موجودی و قیمت کالاها تا تاریخ 6 اردیبهشت 1403 به‌روز است.
آخرین به‌روزرسانی 20-12-1402

گوشی موبایل مثل هر وسیله دیگری ممکنه آسیب ببینه و یا بر اثر کارکرد طولانی‌مدت و یا نامناسب، نیاز به تعویض قطعه پیدا کنه که برای تعویض قطعات موبایل لازمه بهترین و باکیفیت‌ترین قطعه جایگزین قطعه آسیب‌دیده بشه. در بازار فروش قطعات موبایل ، انواع قطعات در کیفیت‌های مختلف دیده میشه که یکی از اونا قطعات استوک گوشیه. ولی شاید این سؤال براتون پیش اومده باشه که «قطعات استوک موبایل رو بخرم یا نه؟!»؛ در ادامه با بررسی ماهیت و کیفیت قطعات استوک گوشی به این پرسش پاسخ میدیم.


تعویض قطعات موبایل

قطعات استوک موبایل چیه؟

در اصطلاح انگلیسی استوک (Stock) به معنای کالای موجود در انبار و کالای ذخیره هست اما در زبان فارسی معنای متفاوتی داره و بیشتر به معنی کالای دست دومه؛ البته باید توجه داشت که همیشه منظور از کالای استوک، کالای دست دوم و کارکرده نیست. توی بسیاری از کشورها زمانی که مشتری کالایی را به هر دلیلی مرجوع کنه، اون کالا به فروشگاه برگردونده نمیشه، به انبار میره تا درجه‌بندی بشه و به فروش برسه؛ حتی اگه ازش اصلاً استفاده نشده باشه! در بازار قطعات موبایل منظور از قطعات استوک، همون قطعات سالمی هست که از روی گوشی‌های بازگشتی به کارخانه باز شده و با کیفیت عالی به فروش میرسه. قطعات استوک گوشی از لحاظ ظاهری بسیار به دیگر قطعات موجود در بازار نزدیکه، پس باید برای خرید مطمئن، به تعمیرکار، قطعه فروش و یا فروشگاه‌های معتبر مراجعه کرد؛ چراکه مثلاً تاچ ال سی دی استوک رو فقط یه تعمیرکار یا یه قطعه‌فروش باتجربه می‌تونه از تاچ ال سی دی چنج گلس تشخیص بده.

تعویض قطعات موبایل

تفاوت قطعه استوک با دست دوم و اصل چین

همونطور که اشاره کردیم، استوک با قطعه دست دوم تفاوت داره، مخصوصاً قطعات استوک گوشی؛ البته باید یادآور بشیم که گاهی به قطعات استوک گوشی، قطعات دست دوم وارداتی موبایل هم میگن که باز هم اصلاً به معنی قطعات کارکرده نیست. همچنین اصطلاح روکاری هم در بین تعمیرکاران موبایل رایجه که به معنی استوک هست و بیشتر برای تاچ ال سی دی گوشی به کار برده میشه.
همینطور قطعات استوک با قطعات اصل گوشی هم متفاوته؛ قطعات استوک گوشی کیفیت بهتری دارند و گرون‌تر از قطعات اصل چینند. مثلاً تاچ ال سی دی استوک نور صفحه و کیفیت تصویر بهتری داره و حتی بعد از نصب روی گوشی، تنظیمات بیشتری را به کاربر ارائه میده و یا قاب گوشی استوک که در اکثر مواقع پکیج کامل با برد و… رو با خودش به همراه داره.
تاچ ال سی دی با فریم

مزایا و معایب قطعات استوک

مزایای قطعات استوک گوشی که کاملاً واضح هست چراکه مشابه قطعه فابریک گوشیه و بهترین کیفیت رو نسبت به قطعه‌های موجود توی بازار داره؛ اما اگر بخوایم به معایب قطعات استوک موبایل اشاره کنیم باید بگیم که امکان داره گاهی فلت و قاب و درب پشت دارای ضربه‌دیدگی باشند البته توی تاچ ال سی دی اینطور نیست و کاملاً قطعه سالمه و بالاترین کیفیت رو داره.
فلت شارژ روکاری آیفون 12 پرومکس

کدوم قطعات موبایل استوک داره؟

شاید براتون این سؤال پیش اومده باشه که کدوم قطعات موبایل استوک داره و یا قطعات استوک کدوم گوشی‌ها تو بازار موجوده؟!

برای اکثر گوشی‌های پرفروش بازار قطعات استوک وجود داره اما به‌دلیل قیمت بالای این قطعات، بیشتر برای گوشی‌های آیفون و سامسونگ که برترین و گرون‌ترین برندها هستند، این نوع قطعات یدکی به بازار عرضه میشه. همچنین اکثر قطعات موبایل نظیر: برد، دوربین، فلت، اسپیکر، تاچ ال سی دی، قاب و درب پشت و… استوک دارند منتهی عرضه تاچ ال سی دی‌های استوک (روکاری) بیشتر از بقیه قطعاته که میتونین تاچ و ال سی دی‌های روکاری رو از فروشگاه ما تهیه کنین.

تاچ ال سی دی روکاری
پس همانگونه که اشاره کردیم در پاسخ به این سؤال که قطعه استوک بخریم یا نه باید گفت که هنگام تعویض قطعات موبایل، یکی از بهترین انتخاب‌ها، قطعات استوک موبایله؛ چراکه میشه با خرید قطعات استوک از مراکز فروش معتبر، با اطمینان‌خاطر اون رو جایگزین قطعه آسیب‌دیده کرد. شما می‌تونین علاوه‌بر خرید قطعات استوک، نسبت به سفارش و خرید دیگر قطعات موبایل، ابزار تعمیرات، لوازم جانبی و یا باتری موبایل نیز از سایت ما به‌راحتی اقدام کنین و در صورت بروز هرگونه سؤال یا مشکل با همکاران بخش فروش در ارتباط باشین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

راهنمای جستجوی کالا

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات