خرید از سایت صرفا برای همکاران صنف موبایل امکان‌‌پذیر است
آخرین به‌روزرسانی 30-10-1402

باتری یکی از مهم‌ترین اجزای گوشی‌های تلفن همراه هست که استفاده درست و اصولی باعث میشه تا عمر و دوام باتری طولانی‌تر بشه. یکی از راه‌هایی که میشه از سلامت باتری گوشی مطلع شد و اون رو آنالیز کرد برنامه AccuBattery هست. با این اپ میشه یه سری کارها رو برای حفظ سلامت باتری انجام داد که برخی از اقدامات مثل امکان تنظیم آلارم برای جلوگیری از زیاد شارژ شدن گوشی، می‌تونه روی افزایش عمر باتری گوشی هم مؤثر باشه.


این اپ یکی از بهترین و کارآمدترین برنامه‌های آنالیز باتری در اندروید به حساب میاد. از ویژگی‌های این اپلیکیشن می‌تونیم به تشخیص خرابی باتری موبایل، جلوگیری از خراب شدن باتری گوشی و تست سالم بودن باتری گوشی اشاره کنیم. همچنین از قابلیت‌های دیگه این اپ، بررسی میزان مصرف باتری توسط هر برنامه هست که می‌تونین با مشاهده ویدئوی زیر، با جزئیات این برنامه به خوبی آشنا بشین.

مراحل بررسی سلامت باتری با AccuBattery

خب همونطور که در ویدئو هم گفتیم لازمه که ابتدا از پلی استور accubattery رو سرچ و دانلود کنیم. بعد از اتمام نصب، وارد برنامه که شدیم بهمون پیشنهاد میده اگر میخوایم آلارمو فعال کنیم تا وقتی شارژ به 80 درصد میرسه مطلع بشیم. همونطور که در ویدئو دیدین برنامه بهمون میگه می‌تونیم از ظرفیت واقعی باتری مطلع بشیم و به این مورد هم اشاره میکنه که با استفاده طولانی‌تر از این برنامه، اطلاعات دقیق‌تری از باتری ارائه میشه. در نهایت accubattery ظرفیت اولیه باتریو حدس میزنه که در صورت درست نبودن، با انتخاب set design capacity می‌تونیم اونو تعریف کنیم تا مراحل تنظیمات تموم بشه.

مراحل بررسی سلامت باتری با AccuBattery

بخش Charging

بعد از ورود به بخش اصلی، چهار بخش Charging ،discharging ،health و history دیده میشه. تو صفحه charging، مقدار شارژ گوشی به‌صورت بزرگ نمایش داده میشه و با تنظیم نشانگر آبی می‌تونیم تعیین کنیم آلارم بعد از چند درصد شارژ شدن به صدا در بیاد. این مقدار در حالت پیش‌فرض روی 80 هست که یکی از بهترین مقادیر به حساب میاد.

بخش Charging برنامه Accubattery

در بخش پایینی هم میزان فرسودگی باتری و اینکه باتری تو این درصدی که هست تا چه زمانی کار میکنه _وضعیت‌های خاموش بودن صفحه، روشن بودن و هر دو حالت_ رو می‌بینیم. همچنین تو نمودار بعدیش هم، جریان شارژ، دمای باتری و ولتاژش نشون داده میشه.

بخش Charging برنامه Accubattery

تو بخش charged، دقیقاً میگه آخرین بار باتری رو در چه مدت زمان و تا چند درصد یا چند میلی‌آمپر شارژ کردیم. همچنین زمان شروع شارژ رو هم بهمون میگه و نشون میده وقتی صفحه گوشی روشن یا خاموش بوده چند درصد شارژ شده.

بخش Charging برنامه Accubattery

تو قسمت charge speed، سرعت شارژ گوشی در حالت کلی، وقتی صفحه روشن و خاموش هست، نشون داده میشه و اگر هم گوشی در حال شارژ باشه، سرعتشو به‌صورت لحظه‌ای بهمون میگه.

بخش Charging برنامه Accubattery

بخش battery capacity estimate هم، نشون دهنده ظرفیت احتمالی باتریه که برای دیدن مقدار دقیق باید به بخش health بریم؛ البته نکته مهمی که باید قبل از رفتن به بخش بعد بهش توجه کنیم اینه که اگه گوشی در حال شارژ باشه، مقادیر دیگه‌ای نشون داده میشه.

بخش discharging

خب حالا به قسمت discharging میریم. علائم بالای این صفحه شبیه به صفحه charging هست که بهش اشاره کردیم ولی بخش battery usage جاییه که میزان مصرف باتری وقتی صفحه گوشی روشن، خاموش و یا در حالت آماده به کاره نشون داده میشه. همچنین میزان استفاده باتری توسط هر برنامه هم در دسترسه که برای دیدن مقادیرش باید برنامه در پس زمینه فعال باشه و گوشیم تو شارژ نباشه.

بخش discharging برنامه Accubattery

قسمت discharging speed مثل charging speed، سرعت خالی شدن شارژ تو حالتای مختلف رو بهمون میگه.

یه نکته‌ای که خوبه بهش اشاره کنیم اینه که بخش‌هایی که با یه جمله آبی شروع شده، یه سری اطلاعات کلی رو میده که می‌تونیم با زدن dismiss، اونا رو رد کنیم.

بخش discharging برنامه Accubattery
تو قسمت foreground app battery usage، میزان استفاده باتری توسط هر برنامه که روی صفحه بازه رو بهمون میگه و تو بخش battery usage میزان باتری مصرف شده و در discharging speed میزان سرعت تخلیه شارژ هر برنامه نشون داده میشه.

بخش discharging برنامه Accubattery

همچنین در بخش average battery usage، میزان استفاده باتری به‌طور میانگین تو حالتای مختلف نشون داده میشه که باید طولانی‌مدت از گوشی استفاده بشه تا اطلاعات دقیق‌تری رو بهمون بده و آخرین بخش این دسته full battery time estimates نام داره که مدت زمان عمر باتری تو وضعیت‌های صفحه روشن، خاموش و هردو حالت _در صورتی که باتری تا 100 درصد شارژ بشه_ رو نمایش میده؛ البته این اعداد در اوایل استفاده زیاد دقیق نیست و با استفاده طولانی‌تر از گوشی، بهتر میشه.

بخش discharging برنامه Accubattery

بخش health

بخش بعدی health هست که درصد سلامت باتری رو نشون میده. این عدد از نسبت ظرفیت فعلی گوشی نسبت به زمانی که خریداری شده بدست میاد و چون در طول استفاده از گوشی، چرخه‌های بیشتری طی میشه، ظرفیت باتری هم کاهش پیدا میکنه.

در ادامه یه نمودار ستونی رسم شده که میزان فرسودگی باتری رو به‌طور روزانه نشون میده. هرچه این ستونا بزرگتر باشن، باتری تو اون روز بیشتر فرسوده شده و علتش شارژ گوشی تا 100 درصد و یا بیش از حد شارژ شدنه؛ البته برای این مشکل یه راه‌حلی وجود داره و اون استفاده از مبدل هوشمند تایمرداره که خیالتون رو ازین بابت راحت میکنه.

بخش health برنامه Accubattery

بخش battery capacity هم یه نمودار نقطه‌ای هست که هر نقطش نشون دهنده یک دفعه شارژه و میزان شارژ و ظرفیتو نشون میده. در کل با میانگین گرفتن از این نمودار، ظرفیت فعلی بدست میاد که در طول زمان عددش دقیق‌تر هم میشه.

بخش health برنامه Accubattery

بخش history

در نهایت به آخرین بخش یعنی history می‌رسیم. تو این قسمت لیست تمام دفعاتی که گوشی در حال شارژ یا تخلیه شارژ بوده با اطلاعات دقیق بهمون نشون داده میشه و با انتخاب هرکدوم اطلاعات بیشتری ازشون نشون داده میشه. مثلاً اگر در حال شارژه، ساعت و تاریخ شروع، مدت زمان شارژ، میزان شارژ به درصد و میلی‌آمپر و حتی چرخه مصرف شده رو بهمون میگه و اگه گوشی در حال تخلیه شارژ باشه، همون اطلاعات فقط به‌صورت کاهشی به همراه مدت زمان روشن بودن صفحه هنگام تخلیه شارژ نشون داده میشه.

بخش history برنامه Accubattery

خوبه بدونین که با رفتن به settings می‌تونین تنظیمات مختلف مثل انتخاب زبان فارسی، تنظیم نوتیفیکیشن و آلارم رو هم انجام بدین. البته با نسخه پرو این برنامه، قابلیتای مختلفی مثل تم دارک و مشاهده history تا 15 روز هم امکان‌پذیره.

به غیر از نرم‌افزارها، یکسری کد تست سلامت گوشی هم هست که می‌تونین با مطالعه مطلب تست سلامت باتری گوشی، از این کدها برای تست باتری گوشی سامسونگ، هوآوی، شیائومی و سایر گوشی‌های اندرویدی استفاده کنین. همچنین یه راه‌حل هم برای گوشی‌های آیفونی وجود داره که توی همون مقاله بهش اشاره کردیم و میتونه به دردتون بخوره.

شما همکاران گرامی میتونین انواع باتری موبایل اعم از باتری سامسونگ، باتری آیفون، باتری شیائومی، باتری هوآوی و … از وبسایت ما به صورت عمده و تک با قیمت همکاری ثبت سفارش کنین.

اگر تجربه استفاده از اپ AccuBattery یا برنامه‌های مشابه رو دارین، تو کامنت برامون بنویسین. همچنین می‌تونین ما رو در پیج اینستاگرامی rmgsm.ir@ دنبال کنین و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارین.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

راهنمای جستجوی کالا

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات