موجودی و قیمت کالاها تا تاریخ 5 اردیبهشت 1403 به‌روز است.
آخرین به‌روزرسانی 20-12-1402

می‌تونیم بگیم کمپانی هوآوی (Huawei) جزو یکی از بزرگترین کمپانی‌هایی شناخته میشه که در زمینه ارتباطات، شبکه‌های کامپیوتری و تکنولوژی‌های مختلف فعالیت داره. از زمینه فعالیت‌های این کمپانی چینی می‌تونیم به تولید انواع گوشی موبایل، ساعت هوشمند، مودم و… اشاره کنیم. سری میت (Mate) گوشی‌های هوآوی جزو گوشی‌های پرچمدار این کمپانی محسوب میشن و هرساله هوآوی یه گوشی جدید از سری Mate به بازار عرضه میکنه. از ویژگی‌های بارز این گوشی‌ها می‌تونیم به کیفیت بالای دوربین، پردازنده، صفحه نمایش و… در هر سری جدید اشاره کنیم. یکی از جدید‌ترین تولیدات این کمپانی و سری میت، گوشی هوآوی میت 50 پرو هست. در ادامه قراره به‌طور مختصر به ویژگی‌های این گوشی بپردازیم و همچنین به‌طور مفصل درباره نحوه باز و بست و کالبد شکافی گوشی هوآوی میت 50 پرو صحبت کنیم.

سری گوشی هوآوی میت 50 پرو

معرفی مختصری از گوشی هوآوی میت 50 پرو

گوشی Huawei Mate 50 Pro  مثل سری آیفون 14، سری s23 سامسونگ و سری 7 گوگل پیکسل از سری گوشی‌هایی هست که در سال 2022 معرفی شد. این گوشی در چهار رنگ مشکی، نقره‌ای، بنفش و نارنجی به بازار اومد. در ساخت رنگ نارنجی این گوشی از یک نوع چرم دست‌ساز استفاده شده که شاید همین مورد باعث خاص بودن این رنگ از سری Huawei Mate 50 Pro  باشه؛ البته رنگ نارنجی هم رنگیه که شاید با سلیقه همه جور نباشه. برخلاف رنگ نارنجی، در ساخت رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و بنفش این گوشی از نوعی شیشه براق استفاده شده که ظاهر زیبا و شیکی رو به این سری از گوشیا میده البته یه نکته منفی ریزی که در این جا می‌تونیم در نظر بگیریم اینه که به‌خاطر براق بودن بدنه گوشی، اثر انگشت به‌راحتی روی گوشی میمونه و شاید این مورد کمی برای کاربران خوشایند نباشه. اگه بخوایم درباره باتری گوشی صحبت کنیم باید بگیم این گوشی دارای یک باتری 4700 میلی آمپریه که باتوجه به مشخصات گوشی، عملکرد شارژدهی مناسبی رو از خودش نشون میده.

خرید باتری هواوی اصلی

از نظر صفحه نمایش، هواوی میت 50 Pro دارای نمایشگر 6.74 اینچی منحنی اولده. از ویژگی‌های دیگه صفحه نمایش این گوشی می‌تونیم بگیم که اگه شما از اون دسته افرادی هستین که از گوشی برای مشاهده محتوای ویدئویی زیاد استفاده می‌کنین، این گوشی ممکنه برای شما مناسب باشه چون صفحه نمایشش حاشیه کمی داره و چیزی حدود 91.3 درصد از صفحه گوشی رو صفحه نمایش تشکیل داده. هوآوی برای محافظت از تاچ ال سی دی میت 50 پرو ، از Kunlun Glass که ساخت کمپانی خودشه استفاده کرده. در مورد دوربین هم باید بگیم که این گوشی دارای سه لنزه. سنسور اصلی 50 مگاپیکسل، لنز 13 مگاپیکسل اولترا واید و لنز 64 مگاپیکسلی 64 تله فوتو. برای مشاهده جزییات بیشتر این گوشی میتونین به سایت کمپانی هوآوی مراجعه کنین. در ادامه درباره کالبدشکافی گوشی میت 50 پرو صحبت میکنیم.

باز و بست گوشی هوآوی میت 50 پرو

برای شروع فرآیند باز و بست گوشی Huawei Mate 50 Pro و جداسازی قطعات موبایل ، لازمه اول گوشی رو خاموش کنیم و بعد از اون سیم هولدر رو بیرون بیاریم. سیم هولدر این گوشی دارای 2 قسمت برای جایگذاری نانو سیسم داره که میشه برای جایگذاری حافظه NM و یا همون Nano Memory هم از اون استفاده کرد.

سیم هولدر گوشی هوآوی میت 50 پرو

برای جدا کردن درب پشت، اون رو به مدت 3 دقیقه در دمای 90 درجه سانتی‌گراد حرارت میدیم و با استفاده از تاچ کش و قاب باز‌کن اون رو جدا می‌کنیم.

جدا کردن درب پشت گوشی Huawei Mate 50 Pro

بعد از اینکه درب پشت گوشی رو جدا کردیم، می‌تونیم محافظ‌های لنز دوربین گوشی که از فلز ساخته شدن و با دو پیچ و چسب در جای خودشون قرار گرفتن رو ببینیم.

محافظ دوربین گوشی هوآوی Mate 50 Pro

برای اینکه بتونیم به برد اصلی گوشی دسترسی پیدا کنیم لازمه ابتدا کاوری که روی برد قرار گرفته رو جدا کنیم. برای این کار ابتدا 16 پیچی که در قسمت بالایی گوشی قرار گرفته و سپس 6 پیچی که در پایین کاور قرار گرفته رو باز کرده و کاور رو جدا می‌کنیم.

جداسازی کاور برد اصلی گوشی هوآوی میت 50 پرو

اگه با دقت به کاوری که جدا کردیم نگاه کنین، می‌تونین قطعاتی مثل آنتن NFC، سیم پیچ شارژر 50 واتی، سنسور تشخیص دما، فلش دوربین، ماژول لیزر فوکوس دوربین، سنسور مجاورتی و یه میکروفون رو در این بخش مشاهده کنین. برای خارج کردن دوربین‌ها هم لازمه تمام فلت‌هایی که به برد اصلی متصل هستن شامل فلت‌های باتری، فلت‌های متصل کننده برد اصلی و فرعی، فلت‌های دوربین و…  رو جدا کنیم.

همونطور که می‌دونین دوربین‌ها معمولاً در گوشی‌های هوشمند شامل نوآوری خاصی نیستن و چیزی که باعث پیشرفت اونا میشه کیفیت سنسور و یا استفاده از تکنولوژی‌های هوش مصنوعی هست. اما جالبه بدونین هوآوی از یک نوآوری جالب در قسمت دوربین Mate 50 Pro استفاده کرده و اونم اینه که سیستم عمق میدان رو به‌صورت طبیعی با گذاشتن تیغه‌های کوچک فلزی که باز و بسته میشن، روی دوربین پیاده‌سازی کرده؛ همین امر باعث شده تا عکس‌هایی که باحالت پرتره گرفته میشه طبیعی‌تر به نظر برسه.

سیستم عمق میدان دوربین گوشی Huawei Mate 50

حالا نوبت برد اصلی هست که از گوشی جدا بشه. در برد اصلی این گوشی از چیپ اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 استفاده شده.

جداسازی برد اصلی گوشی هوآوی Mate 50 Pro

بعد از جداسازی برد اصلی، اسپیکر بالایی گوشی رو هم جدا می‌کینم. سپس برای جداسازی قطعاتی که روی برد پایینی گوشی قرار دارن لازمه که اتصالات اونا به برد رو جدا کنیم. بعد از اون هم به‌ترتیب آنتن گوشی و سپس اسپیکر رو جدا می‌کنیم. بعد از این مراحل هم برای خارج کردن برد پایینی گوشی لازمه پیچ‌های متصل به برد رو باز کنیم و اون رو بیرون بیاریم.

جداسازی برد گوشی Huawei Mate 50 Pro

بعد از اینکه برد پایینی رو جدا کردیم، موتور ویبره گوشی رو هم که در سمت راست و پایین قرار گرفته، جدا می‌کنیم.

جداسازی موتور ویبره گوشی هوآوی میت 50 پرو

بعد از جداسازی موتور ویبره، به‌ترتیب کانکتور شارژ و حسگر اثر انگشت رو هم جدا می‌کنیم. بعد از این مرحله نوبت به جدا کردن باتری گوشی میرسه که می‌تونیم با یک گیره پلاستیکی اون رو خارج کنیم.

جداسازی باتری گوشی هوآوی میت 50 پرو

در نهایت تنها کاری که لازمه انجام بدیم جداسازی تاچ ال سی دی هوآوی میت 50 پرو  از قاب هست. در تصویر زیر می‌تونین تمام قطعات گوشی Mate 50 Pro رو در کنار هم ببینین.

تمام قطعات گوشی هوآوی میت 50 پرو

برای بستن گوشی هم فقط کافیه تمام مراحلی که برای باز کردن قطعات انجام دادیم رو از آخر به اول انجام بدیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

راهنمای جستجوی کالا

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات