موجودی و قیمت کالاها تا تاریخ 1 اردیبهشت 1403 به‌روز است.

روند ساخت شارژر گوشی چطوریه؟

مراحل تولید کلگی شارژ گوشی موبایل

آخرین به‌روزرسانی 19-12-1402

گوشی‌های تلفن همراه امروزه نقش پررنگی در زندگی ما دارن و تقریباً همه ما روزانه با اونا سروکار داریم. یکی از لوازمی که برای استفاده از تلفن همراه بسیار ضروریه، شارژر گوشیه؛ چون عملاً بدون اون گوشی برامون قابل استفاده نیست! امروزه به‌دلیل اهمیت استفاده از شارژر‌ها، انواع مختلفی از اونا هم تو بازار وجود داره؛ مثل شارژر فندکی، شارژر دیواری، شارژر بی‌سیم و… .

آشنایی با روند ساخت قطعات و لوازم موبایل مثل باتری گوشی، کابل شارژ و… همیشه جذابه و طرفداران خاص خودش رو داره؛ به همین علت ما تصمیم گرفتیم از روند تولید کله شارژرهای گوشی یه ویدئو آماده کنیم و مراحل ساخت شارژر گوشی رو براتون به نمایش بذاریم. قبل از اینکه به بررسی روند ساخت شارژر بپردازیم، باید بگیم شما همکاران گرامی میتونین برای خرید عمده باتری موبایل، شارژر، کابل شارژ و … یا انواع قطعات و لوازم موبایل از طریق وبسایت ما اقدام کنین.


همونطور که تو ویدئو هم به اون اشاره کردیم، تنوع شارژرهایی که برای گوشی‌ها تولید میشه خیلی بالاست؛ اما روند کلی تولیدشون تقریباً یکسانه و فقط تفاوت‌های کوچیکی تو طراحی ظاهری و بردهاشون بسته به مدلی که دارن، وجود داره.

مرحله 1: طراحی برد و بدنه شارژر

اولین مرحله تولید آداپتور گوشی، طراحی بدنه، برد کله شارژر و همچنین ترسیم شکل نهایی و سه بعدی اون تو کامپیوتره تا واحدهای بعدی خط تولید، بتونن ازش الگو بگیرن.

طراحی برد و بدنه شارژر گوشی

مرحله 2: ساخت قالب‌های آهنی

بعد از این مرحله، نوبت به ساخت قالب‌های آهنی میرسه تا باهاشون بتونن بدنه‌های پلاستیکی شارژر رو بسازن.

ساخت قالب‌های آهنی شارژر گوشی

مرحله 3: ساخت بدنه پلاستیکی شارژر

حالا موقع قالب‌ریزی برای بدنه شارژر گوشیه. با استفاده از دستگاه مخصوص قالب‌ریزی، مواد پلاستیکی رو داخل قالب‌های آهنی می‌ریزن تا بدنه شارژرها ساخته بشه.

ساخت بدنه پلاستیکی شارژر گوشی

مرحله 4: نصب قطعات شارژر با دستگاه SMT

در بخش دیگه کارخونه برای ساخت هد شارژ گوشی، از دستگاه SMT استفاده میشه. تو این مرحله برد شارژر ساخته میشه و برای انتقال به دستگاه SMT آماده میشه تا اجزای کوچیک مثل ترانزیستور، مقاومت، دیود و قطعات دیگه شبیه به این‌ها، با سرعت به برد لحیم بشن.

نصب قطعات شارژر موبایل با دستگاه SMT

مرحله 5: نصب سایر قطعات به‌صورت دستی

حالا تو این مرحله باید یه سری دیگه از قطعات مثل: خازن، القاگر و… به‌صورت دستی روی برد قرار بگیرن و بعد به برد لحیم بشن.

نصب قطعات شارژر گوشی به‌صورت دستی

مرحله 6: تست جریان‌کشی اولیه

تو این مرحله برای اطمینان از سالم بودن برد، تست جریان‌کشی رو برد انجام میشه.

تست جریان‌کشی اولیه شارژر گوشی

مرحله 7: جای‌گذاری برد در بدنه

وقتی بردها و بدنه‌های پلاستیکی آماده شدن، برد رو تو بدنه شارژر فیکس میکنن و بعد اونا رو با پرس، کامل به هم می‌چسبونن.

جای‌گذاری برد در بدنه شارژر گوشی

مرحله 8: تست عملکرد شارژ طولانی‌مدت

حالا که کله شارژرهای گوشی کاملاً آماده شدن، برای اینکه عملکردشون در طولانی‌مدت سنجیده بشه، تست میشن.

تست عملکرد شارژ موبایل طولانی‌مدت

مرحله 9: تست جریان‌کشی نهایی و بسته‌بندی

در نهایت برای آخرین‌بار تست جریان‌کشی برای شارژرها انجام میشه و سپس بعد از فرآیند بسته‌بندی، برای فروش روانه بازار میشن.

تست جریان‌کشی نهایی شارژر موبایل

همچنین بخوانید:

خلاصه اینکه…

شارژر دیواری یکی از لوازم جانبی‌های موبایله که جزو ضروری‌ترین لوازم‌های گوشی به حساب میاد و از اون جایی که بسیاری از افراد علاقه‌مند به آشنایی با روند ساخت دستگاه‌ها و لوازم الکتریکی مثل شارژر گوشی هستند، ما سعی کردیم تو این مقاله به‌طور کامل مراحل ساختش رو در 9 مرحله شرح بدیم.

اگر شما جزو همکاران و فعالان صنف موبایل هستین می‌تونین برای خرید شارژر موبایل ازجمله: کلگی شارژر، شارژر فندکی، شارژر وایرلس و… برای گوشی‌های مختلف، از وبسایت ما اقدام کنین. همچنین اگر به کابل شارژ و یا هر لوازم برقی (لوازم جانبی) دیگه‌ای (از برندهای مختلف) هم برای موبایل نیاز داشتین می‌تونین اون رو با قیمت همکاری به‌صورت عمده و یا خرده از ما تهیه کنین و سفارشتون رو هرکجای کشور که باشین تحویل بگیرین. علاوه‌بر این موارد شما میتونین انواع باتری موبایل اعم از باتری سامسونگ، باتری آیفون، باتری شیائومی، باتری هوآوی و … رو از وبسایت ما ثبت سفارش کنین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

راهنمای جستجوی کالا

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات