خرید صرفا برای همکاران صنف موبایل امکان‌پذیر است
موجودی و قیمت کالاها تا تاریخ 27 مهر 1403 به‌روز می باشد
آخرین به‌روزرسانی 22-07-1403

یکی از مهم‌ترین ابزار تعمیرات موبایل، چسب ال سی دی موبایل هست که در انواع مختلف و تحت نام برندهای گوناگون تولید میشه. همونطور که از اسمش مشخصه، چسب تعمیرات موبایل برای چسباندن تاچ و السیدی و درب پشت به قاب گوشی کاربرد داره.

دلیل اهمیت این چسب اینه که باعث میشه تا قطعات گوشی به‌خصوص قطعات صفحه نمایشگر همچون تاچ و ال سی دی به‌خوبی سر جای خودشون قرار بگیرن تا هم از آسیب و ضربه در امان باشن و هم عملکرد مدنظر رو ارائه بدن. تو این مطلب می‌خوایم ویژگی‌های بهترین چسب ال سی دی موبایل رو بررسی کنیم و چند مورد از محصولات باکیفیت موجود در بازار رو به شما معرفی کنیم.

کدوم چسب برای چسباندن ال سی دی گوشی بهتره؟

چسب ال سی دی گوشی توسط برندهای مختلف و برای کاربردهای مختلف تولید میشه که تعمیرکاران موبایل بنا به نیازشون از اونا استفاده می‌کنن. اگر براتون سواله که بهترین چسب برای چسباندن ال سی دی گوشی کدوم چسبه؟! در اینجا ۵ مورد از بهترین چسب‌های ال سی دی موبایل رو معرفی و بررسی می‌کنیم:

1. چسب مایع ZHANLIDA T7000 حجم 110ml

چسب مایع T7000 با حجم 110m از برند Zhanlida، یکی از پرفروش‌ترین چسب‌های تعمیرات موبایل در بازاره. این چسب با ترکیب کردن پلاستیک و سریش ساخته شده و قدرت چسبندگی فوق‌العاده بالایی داره که اون رو به یه گزینه ایده‌آل برای تعمیرات موبایل و حتی سایر تعمیرات قطعات الکترونیک تبدیل کرده.

یکی از ویژگی‌های این چسب طراحی سری فلزی اونه که بسیار نازک و باریک طراحی شده تا هنگام چسب‌کاری علاوه‌بر صرفه‌جویی در مصرف چسب، دقت و ظرافت کار حین تعمیر رو افزایش بده و چسب دقیقاً روی همون نقاطی که در نظر دارین ریخته بشه.

مایع این چسب کاملاً بی‌رنگ بوده و بعد از خشک شدن حالت لاستیکی پیدا میکنه. این یه مزیت حساب میشه؛ چراکه این حالت لاستیکی مانع از نفوذ آب به داخل گوشی میشه و کاملاً فضای بین ال سی دی و قاب رو عایق میکنه.

چسب مایع ZHANLIDA T7000 حجم 110ml

2. چسب مایع ZHANLIDA T7000 حجم 50ml

اگر به دنبال یه چسب باکیفیت اما با قیمت کمتر هستین، می‌تونین همین چسب T7000 رو در حجم ۵۰ میل تهیه کنین. مانند مدل ۱۱۰ میل، این مدل هم به شکل تیوپی طراحی شده و همه مزیت‌های مدل بزرگتر رو داره.

یه چسب ضد آب با قدرت چسبندگی بالا که به نظر خیلی از تعمیرکارا، بهترین چسب برای تعمیر ال سی دی موبایل محسوب میشه. مدت زمان خشک شدن چسب مایع ZHANLIDA T7000 حجم 50ml بین 5 تا 7 دقیقه هست و بعد از اون به‌دلیل حالت لاستیکی‌ای که پیدا میکنه کاملاً فضای موردنظر رو عایق کرده و تاچ ال سی دی و فریم رو به شکل مطلوب به هم متصل میکنه.

چسب مایع ZHANLIDA T7000 حجم 110ml

3. چسب مایع ZHANLIDA B7000 حجم 110ml

چسب B7000 حجم 110m یکی دیگه از محصولات موفق کمپانی ZHANLIDA هست که جزو چسب‌های چندمنظوره محسوب میشه و البته چسبی ایده‌آل برای تعمیرات موبایل هم هست. ازجمله خصوصیات کلیدی این چسب میشه به غلظت متعادل اون اشاره کرد که باعث میشه هنگام تعمیر و نصب صفحه نمایش به قاب موبایل، آزادی عمل بیشتری داشته باشین و بتونین با چسب بازی کنین.

این چسب هنگام خشک شدن رنگ شفاف و شیشه‌ای داره و به هیچ‌وجه سیاه نمیشه. در عین انعطاف‌پذیری، چسب B7000 مقاومت بالایی داره که باعث میشه در صورت ضربه و یا فشار در آینده، از هم باز نشه و همچنان صفحه نمایش رو محکم سر جای خودش نگه داره.

چسب مایع ZHANLIDA B7000 حجم 110ml

4. چسب مایع ZHANLIDA B7000 حجم 50ml

مانند مدل T7000، مدل B7000 هم در حجم کوچکتر یعنی ۵۰ میل عرضه میشه که همه خصوصیات مدل ۱۱۰ میلی رو به همراه داره. مدل ۱۱۰ میل برای چسبوندن حداقل ۵۰ قاب و ال سی دی کفایت میکنه و مدل ۵۰ میل هم می‌تونه تا حداقل ۲۰ مورد تعمیر قاب و ال سی دی رو پوشش بده.

در هر دو مدل، سری چسب به شکل نازک و باریک طراحی شده که ظرافت و دقت کار رو افزایش میده. چسب B7000 کاملاً ضدآب بوده و به مدت زمان زیادی برای خشک شدن نیاز نداره. در دمای معمول، چسب B7000 حجم 50ml، تا حداکثر 5 دقیقه کاملاً خشک میشه و تاچ ال سی دی و قاب گوشی رو به هم می‌چسبونه.

چسب مایع ZHANLIDA B7000 حجم 110ml

5. چسب مایع ZHANLIDA E8000

آخرین مورد از چسب‌های مخصوص ال سی دی موبایل که در این مطلب بررسی می‌کنیم، چسب E8000 از برند ZHANLIDA هست. این چسب نسبت به مدل‌های قبلی قدرت بیشتری داره و برای تعمیرهای پیچیده که در اون نیاز به چسبندگی خیلی بالا هست به کار میره.

غلظت این چسب نسبت به مدل‌های قبلی کمی بالاتره که اگرچه باعث میشه تا انعطاف‌پذیری اون کمتر بشه، اما در عوض قدرت چسبندگی بیشتری ارائه میده و دوام بیشتری هم داره. مدت زمان خشک شدنش مشابه با مدل‌های قبلیه و تا حداکثر 7 دقیقه بعد از چسب‌کاری، شاهد خشک شدن چسب خواهید بود. این چسب مثل نمونه‌های قبلی در دو مدل چسب مایع ZHANLIDA E8000 حجم 50ml و چسب مایع ZHANLIDA E8000 حجم 110ml در بازار موجود هست.

چسب مایع ZHANLIDA E8000

نکات مهم برای چسباندن ال سی دی گوشی

برای چسب زدن ال سی دی گوشی، علاوه‌بر انتخاب چسب مناسب باید به این نکات هم توجه داشته باشین:

  • برای چسب دور ال سی دی گوشی تمیز بودن سطح، فوق‌العاده اهمیت داره. در صورت وجود هرگونه آلودگی مثل گرد و غبار، چسبندگی کافی بین ال سی دی و قاب ایجاد نمیشه و استحکام ایده‌آل بوجود نمیاد.
  • استفاده بیش از اندازه از چسب ممکنه باعث سرریز شدن چسب روی سایر قطعات موبایل و آسیب دیدن اونا بشه. موقع چسب‌کاری سعی کنین بیش‌ازحد از چسب استفاده نکنین و حتماً باقی مونده‌های اضافی چسب رو از روی قاب جمع کنین.
  • بلافاصله بعد از چسب‌کاری و زمانی که چسب در حال خشک شدن هست، از گیره یا چسب شیشه‌ای برای نگه داشتن تاچ ال سی دی روی قاب استفاده کنین. این کار باعث میشه تا هنگام خشک شدن، ال سی دی حرکت نکنه و از جایی که باید خارج نشه.
  • بعضی از چسب‌ها موقع خشک شدن حالت شفاف و بی‌رنگ دارن اما بعضی دیگه به رنگ سیاه در میان که برای گوشی‌های با قاب مشکی مناسبند. حتماً قبل از چسب زدن مطمئن بشین که رنگ چسب با گوشی و ال سی دی مورد تعمیر همخوانی داره.

دو رنگ چسب ال سی دی گوشی

نکات مهم برای پاک کردن چسب ال سی دی گوشی

باز کردن چسب ال سی دی مرحله مهمی از تعمیرات موبایله که با رعایت نکات زیر می‌تونین به شکل اصولی انجامش بدین:

  • هنگام استفاده از قاب باز کن، دقت کنین تا ابزار رو بیش‌ازحد زیر قاب فرو نبرین؛ به‌خصوص در قسمت‌های حساس که سنسور دوربین، سنسور اثر انگشت، فلت السیدی و فلت مین برد شارژ و السیدی قرار داره!
  • وقتی که از حرارت برای شل کردن چسب استفاده می‌کنین، حواستون باشه که گرمای بیش‌ازحد و طولانی‌مدت به قطعات موبایل آسیب میزنه.
  • بعد از باز کردن قاب، حتماً باقی مونده چسب رو پاک کنین تا بعداً هنگام چسب‌کاری مجدد، سطحی کاملاً صاف و بدون آلودگی داشته باشین.
  • برای جلوگیری از داغ شدن بیش‌ازحد، گرما رو به‌طور مساوی روی قسمت‌های مختلف قاب پخش کنین و یه نقطه خاص رو برای مدت طولانی حرارت ندین.

حرارت دادن به چسب ال سی دی موبایل

قیمت چسب ال سی دی موبایل به چه عواملی بستگی داره؟

قیمت چسب مخصوص ال سی دی گوشی به عوامل زیر بستگی داره:

  • برند: مانند هر بازار دیگری، بازار ابزار تعمیرات موبایل هم تنوع بالایی داره و کمپانی‌های مختلف اقدام به طراحی و تولید محصولات تخصصی تعمیرات مثل چسب می‌کنن. طبیعتاً کیفیت و میزان شناخته شده بودن هر برند، مستقیم روی قیمت اون محصول تأثیر میذاره.
  • حجم چسب: همونطور که در این مطلب دیدین، چسب‌های مایعی که برای چسبوندن ال سی دی استفاده میشن، در حجم‌های مختلف مثل ۱۱۰ میل و ۵۰ میل در بازار وجود دارن؛ پس بالطبع هرچه حجم چسب بیشتر باشه، قیمت هم بیشتر میشه.
  • نوع چسب: چسب‌ها باتوجه به کیفیت مواد اولیه، قدرت چسبندگی، میزان غلظت و… درجه‌بندی میشن که همه این عوامل روی قیمت نهایی محصول مؤثر هست.

عوامل تأثیرگذار روی قیمت چسب ال سی دی

همچنین بخوانید:

سؤالات متداول

در این قسمت به سوالات پرتکرار در خصوص چسب ال سی دی موبایل پاسخ میدیم:

چرا چسب ال سی دی نمی‌چسبه؟

وجود آلودگی در سطح موردنظر، نامناسب بودن چسب برای ال سی دی موبایل، تاریخ گذشته بودن چسب، فرصت ندادن برای خشک شدن و یا کم استفاده کردن چسب، ازجمله دلایلی هست که باعث میشه ال سی دی به قاب نچسبه.

نحوه چسب زدن ال سی دی گوشی چجوریه؟

ابتدا باید سطحی که قراره چسب کاری بشه رو کاملاً تمیز کرد و بعد با احتیاط در قسمت‌هایی که ال سی دی روی قاب میشینه چسب ریخت و بعد ال سی دی رو سر جای خودش قرار داد تا آروم آروم بچسبه.
استفاده از گیره و یا چسب شیشه‌ای در این مرحله فوق‌العاده مهمه. توصیه می‌کنیم برای آشنایی کامل با نحوه اصولی چسب زدن ال سی دی، نکات مطرح شده در این مطلب رو دقیق مطالعه کنین.

باز شدن چسب ال سی دی گوشی به چه دلیل اتفاق میفته؟

شل شدن چسب‌ ال سی دی ممکنه بر اثر دلایلی مثل: قرار گرفتن در معرض حرارت بسیار زیاد، ضربه فیزیکی، خم شدن قاب، باز کردن غیر اصولی گوشی، گرد و غبار گرفتن دور تاچ و السیدی (به مرور زمان) و موارد مشابه رخ بده.

میانگین زمان خشک شدن چسب ال سی دی گوشی چقدره؟

زمان خشک شدن چسب‌های ال سی دی به نوع مواد اولیه و کیفیت ساخت چسب بستگی داره. به‌طورکلی، چسب‌های استاندارد بین 5 تا 7 دقیقه زمان می‌بره تا خشک بشن. البته برای تثبیت بیشتر، گاهی بهتره تا ۲۴ ساعت صبر کرد و سپس از گوشی به شکل عادی استفاده کرد؛ چراکه در ساعات اولیه چسب هنوز در حال خشک شدنه و استقامت نهایی خودش رو بدست نیاورده.

مدت زمان خشک شدن بهترین چسب ال سی دی موبایل

خلاصه اینکه…

در این مطلب به‌طور مفصل به موضوع انواع چسب صفحه نمایش گوشی پرداختیم و دیدیم که این چسب برای چسبوندن صفحه نمایش به قاب موبایل استفاده میشه. بهترین چسب برای چسباندن ال سی دی و درب پشت گوشی چسبیه که ضمن قدرت چسبندگی کافی، به‌خوبی فضای موردنظر رو عایق کنه و در برابر آب و حرارت مقاومت قابل‌قبولی داشته باشه. همچنین در این مطلب نکاتی رو در خصوص باز کردن و نصب ال سی دی و چسب اون توضیح دادیم که قطعاً برای شما تعمیرکاران موبایل مفید خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

راهنمای جستجوی کالا

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات