به علت انبارگردانی از 14 الی 17 فروردین ثبت سفارش امکان‌پذیر نیست
آخرین به‌روزرسانی 19-12-1402

اکثر تعمیرکار‌های موبایل برای عیب‌یابی و یا بررسی سلامت بعضی از قطعات موبایل مثل تاچ یا ال سی دی گوشی از یه سری کد استفاده میکنن. این کدهایی که برای تست سلامت گوشی ازشون استفاده میشه، کد تست گوشی نام داره. این کدها ممکنه در گوشی‌های مختلف بر اساس نوع و برند گوشی متفاوت باشه.

در ادامه میخوایم کدهای تست گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون رو بهتون معرفی کنیم.

بررسی سلامت گوشی با کد تست مخفی

کد تست گوشی چه کاربردی دارد؟

کد‌های مخفی تست گوشی میتونن اطلاعات زیادی در مورد وضعیت سلامت گوشی در اختیارمون بذارن. با استفاده از این کد‌ها میشه به اطلاعات مفیدی درباره اجزای سخت‌افزاری گوشی از جمله دوربین، سنسور‌های گوشی، عملکرد تاچ، میکروفن گوشی و… دست پیدا کرد. همچنین علاوه‌بر عیب‌یابی گوشی، هنگام خریدن یک گوشی دست دوم به منظور بررسی سلامت اجزای گوشی هم میشه از این کد‌ها استفاده کرد. برخلاف گوشی‌های آیفون، کاربران گوشی‌های اندروید با استفاده از این کد‌ها به اطلاعات بیشتری دسترسی دارن و به‌راحتی می‌تونن به‌منظور عیب‌یابی تلفن همراهشون از این کد‌ها استفاده کنن. البته برای تست سلامت گوشی‌های آیفون هم راه‌حل‌هایی وجود داره که در ادامه به اونا هم می‌پردازیم.

کد تست گوشی سامسونگ

برای گوشی‌های سامسونگ، با شماره‌گیری کد *#0*# ( مربع – ستاره – صفر- مربع – ستاره ) می‌تونین به منوی تست گوشی دسترسی داشته باشین. بعد از شماره‌گیری این کد، شما با پنلی مانند پنلی که در تصویر مشاهده می‌کنین روبرو میشین. این پنل شامل گزینه‌هایی هست که هر مورد برای تست یک سخت‌افزار یا قسمت خاصی از گوشی قابل استفاده هست.

 

کد تست گوشی سامسونگ

تست صفحه نمایش گوشی سامسونگ

اولین گزینه‌هایی که در این پنل مشاهده می‌کنین برای بررسی سلامت پیکسل‌‎های صفحه نمایش استفاده میشن. در اولین ردیف از این پنل شما گزینه‌هایی با نام Red، Green و Blue رو مشاهده می‌کنین که انتخاب هر یک از این گزینه‌ها، صفحه نمایش شما رو به رنگ‌های قرمز، سبز و آبی تغییر رنگ میده؛ با این روش اگر پیکسل‌های صفحه نمایش گوشی شما آسیب دیده باشه مشخص میشه. برای خروج از صفحه و بازگشت به منوی قبلی هم به‌راحتی می‌تونین یکبار روی صفحه نمایش ضربه بزنید.

قابل توجه همکاران گرامی؛ شما میتوانید در هرکجای کشور که باشین انواع ال سی دی سامسونگ و باتری گوشی سامسونگ رو از وبسایت ما با قیمت همکاری ثبت سفارش کنین. 

کد تست صفحه نمایش و ال سی دی سامسونگ

تست ویبره گوشی سامسونگ

یکی دیگه از گزینه‌هایی که شما تو این پنل مشاهده می‌کنین، گزینه Vibration هست. با استفاده از این گزینه می‌تونین موتور ویبره گوشی رو بررسی کنین. با انتخاب این گزینه صفحه گوشی به رنگ مشکی در میاد و ویبره گوشی کار میکنه که در این حالت میشه تشخیص داد موتور ویبره گوشی سالمه یا نه.

تست دوربین گوشی سامسونگ

دو تا دیگه از گزینه‌هایی که در این پنل وجود داره، گزینه‌های Mega Cam و Front Cam هست که از اونا می‌تونین برای تست دوربین گوشی استفاده کنین که Mega Cam برای دوربین اصلی و Front Cam برای دوربین جلوی گوشی استفاده میشه. در این حالت میشه از دکمه‌های صدا برای زوم کردن و از دکمه دوربین برای گرفتن عکس استفاده کرد. همچنین توجه داشته باشین که در این حالت قابلیت فلش دوربین هم فعاله.

تست سنسور‌های گوشی سامسونگ

با استفاده از گزینه Sensor می‌تونین تمام سنسور‌های گوشی مثل سنسور‌های Accelerometer، Proximity و Light رو بررسی کنین. به‌عنوان مثال Light Sensor وظیفه کنترل کردن Auto Brightness رو به عهده داره و با انتخاب گزینه Light Sensor، میشه سطح روشنایی گوشی رو از تیره به روشن مشاهده کرد.
سنسور Proximity وظیفه خاموش کردن صفحه گوشی تلفن همراه وقتی به گوش نزدیک میشه رو به عهده داره تا از لمس یا فشردن کلیدی به‌صورت ناخواسته حین تماس جلوگیری کنه. برای تست این سنسور کافیه فقط دست خودتون رو روبرو این سنسور که کنار دوربین جلو گوشی قرار داره، نگه دارین؛ در صورتی که صفحه نمایش به رنگ سبز در بیاد سنسور گوشی به‌درستی کار میکنه.

تست تاچ گوشی سامسونگ

از گزینه Touch می‌تونین برای بررسی سالم بودن صفحه لمسی گوشی استفاده کنین. با انتخاب این گزینه، صفحه‌ای مانند آنچه در تصویر می‌بینید به شما نمایش داده میشه. با لمس هریک از مربع‌هایی که در تصویر وجود داره، اون قسمت سبز رنگ میشه که یعنی مشکلی وجود نداره.

کد تست تاچ گوشی سامسونگ

شما می‌تونین از گزینه‌های Speaker و Sub Key برای تست بلندگو‌ها و کلید‌های ولوم و پاور گوشی سامسونگ استفاده کنین.

مواردیکه تا اینجا گفته شد برای تست سلامت انواع قطعات موبایل قابل استفاده هست. علاوه‌بر این موارد شما میتونین برای اطلاع از سلامت باتری گوشی و بررسی اون از روش‌های مختلفی استفاده کنین که یکی از این موارد استفاده از برنامه AccuBattery هست. ما در مقاله بررسی سلامت باتری با AccuBattery به طور مفصل در مورد این برنامه و روش استفاده از اون صحبت کردیم که شما میتونین اون رو مطالعه کنین.

 

کد تست گوشی آیفون

طبیعیه که در گوشی‌های آیفون برای بررسی اجزای سخت‌افزاری با محدودیت‌هایی مواجه هستیم و شاید نتونیم برای بررسی سلامت گوشی خیلی راحت از کد‌های مخفی استفاده کنیم؛ اما شما می‌تونین از برنامه‌هایی مثل Phone Diagnostic، TestMو Phone Doctor Plus استفاده کنین.

تست سلامت گوشی آیفون

شما همکاران گرامی میتونین انواع قطعات گوشی آیفون اعم از ال سی دی آیفون و باتری آیفون رو به صورت تک یا عمده با قیمت همکاری از فروشگاه اینترنی آر ام جی اس ام تهیه کنین. در صورت داشتن هرگونه سوال هم میتونین از طریق پشتیبانی وبسایت با ما در ارتباط باشین.

منبع : Samsung.gadgethaks.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

راهنمای جستجوی کالا

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات