده بشه.

البته توجه داشته باشین که بعضی باتری‌های آیفون همراه با چسب نواری مخصوص فروخته میشن و نیازی نیست که جداگونه اون‌ها رو تهیه کنین!

خب! حالا ابتدا صفحه آبی‌رنگ محافظ رو از چسب باتری جدا کنین و نوار چسب رو در قسمت میانی باتری قرار بدین. مطمئن بشین که چسب دقیقاً با باتری فیکس شده و بالاتر و پایین‌تر قرار نگرفته. حالا 6 سَری چسب رو به باتری بچسبونین و محافظ نهایی رو از روی چسب‌ها بردارین و باتری رو سر جای خودش قرار بدین.

چسب های باتری آیفون 11

نکته: البته حواستون باشه برای اینکه با ارور Important Battery Message و عدم نشون دادن هلث باتری ایفون11 مواجه نشین، کافیه BMS باتری فابریک رو روی باتری جدید نصب کنین.

همچنین بخوانید:
  • مرحله 7: قرار دادن باتری جدید آیفون 11

برای جاگذاری باتری، ابتدا یکی از لبه‌های اون رو در گوشی قرار بدین تا مطمئن بشین خوب سر جای خودش قرار می‌گیره. کانکتور باتری هم باید دقیقاً بالای سوکت مخصوص روی برد فیکس باشه. همچنین باتری باید در فضای کافی در محل خودش قرار داده بشه و با سایر قطعات گوشی در تماس نباشه. اگر احساس کردین باتری به‌خوبی جا نگرفته، با احتیاط و کمی فشار می‌تونین اون رو به قاب گوشی بچسبونین.

نصب باتری جدید آیفون 11

  • مرحله 8: نصب باتری جدید

الان وقتشه که اتصالات باتری رو دوباره برقرار کنین. کانکتور باتری رو سر جای مخصوص خودش روی برد قرار داده و اون رو به آرومی فشار بدین تا اتصال برقرار بشه. حالا شیلد فلزی رو هم روی این اتصالات قرار بدین و پیچ‌ها رو ببندین.

نصب شیلد باتری جدید آیفون 11

  • مرحله 9: وصل کردن صفحه نمایش

موقع وصل کردن صفحه نمایش، باید خیلی با احتیاط رفتار کنین تا کابل‌های حساس ال سی دی بیش از حد کشیده نشن. همچنین حواستون باشه تا یه وقت دستگاه سر نخوره و ناگهانی جابجا نشه. سه کانکتوری که ابتدا جدا کرده بودین رو سر جای خودش فیکس کنین. بعد از نصب کانکتورها هم، شیلد محافظ رو با استفاده از پیچ‌های مخصوص دقیق و با احتیاط سرجای خودش نصب کنین.

اتصال کانکتورهای ال سی دی ایفون 11

  • مرحله 10: نصب صفحه نمایش

بعد از اینکه مطمئن شدین همه کانکتورها و شیلد محافظ به‌خوبی سر جای خودشون فیکس شدن و یه تست از صفحه نمایش گرفتین، حالا می‌تونین بعد از آب‌بندی گوشی با برچسب‌های مخصوص آب بندی ایفون 11، صفحه نمایش رو سر جای خودش نصب کنین. برای این کار ال سی دی رو با دست مهار کنین و روی قاب گوشی نگهش دارین. سپس به آرومی و به تدریج ال سی دی رو به سمت پایین فشار بدین تا کامل سر جای خودش قرار بگیره.

نصب ال سی دی ایفون 11

  • مرحله 11: بستن پیچ‌های پایین گوشی

در نهایت برمی‌گردیم جایی که کار رو شروع کرده بودیم؛ یعنی دو عدد پیچ ریز پایین گوشی رو ببندین تا فرآیند تعویض باتری آیفون 11 به اتمام برسه.

نکات مهم درباره تعویض باتری آیفون 11

در اینجا مهم‌ترین نکاتی رو که هنگام تعویض باتری آیفون 11 باید در نظر داشته باشین با هم مرور می‌کنیم:

  • فرآیند تعویض باتری آیفون کار راحتی نیست و کوچک‌ترین اشتباه ممکنه آسیب جبران‌ناپذیری به گوشی برسونه. به همین دلیل این کار باید حتماً توسط تعمیرکاران آموزش‌دیده انجام بشه.
  • همونطور که تو این آموزش تعویض باتری آیفون 11 مشاهده کردین، قطعات مختلف آیفون دارای پیچ‌هایی با شکل و ابعاد مختلف هستن. موقع باز کردن این پیچ‌ها حتماً طوری اون‌ها رو دسته‌بندی کنین که بدونین هر پیچ دقیقاً برای چه قطعه‌ای بوده و مجدد باید کجا نصب بشه.
  • همونطور که اشاره شد، برای اینکه با ارور Important Battery Message و عدم نشون دادن هلث باتری ایفون 11 مواجه نشین، کافیه BMS باتری فابریک رو روی باتری جدید نصب کنین.
  • موقع باز کردن چسب‌ها با حرارت، از گرمای بیش‌ازحد و یا طولانی‌مدت پرهیز کنین. حرارت زیاد باعث آسیب جدی به قطعات گوشی میشه.

جدا کردن چسب باتری ایفون 11

سؤالات متداول

  • آ‌یا باتری گوشی آیفون 11 قابل تعویضه؟

مانند اکثر گوشی‌های موجود در بازار، باتری گوشی آیفون 11 هم قابل تعویضه که مراحل تعویض اون رو تو این مطلب شرح دادیم.

  • آیا خودم می‌تونم باتری آیفون رو عوض کنم؟

حتی اگر تمامی ابزارهای لازم برای این کار رو داشته باشین، پیشنهاد ما این هست که تعویض باتری گوشی رو یه تعمیرکار متخصص انجام بده؛ چراکه تعمیرات موبایل به تجربه و مهارت کافی نیاز داره و فرآیند تعویض باتری گوشی هم یه کار حساسه و با یه اشتباه ممکنه به گوشی خسارت غیرقابل جبرانی وارد بشه.

  • باتری آیفون 11 هرچند وقت یک‌بار باید عوض بشه؟

زمان مناسب تعویض باتری آیفون بستگی به عواملی مثل کیفیت باتری، میزان استفاده کاربر و میزان سلامت باتری داره. به‌طور میانگین باتری‌ آیفون 11 بین هر 3 تا 5 سال نیاز به تعویض پیدا می‌کنه.

تعویض باتری ایفون 11

همچنین بخوانید:

خلاصه اینکه…

باتری گوشی آیفون 11 می‌تونه بر اثر عواملی مثل تمام شدن عمر مفید، استفاده از شارژر نامناسب، خرابی برد گوشی و… دچار خرابی بشه. در صورت خرابی باتری آیفون 11، تعویض باتری یه راهکار مطمئن برای برگردوندن گوشی به حالت نرماله. به همین دلیل سعی کردیم تو این مطلب به شکل گام‌به‌گام آموزش تعویض باتری آیفون 11 رو توضیح بدیم. اگر شما هم تجربه‌ای از تعویض باتری آیفون 11 دارین، می‌تونین نظرتون رو با ما به اشتراک بذارین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

راهنمای جستجوی کالا

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات