خرید از سایت صرفا برای همکاران صنف موبایل امکان‌‌پذیر است
آخرین به‌روزرسانی 30-10-1402

احتمالاً تا به حال زیاد از پاوربانک برای شارژ باتری موبایل استفاده کردین و یا در مواردی با تعمیر پاوربانک مواجه شدین، ولی تا حالا به این فکر کردین که این پاوربانکا چجوری ساخته و تولید میشن؟! برای اینکه با خط تولید پاوربانک به‌طور دقیق آشنا بشین، حتماً این مطلب رو تا انتها مطالعه و ویدئوی مربوط به اون رو مشاهده کنین.

آشنایی مختصر با روند ساخت پاوربانک

همونطور که در ویدئو هم گفته شد، اگر بخوایم درباره ساختار کلی پاوربانکا بگیم، میشه گفت که یکی از مهمترین اجزای پاوربانک، سلول لیتیوم یونی اون هست که بهش باتری هم گفته میشه. درواقع با کنار هم قرار دادن چند باتری بزرگ با میلی‌آمپر بالا و اتصال اون‌ها با یک برد، یه پاوربانک ساخته میشه. در نهایت هم کابل اتصال از پاوربانک به گوشی‌های مختلف و چندتا قابلیت _که بسته به تولیدکننده داره_ به اون اضافه میشه؛ مثل قرار دادن نمایشگر برای مقدار شارژ باقیمانده، نور نشان‌دهنده وضعیت پاوربانک حین شارژ یا فول شارژ شدن و مواردی از این قبیل.

نمایشگر شارژ پاوربانک

مراحل کامل روند ساخت پاوربانک

قرارگیری باتری پاوربانک

مراحل و روند تولید پاوربانک به این شکله که بعد از ساخت باتری‌ها، اونا رو تو یه قالب بزرگ چندتایی قرار میدن و به یه بخش دیگه می‌فرستن. حالا برای اطمینان از سالم بودن باتری‌ها، مقاومت درونی باتری‌ها رو با سرعت زیادی تست میکنن. بعد با چسب کپتون هر دو باتری رو به هم می‌چسبونن تا به یه پاوربانک 5000 میلی‌آمپری تبدیل بشن؛ درواقع یعنی هرکدوم از این سلولای لیتیومی، 2500 میلی‌آمپری هستن.

بعد این مرحله، زیر هر قطب، یه ماده اسفنجی می‌چسبونن تا از تکون خوردنشون تو کیس جلوگیری کنن. بعد سری قطب‌ها رو باز میکنن و تو مرحله‌ دیگه، این سری‌های باز شده رو با لحیم به هم می‌چسبونن تا از دو قسمت به یک تکه تبدیل بشن. حالا باتریای آماده شده به یه بخش دیگه فرستاده میشن و به هر سری، یه سیم لحیم میشه و با چسب کپتونی که به این سیم‌ها چسبوندن، از هرگونه اتصال کوتاه جلوگیری میکنن.

روند تولید پاوربانک

اتصال برد اصلی پاوربانک و مونتاژ

همزمان با فرآیندی که در حال انجامه، در یه بخش دیگه، برد اصلی پاوربانک رو با قلع لحیم میکنن. همچنین کابل‌های مخصوص اتصال پاوربانک به گوشی به این بردا لحیم میشن و روی غلطک وسط قرار می‌گیرن. در مرحله بعدی باتری و برد با سیمی که به باتری متصله، لحیم میشن.

دومین اتفاقی که همزمان در خط تولید میفته، مونتاژ کردن کیس پاوربانکه. برای مونتاژ کردن، اول قالب بیس آماده رو برمیدارن و دیواره‌های اطراف اون رو روی بیس قرار میدن. حالا باتری آماده شده رو داخل این کیس میذارن و اونو محکم میکنن.

قبل از آخرین مرحله ساخت پاوربانک هم، تست جریان‌کشی پاوربانک انجام میشه تا مطمئن بشن سالمه و کار میکنه.

روند ساخت پاوربانک

تست نهایی پاوربانک

در نهایت روی باتری‌ها، یه چسب دوطرفه بزرگ میذارن تا به قسمت بالایی کیس بچسبه و از حرکت باتری‌ها جلوگیری کنه و بعد هم عملیات پرس رو انجام میدن. حالا قبل از فرستادن به بخش تست‌های نهایی، یه بار دیگه سلامتشونو چک میکنن و با بررسی کلی، پاوربانک‌ها رو تو جعبه‌های بزرگ میذارن و به بخش دیگه‌ای می‌فرستن تا تست‌های مختلف روشون انجام بشه. در آخر هم بعد از اطمینان از سالم بودن پاوربانک‌ها، اونا رو بسته‌بندی و آماده ارسال به کشورهای مختلف میکنن.

خط تولید پاوربانک

شما همکاران گرامی برای تهیه انواع پاوربانک و سایر لوازم جانبی موبایل با قیمت همکاری، می‌تونین محصولات انتخابی خودتون رو به‌راحتی از سایت آر ام جی اس ام خریداری کنین و در سریع‌ترین زمان ممکن سفارشتون رو در محل موردنظر تحویل بگیرین. علاوه‌بر این موارد شما میتونین انواع قطعات موبایل، ابزار تعمیرات و باتری گوشی رو نیز از وبسایت ما ثبت سفارش کنین. همچنین اگر تمایل دارین تا با روند تولید هرکدوم از گجت‌های هوشمند، لوازم جانبی‌های موبایل و… آشنا بشین، حتماً برامون توی کامنتا بنویسین تا در دسترستون قرار بگیره.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

راهنمای جستجوی کالا

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات