بر اساس ادعایی که اخیراً انتشار یافته، حدود 50 درصد از تعمیرکاران با نقض حریم شخصی مشتریان، به اطلاعات آنان سرک میکشند.
پژوهشهای انجام شده توسط دانشگاه گوئلف انتاریو کانادا حاکی از نقض حریم خصوصی مشتریانی است که برای تعمیر، دستگاههای دیجیتال خود را در اختیار تعمیرکاران قرار میدادند. این تحقیقات نشان داده که 50 درصد از تعمیرکاران به اطلاعات خصوصی مشتریان دست پیدا میکنند و احتمال وقوع این اتفاق برای خانمها بیشتر از آقایان است.
طبق گزارش Ars Technica، پژوهشگران دانشگاه انتاریو با بررسی سابقه لپتاپهای تعمیر شده در مغازههای متعدد در سطح کشوری، منطقهای و محلی که در ماه اکتبر و دسامبر ۲۰۲۱ انجام شد، به نقض حریم شخصی توسط 50 درصد تعمیرکاران پی بردند. آنها دریافتند علاوهبر اینکه چند تعمیرکار به اطلاعات مشتریان سرک کشیدهاند، دو نفر از تعمیرکاران، اطلاعات سیستم مشتری را در سیستم شخصی خود کپی کردهاند.
جالب است بدانید غیرفعال بودن درایور صوتی یکی از مشکلاتی بوده که افراد به تعمیرکاران مراجعه کرده بودند؛ ولی رفع این مشکل به فایلهای شخصی افراد نیازی ندارد! همچنین تعویض باتری نیز از دیگر مواردی بوده که تعمیرکار درخواست افشای رمز عبور را از مشتری داشته و باز این درحالیست که تعویض باتری هم نیازی به دسترسی به اطلاعات شخصی مشتری ندارد!
ازآنجایی که مراجعه به تعمیرکاران موبایل و کامپیوتر امری اجتنابناپذیر است، ضروریست که اگر روزی برای تعمیر دستگاههای دیجیتالی خود به تعمیر نیاز داشتید، این گزارش زنگ خطری برای شما باشد تا اقدامات لازم را قبل از مراجعه به تعمیرکار برای حفظ حریم خصوصی خود انجام دهید.
منبع خبر: www.arstechnica.com
- فائزه نمک کوبی
- 1401/09/03
- 131 بازدید