خرید از سایت صرفا برای همکاران صنف موبایل امکان‌‌پذیر است
آخرین به‌روزرسانی 18-03-1402

بعد از گذشت چند روز از اعمال تحریم اتحادیه اروپا علیه شرکت ابر آروان، دامنه‌های بین‌المللی این شرکت از دسترس خارج شد و اکنون سایت‌هایی که از این شرکت خدمات دریافت می‌کردند، با اختلال مواجه شدند.

با بررسی دامنه com. شرکت ابرآروان در وبسایت آیکان (نهاد اصلی ناظر بر دامنه‌های اینترنتی)، وضعیت دامنه ابر آروان در حالت HOLD قرار گرفته که آیکان (ICANN) این وضعیت را غیرمعمول خوانده و اشاره کرده که این اتفاق در مواقعی مثل عدم پرداخت، مسائل قانونی و یا در آستانه حذف شدن دامنه رخ می‌دهد. همچنین علاوه‌بر این دامنه، دامنه net. ابر آروان هم که برای بعضی زیرساخت‌های فنی استفاده می‌شده، دیگر در دسترس نیست.

شرکت ابرآروان درباره این اتفاق توضیحی نداده و آن را اختلال ریجستر بین‌المللی عنوان کرده ولی احتمال دارد که خارج شدن از دسترسی برای دامنه‌های ابر آروان با تحریم اخیر اتحادیه اروپا مرتبط باشد. چندی پیش ابرآروان در راستای خبر تحریم اتحادیه اروپا علیه این شرکت چنین اظهار کرده بود: «بهت زده‌ایم که یک شرکت ابری به اشتباه مورد تحریم قرار گرفته و می‌پذیریم که در برابر شایعات شکست خورده‌ایم.»

آروان کلود بعد از این اتفاق از کاربران این شرکت خواست تا تنظیمات فنی سایت‌های خود را طبق دامنه ir. شرکت ابرآروان بروز کنند و Name Server دامنه‌های خود را به arvandcdn.ir منتقل نمایند.

دامنه ابر آروان از دسترس خارج شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

راهنمای جستجوی کالا

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات