خرید صرفا برای همکاران صنف موبایل امکان‌پذیر است
موجودی و قیمت کالاها تا تاریخ 26 شهریور 1403 به‌روز می باشد

آموزش تعویض فلت ال سی دی A510 سامسونگ (15 مرحله)

مراحل تعویض کابل فلت السیدی A5 2016

برای برقراری ارتباط بین قطعات موبایل و بردهای فرمان‌دهنده، از کابل‌های مخصوصی به اسم Flex Cable استفاده میشه که به فلت هم معروف هستن. یکی از مهم‌ترین فلت‌ها در قطعات موبایل سامسونگ، فلت ال سی دی هست که ارتباط بین برد و ال سی دی گوشی رو برقرار می‌کنه. در صورت خرابی فلت ال سی دی آ ۵۱۰، مشکلاتی مثل کار نکردن تاچ گوشی و یا خاموش شدن کامل صفحه نمایش رخ میده. در این مطلب ابتدا دلایل خرابی فلت A510 رو بررسی می‌کنیم و سپس آموزش نحوه تعویض فلت A5 2016 رو به شکل گام‌به‌گام توضیح میدیم.

دلایل خرابی فلت A510 A5 2016

فلت گوشی به دلایل مختلفی می‌تونه صدمه ببینه و خراب بشه. ازجمله رایج‌ترین دلایل خرابی فلت ال سی دی آ۵۱۰ میشه به این موارد اشاره کرد:

  • ضربه خوردن گوشی

هرگونه ضربه ناگهانی و یا وارد شدن فشار بیش از حد به گوشی، برای قطعات داخلی موبایل خطرناکه و می‌تونه به اونا صدمه بزنه. کابل فلت قطعه‌ای انعطاف‌پذیر و نازکه که خیلی مقاومت فوق‌العاده‌ای در برابر آسیب فیزیکی نداره. به همین دلیل در صورتی که ضربه یا فشار به گوشی وارد بشه، احتمال پارگی فلت و اختلال در عملکرد گوشی وجود داره.

  • آسیب حین انجام تعمیر موبایل

یکی از رایج‌ترین دلایل خرابی فلت سامسونگ، اتفاقاتی هست که حین تعمیر گوشی میفته. این احتمال وجود داره که موقع باز و بسته کردن گوشی برای انجام تعمیرات، کابل فلت ال سی دی آسیب ببینه و دیگه مثل قبل کار نکنه.

  • نفوذ آب به گوشی

مثل سایر قطعات گوشی، فلت گوشی هم نسبت به آب و رطوبت آسیب‌پذیره و حتی کوچیک‌ترین قطره آب هم می‌تونه فلت رو برای همیشه از کار بندازه.

خرابی فلت A510 A5 2016

مراحل تعویض فلت ال سی دی A510 سامسونگ

در ادامه مراحل تعویض فلت ال سی دی A510 Samsung رو توضیح میدیم. در نظر داشته باشید که برای انجام این فرآیند، به ابزارهای زیر نیاز خواهید داشت:

مرحله ۱: خاموش کردن گوشی و حرارت دادن به قاب

قبل از شروع فرآیند تعویض فلت ال سی دی سامسونگ a510، ابتدا گوشی رو کامل خاموش کنین. این کار برای جلوگیری از آسیب دیدن قطعات گوشی هنگام باز و بسته کردن اون ضروریه.

بعد از خاموش کردن گوشی، با استفاده از هیتر یا ابزاری مشابه، ال سی دی سامسونگ را حرارت بدین. حرارت باعث میشه تا چسب قاب گوشی شل بشه و بتونین صفحه نمایش رو از قاب گوشی جدا کنین.

حرارت دادن به قاب گوشی آ510

وقتی به میزان کافی گوشی رو گرم کردین، تاچ کش رو روی قسمت پشتی گوشی _و نه روی صفحه نمایش_ قرار داده و به‌آرومی قاب رو بلند کنین تا حدی که بتونین یکی از قاب بازکن‌های پلاستیکی رو بین قاب و صفحه نمایش فرو کنین.

جدا کردن قاب گوشی آ510

مرحله ۲: جدا کردن قسمت میانی قاب گوشی

قاب باز کن رو به سمت قسمت میانی گوشی هدایت کنین تا به‌تدریج کاور پشتی گوشی باز بشه. این کار رو با قاب بازکن دوم ادامه بدین تا چسب سایر قسمت‌های قاب هم باز بشه.

جدا کردن قاب گوشی آ510

مرحله ۳: جدا کردن قسمت بالایی قاب گوشی

دو قاب بازکن قبلی رو در جای خودشون نگه دارین و از پیک سوم و چهارم برای باز کردن قسمت‌های بالایی قاب استفاده کنین.

جدا کردن قاب گوشی آ510

مرحله ۴: اقدام برای جدا کردن قاب گوشی از چهار جهت مختلف

بعد از جای‌گذاری چهار قاب بازکن در چهار جهت مختلف قاب گوشی، حالا با استفاده از یک کارت پلاستیکی نازک قاب رو باز کنین. برای این کار کارت رو از قسمت پایینی قاب به داخل فرو کنین.

جدا کردن قاب گوشی آ510

مرحله ۵: جدا کردن کامل قاب گوشی

وقتی کمی از کارت به داخل قاب فرو رفت، یکبار دیگه با استفاده از هیتر یا وسیله گرمایشی مشابه، گوشی رو حرارت بدین تا چسب بیشتر شل بشه. حالا می‌تونین کارت پلاستیکی رو بالاتر بفرستین. البته این کار باید با دقت و ظرافت انجام بشه تا یه‌وقت کارت به قطعاتی مثل آنتن NFC صدمه نزنه. وقتی کارت به قسمت برآمدگی دوربین رسید، حالا می‌تونین به‌آرومی کارت رو بالا بکشین تا قاب کامل بالا بیاد و برداشته بشه. بعد از برداشتن قاب گوشیA510 ، باقی مونده چسب‌ها رو پاک کنین تا سطح موردنظر برای چسب‌کاری مجدد کاملاً پاک و هموار بشه.

جدا کردن قاب گوشی آ510

مرحله ۶: جدا کردن خشاب سیم کارت

حالا خشاب سیم کارت رو از کنار گوشی جدا کنین. در ادامه پیچ‌های فریم میانی گوشی رو باز کنین. تعداد این پیچ‌ها ۱۷ تاست و باید در محل مشخصی نگهداری بشن تا گم نشن.

جدا کردن خشاب سیم کارت آ510

مرحله ۷:بالا آوردن فریم گوشی

بعد از باز کردن پیچ‌های فریم میانی گوشی، انگشتتون رو روی باتری قرار بدین و فریم رو به‌آرومی بالا بکشین تا کامل از گوشی جدا بشه و بتونین به قطعات زیر اون دسترسی پیدا کنین.

بالا آوردن فریم گوشی آ510

مرحله ۸: جدا کردن کانکتور نمایشگر

با استفاده از قسمت پهن اسپاتول، کانکتور صفحه نمایش رو قطع کنین. حالا دوباره با استفاده از هیتر، سعی کنین تا چسب زیر صفحه نمایش رو شل کنین. برای این کار گوشی رو روی سطح صاف قرار بدین، طوری‌که صفحه نمایش رو به بالا باشه و بعد اون رو حرارت بدین.

جدا کردن کانکتور نمایشگر آ510

مرحله ۹: جدا کردن پنل جلویی گوشی از فریم

با استفاده از لبه مخصوص قاب بازکن، پنل جلویی گوشی رو از فریم گوشی جدا کنین؛ البته این کار باید با نهایت دقت انجام بگیره. قاب بازکن رو تا جایی فشار بدین که بین پنل و قاب گوشی، فضای کافی برای وارد کردن قاب بازکن ایجاد بشه.

جدا کردن پنل جلویی گوشی از فریم a510

البته حواستون باشه فقط نوک قاب بازکن رو وارد کنین؛ چراکه فرو کردن بیش از حد قاب بازکن به داخل گوشی، باعث آسیب دیدن قطعات داخلی مثل فلت‌ها میشه. بعد از وارد کردن قاب بازکن، به‌آرومی اون رو به سمت پایین حرکت بدین تا چسب صفحه نمایش رو باز کنه.

مرحله ۱۰: اقدام برای جدا کردن ال سی دی

اقدامات مرحله قبل رو در سمت دیگه گوشی تکرار کنین. یعنی دوباره یه تیغه نازک رو بین فریم و صفحه نمایش قرار بدین و کمی اونا رو از همدیگه جدا کنین تا حدی که بشه یه قاب بازکن پلاستیکی رو بین صفحه نمایش و فریم وارد کرد. حالا با حرکت دادنش،‌ چسب رو به‌تدریج جدا کنین تا بتونین صفحه نمایش رو بردارین.

اقدام برای جدا کردن ال سی دی a510

مرحله ۱۱: جدا شدن کامل چسب‌ها

قاب بازکن‌ها رو به سمت پایین هدایت کنین تا چسب به شکل کامل باز بشه.

نکته مهمی که در این مرحله باید رعایت کنین اینه که در هر دو سمت گوشی سامسونگ A510، دو دکمه تاچ قرار داره که پشت پنل جلویی نصب شده. بنابراین همونطور که گفته شد، باید حواستون باشه تا قاب بازکن‌ها رو بیش از حد به داخل گوشی فرو نکنین تا این دکمه‌ها آسیب نبینن.

جدا شدن کامل چسب‌های آ510

مرحله ۱۲: حرارت دادن مجدد به نمایشگر

در این مرحله از آموزش تعویض کابل فلت ال سی دی A510، لازمه تا یک‌بار دیگه به صفحه نمایش حرارت بدین تا برای مراحل بعدی آماده بشه.

حرارت دادن مجدد به نمایشگر آ510

مرحله ۱۳: دسترسی به فلت ال سی دی

حالا قاب بازکنی که در سمت چپ گوشی قرار داشت _یعنی سمتی که برد گوشی قرار داره_ رو با یه کارت پلاستیکی نازک جابه‌جا کنین. با کمک این کارت می‌تونین باقی‌ مونده چسب صفحه نمایش رو به شکل کامل باز کرده تا حدی که به کابل فلت ال سی دی دسترسی پیدا کنین.

دسترسی به فلت ال سی دی آ510

مرحله ۱۴: جداسازی قاب گوشی از نمایشگر

بعد از باز کردن چسب قسمت‌های میانی و پایینی به کمک کارت پلاستیکی، با استفاده از قاب بازکن چسب قسمت بالایی صفحه نمایش رو هم باز کنین. حالا به‌آرومی قاب گوشی رو از صفحه نمایش جدا کنین؛ بدین شکل که صفحه نمایش روی زمین باشه و فریم به سمت بالا کشیده بشه.

جداسازی قاب گوشی از نمایشگر آ510

مرحله ۱۵: جداسازی و نصب کانکتور فلت ال سی دی

حالا به صفحه نمایش و فلت ال سی دی سامسونگ آ ۵۱۰ دسترسی کامل دارین و می‌تونین فلت و یا حتی کل صفحه نمایش رو تعویض کنین؛ فقط کافیه کانکتور فلت رو به‌آرومی از جای خودش جدا کنین و کانکتور فلت جدید رو جای اون وصل کنین.

توصیه میشه بعد از تعویض فلت یا صفحه نمایش و قبل از بستن گوشی، یک‌بار گوشی رو روشن کرده و قابلیت‌های مربوط به صفحه نمایش مثل تاچ رو تست کنین تا مطمئن بشین که همه‌چیز اون‌طور که باید کار می‌کنه.

جداسازی و نصب کانکتور فلت ال س دی آ510

بعد از تست موفقیت‌آمیز، گوشی رو دوباره خاموش کرده و مراحل ذکر شده رو به شکل برعکس طی کنین تا گوشی کامل به حالت اولیه برگرده. حالا باقی مونده چسب‌های قدیمی رو هم کامل پاک کرده و از چسب جدید به میزان مناسب –نه خیلی زیاد و نه خیلی کم– برای چسب‌کاری مجدد صفحه نمایش و قاب پشتی گوشی استفاده کنین.

نکات تعویض فلت ال سی دی A510 سامسونگ

مهم‌ترین نکاتی که در خصوص تعویض فلت ال سی دی A510 باید بدونین، این موارد هست:

  • فرآیند تعویض فلت باید حتماً توسط تعمیرکاران حرفه‌ای و آموزش‌دیده انجام بگیره تا از آسیب دیدن سایر قطعات گوشی جلوگیری بشه.
  • هنگام حرارت دادن گوشی برای باز کردن چسب‌ها، حرارت باید در حدی باشه که موقع لمس گوشی سوزش بر اثر داغی رو حس نکنین. در غیر این صورت حرارت بیش از حد می‌تونه آسیب جدی به گوشی وارد کنه.
  • این فرآیند باید حتماً روی میز کار مخصوص انجام بشه تا از گم شدن پیچ‌ها و یا نفوذ آب یا گرد و خاک به درون گوشی جلوگیری به عمل بیاد.
  • هنگام استفاده از قاب بازکن و کارت قاب بازکن دقت داشته باشین تا به قطعاتی مثل دکمه تاچ که زیر پنل نمایش قرار داره، آسیب وارد نشه.

تعویض فلت ال سی دی A510 سامسونگ

سؤالات متداول درباره تعویض فلت السیدی A510 سامسونگ

  • آیا فلت ال سی دی سامسونگ قابل تعویضه؟

بله، در بعضی از موارد کار نکردن صفحه نمایش مربوط به کابل فلت میشه و خود صفحه نمایش مشکلی نداره. در این مواقع به جای تعویض صفحه نمایش، میشه فقط خود کابل فلت رو عوض کرد.

  • علائم خرابی فلت سامسونگ A510 چیست؟

علائمی مثل قطع و وصل شدن تصویر السیدی، کار نکردن تاچ و خاموش شدن کامل ال سی دی می‌تونه نشونه خرابی فلت باشه. البته ابتدا باید خود ال سی دی تست بشه تا مطمئن بشیم که مشکل از فلته یا صفحه نمایش.

  • آیا فلت ال سی دی قابل تعمیره؟

در اکثر موارد تعمیر فلت ال سی دی نه از نظر اقتصادی و نه از نظر زمانی به‌صرفه نیست و بهتره با یه فلت سالم و نو تعویض بشه.

تعویض فلت ال سی دی A510 سامسونگ

خلاصه اینکه…

فلت یا Flex Cable، کابل مخصوصیه که برای ارتباط بین قطعات و برد گوشی به کار میره. در صورتی که این کابل آسیب ببینه، عملکرد قسمت‌های مرتبط با اختلال مواجه میشه. یکی از خرابی‌های رایج مربوط به فلت، خرابی فلت ال سی دی هست که در اثر اون تاچ صفحه نمایش از کار میفته و یا صفحه نمایش در نمایش تصویر با مشکل مواجه میشه. تو این مطلب نحوه تعویض فلت A5 2016 رو به شکل گام‌به‌گام در ۱۵ مرحله توضیح دادیم. اگر شما هم در این زمینه تجربه‌ای دارین می‌تونین نظرتون رو با ما به اشتراک بذارین.

منبع: www.ifixit.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

راهنمای جستجوی کالا

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات