خرید صرفا برای همکاران صنف موبایل امکان‌پذیر است
موجودی و قیمت کالاها تا تاریخ 17 شهریور 1403 به‌روز می باشد
آخرین به‌روزرسانی 19-04-1403

آیا باتری گوشی سامسونگ a20s کند شارژ میشه؟ یا اینکه خیلی زودتر از چیزی که باید شارژ خالی می‌کنه؟ متأسفانه مشکل باتری گوشی توی مدل A20S نسبتاً رایجه و خیلی از کاربرها باهاش مواجه هستن. تو این مطلب به شکل مفصل مشکل شارژ باتری سامسونگ A20S رو بررسی می‌کنیم و خواهیم دید که چه راهکارهایی برای رفع مشکل این باتری سامسونگ وجود داره.

علائم مشکل شارژ سامسونگ A20S

اگر گوشی A20S دچار اختلال در فرآیند شارژ شده باشه، این مشکل به چند شکل می‌تونه خودش رو نشون بده:

  1. هنگام وصل کردن شارژر به گوشی، گوشی هیچ واکنشی نشون نمیده و اصلاً شارژ نمیشه.
  2. وقتی شارژر به گوشی وصل میشه، علائم شارژ ظاهر میشه اما بعد از ساعت‌ها درصد شارژ اصلاً بالا نمیره و گوشی شارژ نمیشه.
  3. هنگام شارژ، ال سی دی گوشی سامسونگ کار نمی‌کنه و واکنشی به تاچ نشون نمیده.
  4. سرعت شارژ گوشی خیلی پایینه و باید مدت زیادی تو شارژ باشه تا به ۱۰۰٪ برسه.
  5. درصد شارژ گوشی خیلی زود پایین میاد و گاهی اوقات به شکل ناگهانی مقدار زیادی از شارژ باتری کم میشه.
  6. بعد از خاموش و روشن کردن گوشی، درصد شارژ تا حد زیادی بالا یا پایین میره.
  7. هنگام شارژ، گوشی بیش از حد داغ می‌کنه.

داغ کردن گوشی

پس اگر با یکی یا چند مورد از این مشکلات در گوشی آ 20 اس روبرو شدین، ادامه این مطلب در کشف دلیل و راه حل اون به شما کمک میکنه.

علت شارژ نشدن گوشی A20S سامسونگ

اگر گوشی A20S شارژ نمیشه و یا به سختی شارژ میشه، دلایل مختلفی می‌تونه عامل این مشکل شده باشه. در این قسمت پنج عامل اصلی که باعث بروز مشکل شارژ در این مدل خاص از گوشی‌های سامسونگ میشه رو بررسی می‌کنیم:

1. شارژر یا کابل شارژ معیوب

مثل هر گوشی دیگه‌ای، سامسونگ A20S هم در صورتی که از کابل یا شارژر غیراستاندارد برای شارژ کردنش استفاده بشه، با مشکل مواجه میشه. این مشکل به شکل‌های مختلف تو A20S خودش رو نشون میده:

  • داغ شدن بیش از حد گوشی موقع شارژ که به‌دلیل ولتاژ غیر استاندارد کله شارژر رخ میده.
  • شارژ نشدن گوشی که به‌دلیل خرابی شارژر و یا کابل شارژ اتفاق میفته.
  • مورد بعدی، دیر شارژ شدن باتری a20s هست. دیر شارژ شدن گوشی هم می‌تونه بر اثر خرابی شارژر یا کابل شارژ گوشی باشه که ولتاژ و آمپر ضعیفی رو به باتری می‌رسونن.
  • از کار افتادن تاچ گوشی هنگام زدن به شارژ، ازجمله موارد دیگه هست که اگر شارژر گوشی برق بیش از حد به باتری وارد کنه، این اتفاق میفته.

کابل شارژ فرسوده گوشی

2. آلودگی یا خرابی پورت شارژ

  • پورت شارژ بنا به دلایل مختلف مثل آلودگی و یا ضربه ممکنه دچار خرابی بشه و فرآیند شارژ A20S رو مختل کنه. وقتی که گردوغبار و سایر آلودگی‌ها به‌تدریج توی پورت شارژ جمع میشه، نمیذاره اتصال درستی بین کابل شارژ و گوشی برقرار بشه و در نتیجه شارژ یا انجام نمیشه و یا مدام قطع و وصل میشه.
  • گاهی اوقات هم به‌دلیل ضربه خوردن، ممکنه پایه‌های پورت شارژ از روی مدار گوشی جدا بشه و این قطعه موبایل کارایی خودش رو از دست بده.
  • همچنین اگر حین تعمیر کانکتور شارژ با شدت بیش از حد وارد پورت شارژ بشه و یا محکم از گوشی بیرون کشیده بشه، این کار هم می‌تونه به سوکت شارژ آسیب بزنه.

پورت شارژ گوشی

3. مشکل نرم افزاری

اگرچه تو گوشی A20S سامسونگ کمتر پیش اومده، اما گاهی اوقات مشکلات نرم افزاری باعث میشه تا فرآیند شارژ شدن گوشی تو بعضی مدل‌های سامسونگ با اختلال مواجه بشه. البته این مشکلات اغلب با به‌روزرسانی سیستم عامل گوشی سامسونگ رفع میشه و تبدیل به یه مشکل دائمی نخواهد شد.

مشکلات نرم افزاری گوشی

4. آسیب سخت افزاری

گوشی A20S سامسونگ در مجموع بدنه محکمی داره اما باز هم در برابر آسیب‌های فیزیکی کاملاً مصون نیست. ضربه ناگهانی، سقوط از ارتفاع، داغ یا سرد شدن بیش از حد، نفوذ آب و مواردی از این دست می‌تونه باعث آسیب‌دیدگی قطعات سخت افزاری داخل گوشی بشه و عملکردهای اصلی گوشی ازجمله شارژ شدن اون رو تحت تأثیر قرار بده.

گوشی a20s

5. خرابی باتری گوشی

آخرین مورد از عوامل مؤثر بر شارژ نشدن باتری a20s، خرابی خود باتری گوشی هست. باتری‌های لیتیومی که تو گوشی‌های هوشمند به کار میرن چیزی بین ۳ تا ۵ سال عمر مفید دارن و پس از اون به‌تدریج ظرفیت اونا کاهش پیدا می‌کنه و حتی ممکنه اصلاً شارژ نشن. البته گاهی اوقات بنا به دلایل گوناگون مثل استفاده مداوم از فست شارژ، استفاده از شارژر غیراستاندارد، کار سنگین با گوشی و… باتری در مدت زمان کوتاه‌تری فرسوده میشه و مشکلاتی مثل دیر شارژ شدن باتری a20s یا شارژ نشدن برای اون به‌وجود میاد.

باتری گوشی

راه‌های رفع مشکل شارژ باتری A20S

تا به اینجا رایج‌ترین دلایل مشکل شارژ باتری این گوشی سامسونگ رو توضیح دادیم؛ حالا وقتشه تا راهکارهای رفع مشکل باتری A20S رو با هم بررسی کنیم:

1. تعویض کلگی شارژ و کابل شارژ

قبل از اینکه سراغ راهکارهای پیچیده و فنی بریم، بهتره از سالم بودن شارژری که گوشی باهاش شارژ میشه مطمئن بشیم. برای این کار هم کلگی شارژ و هم کابل شارژ سالم تهیه کنین و تست کنین که آیا با استفاده از این شارژر جدید، باز هم مشکل شارژ a20s پابرجا هست یا نه. اگر شارژر جدید هم نتونست گوشی رو به شکل مطلوب شارژ کنه، اونوقت به سراغ راهکارهای بعدی برین.

2. بررسی پورت شارژ

مورد دومی که برای رفع مشکل شارژ نشدن a20s باید به سراغش رفت، پورت شارژ گوشیه. همونطور که بالاتر گفتیم این پورت می‌تونه بر اثر آلودگی و یا ضربه و نفوذ رطوبت خراب بشه. قبل از هر چیز، پورت رو با احتیاط تمیز کنین تا مطمئن بشین گرد و خاک باعث قطع اتصال بین شارژر و گوشی نشده. اگر همچنان مشکل حل نشد، به اون معناست که گوشی باید باز بشه و قطعات سخت افزاری اون ازجمله پورت شارژ از داخل چک بشه.

تمیز کردن پورت شارژ

3. تعویض باتری گوشی

در بعضی موارد، شارژ نشدن باتری a20s به‌علت فرسودگی باتری گوشی هست. فرسودگی باتری علاوه‌بر شارژ نشدن، به شکل باد کردن قاب گوشی، داغ شدن گوشی، کاهش شدید ظرفیت باتری، کاهش ناگهانی درصد شارژ گوشی و مشکلات مشابه خودش رو نشون میده. پس اگر علاوه‌بر شارژ نشدن با اینگونه مشکلات هم مواجه هستین، شک نکنین که باتری عمر خودش رو کرده و باید عوض بشه.

4. تعمیر برد شارژ گوشی

در نهایت اگر از سلامت قطعات سخت افزاری مربوط به شارژ مطمئن شدین و همچنان اطمینان دارین که مشکلات نرم افزاری باعث اختلال شارژ a20s نشده، اونوقت به احتمال زیاد مشکل از برد شارژ گوشی هست. در اکثر موارد، این خرابی مربوط به یکی از قطعات برد میشه و لازم نیست تا کل برد عوض بشه. مثلاً اگر گوشی a20s علامت شارژ رو نشون میده اما شارژ نمیشه، به دلیل جدا شدن آی سی سلف هست که تو تصویر زیر مشخص شده. کافیه پایه‌های این قطعه رو دوباره محکم کنین و یا قطعه رو پشت و رو کرده و دوباره به برد متصل کنین. اگر باز هم مشکل حل نشد، عوض کردن آی سی سلف رو امتحان کنین.

آی سی سلف گوشی

همچنین بخوانید:

خلاصه اینکه…

تو این مطلب مشکل شارژ سامسونگ A20S رو بررسی کردیم. این مدل گوشی سامسونگ گاهی دچار مشکل شارژ میشه، به این شکل که یا گوشی اصلاً شارژ نمیشه و یا اگر هم بشه، با سرعت خیلی پایین و همراه با داغی بیش از حد روند شارژ انجام میشه. ازجمله دلایل بروز این مشکل، غیراستاندارد بودن شارژر و کابل شارژ، خرابی پورت شارژ یا آلودگی اون، خرابی برد شارژ و یا خرابی باتری هست. اگر با تعویض شارژر و پاکسازی پورت شارژ مشکل حل‌ نشد، اونوقت باید سراغ تعمیرات اساسی مثل بررسی برد مدار شارژ و تعویض باتری رفت که تو این مطلب بهشون پرداخته شد. اگر شما هم در این زمینه تجربه‌ای دارین، می‌تونین نظرتون رو با ما به اشتراک بذارین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

راهنمای جستجوی کالا

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات