خرید صرفا برای همکاران صنف موبایل امکان‌پذیر است
موجودی و قیمت کالاها تا تاریخ 27 مهر 1403 به‌روز می باشد
آخرین به‌روزرسانی 19-04-1403

باتری گوشی سامسونگ s21 Ultra مثل خیلی دیگه از باتری‌های لیتیومی، بعد از چند سال استفاده عملکرد مفید خودش رو به‌تدریج از دست میده و ظرفیت شارژش پایین میاد که با عوض کردن باتری موبایل این مشکل حل میشه. به همین دلیل در این مطلب راهنمای تعویض باتری سامسونگ s21 Ultra رو به شکل کامل و گام به گام توضیح دادیم تا شما هم با روش تعویض این باتری گوشی سامسونگ آشنا بشین.

آنچه در این مقاله به آن پرداخته شده

چه عواملی باعث خرابی باتری s21 ultra میشه؟

قبل از اینکه راهنمای گام به گام عوض کردن باتری اس 21 اولترا رو شروع کنیم، دلایل خرابی باتری تو این مدل از گوشی‌های سامسونگ رو مرور می‌کنیم. به‌طورکلی یکی از دلایل زیر می‌تونه باعث خرابی باتری s21 ultra بشه:

1. استفاده از شارژر نامناسب

شارژرهای غیر استاندارد به‌دلیل ولتاژ و آمپر بیش از حدی که به باتری وارد می‌کنن، به باتری فشار میارن و باعث میشن تا بیش از حد داغ کنه و خراب بشه. باید حتی‌الإمکان از شارژرهای اصلی و یا شارژرهایی که آمپر و ولتاژ اونا با گوشی s21 ultra سازگاری داره استفاده بشه.

2. فرسودگی طبیعی باتری

باتری‌های لیتیومی که تو گوشی‌های هوشمند و خیلی محصولات دیگه مثل لپ تاپ و ماشین‌های الکترونیکی استفاده میشه، دارای عمر محدودی هستند. برای گوشی‌های هوشمند، این عمر مفید بین ۳ تا ۵ سال هست که بعد از اون به شکل طبیعی باتری ضعیف و ضعیف‌تر میشه تا جایی که دیگه قابل استفاده نیست.

3. نگهداری نامناسب از گوشی

فشار آوردن به گوشی از طریق کار کردن با اون زمانی که تو شارژه، قرار دادن گوشی تو محیط خیلی داغ یا خیلی سرد و ضربه زدن یا خیس شدن گوشی می‌تونه در طول زمان عمر قطعات داخلی اون از جمله باتری رو کاهش بده.

گوشی سامسونگ اس 21 اولترا

چه زمانی باید باتری s21 ultra رو تعویض کنیم؟

مشکلات مربوط به شارژ یکی از مشکلات رایج برای همه انواع تلفن‌های هوشمند محسوب میشه؛ اما همیشه تعویض باتری چاره کار نیست! گاهی اوقات این مشکل به‌دلیل خرابی خود شارژر و یا کابل اون اتفاق میفته که باعث میشه گوشی کند شارژ بشه و یا اصلاً شارژ نشه. خرابی پورت شارژ، مدار شارژ و مشکلات نرم افزاری ازجمله سایر عواملی هستن که تو فرآیند شارژ شدن گوشی مشکل ایجاد می‌کنن.

اگر مطمئن شدین که همه این موارد به‌درستی کار می‌کنن ولی همچنان گوشی مشکل نگهداری شارژ داره و زودتر از چیزی که باید شارژ خالی می‌کنه و یا دیر شارژ میشه، اونوقت زمانش رسیده تا باتری s21 ultra رو عوض کنین.

زود خالی شدن باتری گوشی اس 21 اولترا

نحوه تعویض باتری سامسونگ s21 Ultra

خب حالا وقتشه ابزار تعمیرات موبایل که مورد نیازه _نظیر: قاب بازکن و اسپاتول، سپراتور، حلال چسب، پیچ گوشتی، تاچ کش و…_ رو آماده کنین تا بریم آموزش تعویض باتری سامسونگ s21 ultra و مراحل انجام این کار رو توضیح بدیم.

1. داغ کردن پشت گوشی

گوشی رو خاموش کرده و از شارژ جدا کنین. قسمت پشتی گوشی رو با استفاده از سپراتور یا سایر ابزارهای گرمایی برای مدت حداقل سه دقیقه داغ کنین تا چسب زیرین اون شل بشه. البته مواظب باشین تا گوشی بیش از حد داغ نشه و قطعات اون بر اثر حرارت آسیب نبینه.

داغ کردن پشت گوشی s21 Ultra

2. قرار دادن قاب باز کن

قاب بازکن رو در نزدیک‌ترین قسمت به لبه درب پشت گوشی قرار بدین و آروم آروم درب رو به سمت عقب بکشین تا بتونین قاب باز کن رو زیرش قرار بدن. اگر درب پشت گوشی به‌سختی بالا میاد و قاب باز کن زیرش قرار نمی‌گیره، دوباره به گوشی حرارت بدین تا چسب نرم‌تر بشه؛ البته بازم تأکید می‌کنیم که حواستون باشه بیش از حد گوشی داغ نشه!

وقتی موفق شدین قاب باز کن رو زیر درب قرار بدین، بذارین همون‌جا باشه تا نذاره چسب دوباره به اون بچسبه.

قرار دادن قاب باز کن s21 Ultra

3. باز کردن چسب گوشی

حالا وقتشه که قاب بازکن‌های بعدی رو یکی یکی در چهار گوشه درب پشت S21 Ultra قرار بدین تا بتونین اون رو کامل بردارین. برای این کار ابتدا قاب باز کن رو زیر درب فرو کرده و سپس اون رو زیر درب گوشی حرکت بدین تا چسب رو کامل باز کنه و برش بده. این کار رو برای چهار طرف گوشی انجام بدین. ممکنه تو طول فرآیند چسب درب گوشی سرد و سفت بشه و لازم باشه تا دوباره بهش حرارت بدین تا کارتون انجام بشه.

نکته مهم در این مرحله اینه که وقتی قاب باز کن رو نزدیک به قسمت دوربین قرار میدین، حواستون باشه زیاد به داخل گوشی نفرستین _ در حد ۳ الی ۴ میلی‌متر کافیه_ تا دوربین‌ها آسیب نبینن.

باز کردن چسب گوشی s21 Ultra

4. برداشتن درب پشت گوشی

حالا که دور تا دور چسب درب پشت برش داده شد،‌ می‌تونین به آرومی درب رو بردارین.

برداشتن قاب گوشی s21 Ultra

5. باز کردن چسب

الان باید سراغ چسب بعدی بریم. این چسب زیر صفحه انتقال داده NFC و صفحه وایرلس قرار داره که تو تصویر زیر مشخص شده. با احتیاط قاب باز کن رو زیر این قسمت قرار داده و حرکتش بدین تا چسب رو باز کنه و این قطعات از باتری جدا بشن.

باز کردن چسب s21 Ultra

6. جدا کردن صفحه وایرلس

با استفاده از اسپاتول، ارتباط صفحه وایرلس رو قطع کنین. برای این کار کانکتور فلت صفحه وایرلس رو از سوکتش جدا کنین.

جدا کردن صفحه وایرلس s21 Ultra

7. جدا کردن آنتن NFC

مثل مرحله قبل، دوباره با استفاده از اسپاتول این‌بار کانکتور صفحه انتقال داده NFC رو از سوکتش جدا کنین.

قطع کردن آنتن NFC s21 Ultra

8. باز کردن صفحه انتقال داده NFC و پیچ‌های صفحه وایرلس

پنج عدد پیچ برای صفحه انتقال داده NFC و صفحه وایرلس وجود داره که تو تصویر زیر مشخص شده. این پیچ‌ها رو باز کنین.

باز کردن صفحه انتقال داده NFC و پیچ‌های صفحه وایرلس s21 Ultra

9. جدا کردن صفحه انتقال داده NFC و صفحه وایرلس

حالا به آرومی صفحه وایرلس و NFC رو بردارین و از گوشی جدا کنین.

جدا کردن صفحه انتقال داده NFC و صفحه وایرلس s21 Ultra

10. جدا کردن کانکتور فلت باتری

دوباره با ابزاری مثل اسپاتول یا قاب بازکن، کانکتور فلت باتری رو از سوکت مخصوص خودش جدا کنین.

جدا کردن کانکتور فلت باتری s21 Ultra

11. باز کردن پیچ بازر آنتن پایین

بازر گوشی سامسونگ S21 Ultra چهار عدد پیچ داره که تو تصویر زیر مشخص شده. این پیچ‌ها رو هم باز کنین.

باز کردن پیچ بازر آنتن پایین s21 Ultra

12. درآوردن بازر گوشی

اسپاتول رو مثل تصویر به قسمت زیرین بازر ببرین و آروم و با احتیاط اون رو بلند کنین و بیرون بیارین.

درآوردن بازر گوشی s21 Ultra

13. جدا کردن فلت ال سی دی گوشی

تو این مرحله باید اتصال فلت ال سی دی سامسونگ رو که یه فلت نسبتاً پهن در قسمت مرکزی گوشیه جدا کنین. کافیه مثل تصویر زیر، فلت ال سی دی رو از سوکت جدا کنین.

جدا کردن فلت ال سی دی گوشی s21 Ultra

14. جدا کردن فلت مین و فلت آنتن و وای فای

کنار فلت ال سی دی،‌ دو فلت دیگه وجود داره. فلت پهن‌تر فلت مین نام داره و فلت نازک‌تر فلت آنتن و وای فای هست. این فلت‌ها هم باید از برد گوشی جدا بشن که مثل مرحله قبل با استفاده از اسپاتول، کانکتور فلت‌ها رو از سوکت جدا کنین.

جدا کردن فلت مین s21 Ultra

جدا کردن فلت آنتن و وای فای s21 Ultra

15. برداشتن فلت آنتن و وای فای

بعد از جدا کردن قسمت بالایی فلت آنتن و وای فای از برد، باید قسمت پایینی اون رو هم از برد دوم گوشی جدا کنین. دوباره اسپاتول رو زیر کانکتور قرار داده و اون رو از سوکت جدا کنین و سپس با احتیاط فلت رو کامل بردارین و روی میز کار قرار بدین تا بعد از تعویض باتری، اون رو سر جای خودش بذارین.

برداشتن فلت آنتن و وای فای s21 Ultra

16. برداشتن فلت مین

فرآیند مرحله قبل رو برای فلت مین هم تکرار کنین و این فلت رو هم از برد پایینی گوشی جدا کنین.

برداشتن فلت مین s21 Ultra

17. جدا کردن فلت دکمه پاور

حالا با احتیاط فلت دکمه پاور رو که به برد گوشی وصله از سوکت جدا کنین. سپس به‌آرومی و بدون اینکه ضربه ببینه، اون رو به سمت بیرون خم کنین تا هنگام عوض کردن باتری آسیب نبینه.

جدا کردن فلت دکمه پاور s21 Ultra

18. آزاد کردن باتری

حالا تنها فلتی که مانع دسترسی به باتری میشه، فلت ال سی دیه. این فلت رو نباید به شکل کامل از گوشی باز کنین و فقط لازمه با ظرافت و احتیاط اون رو به سمت عقب خم کنین تا باتری آزاد بشه.

حواستون باشه موقع خم کردن این فلت، بیش از حد بهش فشار نیارین تا یه وقت آسیب نبینه. همچنین می‌تونین با استفاده از یه تکه چسب کوچیک اون رو به میز کار بچسبونین تا دستتون بهش نخوره و آسیب نبینه.

آزاد کردن باتری s21 Ultra

19. استفاده از حلال چسب باتری

چسب باتری سامسونگ گلکسی S21 Ultra بسیار قویه. برای جدا کردن اون، از حلال چسب باتری استفاده کنین. این حلال چسب رو با استفاده از سرنگ در حاشیه‌های چپ و راست باتری و بین باتری و قاب گوشی بریزین تا به‌تدریج چسب چسبندگی خودش رو از دست بده.

اگر حلال چسب کافی نبود، می‌تونین کمی قسمت‌های ذکر شده رو حرارت بدین تا چسب شل شه. البته بازم تأکید می‌کنیم از داغ کردن بیش از حد گوشی پرهیز کنین و حواستون باشه از حلال چسب بیش از حد استفاده نکنین.

استفاده از حلال چسب باتری برای جدا کردن باتری s21 Ultra

20. استفاده از قاب باز کن

برای بالا آوردن باتری، ابتدا قاب باز کن رو زیر باتری قرار بدین. مثل تصویر زیر، تاچ کش رو روی باتری و جایی که نزدیک به لبه باتری باشه قرار داده و سپس قاب باز کن رو از لبه نازکش بین باتری و قاب موبایل فرو کنین. وقتی قاب بازکن سر جای خودش قرار گرفت،‌ اون رو بچرخونین طوری که لبه پهن اون زیر باتری قرار بگیره؛ مثل تصاویر زیر:

استفاده از قاب باز کن برای جدا کردن s21 Ultra

21. بالا آوردن باتری

حالا با احتیاط و با کمک قاب باز کن و تاچ کش، آروم آروم باتری رو بالا بکشین. حواستون باشه تو این مرحله بیش از حد به باتری فشار وارد نکنین؛ چراکه سوراخ شدن یا خم شدن باتری باعث میشه تا منجر به حادثه بشه. اگر حس می‌کنین هنوز چسب باتری قویه، دوباره از حلال چسب و گرما برای شل کردن چسب استفاده کنین.

مرحله بالا آوردن باتری s21 Ultra با تاچ کش در تعویض باتری

22. جدا کردن باتری

بعد از بالا کشیدن باتری تو مرحله قبل، نوبت درآوردن باتری s21 ultra میشه.

جدا کردن باتری s21 Ultra

23. جایگزینی باتری و بستن درب پشت گوشی

حالا وقتشه باتری جدید رو سر جاش قرار بدین. باتری جدید هم باید مثل باتری قبلی از چسب قدرتمندی برخوردار باشه. برای این کار، چسب رو مستقیماً به خود باتری نزنین. بلکه قسمت‌هایی از قاب گوشی که قبلاً چسب داشته رو دوباره به چسب آغشته کنین و بعد باتری رو سر جای خودش قرار بدین.

قبل از اتمام مراحل و بستن درب گوشی، موقتاً از عملکرد باتری یه تست بگیرین تا مطمئن بشین در جای مناسبی قرار گرفته.

حالا برای بستن گوشی، کافیه تمام مراحل رو از آخر به اول طی کنین و یادتون باشه جاهایی که چسب رو جدا کردین،‌ دوباره چسب‌کاری کنین و مطمئن بشین چسب اضافی تو گوشی باقی نمونده و با دقت و ظرافت چسب‌های اضافی رو پاک کردین.

بستن قاب گوشی s21 Ultra

نکات مهم درباره تعویض باتری s21 ultra

تو این قسمت از راهنمای تعویض باتری اس 21 اولترا، نکات مهمی رو که در خصوص روش تعویض باتری s21 ultra باید بدونین با هم مرور می‌کنیم:

  • هنگام باز کردن درب گوشی، حواستون باشه تا در قسمت‌های نزدیک دوربین و نزدیک دکمه پاور، بیش از حد قاب باز کن رو به داخل فرو نبرین؛ چراکه ممکنه به این قطعات آسیب وارد بشه.
  • از چسب و گرمای بیش از حد برای باز کردن چسب‌ها استفاده نکنین. استفاده بیش از حد می‌تونه به قطعات گوشی آسیب جدی وارد کنه و یا چسب قسمت‌هایی مثل صفحه نمایش رو هم باز کنه.
  • فلت ال سی دی نباید به شکل کامل از گوشی باز بشه. فقط سوکت بالایی اون رو جدا کنین و سپس فلت رو به‌آرومی خم کنین طوری که نشکنه. می‌تونین با یه تکه چسب اون رو مهار کنین تا مزاحم کارتون نباشه.
  • موقع در آوردن باتری قدیمی، حواستون باشه تا باتری آسیب فیزیکی نبینه. سوراخ شدن یا خم شدن باتری باعث واکنش‌های شیمیایی میشه که حتی ممکنه منجر به انفجار باتری بشه.
  • بعد از عوض کردن باتری اس 21 اولترا، در آخرین مرحله که همه قطعات و کابل‌ها رو جا زدین و پیش از اینکه درب پشت گوشی رو چسب‌کاری کنین و ببندین، یه بار گوشی رو روشن و تست کنین. مطمئن بشین که گوشی به‌خوبی روشن میشه و قابلیت‌های اصلی اون کار می‌کنه و سپس درب پشت رو چسب بزنین.

باتری گوشی سامسونگ s21 Ultra

سؤالات متداول

  • آیا باتری s21 ultra قابل تعویض است؟

بله، مانند بسیاری از گوشی‌های هوشمند، باتری لیتیومی سامسونگ S21 ULTRA هم قابل تعویضه.

  • باتری اصل اس 21 اولترا رو از کجا تهیه کنیم؟

برای خرید قطعات موبایل و انواع باتری گوشی ازجمله باتری اس 21 اولترا، می‌تونین به وبسایت Rmgsm.ir مراجعه کرده و کالای مدنظرتون رو با قیمت همکاری تهیه کنین و سفارشتون رو هر کجای کشور که باشین تحویل بگیرین.

  • ظرفیت باتری S21 ULTRA چقدره؟

ظرفیت باتری این مدل گوشی سامسونگ ۵۰۰۰ میلی‌آمپر است.

همچنین بخوانید:

خلاصه اینکه…

تو این راهنمای تعویض باتری اس 21 اولترا ابتدا به دلایل خرابی باتری این مدل از گوشی‌های سامسونگ پرداختیم و سپس دیدیم که چه موقع نیازه تا باتری عوض بشه. سپس به‌صورت گام‌به‌گام و همراه با تصاویر مرتبط، مراحل عوض کردن باتری s21 ultra رو توضیح دادیم. توجه داشته باشین که این مراحل باید حتماً توسط افراد مجرب و حرفه‌ای انجام بشه تا آسیبی به قطعات حساس گوشی وارد نشه.

اگر شما هم تجربه‌ای در این زمینه دارین، می‌تونین نظرتون رو با ما به اشتراک بذارین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

راهنمای جستجوی کالا

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات